Tässä tämmönen maraton-viesti kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut
Meinasin kysellä että mites teillä muilla ketkä ootte yrittäny viime aikoina tai jossain kohtaa pudottaa painoa? Mulla jäi kahdesta raskaudesta 16-18kg ja sain siitä 2kg pois viime vuonna, sit 4kg pois tän vuoden alussa mutta sit jumittu moneksi kuukaudeksi. Nyt alotin tasan kuukausi sitten laskee kaloreita ja tähtää 1800-1900kcal/päivä (proteiinia grammoina 1,1xpainokilo) niin paino on lähteny tosi vauhdikkaasti alas, -3kg nyt tässä ajassa. Ja siis ekojen kahen viikon jälkeen kyllä lipsunu tosta parina päivänä viikossa yli 2000, pari krt jopa 2500-3000kcal, siis yksittäisiä päiviä. Ja sitä ennen lähti edellisenä kuukautena 2kg ku lopetin saunajuomien juomisen eli lähteny 5kg tässä vajaassa 2 kk:ssa

Oon tainnu syödä aika paljon aiemmin plus sit noi limut ja saunajuomat...
Kun ei tälle vauvahaaveelle aktiivisesti voi muuta tehä kuin elää terveellisesti, välttää alkoholia, syödä vitamiineja ja hoitaa talletusten ajoitukset kuntoon niin laitan panokseni tähän josko painonpudotus auttaisi. Lähtötilanteessa BMI oli 31-31,6 ja nyt on 28,3. Ennen ekaa raskautta olleeseen painoon on 7,7kg ja sillon ois BMI 25,8 ja vaikka sekin on ylipainon puolella niin olin kyllä varsin hoikka silloin.
@Evea Niin tunnistan ton että tarvii tikuttaa se ovis ettei tarvi arvailla

Ja mulla vielä oviksen paikka vaihtelee joka kk (kp11-17 niin vähän pakkokin tikuttaa ku ei me jakseta edes sitä joka toinen päivä tahtia, hyvä jos kaks kertaa viikossa alkukierron ni on oikee riski olemassa et menis muuten kuukauden mahis ohi). Tsemppiä piinailuun, erityisesti kun nyt ei tarkkaan tiiä millon vois ees mitään näkyä testissä!
@Indigo Peukut pystyssä täällä! Mulla näky viimeks joko DPO11 tai DPO12 niin selkeesti että nyt ku testasin DPO9 ja ei tullu mitään en ees viittiny tuhlaa testiä seuraavana päivänä, DPO11 sit varmistin että ohi meni tämä kierto. Sen sijaan sulla jos näkyny vasta myöhemmin aiemmat raskaudet niin todellakin on vielä toivoa
Tsemppiä
@Yrittäjä83 ! Piti ihan googlaa mikä on kolposkopia

Hienoa, että sait nyt ajan ja että pääset ilmeisesti siis munasarjojen ultraan niin sithän tosiaan tietää onko ovis tulossa vai menossa. Onko sulla yhtään hajua mikä vaihe kierrosta vois tutkimuspäivänä olla meneillään?
@Nepeta Cataria okei on kyllä tosi haamuja, mä en oikeen edes erota eli ei varmaan kyllä noista ole toivoa

Olispa hienoa jos ne imetykset ois pitäny munasoluvarantoja kunnossa ja vielä ois mahis tärppiin!
@Bougainville wau mikä ihana uutinen sulla heti ekasta (?) tän kierroksen PAS:sista. Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle, vaikka raskausoireet vaivaakin niin kyllähän sen kestää kun noin hyvä tuuri käynyt että vauva tarrannut matkaan
@Pinkkigreippi Arpapeliä todellakin, mulla ihan sama tunne vaikka kolmisen vuotta vähemmän ikää niin kyllä se tällä(kin) iällä aika ihana arpajaisvoitto ellei lottovoitto olisi se pysyvä plussa.. Tosi hyvä että jaksat jatkaa noin hyvillä mielin ja toivotaan että odotus palkitaan
Ja
@Puolikuu n ja
@Mamiksx5 gyne-keskusteluun niin varmasti hyvä kuten puhuittekin että mikä vaan gyne käy, mä kävin ite kk sitten Felicitaksessa mutta mulle sattu sinne kamalin lääkäri mitä tyyliin koskaan ollu, eli just päinvastoin ku olin aatellu et siel nyt ainaki on hyvät lekurit tähän hedelmällisyys-aiheeseen niin eipä ollukaan tae siitä, joten saattaisinpa hyvinkin varata ihan normigynen jos seuraavan kerran meen joskus vielä käymään.