40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh, onpa täällä ollut paljon keskustelua, mutta ihanaa, että on virkeä ryhmä! 😍

@Nepeta Cataria ja @StarStrike Kiva kuulla, muistan teidät keskusteluista ennen teidän raskautumisia. 🥰 Harmi, että @Nepeta Cataria jäi nyt vain haamuksi, mutta onhan se merkki siitä, että jotain yritti tapahtua. Kuten @StarStrike kirjoitti, niin näin maalaisjärjellä ajateltuna voisi raskaus ja imetys suojata munasolureserviä. 🙏 Ymmärrän kyllä nuo urapohdinnat vs. perhehaaveet, mutta kyllä se niin on että tässä iässä pitää vaan laittaa kaikki verkot vesille eikä jäädä odottelemaan kumpaankaan suuntaan. Jos tulisi raskaaksi, niin sitten ura-asiat muuttavat kenties suuntaa, mutta toisaalta taas, jos enää ei tulisi uutta raskautta tai ainakaan siinä ajassa kuin tuo ura-asia realisoituisi. 🙏 Itse kanssa mietin lisäkoulutuksiin hakemista työnantajan tukemana ja oon niiden suhteen ajatellut, että aloitan ainakin, ja sitten jää kesken jos jää ja jatkuu myöhemmin.

@Yrittäjä83 Toivottavasti seuraava kierto lähtisi toimimaan ja hyvän on saada se kolposkopian pois alta! 👍

@Pikkutytöt Hyvin oot saanut painoa pudotettua! 👌 Monesti arjen pienillä teoilla voi olla tosi suuri vaikutus pidemmällä aikavälillä. Pieni kalorien tiputus ns. turhista lähteistä ja/tai arkiaktiivisuuden / lihaskuntotreenien pieni lisäys voi tehdä ihmeitä. ☺️

@Sandra84 Pelkkä paino ja BMI:n kyttäys on puppua kyllä. Mulla kans rasvaton lihasmassa luokkaa 65kg oli 8 vuotta sitten fitness kisalavalla, nyt paino luokkaa 80kg. On pehmeyttä, mutta en koe olevani lihava. Pituus 170. Toki harjoittelu on ollut melko vähäistä nyt lapsen syntymän jälkeen, kun ei ole saanut kunnollista rytmiä ylle, mutta hierojani mukaan lihasmassaa on hyvin silti tallella. ☺️

@Maatuja Oi ihanaa, oikein paljon onnea ja tsemppiä raskauteen! On siellä ehkä rankkojakin aikoja tiedossa kahden pienen kanssa, mutta on se sen arvoista. 🥰

@Pinkkigreippi Täällä pidän peukkuja sun kierrolla! 👍👍🤗 Ehkä sitten on tarkoitettu, että et nyt lämpöjä mittaile.. 🤭

@Vapaalaskija Voi että, voin kuvitella että kaksoisovulaatio herätti vielä normaaliakin isommat toiveet. 😥 Mutta onhan tuo hoitojen kannalta varmaan positiivinen asia, että on aktiivista toimintaa? Paljon positiivista energiaa toivotan tulevaan hoitokiertoon. 💖

@Indigo En valitettavasti näe viivaa. 😔 Mutta ilmeisesti vieläkin aikaisia päiviä?

Täällä on ollut ilahduttavan vahva luteaalin alku lämpöjen perusteella ja vatsan toimimattomuus tullut jo dpo3 kuvioihin, yleensä vasta myöhemmin. Nyt siis dpo4. Toivon, että olisi hyvin toimiva keltarauhanen ja yhdistettynä hyvin osuneisiin talletuksiin olisi paremmat mahkut tässä kierrossa.. Nyt vaan yritän pitää stressitasot alhaalla, mikä on helpommin sanottu kuin tehty. 😬 Mutta yritän! Kivaa viikonloppua kaikille! 🤗

@Pikkutytöt no miehän nyt laskin et on siinä ja siinä alkako menkat just tuossa kun on tuo aika. Ja sinne ei voi menkoista mennä. Eli en o varma, joudunko siirtämään mut hitto kun nää on niin epäsäännölliset nyt 😵‍💫

Onnea @Maatuja 🙏

Tsemppiä kaikille negan testanneille ja uuteen kiertoon lähteville ❤️

Miulla viimeiset tuhrut nyt toivottavasti menossa.. Ekat tuhrut tuli sillo viime to mut ne oli ihan minimaaliset. Isompi tuhru/vuoto alko sit alkuviikosta ja nyt toivon mukaan loppuu. Nyt alkaa sit seuraava jännitys et ovuloinko. Tikutus on tarkoitus aloittaa huomenna tai ehkä maanantaina.. Sillo oletettavasti noin kp 8. Jos siis lasketaan et menkat alko maanantaina. Mut en tiedä mistä laskea 😅

Täällä alkoi kp2 tänään ja letrozolia naamaan heti aamusta. Ja sit vielä myöhemmin.

