40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt menossa kp22 tai 23 (menkat alkoi siinä oikeestaan kp22/23 yön aikana). Flon mukaan nyt on dpo8 mutta omien tuntemusten perusteella ovulaatio ei ollut kp14 vaan olis passannut päivää-kahta myöhemmäksi. Olisiko pitänyt tikuttaa niin eipä tarvis arvailla😆 huomenna varmaan alkaa mulla se tiputtelu/tuhruvuoto taas, aiemmissa kahdessa kierrossa sen alkanut näillä paikkeilla.😞

Edit. Menkat alkoi siis 8./9.10. Menee kyllä kaikki dpot ja kpt ja päivämäärät ihan sekaisin. 😅

Muokattu viimeksi:
Tässä tämmönen maraton-viesti kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meinasin kysellä että mites teillä muilla ketkä ootte yrittäny viime aikoina tai jossain kohtaa pudottaa painoa? Mulla jäi kahdesta raskaudesta 16-18kg ja sain siitä 2kg pois viime vuonna, sit 4kg pois tän vuoden alussa mutta sit jumittu moneksi kuukaudeksi. Nyt alotin tasan kuukausi sitten laskee kaloreita ja tähtää 1800-1900kcal/päivä (proteiinia grammoina 1,1xpainokilo) niin paino on lähteny tosi vauhdikkaasti alas, -3kg nyt tässä ajassa. Ja siis ekojen kahen viikon jälkeen kyllä lipsunu tosta parina päivänä viikossa yli 2000, pari krt jopa 2500-3000kcal, siis yksittäisiä päiviä. Ja sitä ennen lähti edellisenä kuukautena 2kg ku lopetin saunajuomien juomisen eli lähteny 5kg tässä vajaassa 2 kk:ssa 😳 Oon tainnu syödä aika paljon aiemmin plus sit noi limut ja saunajuomat...

Kun ei tälle vauvahaaveelle aktiivisesti voi muuta tehä kuin elää terveellisesti, välttää alkoholia, syödä vitamiineja ja hoitaa talletusten ajoitukset kuntoon niin laitan panokseni tähän josko painonpudotus auttaisi. Lähtötilanteessa BMI oli 31-31,6 ja nyt on 28,3. Ennen ekaa raskautta olleeseen painoon on 7,7kg ja sillon ois BMI 25,8 ja vaikka sekin on ylipainon puolella niin olin kyllä varsin hoikka silloin.

@Evea Niin tunnistan ton että tarvii tikuttaa se ovis ettei tarvi arvailla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja mulla vielä oviksen paikka vaihtelee joka kk (kp11-17 niin vähän pakkokin tikuttaa ku ei me jakseta edes sitä joka toinen päivä tahtia, hyvä jos kaks kertaa viikossa alkukierron ni on oikee riski olemassa et menis muuten kuukauden mahis ohi). Tsemppiä piinailuun, erityisesti kun nyt ei tarkkaan tiiä millon vois ees mitään näkyä testissä!

@Indigo Peukut pystyssä täällä! Mulla näky viimeks joko DPO11 tai DPO12 niin selkeesti että nyt ku testasin DPO9 ja ei tullu mitään en ees viittiny tuhlaa testiä seuraavana päivänä, DPO11 sit varmistin että ohi meni tämä kierto. Sen sijaan sulla jos näkyny vasta myöhemmin aiemmat raskaudet niin todellakin on vielä toivoa :Green Heart:

Tsemppiä @Yrittäjä83 ! Piti ihan googlaa mikä on kolposkopia :Grinning Face: Hienoa, että sait nyt ajan ja että pääset ilmeisesti siis munasarjojen ultraan niin sithän tosiaan tietää onko ovis tulossa vai menossa. Onko sulla yhtään hajua mikä vaihe kierrosta vois tutkimuspäivänä olla meneillään?

@Nepeta Cataria okei on kyllä tosi haamuja, mä en oikeen edes erota eli ei varmaan kyllä noista ole toivoa :sad-face: Olispa hienoa jos ne imetykset ois pitäny munasoluvarantoja kunnossa ja vielä ois mahis tärppiin!

