40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kp26 ja sellanen olo että menkat alkaa just ylihuomenna tms. Tein testin ja se oli nega. Eli seuraavasta kierrosta sitten beready testiin… Nyt vaan lasken stressitasoja ja yritän saada selkäjumia pois. Sain selästä ja uupumuksesta taas saikkua 😔 Yritän kokoajan hakee muita töitä…

Täällä hyvää positiivissävyistä keskustelua, kerätään kaikki siitä voimia itsellemme jatkaa uskomista ja toivomista. 💖

Omaa napaa: Saatiin kuin ihmeen kaupalla vielä eilen talleteltua (en paljastanut h-hetken olevan käsillä) ja aamulla oli testi jo vähän haalistunut. Päivällä tänään tuntuikin oviskipuja oikealla puolella, missä aiemmin tuntui myös jomottelua muutama päivä takaperin. Sen jälkeen ilmaantui runsaat limat, joten tällä kertaa ilmeisesti bongasin oviksen näinkin tarkasti. Todella harvoin tunnen sitä kipuna. Nyt vaan toivon, että hyvin osuneet tallettelut ja nämä olot enteilisivät hyvälaatuista munasolua ja riittävästi elinvoimaisia siittiöitä sitä vastaanottamaan. 🙏💖

Muokattu viimeksi:
Siis mullakin oireet on niin vaihtelevia oviksesta et mieluummin testaan... Ihan varoiksi... Mulla toki halut alkaa jo menkkojen lopussa ja jos niiden perusteella menis, nii olis ihan väärä ajoitus... Ja limoja kyllä on.. liiankin kanssa.. ja nekin alkaa useamman päivän ennen plussaa... 🙈😅 Nii pitää testailla että sais vähän kapeamman aikaikkunan että tuo mies jaksaa vauhdissa mukana 😅

IMG_7506.jpeg

Heräsin aikaisin ja testasin rfsu tikulla. Taisin saada ärsyttävän viivanpaikan mutta itsepä katselin yli testiajan (15min). Dpo8/kp24.

Tsemppiä haamubongauksiin näin halloweenin alla, jospa sieltä muutama aitokin kohda pompahtaisi?

Kaitpa minäkin kuulun tänne. Viikko sitten havahduin kunnon raskausoirehdintaan (pahoinvointi, väsymys, turvotus, alaselkäkipu, yliterävä hajuaisti erityisesti kalan kanssa) ja aloin testailemaan. Lopputulos on et olen saanut rivin haamuja jotka eivät sitten lähteneet vahvistumaan. Ja lupaava oirehdinta alkaa hyytymään, eilen ei edes kahvi yököttänyt. No nyt kai sitten odotellaan kuukautisia, kp 29/30-32. Harmi, olisi minulle heinäkuinen kelvannut.

Minulla on pian ikää 45-vuotta mikä nyt selittääkin ihan kaiken. Eipä kai tässä iässä kovin montaa hyvää munasolua ole jäljellä ja raskaaksi tuleminen luomuna lähentelee tilastollista mahdottomuutta. Mies on pari vuotta vanhempi. Mutta kaikki vippaskonstit on toki luettu ja osaa kokeiltukin, joten saapa nähdä. Odotukset eivät ole kovin korkealla. Onhan minulla jo 6 lasta, mutta aina on pieni kaiherrus mielessä että olis se vauva aivan mielettömän ihana nuuhkuteltava.

Tein aamulla vielä pregcheckin. Löydättekö näistäkin viivanpaikat? Sama testi eri kuvat.
IMG_7525.jpeg
IMG_7527.jpeg

Tervetuloa vaan tänne mukaan @Nepeta Cataria :Green Heart: Jotain sun kropassa kuitenkin selvästi nyt oli yrittänyt tapahtua, että voiskohan seuraava alkio vaikka tarratakin sitten pysyvästi matkaan, toivotaan kovasti! Mitäs kaikkia konsteja teillä on käytössä? Tuossa aiemmin ubikinolin mainitsitkin mutta oliko muita?

@Indigo mun silmään kyllä tosi huonosti näkyy, jos oikeen yritän niin voisinko ehkä kuvitella tohon testiviivan kohdan yläreunaan ihan jotain pientä melkeen näkymätöntä väriä, mutta en valitettavasti näe kokonaista viivanpaikkaa edes. Toivotaan että huomenna tulisi jo selvä positiivinen :Ok Hand Sign:

Tein aamulla vielä pregcheckin. Löydättekö näistäkin viivanpaikat? Sama testi eri kuvat. View attachment 149534View attachment 149535
Samoin mä nään tuossa yläkohdassa jotain harmaata.

Toivotaan että se siitä lähtis vahvistuu.

