40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie luin juuri kantatekstini naistenpolin käynniltä (toissa päivänä). Ja en nyt ihan ymmärrä. Eli sain siis varhaisen keskenmenon. Vuoto loppui jo tiistaina. Ja tekstissä luki että siellä näkyi keltahormoni, onko nyt siis niin että oon kuitenkin ovuloinut jo tyyliin kun keskenmenon vuoto alkoi. Vai vieläkö se on surkastumatta.... Mitään muutahan siellä ei näkynyt, kun ohut limakalvo ja oikealla puolella keltarauhanen. Aattelin rueta pikku hiljaa tikuttelee ovulaatiota kuhan raskaustesti näyttää negatiivista (tänään enää tosi haamu viiva). Mut jos se jo tältä erää meni, että alanko ollenkaan. Oispa ollu kiva jos ois sanonut tuon siellä ääneen...

Heipä hei Evli ja Mallerynne!

Täällä ei oireissa muuta kuin lämmöt koholla 36,8 ja tänä iltana vatsaa turvotti tosi paljon. Rinnat ovat kipeytyneet mutta enpä näistä sanoisi olevan minkään mitenkään normaalista poikkeavaa. Alavatsaa tosin nippailee enemmän kuin yleensä. Tänään dpo10 ja kp22. Uskaltaisikohan huomenna testata?🫣

Mie luin juuri kantatekstini naistenpolin käynniltä (toissa päivänä). Ja en nyt ihan ymmärrä. Eli sain siis varhaisen keskenmenon. Vuoto loppui jo tiistaina. Ja tekstissä luki että siellä näkyi keltahormoni, onko nyt siis niin että oon kuitenkin ovuloinut jo tyyliin kun keskenmenon vuoto alkoi. Vai vieläkö se on surkastumatta.... Mitään muutahan siellä ei näkynyt, kun ohut limakalvo ja oikealla puolella keltarauhanen. Aattelin rueta pikku hiljaa tikuttelee ovulaatiota kuhan raskaustesti näyttää negatiivista (tänään enää tosi haamu viiva). Mut jos se jo tältä erää meni, että alanko ollenkaan. Oispa ollu kiva jos ois sanonut tuon siellä ääneen...
En osaa valitettavasti sanoa tähän mitäön🤔 ikävä kuulla joka tapauksessa että lääkäri ei ole viitsinyt kertoa mitä tutkimuksessa näki😕

Joku paremmin tietävä voi korjata, tämä on vain arvaus.. Mutta voisiko se tarkoittaa sitä samaa, mikä sulla vielä on näkynyt raskaustestissäkin haamuna?

@Niinas olettaisi että keltarauhanen on vielä surkastumatta.

Täällä ovistestit edelleen negoja. Toinen viiva on todella haalea eli ovulaatiota ei taida ihan lähipäivinä tulla.
Flo ennustaa ovista tälle päivää, mutta kaikki ovisoireet loistaa poissaolollaan. Muissa kierroissa tuo Flo:n ennustus on lähes aina pitänyt paikkansa, päivän heitolla suuntaan tai toiseen.
En osannut edes ajatella, millaisen stressin saan noista ovistesteistä. 😳 Tällä hetkellä tuntuu, että tää kierto taitaa jäädä ainoaksi, joissa noita käytän. Minulla kuitenkin on ollut aina hyvin selkeät ovisoireet, niin koen noiden aiheuttavan vain turhaa stressiä. 🙈

Alkuviikosta ovistikku näytti tummaa viivaa ja siinä samoihin aikoihin myös peitto heilui.. Jänniä alavatsa nipistelyjä ollut ajoittain. Töissä iski ihan jäätävä väsymys toissapäivänä, hyvä että hereillä pysyin! Nenä meni eilen tukkoon ja pientä flunssan poikasta, kylmän väreitä ja lämpöä oli eilen ja tänä aamuna. Varmaan taas kuvittelen, että tärppäisikö tästä kierrosta, mutta tietysti toivon parasta. Oon ihmetellyt miksi jotkut tekee ovistestejä ovulaation jälkeen? Voisiko joku avata tätä mulle?