@Bougainville wau mikä ihana uutinen sulla heti ekasta (?) tän kierroksen PAS:sista. Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle, vaikka raskausoireet vaivaakin niin kyllähän sen kestää kun noin hyvä tuuri käynyt että vauva tarrannut matkaan :Two Hearts:

@Pinkkigreippi Arpapeliä todellakin, mulla ihan sama tunne vaikka kolmisen vuotta vähemmän ikää niin kyllä se tällä(kin) iällä aika ihana arpajaisvoitto ellei lottovoitto olisi se pysyvä plussa.. Tosi hyvä että jaksat jatkaa noin hyvillä mielin ja toivotaan että odotus palkitaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ja @Puolikuu n ja @Mamiksx5 gyne-keskusteluun niin varmasti hyvä kuten puhuittekin että mikä vaan gyne käy, mä kävin ite kk sitten Felicitaksessa mutta mulle sattu sinne kamalin lääkäri mitä tyyliin koskaan ollu, eli just päinvastoin ku olin aatellu et siel nyt ainaki on hyvät lekurit tähän hedelmällisyys-aiheeseen niin eipä ollukaan tae siitä, joten saattaisinpa hyvinkin varata ihan normigynen jos seuraavan kerran meen joskus vielä käymään.

Tässä tämmönen maraton-viesti kun ei nyt muutakaan tekemistä ollut :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Meinasin kysellä että mites teillä muilla ketkä ootte yrittäny viime aikoina tai jossain kohtaa pudottaa painoa? Mulla jäi kahdesta raskaudesta 16-18kg ja sain siitä 2kg pois viime vuonna, sit 4kg pois tän vuoden alussa mutta sit jumittu moneksi kuukaudeksi. Nyt alotin tasan kuukausi sitten laskee kaloreita ja tähtää 1800-1900kcal/päivä (proteiinia grammoina 1,1xpainokilo) niin paino on lähteny tosi vauhdikkaasti alas, -3kg nyt tässä ajassa. Ja siis ekojen kahen viikon jälkeen kyllä lipsunu tosta parina päivänä viikossa yli 2000, pari krt jopa 2500-3000kcal, siis yksittäisiä päiviä. Ja sitä ennen lähti edellisenä kuukautena 2kg ku lopetin saunajuomien juomisen eli lähteny 5kg tässä vajaassa 2 kk:ssa 😳 Oon tainnu syödä aika paljon aiemmin plus sit noi limut ja saunajuomat...

Kun ei tälle vauvahaaveelle aktiivisesti voi muuta tehä kuin elää terveellisesti, välttää alkoholia, syödä vitamiineja ja hoitaa talletusten ajoitukset kuntoon niin laitan panokseni tähän josko painonpudotus auttaisi. Lähtötilanteessa BMI oli 31-31,6 ja nyt on 28,3. Ennen ekaa raskautta olleeseen painoon on 7,7kg ja sillon ois BMI 25,8 ja vaikka sekin on ylipainon puolella niin olin kyllä varsin hoikka silloin.

@Evea Niin tunnistan ton että tarvii tikuttaa se ovis ettei tarvi arvailla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja mulla vielä oviksen paikka vaihtelee joka kk (kp11-17 niin vähän pakkokin tikuttaa ku ei me jakseta edes sitä joka toinen päivä tahtia, hyvä jos kaks kertaa viikossa alkukierron ni on oikee riski olemassa et menis muuten kuukauden mahis ohi). Tsemppiä piinailuun, erityisesti kun nyt ei tarkkaan tiiä millon vois ees mitään näkyä testissä!

@Indigo Peukut pystyssä täällä! Mulla näky viimeks joko DPO11 tai DPO12 niin selkeesti että nyt ku testasin DPO9 ja ei tullu mitään en ees viittiny tuhlaa testiä seuraavana päivänä, DPO11 sit varmistin että ohi meni tämä kierto. Sen sijaan sulla jos näkyny vasta myöhemmin aiemmat raskaudet niin todellakin on vielä toivoa :Green Heart:

Tsemppiä @Yrittäjä83 ! Piti ihan googlaa mikä on kolposkopia :Grinning Face: Hienoa, että sait nyt ajan ja että pääset ilmeisesti siis munasarjojen ultraan niin sithän tosiaan tietää onko ovis tulossa vai menossa. Onko sulla yhtään hajua mikä vaihe kierrosta vois tutkimuspäivänä olla meneillään?

@Nepeta Cataria okei on kyllä tosi haamuja, mä en oikeen edes erota eli ei varmaan kyllä noista ole toivoa :sad-face: Olispa hienoa jos ne imetykset ois pitäny munasoluvarantoja kunnossa ja vielä ois mahis tärppiin!