Jos tää kierto ei nyt natsaa meillä niin varaan ajan ovumialle tarkastaa oman tilanteen. Miehen simppa analyysi oli lääkärin mukaan ihan ok. Vaikkakin nopeasti liikkuvia ei ollut juuri lainkaan. Niitä hitaasti kaartelevia oli kans puolet vähemmän mutta tällä on silti lähtenyt kaksi raskautta ainakin hedelmöittynyt . Onko sit mun puolella häikkää?

Nyt on tätä tiputtelua ollut, dpo8 alkaen, ei joka pyyhkäisyllä kuitenkaan. Mutta jos siis aikoja ei ole siellä ovumialla niin mikä lääkäri voi katsoa munasolujen tilanteen? Täällä puhutaan paljon gynekäynneistä, onks se ihan tavallinen vai mikä nimike lääkärillä pitäisi olla että sais katsottua munasoluja, limakalvoa ja jos tarvetta progetuelle?

Samoin mä nään tuossa yläkohdassa jotain harmaata.

Toivotaan että se siitä lähtis vahvistuu.

Jos tää kierto ei nyt natsaa meillä niin varaan ajan ovumialle tarkastaa oman tilanteen. Miehen simppa analyysi oli lääkärin mukaan ihan ok. Vaikkakin nopeasti liikkuvia ei ollut juuri lainkaan. Niitä hitaasti kaartelevia oli kans puolet vähemmän mutta tällä on silti lähtenyt kaksi raskautta ainakin hedelmöittynyt . Onko sit mun puolella häikkää?

Nyt on tätä tiputtelua ollut, dpo8 alkaen, ei joka pyyhkäisyllä kuitenkaan. Mutta jos siis aikoja ei ole siellä ovumialla niin mikä lääkäri voi katsoa munasolujen tilanteen? Täällä puhutaan paljon gynekäynneistä, onks se ihan tavallinen vai mikä nimike lääkärillä pitäisi olla että sais katsottua munasoluja, limakalvoa ja jos tarvetta progetuelle?
Pikavastaus työpäivän lomassa: Mä kävin ihan vain ultrauksessa gynellä, missä näkyi limakalvon paksuus ja munasarjojen follikkelitilanne. Oli ihan hyvä ajankohta muutama päivä oviksen jälkeen ainakin itsestä tuntui niin.

Pikavastaus työpäivän lomassa: Mä kävin ihan vain ultrauksessa gynellä, missä näkyi limakalvon paksuus ja munasarjojen follikkelitilanne. Oli ihan hyvä ajankohta muutama päivä oviksen jälkeen ainakin itsestä tuntui niin.
Kiitos, varaan ajan sitten tähän lähemmäs jos tarttee. Ajattelin mennä ennen ovista.

@Indigo Alemmassa kuvassa näen jotain, ehkä se on viivanpaikka🤔

@Nepeta Cataria Täytän ensi keväänä 45 vuotta. Minulla on neljä lasta ja nuorinkin jo teini-ikäinen. Kyllähän tämä on arpapeliä tässä iässä…mutta voi miten ihana olisi vielä saada yksi lapsi🥺 Siksi en luovuta ihan vielä. Niin ja luomusti yritetään.

Dpo5 ja välillä juilahtaa oikealla alavatsalla, välillä vasemmalla puolella. Rinnat hieman kipeät. Muutoin yllättävän normaali olo, ei mitään pms:n liittyvää.

Tervetuloa vaan tänne mukaan @Nepeta Cataria :Green Heart: Jotain sun kropassa kuitenkin selvästi nyt oli yrittänyt tapahtua, että voiskohan seuraava alkio vaikka tarratakin sitten pysyvästi matkaan, toivotaan kovasti! Mitäs kaikkia konsteja teillä on käytössä? Tuossa aiemmin ubikinolin mainitsitkin mutta oliko muita?
Coenzym Q10 200-400mg päivässä ainakin, satunnaisesti C:tä, sinkkiä, folaattia, ja magnesiumi iltaa kohti jos jalat kiristävät. D:tä satunnaisesti isommalla annoksella, samoin välillä mini-aspiriinia. Tämän lisänä minulla on verenpainelääkkeet (Albetol), kun verenpaine ei yllättäen raskauden jälkeen laskenutkaan siedettäväksi huolimatta raskauskilojen tiputuksesta. Ikä ei tule yksin. Mies popsii sinkkiä ja quersetiiniä aina kun epäileekin että flunssa voisi olla tulossa ja syksyähän tässä eletään.

Tällä reseptillä suunnilleen olen onnistunut tulemaan raskaaksi vielä 39v, 41v ja 43v... entäs tässä 44-45v taitteessa? Noh, en pidättele hengitystäni mutta ainahan saa olla toiveikas. Luomuna mennään ja luomuna muutkin ovat saaneet alkunsa.