Alkuviikosta ovistikku näytti tummaa viivaa ja siinä samoihin aikoihin myös peitto heilui.. Jänniä alavatsa nipistelyjä ollut ajoittain. Töissä iski ihan jäätävä väsymys toissapäivänä, hyvä että hereillä pysyin! Nenä meni eilen tukkoon ja pientä flunssan poikasta, kylmän väreitä ja lämpöä oli eilen ja tänä aamuna. Varmaan taas kuvittelen, että tärppäisikö tästä kierrosta, mutta tietysti toivon parasta. Oon ihmetellyt miksi jotkut tekee ovistestejä ovulaation jälkeen? Voisiko joku avata tätä mulle?
Mä en oo kyl koskaan törmänny tohon että joku tekisi testejä ovulaation jälkeen. Sen sijaan monella saattaa kyllä testien vahvuus vaihdella paljonkin ennen kuin pysyvä plussa tulee. 🤷‍♀️

Mä tuun tänne… 🙈 En varmaan tänne tilittänyt, kun kävin otattamas Dextralla repro4-näytteen ja selvis että mullanon piilevä endo, mutta ei onneks muuta. Ovumialla yks alkio odottaa siirtoaan. Käytiin suunnittelussa ja siirto varmaan tehdään sit toukokuussa. Ensin kuivatetaan endoa Procren piikeillä. Ens viikolla laitan ekan. En kaipaa kuumia aaltoja 🤣 niitä tuli viime hoitojen aikaan ja varmaan dhea:sta…
Mua jäi harmittaan, kun musta tuntui, että se lääkäri vähän niskotteli kun kävin muualla. Sanoi että kyllä heilläkin noita testataan, mutta en mä ainakaan löytänyt hinnastosta. 🥴 Ja Dextrasta sain eri ohjeet kun nyt, mutta kaippa luulis, että voi ammattilaiseen luottaa.
Nyt sit yrittäminen tauolla ja seuraavana suunta alkionsiirtoon. Alkiosta ei oo mitään takeita.
Sitä mietin vaan, että mitä ihmettä mä sit teen, jos se ei toimi? Onko sit vielä yks ivf? Vai pitääkö oikeesti miettiä lahjasoluja. Mä en oikein osaa päättää, että onko se vaihtoehto. Mä en jotenkin usko enää, että luomusti onnistuis. Toki ihmeitä tapahtuu.

@Pinkkigreippi Eihän se vielä ole mitenkään mahdotonta, vaikka vielä näyttikin negaa. Ei kaikilla mee samalla kaavalla ja näy yhtä herkästi. Toivotaan vielä, että kääntyisi plussaksi! 💖

@Murusia Voi, että... Eihän se hyvää yritykselle tee, jos stressaa liikaa oviksen tikuttelut. Jos liikaa stressaa, niin sit varmaan parempi kokeilla ilman ja huolehtia vain, et säännöllisesti on vipinää vällyjen alla. 🤭

@Astra83 Pidetään peukkuja! 👍🏻☺️

@Sandra84 Harmi, jos lääkärikäynti jätti ristiriitaisia ajatuksia.. Mut ei kannata sitä miettiä liikaa, pääasia että menit tutkimuksiin ja saatiin hoitosuunnitelma endoon. Millä tavalla ohjeet oli erilaiset? Toivottavasti ei tulisi isoja tai hankalia oireita piikeistä! 🙏 Ootko miettinyt tai onko mahdollista ottaa alkio diagnostiikkaa mukaan ivf-hoitoon? Jos tulee useampi alkio, niin saisi valikoitua parhaat ensin siirtoon. Toki toivottavasti ei tarvitse sitä toteuttaa ja se seuraava jo onnistuisi! 🥰

Oma napa: Menkkoja ei vieläkään näy. Tein eilen Glearbluen normi raskaustestin (mihin tulee +) aamulla, negaa näytti. Mut sit se oli jäänyt pöydälle ja iltapäivällä kun olin laittamassa roskiin, siinä näkyi ohut pystyviiva puolittain. Joo, tiedän että noita ei pitäisi enää vilkuilla, mutta kun vahingossa katsoin ja tuo mieli näköjään tarraa jokaiseen JOS:iin. 🙈 Tänään tein aamulla Pregcheck-liuskatestin, puhdas nega. On kyllä niin kummallista, kun ei menkkojakaan kuulu ei näy... Ovisoireet oli kolme viikkoa sitten ja lämmöt olleet koholla, vasta kyllä vajaan viikon mittaillut. Alan jo pelätä tuulimunaa.. No, ehkäpä ne menkat sieltä ilmaantuu lähipäivinä, maanantaina teen taas uuden testin, jos ei... Onko kellään noussut hcg vaan hitaasti? Mä testasin kp38 esikoisen raskauden, niin en tiedä vertailupohjaa. Nyt kp34. Voihan mulla jostain syystä nyt olla superpitkä luteaali, mutta kun oon ymmärtänyt että siinäkin olis maksimi n. 17 päivää.. Tai sit kemiallinen ja siksi kestää vähän kauemmin.. 🤔 Oireitakin on ollut niin monenlaisia viime viikkojen aikana. Nyt on ollut melko oireetonta muutaman päivän. Toivoisin jo niitä menkkoja, et pääsisi uuteen kiertoon, on tuntunut ikuisuudelta tämä kolme viikkoa.. 🫤