@Yrittäjä83 laske ne menkat siitä kun on semmonen suht normaali vuoto? Vaikeeta jos eka tiputtelee. Mut silleen joskus lääkäri sanoi, kun hoidot alkoi, kun panikoin että mite se nyt sit lasketaan.

Mulla on kaikenlisäks vielä relaksanttia tässä selkäjumiin. 🤯 Kaikkee ny. Kyl se tästä.

@Puolikuu Joo en mäkää sillee pidä itseäni lihavana, mutta silti en mahdu mihkää tavallisen kaupan housuihin. Tai Tokmannin housut on hyviä, menee L ja XL. 😀 mulla kyl oli teininä D-mitoitus vaikka olis melkein alipainoinen… 😅 Kropan malli 🤭 Muistan aina kun etsin rippimekkoa…

Täältä tulee taas roppakaupalla omaa napaa, anteeksi :No Evil Monkey: Mulla tuli toissailtana ihan vähän sitä tuhrua ja sitten eilen aamupäivällä tuli sellanen "holahdus" verta, jonka jälkeen ei mitään. Kyllä on outoa. Kiertopäivä ois nyt 25. Rinnat on tässä vaiheessa kiertoa yleensä jo tosi arat mutta nyt ei oo kipeytynyt ollenkaan. Sitten vielä sekin on outoa että mieliala on tasainen. DPO olis nyt 9-11,jos ovulaatiota on ylipäätään tapahtunut. Tuntuu oudolta että menkkoja edeltävät oireet puuttuu, mutta voihan nuo oireet kai joskus vaihdella. Oon kyllä iloinen siitä että ei oo sitä hirveää PMS-masennus-ahdistus-itkuisuus-hurrikaania.

Painonhallintajutuista, mun painoindeksi lienee ~28 eli ylimääräisiä kiloja on. En tykkää käydä vaa'alla koska en varmaan halua kohdata totuutta painostani :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Kesällä paino putosi jonkin verran päätellen siitä että vaatekoko pieneni, nyt elokuusta lähtien liikkuminen on ollut aika tahmeaa, en saa aikaiseksi kovin aktiivisia päiviä. Meillä on oma kuntosali piharakennuksessa, jossa voisi jumppailla niin paljon kun sielu sietää mutta eipä se auta vaikka olisi nokan edessä jos ei ole motivaatiota. Nyt itse asiassa eilen päätin että pitää vähän taas säätää elämäntapoja kohdalleen, alotan aina yhdestä asiasta kerrallaan (veden juonti ja ruokarytmi, annoskoot, napostelu pois,jne) ja sitte lisään liikuntaa. Lemppariliikuntamuoto on kyllä salilla jumppailu, kunhan siihen pääsis taas kiinni.

Kuinka paljon tämä rfsu early näyttääkään sitä turhaa viivanpaikkaa tai muuta virheellistä tuhrua? Ollut parina iltana hurjaa palelua nukkumaan mennessä niin ajattelin että jos sittenkin?
Dpo12 / kp28 (26-34)

IMG_7922.jpeg

Muokattu viimeksi:
Mä en oo koskaan tajunnu miks raskautumis-palstoilla ei sais kertoa omia asioita tai että pitäis pyytää anteeksi jos omista asioistaan kertoo kun noin niinku lähtökohtaisestihan täällä nimenomaan jokainen kertoo omasta yrittämisestään ja tietty kommentoi muitakin🤷‍♀️ eli anna mennä vaan @Evea 😄 ja myös sun ruokavaliosuunnitelmat kuulostaa oikeen hyvältä!

@Indigo oon kans lukenu et rfsu:n testeihin tulee viivanpaikkoja mutta tossa en valitettavasti näe mitään. ☹️

Mä oottelen menkkoja, huomenna tai parina seuraavana päivänä jos alkaa ni ois normipituinen kierto palannut. Sen kanssa ollut nyt kesän alusta saakka ongelmia, vaihdellut 19-30-20-52-22, normisti ollut 25-27pv.

