40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kp23/28(??)
Dpo6-8???
Suussa maistuu sillee niinku olis jotain öljyä suussa. Voi kyllä liittyä siihen että söin tulista ruokaa eilen.
Väsyttää tosi paljon ja nänneihin sattui vähän kun olin vessassa. Mitä hitsiä? Kuitenkin pms, mutta mikään ei oo mahdotonta. Huomenna ei varmaan näy testissä mutta teen testin jos löydän sen jostakin kaapista… Vatsa turpeena… No mut voi olla endookin. Hienoa tämä yrittäminen!

Viiva on vahvistunut, klo 1 yöllä tein kuvan testin (pregcheck) ja tuli noin selvä viiva 😍 Vuotoja ei ole näkynyt , tänään dpo 12? Kp 28/28. Alavatsa kipee edelleen ja rinnat arat. Vielä en kyllä uskalla yhtään luottaa raskauteen 😫
IMG_7635.jpeg

Hei mä palailen hiljaiselolta. 🤗

@Henskuu Voi, että sentään, ihania uutisia tänne palstalle, toivotaan kovasti että raskaus on pysyvä! 🙏💖 On kyllä hyvä vahvuinen viiva, että lupaavalta näyttää! 😍

@Sandra84 On kyllä mielenkiintoisia oireita siellä, tietenkin toivon kovasti, että olisi käynyt luomuraskautuminen! 🌈

@Vapaalaskija Onpa mukavia uutisia, että lukemat parantuneet! Toivotaan positiivista hoitosuunnittelukäyntiä! 🌈

@Yrittäjä83 Ainahan sitä voi ihmeiltäkin tuntuvaa tapahtua, pidetään peukkuja! Toki jos on ollut poikkeava kierto, niin myös poikkeava vuotokin voi olla mahdollista.

@Evea Mukavasti ootte saaneet talleteltua ja onpa hienoa, että mies noin huomioi. 🥰 Kyllähän ne kierron vaiheet voi vaikuttaa sekä sisäiseen että ulkoiseen olemukseen ja mielialoihin. Ihon väristä en tiedä, mutta voihan verenkierto esim. tehdä sellaista vaikutelmaa. ☺️

@Pikkutytöt Hienoa, että onnistui ajoitukset ja lisäksi, että oma mieli on vähän rentoutunut! ♥️

@Pinkkigreippi Hienoa, että onnistui kertaalleen tallettelut aikaikkunaan. 👍

@Kesäheinä85 Varmasti on rahaa mennyt testeihin vuosien varrella.. Ja kyllähän ne halvemmatkin toimii. 👍 En mäkään raaski ostaa muuta kuin liuskatestejä.

Täällä kans ovis on lähestymässä, kp15 ja tänään oli jo vähän tummunut viiva. Aiempien mittausten perusteella veikkaan, että kp18 olis ovis. Oon vähän ollut epävarmalta mielellä, että kuinka meidän yrityksen tässä kierrossa käy, kun on tosiaan ollut suruaika ja kaikenlaista asioiden hoitamista miehellä. Mutta tänä aamuna (!) spontaanisti talleteltiin, joten edes jonkinlaiset panokset peliin on asetettu. 🤭 Nyt jos vielä toisen kerran tulisi kohdilleen ennen ovista, niin olis parhaat tsänssit moneen kuukauteen! 😅

Syötkö siis sekä ubikinolia ja ubikinonia päivittäin? Millä annoksella? Mä oon nyt viime ajat ottanu 200-300mg ubikinolia jaettuna 2-3x päivässä niin kiinnostaa. Ja ootko löytäny jotain lähdettä miksi kannattaa syödä noita molempia muotoja? Mä siihen ajatukseen jossain lehtijutussa törmännyt vähä aikaa sitte mut en muista missä.
Söin siis pitkään pelkkää ubikinonia 200-300mg päivässä ja nyt otan 200mg ubikinolia päivässä kerralla.

Muuten jos joku on ostamassa vitamiineja niin bongasin -20% alen Yliopiston apteekista, ei tarvii rekkaa mihinkään, syöttää vaan ton koodin. Koskee raskausvitamiineja ja testejä (ovis+raskaus). Voimassa vuoden loppuun.

Liitteet

• IMG_5808.jpeg
    IMG_5808.jpeg
    308.5 KB · Katsottu: 61
@Puolikuu veikkaan että ovuloimaton kierto niin siksi myös nihkee vuoto.