@Bougainville wau mikä ihana uutinen sulla heti ekasta (?) tän kierroksen PAS:sista. Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle, vaikka raskausoireet vaivaakin niin kyllähän sen kestää kun noin hyvä tuuri käynyt että vauva tarrannut matkaan :Two Hearts:

@Pinkkigreippi Arpapeliä todellakin, mulla ihan sama tunne vaikka kolmisen vuotta vähemmän ikää niin kyllä se tällä(kin) iällä aika ihana arpajaisvoitto ellei lottovoitto olisi se pysyvä plussa.. Tosi hyvä että jaksat jatkaa noin hyvillä mielin ja toivotaan että odotus palkitaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Ja @Puolikuu n ja @Mamiksx5 gyne-keskusteluun niin varmasti hyvä kuten puhuittekin että mikä vaan gyne käy, mä kävin ite kk sitten Felicitaksessa mutta mulle sattu sinne kamalin lääkäri mitä tyyliin koskaan ollu, eli just päinvastoin ku olin aatellu et siel nyt ainaki on hyvät lekurit tähän hedelmällisyys-aiheeseen niin eipä ollukaan tae siitä, joten saattaisinpa hyvinkin varata ihan normigynen jos seuraavan kerran meen joskus vielä käymään.
käsittämätöntä että maksaa jostain ja luulis saavan rahoille vastinetta varsinkin yksityisellä, ei se vaan aina sit niin mene 😞

Tuo on siis ilmeisesti ubikinonia. Muistelen et itseasiassa ubikinoli olis se parempi tällä iällä kun on jo valmiiksi prosessoitu muoto. Olen varmaankin lukenut samoja tutkimuksia ja todennut et noita voi popsia aika isoinakin annoksina.

Nuo muut mitä syön, tähtäävät lähinnä vastustuskyvyn parantamiseen ja sitä kautta kehon mahdollisen matala-asteisen tulehduksen laskemiseen. Toimii erityisen hyvin näin flunssakautena keventämään pakollisten räkätautien oireita. Sillä pitäähän munasolujen jonnekin napata kiinni, ja siihen auttaa tuo terveys.

Tuosta mun listasta näköjään jäi vielä pois inkivääri, siitäkin tulee aina välillä keiteltyä juomia flunssaan ja oviksen alle, mutta jostain syystä en ole sitä nyt tehnyt. Pitäisi varmaankin tehdä jos tilanne on nyt se että tuolla jotain yrittää kiinnittyä mutta ei ihan pääse kunnolla tarraamaan kiinni syystä tai toisesta. Toisaalta inkivääriä ei suositella enää raskaana olevalle... joten taiteillaan menemään.

Hormonikierto on vasta nyt pyörähtänyt kunnolla käyntiin. Nuorimmaiseni on 1v 5kk ja lopetin muutama viikko sitten yöimetyksen, ja välittömästi iski päälle megaovis. Särki koko emäntää sen voimasta. Kierto oli jo muuten käynnistynyt kesällä. Minulla imetys lamaa kiertoa aika tehokkaasti. Nyt vain sopii toivoa että pitkien imetyksien ansiosta olisi munasarjareservi paremmin säilynyt.

Tässä testit päiviltä kp24-30, arviolta siis dpo 11-16, alimpana tuorein. Haamua toisen perään ilman kunnon vahvistumista.
View attachment 149545
Minäkin jotenkin toivon, että tämänhetkinen imetys antaisi jotenkin lisää aikaa, eikä tarvitsisi panikoida vielä ihan täyttä yrittämistä kaikkine konsteineen mitä tätä vauvaa yrittäessä oli. Ikää tulee tietenkin väkisin kokoajan lisää, mutta voisiko imetys muuten pitää "vauvan tekokaluston" unessa. 🤭

IMG_7672.jpeg

Pitää kai luovuttaa tämänkin kierron suhteen. Kp26/ dpo10 eikä mitään näy pcssä. Jotain viivanpaikkaa ehkä.

View attachment 149587

Pitää kai luovuttaa tämänkin kierron suhteen. Kp26/ dpo10 eikä mitään näy pcssä. Jotain viivanpaikkaa ehkä.
Näkyy nyt jotenkin selkeämmin. Kuinka pitkä kierto yleensä? Dpo10 melko aikainen.
Mulla tänään dpo12 ja nega niin nyt alkaa tuntuu et tais olla sit tässä.