Nyt on menossa kp30/30-32, eli kierto on pysynyt ihan lupaavan pitkänä ja luulen ovuloivani ihan normaalisti. Synnyttäneisyys tekee sen että hormonivaihtelut tuntuvat heti ja voimakkaasti joka kierron vaiheessa, ja varmasti lähestyvät vaihdevuodet antavat hommaan oman vauhtinsa. Taas tuntui et kahvi etoi, ja munakas haisi jo ihan järkyttävän kamalalle. Mutta testit ovat vain haamuja.

@Nepeta Cataria otatko ubikinolia vai ubikinonia? Mitä oon Q10:stä googlaillu ni aika isoilla annoksilla sitä on annettu tutkimuksissa hedelmällisyyden parantamisesta, jopa 600-1200mg/pv, mutta näissä oli kyseessä ubikinoni. Ja ilmeisesti kun ubikinoli imeytyy tuplasti paremmin niin päättelin siitä että oisko 300mg sitä sopiva annos. Kaikista lisäravinteista oon tällä hetkellä käsityksessä, että ubikinoli/ubikinoni on ainoa, joka auttaa hedelmällisyydessä. Tai ainoa toinen josta jotain tutkimusta on myo-inositoli mutta vain pcos-munasarjojen tapauksessa. Ja sit vielä niistä haamuista, ni voiskohan ne siitä kuitenkin vielä vahvistua? 🤞

@Nepeta Cataria otatko ubikinolia vai ubikinonia? Mitä oon Q10:stä googlaillu ni aika isoilla annoksilla sitä on annettu tutkimuksissa hedelmällisyyden parantamisesta, jopa 600-1200mg/pv, mutta näissä oli kyseessä ubikinoni. Ja ilmeisesti kun ubikinoli imeytyy tuplasti paremmin niin päättelin siitä että oisko 300mg sitä sopiva annos. Kaikista lisäravinteista oon tällä hetkellä käsityksessä, että ubikinoli/ubikinoni on ainoa, joka auttaa hedelmällisyydessä. Tai ainoa toinen josta jotain tutkimusta on myo-inositoli mutta vain pcos-munasarjojen tapauksessa. Ja sit vielä niistä haamuista, ni voiskohan ne siitä kuitenkin vielä vahvistua? 🤞
Tuo on siis ilmeisesti ubikinonia. Muistelen et itseasiassa ubikinoli olis se parempi tällä iällä kun on jo valmiiksi prosessoitu muoto. Olen varmaankin lukenut samoja tutkimuksia ja todennut et noita voi popsia aika isoinakin annoksina.

Nuo muut mitä syön, tähtäävät lähinnä vastustuskyvyn parantamiseen ja sitä kautta kehon mahdollisen matala-asteisen tulehduksen laskemiseen. Toimii erityisen hyvin näin flunssakautena keventämään pakollisten räkätautien oireita. Sillä pitäähän munasolujen jonnekin napata kiinni, ja siihen auttaa tuo terveys.

Tuosta mun listasta näköjään jäi vielä pois inkivääri, siitäkin tulee aina välillä keiteltyä juomia flunssaan ja oviksen alle, mutta jostain syystä en ole sitä nyt tehnyt. Pitäisi varmaankin tehdä jos tilanne on nyt se että tuolla jotain yrittää kiinnittyä mutta ei ihan pääse kunnolla tarraamaan kiinni syystä tai toisesta. Toisaalta inkivääriä ei suositella enää raskaana olevalle... joten taiteillaan menemään.

Hormonikierto on vasta nyt pyörähtänyt kunnolla käyntiin. Nuorimmaiseni on 1v 5kk ja lopetin muutama viikko sitten yöimetyksen, ja välittömästi iski päälle megaovis. Särki koko emäntää sen voimasta. Kierto oli jo muuten käynnistynyt kesällä. Minulla imetys lamaa kiertoa aika tehokkaasti. Nyt vain sopii toivoa että pitkien imetyksien ansiosta olisi munasarjareservi paremmin säilynyt.

Tässä testit päiviltä kp24-30, arviolta siis dpo 11-16, alimpana tuorein. Haamua toisen perään ilman kunnon vahvistumista.
testejajoo.jpeg

Muokattu viimeksi:
Mie huikkailen nopeesti omaa napaa. Vuoto kiihtyy ja jatkuu, nyt on viikko kun alko tuhru. Eilen tuli aika kolposkopiaan ja toiveena toki siis on että samalla ultrataan. Ainakin reumalääkäri sanoi että samalla tietysti ultra.. Mut toivon mukaan nyt tulis kunnon ovis ja pääsisi kuukausien jälkeen oikeesti taas jännittämään 🙏

Takaisin