@Henskuu onnea 😍

Täällä tuhrua tullu koko viikonlopun. Periaatteessa niin vähän et olis pärjännyt ilman sidettäkin, pyyhkiessä jää selkeästi kyllä. Mut todella nihkeää 🙄 mielenkiintoista mitä seuraava kierto tuo tullessaan. Vaikea sanoa mikä kp kun tätä tuhru tullu niin nihkeästi eli alan testaamaan ehkä ovista sit jos oireita alkaa tulla 😬

Onnea vielä @Henskuu plussasta sekä nyt myös @Kevät2025 hyvistä nipt-tuloksista!

Mä oon jotenkin ihan maani myynyt että onnistuuko tää homma koskaan. Oon jo 1v3kk ootellu millon voisin olla raskaana, ja sit 2kk sit kun _lopulta_ alettiin yrittää (miehellä vähän kesti päästä tähän samaan mielentilaan...) ni samalla hetkellä sain gyneltä niin negatiivisen arvion meiän mahdollisuuksista etten oo nyt missään kohtaa päässy sellaseen luottavaiseen yrittämis-oloon. Olis ollu parempi jos en ikinä ois alkanu lukee mitään näitä vauva-raskaus-palstoja sillon viime raskauden lopussa. Oli paljon parempi olla silloin ennen näitä meidän kahta aarretta kun ei tiennyt mitään ovulaatiosta ja yrittämisestä ja lapset vaan tuli. Nyt sit kun tietää miten homma toimii niin en tiedä onnistuisinko enää samaan mielentilaan vaikka nyt jättäisin testit kaappiin eli todennäköisesti nyt on järkevämpää mun mielen kannalta jatkaa tikuttamista ym. En kuitenkaan ole itkenyt tai stressannut mitenkään valtavasti asiasta eli varmaan se että tiedän oviksen ajankohdan ja ajoituksen onnistumisen on parempi enkä koe että se itse ovistestaus mulle sinänsä stressiä tai ahdistusta aiheuttaa vaan tää ylipäätään ajatus onnistuuko raskaus vai ei.

Sitä kyllä edelleen ihmettelen et miten gyne antoi niin huonon arvion ku tässä nää kaks lasta on syntyny kuluneen reilun 3v aikana. Onko sit tosiaan salama iskeny kaks kertaa samaan paikkaan mun huonoilla munasarjojen ultratuloksilla ja amh:lla ja siks ei enää kolmatta enää tule. Voi kuin paljon toivon että olisinpa väärässä mutta kyllä nyt siskot jos on jotain teidän omia tsemppiajatuksia jakaa miten selviitte sillon ku oikein alkaa arveluttaa koko homman onnistuminen ni nyt saa laittaa!

Minä oon varmaan väärä lohduttamaan.. mutta hurjasti tsemppiä @Pikkutytöt 🧡

Aikoinaan biologian ope sanoi, että raskaus on aina ihme, koska niin monen asian tulee onnistua.. että jos sitä järjellä miettii, niin ihmisten pitäisi olla jo kuolleita sukupuuttoon aikoja sitten.. mutta jotenkin kummasti meitä on maapallolla aika paljon... 😉

Kun laskennalliset todennäköisyydet terveelle hedelmällisessä tässäkin olevalle ihmiselle on aika heikot... Verrattuna ilmeisesti moniin muihin nisäkkäisiin... Ja varsinkin meille syntyy yleensä yksi lapsi kerrallaan ja raskaus kestää pitkään jne.

Mutta niin vain sitä ihmisiä on muutama miljardi... 🤷🏻‍♀️

Että luotetaan ja toivotaan 🙏🏻

Pikkutyttö... Teillä on kaksi lasta, joten kroppa toimii 👌🏻 sen puoleen pitäisi olla mahdollista!