Kyllähän kaikki jutut vaikuttaa tähän yrittämiseen kuten paino. Hyvä niistäkin on jutella. Luin just että kova stressi voi vaikuttaa näihin lapsettomuusasioihin. Ajattelin laskea, paljonko mun palkka olis pienempi jos tekisin ees kuukauden 60% työaikaa, jos sellaisen saisin. Oon kyl vähän liian uupunut nyt ja mua vähän jännittää, että toivottavasti tää nyt ei torpeedoi mitään ton alkionsiirron suhteen.
Selkäjumi alkaa vähän helpottaa. Kp3 ja vielä 3,5 päivää pitää ottaa letrozolia ja perjantaina sit ultrataan vihdoin ja sit pitää soittaa Dextraan. Pohdin jo et toivottavasti saan sit lomapäivän helpolla, kun pitää mennä Helsinkiin… En haluaisi selittää miksi…
@Pikkutytöt Mäki mietin, et onkohan normaali kierto, kun hoitojen takia vaihteli. Oli taas kun oppikirjasta 28 päivää 🙈 Mä jo ajattelin, että onkohan vielä parin päivän heitto.
@Indigo Mulla varmaan viivalasit päässä, ihan ku olis jotakin, mutta ei ehkä ole kuitenkaan. Niin kauan kun sun menkat ei ala, on tsäänssi! 🤞🏻

@Yrittäjä83 No voi hitsit, jos menkat uhkaa tulla siihen ajan kans päälletysten.. Ootko jo päättänyt, mitä teet niiden suhteen?

@Sandra84 Stressipä se onkin hankala homma hallittavaksi, mutta varmasti iso negatiivinen vaikutus. Toivottavasti sulla onnistuisi saada lyhennettyä työaikaa, jos se helpottaisi stressiä. Ja toivottavasti lomapäiväkin onnistuisi helposti. Mulla on ollut yli vuoden koko ajan ylikuormitusta töissä.. Ehkä nyt parin viikon sisään tilanne rauhoittuisi niin paljon, että saisin vihdoin pidettyä saldotunteja poiskin päin.. 🙏

@Evea Oi että, onnea plussasta! 😍 Toivotaan, että pysyy ja vahvistuu! 💖 Näköjään epätavanomaiset oireet tiesi hyvää. 👌

Mulla ollut tänään lieviä menkkamaista jomotuksia alavatsassa + väsy ja kova nälkä tullut jotenkin nopeasti eilen ja tänään.. Voi kun olisi joku kiinnittymässä.. 🙏 Toki näin kun toivon, niin tulee iso pettymys, mutta toisaalta voisi kerrankin kokeilla tällaista positiivista näkökulmaa. Uskoo kunnes toisin todistetaan. 😅

@Evea tuo on plussa! 🥳

Toivottavasti @Indigo sullakin tulee vielä plussa, kuten @Sandra84 kirjoitti, toivoa on kunnes menkat alkaa 🙏🏻 itse en valitettavasti vielä näe sun kuvassa mitään, mutta sehän ei tarkoita etteikö vielä voisi 🙏🏻

@Puolikuu pidän peukkuja 🙏🏻

Täällä oli eilen kiukku päivä... Minulla siis.. niinkuin olis pahinkin PMS.... Onko kenelläkään samaa oviksen lähestyessä... Tosi hyvä yrittää yhteisiä hetkiä kun ärsyttää kaikki... 🙈
Miehellä ollut migreeniä ja kaikkea mahdollista niin eipä ole talletettu... 😑🤯

Ja rfsun ovistestit ei ainakaan mulla toimi ollenkaan 🤦🏻‍♀️ tai erittäin huonosti verrattuna onesteppiin... Eilen onestepissä jo melkein tasavahvat viivat..rfsussa erittäin haaleaa... onestepit loppu.. enkä hae tänään mistään lisää.. testaan vielä rfsulla... Ja ovislimat alkoi kunnolla kans eilen.. 🤔

Jos tänään onnistuisi houkutella mies muuhunkin kuin nukkumiseen. Vois olla mahkuja sit piinailla... 🙏🏻

Tänäänkin mus ärsyttää, mutta olen onnistunut pitämään mölyt mahassa.. mieskin kyseli, että olenko paremmalla tuulella... No en ole... Mutta en ole onneksi purkanut sitä ulos kuten eilen... 🙈

Kierto päivä on jo 21 🤯😱 että on taas ovis myöhässä... 🤦🏻‍♀️Kerta testit vasta nyt vahvistuu... Toki töissä on stressiä... Ja tää mun pcos taitaa taas vaivata... 👀
Noh ensi kierrossa syön letrozoleja... Sais sitte oviksen aiemmin niin jäisi luteaalivaihe riittävän pitkäksi... Mielenkiintoista jos LH huippu on tänään ja ovis tyyliin huomenna... Nii luteaali olis vain 7 -8 päivää.. 😬 jää aika lyhyeksi.. ellei tule yli 30pv kiertoa, mikä sekin saattaa olla mahdollista.. mulla kun luteaali on yleensä sen 11-14päivää ollu.. paitsi nyt muutamat sekoilu kierrot...