Toivotaan että alkaa vahvistuu vielä sulla 🙏

Minäkin jotenkin toivon, että tämänhetkinen imetys antaisi jotenkin lisää aikaa, eikä tarvitsisi panikoida vielä ihan täyttä yrittämistä kaikkine konsteineen mitä tätä vauvaa yrittäessä oli. Ikää tulee tietenkin väkisin kokoajan lisää, mutta voisiko imetys muuten pitää "vauvan tekokaluston" unessa. 🤭
Sitäkin toivon että kun minulla on nyt pikkuisia syntynyt joka toinen vuosi, että tämä kun kroppa on hiljattain marinoitu pehmeäksi raskaushormoneilla ja perään imettämällä, niin uusi raskaus alkaisi helpommin. Onhan paikat jo valmiiksi vähän auki synnytyksien vuoksi, ja kudokset pehmeitä. Varsinkin tämä yöimetyksen lopettaminen on voimistanut ovulaatiota, ja varmaan jos raskisin lopettaa taaperoni imettämisen kokonaan niin saisin vielä lisää potkua hormoneihin hetkeksi. Mutta se hetki pitää käyttää hyväksi, ei tällä iällä jaeta enää toisia mahdollisuuksia 5v päästä vaikkapa.

Kp 2 on nyt menossa, oloista huolimatta ei raskaus alkanut. Mutta positiivista on 30pv säännöllinen kierto, hyvä aihio. Jos vuodon määrästä voi päätellä kohdun limakalvon paksuutta niin sekin on ollut ihan hyvä. Noh, jatketaan kuumeilua... Josko sitä vielä yksi sittenkin.

Tsemppiä kaikille!

Näkyy nyt jotenkin selkeämmin. Kuinka pitkä kierto yleensä? Dpo10 melko aikainen.
Mulla tänään dpo12 ja nega niin nyt alkaa tuntuu et tais olla sit tässä.

Toivotaan että alkaa vahvistuu vielä sulla 🙏
Kiitos. Mulla kierto ollut jonkin aikaa 28. Mutta saattaa olla 26-32 jopa 34 joskus.

Kävin jossain kohtaa huikkaamassa, että lähden vielä 48-vuotiaana syksyllä luonnonkierron PASiin. No näin tehtiin tässä kuussa ja plussa tuli ekasta siirrosta! Hiukka huimaa, että jos asiat sujuu mallikkaasti, ens vuonna meillä on 2 alle 2-vuotiasta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vastaavassa tilanteessa olin viimeksi 30-vuotiaana.

Kävin jossain kohtaa huikkaamassa, että lähden vielä 48-vuotiaana syksyllä luonnonkierron PASiin. No näin tehtiin tässä kuussa ja plussa tuli ekasta siirrosta! Hiukka huimaa, että jos asiat sujuu mallikkaasti, ens vuonna meillä on 2 alle 2-vuotiasta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vastaavassa tilanteessa olin viimeksi 30-vuotiaana.
Wau onnea! 💕 Saako kysyä onnistuitteko omilla vai lahjasoluilla? Ei tarvitse tietenkään vastata jos liian henkilökohtaista 😊

Sitäkin toivon että kun minulla on nyt pikkuisia syntynyt joka toinen vuosi, että tämä kun kroppa on hiljattain marinoitu pehmeäksi raskaushormoneilla ja perään imettämällä, niin uusi raskaus alkaisi helpommin. Onhan paikat jo valmiiksi vähän auki synnytyksien vuoksi, ja kudokset pehmeitä. Varsinkin tämä yöimetyksen lopettaminen on voimistanut ovulaatiota, ja varmaan jos raskisin lopettaa taaperoni imettämisen kokonaan niin saisin vielä lisää potkua hormoneihin hetkeksi. Mutta se hetki pitää käyttää hyväksi, ei tällä iällä jaeta enää toisia mahdollisuuksia 5v päästä vaikkapa.
No sepä, ei näillä kilometreillä kannata jäädä odottelemaan parempaa hetkeä, kun todennäköisesti se on siinä vaiheessa mennyt, kun se nyt sattuisi taas omasta mielestä sopimaan. 🤷‍♀️ Itsellä on tässä tilanne, että samalla kun nautin vauvasta, haaveilen vielä yhdestä, niin samaan aikaan pitäisi miettiä/päättää haenko ensi syksynä vapautuvaa vaativampaa työtehtävää. Sekin on semmoinen kerran elämässä hetki, joten saa vähän ajatuksia sekaisin. Toisaalta tykkään nykyisestä työstänikin, eikä se olisi kiveen hakattu, että edes saisin paikkaa, vaikka varmaan otettaisiin huomioon nykyisen työni ja yrityksessä työskentelyhistorian vuoksi. Mutta.. jos ei nyt yritä ns. samaan kuumaan vauvaa, niin luulen, että sille ajatukselle saa sitten heittää hyvästit, enkä tiedä olenko siihenkään aivan valmis. Mutta.. saa sitä sille työtehtävällekin heittää sitten heipat, jos vauva ilmoittaisi tulostaan. 🤷‍♀️ Toisaalta tunnen itseni todella onnekkaaksi jo esikoisen sekä tämän nykyisen vauvan äitinä. Tunnen, että tämä vauva oli ihan lottovoitto niillä ennusteilla, jotka lapsettomuusklinikalta saimme. (Lottovoitto tietenkin esikoinenkin, mutta asiat oli hieman toisin 15 vuotta sitten, ikä ei niin voimalla kolkutellut taustalla.) Miehestä olen saanut vibat, että häntä ei haittaisi uusi raskaus. Eipä hän ole ehkäisyä tuntunut kaipailevan niillä harvoilla sekstailukerroilla. 🤭