Niin kauan kuin on munasoluja ja kierto pyörii, niin toivoa on 🧡

@Yrittäjä83 No voi harmi. Toivottavasti uusi ovismahdollisuus aukeaa piakkoin. 🙏

@Kevät2025 Upea juttu, onnea odotuksen jatkoon! 🥰

@Pikkutytöt Niin kuin @Kesäheinä85 kirjoittikin, niin tosiaan nuo kaksi raskautta lyhyen ajan sisällä puhuisi sitä kieltä, että todennäköisyydet on vielä ihan hyvät, vaikka munasarjat olisivatkin jo aktiivisimmat päivät nähneet. ♥️ Harmin paikka, että nyt kaikki tieto on lisännyt tuskaa ja ahdistusta.. Ehkä se nyt kuitenkin pitkässä juoksussa on positiivinen vaikutus ja hyvä, että tietää vähän ajoitella. Tsemppiä sinne, mä kyllä vielä uskon positiiviseen lopputulemaan! 🌈

Mulla tuli tänään iltapäivällä ovisplussa. Saa nähdä, saanko höynäytettyä miehen vielä uudelleen hommiin.. 🫣😅

Voi sentään. Mä en saanut yöllä nukuttua. PMS oireita! En tosin tätä oiretta ole yleensä ylös kirjannut niin en voi tietää onko mulle tyypillistä tuohon aikaan kiertoa. On siis kp23/ dpo7. Muutamana edellisenä päivänä ollut vihlontaa ja kiristystä lähinnä vasemmassa nivusessa tai sinne säteillen.

Koitetaan vaan kanssasisaret pysyä optimistisena ja unohtaa kaikki laskennalliset ”todennäköisyydet”. ❤️❤️❤️ Kyllä hän tulee jos on tullakseen.

Omaa napaa.. odottelen ovista kp14 tai 15... Edellinen vuoto oli tyhjennystä ovuloimattomien kiertojen jälkeen... Ja nyt on ollut reilut kaksi viikkoa Metforemin täydellä annoksella.. senkin pitäisi PCOSää auttaa... Paino on ainakin hiljalleen lähtenyt laskemaan... 🙏🏻

Eilen ei rfsun testiin tullut iltapäivällä kuin haaleeta toiseksi viivaksi.. testasin vielä onestepillä noin kahdeksan aikaan, oli vähä vahvempi testi viiva siinä.. ei auta kuin testailla... Olen yrittänyt lauantaina, sunnuntaina ja eilen mieheltä kysellä, että pitäiskö varastot tyhjentää, että olisi loppu viikosta tuoreet varastot.. eipä ole jaksanut innostua vielä... Tänään en taida antaa vaihtoehtoja 😅🙈😁

Hyvä et @Henskuu vahvistuu 🥳 ja @Kevät2025 ihanaa että oli hyvät tulokset 👌🏻

@Puolikuu toivottavasti onnistui illan suunnitelma! Nyt sitten jännäillään!

@Indigo toivottavasti olis muuta kuin PMS oiretta! 🙏🏻

Onnea vielä @Henskuu plussasta sekä nyt myös @Kevät2025 hyvistä nipt-tuloksista!

Mä oon jotenkin ihan maani myynyt että onnistuuko tää homma koskaan. Oon jo 1v3kk ootellu millon voisin olla raskaana, ja sit 2kk sit kun _lopulta_ alettiin yrittää (miehellä vähän kesti päästä tähän samaan mielentilaan...) ni samalla hetkellä sain gyneltä niin negatiivisen arvion meiän mahdollisuuksista etten oo nyt missään kohtaa päässy sellaseen luottavaiseen yrittämis-oloon. Olis ollu parempi jos en ikinä ois alkanu lukee mitään näitä vauva-raskaus-palstoja sillon viime raskauden lopussa. Oli paljon parempi olla silloin ennen näitä meidän kahta aarretta kun ei tiennyt mitään ovulaatiosta ja yrittämisestä ja lapset vaan tuli. Nyt sit kun tietää miten homma toimii niin en tiedä onnistuisinko enää samaan mielentilaan vaikka nyt jättäisin testit kaappiin eli todennäköisesti nyt on järkevämpää mun mielen kannalta jatkaa tikuttamista ym. En kuitenkaan ole itkenyt tai stressannut mitenkään valtavasti asiasta eli varmaan se että tiedän oviksen ajankohdan ja ajoituksen onnistumisen on parempi enkä koe että se itse ovistestaus mulle sinänsä stressiä tai ahdistusta aiheuttaa vaan tää ylipäätään ajatus onnistuuko raskaus vai ei.