Muokattu viimeksi:
Mun on pakko tulla pikaisesti hehkuttaa tänne. Joku kehui royale gelee. Kuningatarhyytelö kapselia. Aloitin kun menkat alkoi. Menkat kesti vain 4pv. Kp 7 alkoi jo oireilla munasarjat. Nyt kp 9 ja alkaa ekaa kertaa näkyä limoja (sori) joita ei oo näkyny vuosiiiiin. Luin tästä tuotteesta ja olin vähän että voisko toimia. No näyttää että alkaa ainakin minulla toimia 🙏🏼

@Fanni81 Tämä on toinen kierto jossa syön royal geleeta ja olen huomannut saman asian, että ovis näyttää merkkejä aikaisin ja oireet tosiaan tuntuu kropassa. Tässä kierrossa on kyllä ollut tosi paljon erilaisia luteaalivaiheen oireistoa ja tietysti ne saa toivomaan tärpin mahdollisuutta.

@Puolikuu Onpa tosi ikävää jos ei näy menkkoja eikä plussaakaan😩

@Sandra84 Tsempit sinne🤗

Nyt menossa dpo13 ja kp25. Rinnat tosi kipeät ja lämmöt juuri mitattuna 37,1. Kierto on ollut 27 päivää joten kaiken järjen mukaan pitäis jo testissä näkyä. Ihmetyttää että lämmöt on koholla vieläkin, eikö niiden pitäis jo olla laskusuunnassa jos menkat odottelee. Pieniä nippailuja on ollut alavatsassa mutta ei mitenkään menkkamaisia.

@Fanni81 Tämä on toinen kierto jossa syön royal geleeta ja olen huomannut saman asian, että ovis näyttää merkkejä aikaisin ja oireet tosiaan tuntuu kropassa. Tässä kierrossa on kyllä ollut tosi paljon erilaisia luteaalivaiheen oireistoa ja tietysti ne saa toivomaan tärpin mahdollisuutta.

@Puolikuu Onpa tosi ikävää jos ei näy menkkoja eikä plussaakaan😩

@Sandra84 Tsempit sinne🤗

Nyt menossa dpo13 ja kp25. Rinnat tosi kipeät ja lämmöt juuri mitattuna 37,1. Kierto on ollut 27 päivää joten kaiken järjen mukaan pitäis jo testissä näkyä. Ihmetyttää että lämmöt on koholla vieläkin, eikö niiden pitäis jo olla laskusuunnassa jos menkat odottelee. Pieniä nippailuja on ollut alavatsassa mutta ei mitenkään menkkamaisia.
Jännät ajat sulla. Uskaltaisitko testata🙈🫶🏼

@Pinkkigreippi Ootko tehnyt uutta testiä nyt sitten? Oireet kyllä kuulostaa lupaavilta, pidän nyt vielä peukkuja!

Mulla tuntuu nyt ehkä pientä menkkajomotusta ja aamulla tuli ihan vähän ruskehtavaa vuotoa.. Aamulämmöt oli tullut 0,1 astetta alaspäin, mut ei enempää vielä.. Mun mittaustapa on toki epätarkka, ihan ylös noustuani vessassa mittaan ja kainalosta. 🤭 Mä oikeasti toivon, et ne menkat nyt alkais, että voisi todeta kropan edes jollain tasolla toimivan. Luultavasti kokeilen tikuttaa ovista seuraavassa kierrossa (toisin kuin aioin), jotta tiedän paremmin missä mennään, ei tää arvaileminenkaan hääviä ole, kun näköjään mielessä pyörii asia vähän väliä. 🙈

@Sandra84 Harmi, jos lääkärikäynti jätti ristiriitaisia ajatuksia.. Mut ei kannata sitä miettiä liikaa, pääasia että menit tutkimuksiin ja saatiin hoitosuunnitelma endoon. Millä tavalla ohjeet oli erilaiset? Toivottavasti ei tulisi isoja tai hankalia oireita piikeistä! 🙏 Ootko miettinyt tai onko mahdollista ottaa alkio diagnostiikkaa mukaan ivf-hoitoon? Jos tulee useampi alkio, niin saisi valikoitua parhaat ensin siirtoon. Toki toivottavasti ei tarvitse sitä toteuttaa ja se seuraava jo onnistuisi! 🥰

