Minun lapseni on ollut sairaana töissä mukana. Päiväkodissa pitää olla niin terve, että pystyy osallistumaan toimintaan muiden mukana. Minun lapsellani on astma, ja hän ei saa osallistua pakkasella ulkoliikuntaan heti hengitystieinfektion jälkeen. Yhtään enempää hän ei tartuta siinä kohtaa kuin ei-astma-lapset, hän ei vain ole riittävän hyvässä kunnossa osallistuakseen kaikkeen päiväkodin toimintaan, ja päiväkoti ei voi jättää yhtä lasta sisään kun muut lähtevät ulos pulkkamäkeen.
Lapsi oli sitten mukana töissä työnantajan pyynnöstä. Jopa toimari työnteli lapseni kanssa pikkuautoja pitkin lattiaa, kun minä tein töitä, ja kiitteli sitä, kun pystyin tulemaan töihin sairaan lapsen kanssa. Yleensä vastaavassa tilanteessa olen kotona lapsen kanssa ja teen etätöitä lapsen päiväunien ajan, mutta tuo päivä oli poikkeus, koska silloin oli firman kannalta tärkeitä kokouksia, joisaa minua tarvittiin. Ja hei, jos toimari haluaa olla lapsenvahtina, niin mikäs siinä.
Hänellä on itselläänkin 4 lasta.
Hoitajavälitysfirmoista ei välttämättä saa hoitajaa, etenkään lyhyellä varoitusajalla.