Sitä kyllä edelleen ihmettelen et miten gyne antoi niin huonon arvion ku tässä nää kaks lasta on syntyny kuluneen reilun 3v aikana. Onko sit tosiaan salama iskeny kaks kertaa samaan paikkaan mun huonoilla munasarjojen ultratuloksilla ja amh:lla ja siks ei enää kolmatta enää tule. Voi kuin paljon toivon että olisinpa väärässä mutta kyllä nyt siskot jos on jotain teidän omia tsemppiajatuksia jakaa miten selviitte sillon ku oikein alkaa arveluttaa koko homman onnistuminen ni nyt saa laittaa!
Perusasiat ovat kuitenkin kunnossa kun olet kaksi lasta jo saanut. Munasarjareserville nyt ei paljoa pysty kai tekemään, mutta jäljellä olevien munasolujen laatua pystyy parantamaan ja hormonitoimintaa tehostamaan vielä näin viime metreillä.

Ubikinoli tai ubikinoni auttavat vanhenevaa kuumeilijaa parantamaan munasolujen laatua, kannattaa lueskella tästä aiheesta enemmän! Minusta on tosi vaikuttavaa miten näillä aineilla on saatu AMH paremmaksi heillä joilta tätä tutkitaan säännöllisesti hedelmoityshoitojen yhteydessä. Sinkillä saa myös vipinää simppoihin jos siitä kohdin tarvitsee parantaa.

Tikuttaminen... Nooh, vähän kun tarkkailet kroppasi rytmiä niin tiedät kyllä milloin olet hedelmällinen. Se tuntuu kropassa ihan reippaasti. Minusta kehon tarkkailu testein on lähinnä valinnaista ja sopii heille jotka siitä tykkäävät. Minimi voisi olla et merkkaat kalenteriin et milloin on kulunut 14pv edellisistä kuukautisista ja sen päivän ympärille ajoitat peittojen heiluttelua, silläkin pääsee jo pitkälle.

Tsemppiä! Paljon voi tehdä vielä. :smiling-eyes:

Muokattu viimeksi:
Kuten moni tuossa aiemmin sanoikin, yritetään ajatella positiivisesti vaikka välillä epätoivo onkin päällimmäinen ajatus😊 Ihmeitä tapahtuu joka päivä, ei heitetä vielä kirvestä kaivoon!

Jokaisten menkkojen alkaessa itsellänikin tulee se pohjamudissa pyörimisolo, mutta niin sitä vaan taas parin viikon jälkeen ovista metsästetään. Iälleni en mahda mitään, se on fakta mikä pysyy ja olen kiitollinen ettei poikaystäväni näe sitä kynnyskysymyksenä. Hänelle minä riitän tällaisena, ja se on tärkeintä. Yhteinen lapsi on toive ja siitä pidän kiinni vielä jonkin aikaa.

Ei mainittavaa omassa olossa, dpo4/kp21.

Kiitos ihanat! Koitan luoda itselleni toivoa kaikista teidän viisaista sanoista ❤️

@Nepeta Cataria oon kans ubikinolista lukenu ja syöny sitä 300mg nyt ehkä kk ajan, aiemmin pari kk 100mg. Toivon että se auttaa kuten sullakin oli kokemuksia 🧡🤞 Mutta tosta kehon rytmistä hedelmällisyyden suhteen niin mulla ei pysty siitä mitään sanomaan, mulla ei ovis tunnu mitenkään, ei siis minkäänlaista tunnetta kohdussa/munasarjoissa/vatsassa, limojakin tulee aika epämääräisesti jos ees tulee, mulla ei oo pms-oireita paitsi aniharvoin rinnat vähän turvoksissa, eikä mitään muutosta seksuaalisessa halussa kierron mukaan. Että ei pahemmin voi mitään tulkita😅 olisipa näppärää jos kehossa olisi jotain oireita! Ja olen kyllä yrittänyt tunnustella. Toisaalta sit taas myös raskaudet ollu mulla tosi helpot, ei koskaan pahoinvointia tai mitään muuta vastaavaa. Ihan vasta loppuraskaudessa mahan kasvettua tuli raihnaisuutta ja liitoskipuja. Niin sikäli jos haluu oviksen tietää ni pakko tikutella. (MUOKKAUS: siis nyt ku miettii ni mun kehohan toimii melkee ku ois joku mies ku ei huomaa mitään eroja koskaan :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: )

Saitko @Vapaalaskija jonkun hoitosuunnitelman jo?

Tsemppiä kaikille, koitetaan jaksaa

Muokattu viimeksi:

Tossa linkki (englanniksi) raskaudesta sisäelimien näkökulmasta 😂😂😂

Takaisin