Oma napa: Menkkoja ei vieläkään näy. Tein eilen Glearbluen normi raskaustestin (mihin tulee +) aamulla, negaa näytti. Mut sit se oli jäänyt pöydälle ja iltapäivällä kun olin laittamassa roskiin, siinä näkyi ohut pystyviiva puolittain. Joo, tiedän että noita ei pitäisi enää vilkuilla, mutta kun vahingossa katsoin ja tuo mieli näköjään tarraa jokaiseen JOS:iin. 🙈 Tänään tein aamulla Pregcheck-liuskatestin, puhdas nega. On kyllä niin kummallista, kun ei menkkojakaan kuulu ei näy... Ovisoireet oli kolme viikkoa sitten ja lämmöt olleet koholla, vasta kyllä vajaan viikon mittaillut. Alan jo pelätä tuulimunaa.. No, ehkäpä ne menkat sieltä ilmaantuu lähipäivinä, maanantaina teen taas uuden testin, jos ei... Onko kellään noussut hcg vaan hitaasti? Mä testasin kp38 esikoisen raskauden, niin en tiedä vertailupohjaa. Nyt kp34. Voihan mulla jostain syystä nyt olla superpitkä luteaali, mutta kun oon ymmärtänyt että siinäkin olis maksimi n. 17 päivää.. Tai sit kemiallinen ja siksi kestää vähän kauemmin.. 🤔 Oireitakin on ollut niin monenlaisia viime viikkojen aikana. Nyt on ollut melko oireetonta muutaman päivän. Toivoisin jo niitä menkkoja, et pääsisi uuteen kiertoon, on tuntunut ikuisuudelta tämä kolme viikkoa.. 🫤
Dextralla sanottiin, että laita yksi Procren pistos 24.3. ja Ovumialla kaksi liikkua kuukauden välein 26.3. 🤷🏼‍♀️ Toisaalta se eka lääkäri pohti kans että yks vai kaks, että ihan sama se kai on ja varman päälle kaksi… Näin sen nyt ajattelen.

Mulla oli viimeksi Synarela ivf-hoidossa ja siitäkään ei massiivisia oireita tullut, niin kaippa tuosta selviää pienellä melankolialla ja kuumilla aalloilla 🥴🙈 Sittenhän selviää. Kävin tänään ostamassa piikit🙏🏻 ja sekoilin kassalla pin-koodini kanssa 🤣 ai jessus… (eri kortti mitä normaalisti käytän)

Mietittiin sitä diagnostiikkaa viimeksi, mutta sitä ei suositeltu, jos tulee vain pari alkioita. Ihmettelin kyllä, että miksi… Rahaahan siinä menee, mutta aikaa säästyisi! Uskottiin sokeasti lääkäriä. Mietin, että jos tämä PAS ei onnistu, niin onkohan vielä mahdollista onnistua. Kannattaako tehdä 4. IVF omilla soluilla? Takana 3 hoitoa ja tuoresiirtoa. Kahdesta ekasta tosiaan vaan tuoresiirrot, ei pakkaseen ja sit DHEA + pitkä kaava sai aikaan kaksi blastoa… Erikoista tässä on se, että ei yhtään plussaa hoidoilla, mutta n. 2v. sitten luomusti eka plussa… Ei tosiaan ole mitään mahdollisuuksia varmaan saada enempää kuin 2 alkioita per hoito… Hiljaiset munasarjat. Tosin AMH nousi kun söin sitä DHEA:ta lääkärin määräämänä. En tiedä voisko se sit auttaa vielä… Amh siis 0.62 viime kesänä…

No onpas ärsyttävää kun on menkat myöhässä ja sit jos alkaa kierto :/ Kerro sit miten kävi… Sit jos ei nappaa, niin sit vaan ovista tikuttamaan 🙏🏻💃🏼

View attachment 142507Tein äsken raskaustestin, kp 27. Kierto vaihdellut n 26-29pv viime aikoina. Näkeekö muutkin haamun 🙈 Meillä siis iltatähti toiveissa uuden mieheni kanssa. Ya 10/2024 ja yksi km loppuvuodesta. Ikää on mulla 40v, joten pakko olla realisti.
Minäkin näen haamun, iiks🥰

Tein äsken testin kun en tietenkään voinut olla tekemättä. Erittäin puhdas nega. Kyllä se pitää jo alkaa uskomaan että menkkoja tässä tehdään😕

Täällä oviskipuja ja limoja, ovistesti nega. Viiva tosin vahvistunut.
Flunssa saapui myös vieraaksi, olo surkea.
Tarvisi peittoa heilutella, ei kyllä kovin hehkeältä tunnu ajatus räkä poskella touhuilusta. 😂

Takaisin