Kp1, elefanttiolo! Mulla on koko lapsitoiveen aikana tullu varmaan 11,5kg lisää painoa, josta sain pudotettua 5kg, mutta nyt taas pari kiloa tuli takaisin hoidon ja syömisen vuoksi. Mä alan kans nyt katsomaan kaloreita, se auttaa. Kun mulla on tietoa, miten pitää syödä, mutta kun väsyttää niin käsi käy leipäpussilla! :(

Painoo on pitäny saada alas viimeiset 13 vuotta ihan siks koska mä oon urheilija, mut mun kroppa kertoo muuta. Tää on ihan yhtä hevonkukkua ja mä olen miettinyt sitä laihdutus/lihavuusleikkaustakin, mutta ensin haluan vielä yrittää itse. Mutta kun on lapsihaave, en voi ajatella leikkausta, koska sit ei saa tulla vuoteen raskaaksi. Inbodyn mukaan mun kropassa on 68kg lihasta!! Ja BMIn mukaan se olis mun ihannepaino 😹😹😹😹 dilemma siis!
Yks PT sano et 80kg olis lähempänä totuutta, mut mulle riittäis 90. Pitäs siis saada kiloja pois… mun bmi on yli 35 ja oli myös ekassa hoidossa.

@Indigo ja @Mamiksx5 pahoittelut testatuista negoista ☹️ tosin jos ei vielä näy menkkoja, on toivoa😌

@Nepeta Cataria Uudella innolla uuteen kiertoon💪

Ja onnea plussasta @Maatuja 😊

@Pikkutytöt Luulisi yksityisellä puolella olevan asiakkaan kohtaaminen ykkösasia johon kiinnitettäisiin erityisesti huomiota. Ikävää että kohdallesi osui törppö lääkäri. Mulle synntysosaston nuori mieslääköri kysäisi uskonnollisesta taustastani, kun oli 14 vuotta sitten kotiuttamassa minua ja neljättä lastani. Ei kuulu lääkärille sellainen asia vaikka olisin shamaani🤔

Täällä dpo7/kp24. eikä juurikaan mitään oireita. Kuumemittarista loppui patterit, ihan hyvä niin eipä tule aamulämpöjä vahdattua😂 Viime kierrossa ennen niitä megamenkkoja mulla oli todella runsasta juoksevaa vv:tä mutta nyt on aika kuivat olot. Välillä jomottelee alavatsalla mutta niinhän se aina tässä vaiheessa.

Tein äsken testin (dpo ~7..9) 😵‍💫ja nega oli. Ehkä oli liian aikanen testipäivä noin muutenkin mutta en usko että tuosta muuttuu muuksi. Kuukautiskipuja on jo alkanut tuntua, mutta sitä ärsyttävää tuhrua ei onneksi vielä ole näköpiirissä. Varmaan se alkaa illalla tai huomenna.

Mun on pitänyt vähän keräillä ajatuksiani ja en oo heti tänne kirjoitellut. Ultrassa näki että oli ollut kaksoisovulaatio ja siitä heräsi isot toiveet. Testit näyttäneet kuitenkin negaa ja lämmötkin alkaneet laskemaan Ourassa 0,1 ja 0,2 tasolle. Hoitokierros alkaa siis huomenna jo (teen vielä testin aamulla varmistukseksi). Mielialat kyllä heittelee, toiveikkuudesta alakuloon.

Nega se on tämäkin? Dpo11 kp27/26-34.
Ihan lievästi mulla on nyt aamulla etova olo mutta voi olla PMS oireita kun mulla joskus on.
Ihan aluksi luulin että viiva alkaa siihen piirtymään. (Toinen kuva parin minuutin jälkeen.)

IMG_7726.jpeg

IMG_7720.jpeg

Muokattu viimeksi:
Takaisin