Paino onneksi on tippunut muutaman kilon syksyn aikana.. toki nyt vkl aikana tullut herkuttelua... Tiistaina ajattelin aloittaa pitkästä aikaa salilla käynnin, liityn työkavereiden sali porukkaan, kyllä se tästä taas 👌🏻

Onkohan tää nyt plussa🧐🥲🥲🥲🤨🥺
View attachment 149673
Selvä plussa kyllä. 👌 Ihana juttu! 😍 Nyt vain asennoitua masun kasvatukseen ja varmaan tuosta saa sitä puuttuvaa motivaatioa pieniin muutoksiin, jos jotain viilattavaa oli liikkumisessa, syömisessä, juomisessa yms. 🤭❤️ Itsellä ainakin meni niin, että plussan jälkeen kiinnitti tosi paljon huomiota kaikkeen semmoiseen.

Onnea plussasta @Evea 😍😍 Ihanaa! Voi että kun itsekin saisi testiin kaksi viivaa…ja te muutkin tietysti😊

@Puolikuu Erittäin hyvää positiivista ajattelua💪

@Sandra84 Tsemppiä työjuttujen ja hoitojen kanssa😊

@Kesäheinä85 Mullakaan ei ole Rfsu:n ovistestit näyttänyt koskaan vahvaa viivaa, eikö ne ole yhtä herkkiä tai jotain? Ja samaan aikaan pregcheckit helottaa kirkuvan punaista plussaviivaa. Ikävää myös jos kierto pitkittyy kun ovista ei ala kuulua☹️ Toivottavasti se sieltä vielä ilmestyy.

Dpo9/kp26 eikä oikein mitään oireita. Välillä ihan pientä menkkajuilintaa mutta muuten olo on ollut hyvä. Alakerrassa aika kuivaa. Menkkoja odotan vasta perjantai-lauantai aikoihin joten pitkähkö odotus vielä.

Vau O N N E A @Evea :Two Hearts:

@Sandra84 hei tosi hyvä että oli oppikirjan mukainen kierron pituus :Ok Hand Sign: Alkoiko sulla nyt siis se kierto, jossa teidän alkio siirretään? Voi että kun nyt onnistuisi!

Tsemppiä @Kesäheinä85 on kyllä turhauttavaa varmasti tuon PCOs:n kanssa, kun sekoittaa kiertoa ja siis miten voi ollakin että luonto on hoitanu noin huonosti et just sillon ärsyttää kaikki ku ois otolliset ajat..

Onko @Pinkkigreippi vielä testaillut jos DPO9?

Sit ihan muuta, tuli tässä vastaan vanha kappale "Greenback dollar", suomeksi "Suuret setelit" mutta näin siitä taannoin version jossa otsikkona oli "Greenback dollar - annan toisten mä talletella" niin pikkasen tipuin ku tosta tallettelusta tulee näin vauvapalstalaisena vähä muut hommat mieleen :rolling:

Tässä laulun kertsin sanat: (https://genius.com/Tapani-kansa-suuret-setelit-greenback-dollar-lyrics)
[Kertosäe]
Annan toisten mä talletella
Suuret setelit
Ne multa pitkät vaan saa
Elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
Kas osansa ei muutella voi, jaa-ja
Määränsä ei muutella voi

Mulla oli sitten yhden päivän kestävät niukat menkat. Jotenkin nyt joka kk on vaan niukempaa ja niukempaa. Vaikka oon koittanu olla stressaamattakin. Ovuloin kyllä lämpöjen ja testien mukaan ja kierto on säännöllinen mutta toi vuodon määrä.

Mä oon kyllä syöny kans nyt aika paljon rautaa, on teoriassa mahdollisuus että se vaikuttaa siihen vuodon niukkuuteen. Mutta tää oli nyt kyllä niukin tähän mennessä ja tietysti huolettaa. Ja en oo raskaana, se on selvää. Haluisin uskoa että kaikki silti ok.

@Pikkutytöt en ole testannut. Ei ole oikein sellainen ”josko nyt olis tärpännyt” fiilis ollenkaan, kun tuntemukset on tuttuja edellisistä kierroista. Enkä jaksaisi tihrustella niitä negoja taas…😩

@little L Ajattelisin jotenkin niin että ennemmin olisin huolissani erittäin runsaista menkoista kuin niukoista. Tässä iässä muutokset kuukautisissa on yleisiä. Olisin onnellinen päivän kestävistä menkoista viiden päivän rättisulkeisten sijaan😂

Takaisin