40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kp11. Yritän vähän himmailla ja puoliksi unohtaa, että yritetään etten stressaisi niin paljon. Ollaan taas vaan molemmat vähän kipeenä. Mikä siinä on, että oviksen lähestyessä ollaan jompi kumpi tai molemmat kipeenä.

Ilmoittaudun minäkin tänne paikalla olijaksi😊 ikää on 41 vuotta. Tammikuussa otettu kierukka pois, yhdet kuukautiset ehti tulla. Ja 27.2 teinkin positiivisen raskaustestin. Viikko sitten alkoi kovat kivut ja sain keskenmenon. Ultrassa kun ois pitänyt olla 6+2 ei näkynyt mitään, juurikaan. Verikokeiden perusteella raskaana kuitenkin olin. Vuotokin alkoi tuona samana päivänä kun olin ultrassa käynyt. Vuoto on ollut niukkaa koko viikon. Nyt kävin ultrassa ja eihän siellä mitään ollut. Verikokeisiin kuitenkin määräsi, katsotaan että arvot on tippunu.

Ohjeeks sain että odottaisin yhdet kuukautiset, että näkisi toimiiko kroppa normaalisti, ja olisi joku mistä laskea milloin on saanut alun, vaikka heillä hyvät laitteet onkin sen määrittelemiseksi.

En vaan haluaisi odottaa seuraavia kuukautisia. Mielummin ovulaatiotesteillä menisin. Onko miulla tosiaan aikaa odotella yhdet kuukautiset. Kaikki niin epävarmaa, ikä, keskenmenot jne.

Enkä jotenkin usko että odottelemalla miun mielialakaan tästä tokenee.
Taustalla miulla on kaks sektioo, joka käsittääkseni myös voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Lääkäri kyl sanoi että kaikki näyttää hyvälle raskaaksi tuloon ja on myös positiivista että tulin niin pian raskaaksi.

Mulla kun oli keskenmeno viikolla 12(vuosia sitten) niin ei käsketty sillon ainakaan odottamaan. Gynekologi sanoi että raskautuu nopeasti keskenmenon jälkeen ja niin kävikin. Toki mulla oli kunnon vuoto sen keskenmenon jälkeen. Jouduin sairaalaan takas kun vuoti verta niin paljon mutta tulin heti raskaaksi.

Hitto, kroppa on ilmeisen sekaisin. Koska lyhyet kierrot, aloitin oviksen tikuttelun jo kp5. Menkat kesti sen 4 päivää. Tänään eletään kp7 ja pyyhkiessä verta paperiin.
Vasemmalle jomottaa, ovistesti nega.

Onko fiilis yhtään parempi? Onpa kurjaa😕

Täällä ei mitään uutta, dpo8 omien laskujeni mukaan. Aamulämmöt tasaiset 36,5, illalla oli 36,7. Tämä hieman outoa, kun yleensä tässä vaiheessa lämmöt olleet 37 paikkeilla. Vatsassa normi tuntemuksia kuten aina ennen menkkoja, vähän juilii ja tuntuu ”raskaalta” mutta tissikipua/arkuutta ei ole lainkaan. Viime raskaudessa joka päättyi keskeytykseen rinnat oli tosi kipeät ja turvonneet jo ennen plussaa, jotenkin vertaan niihin oireisiin joka kierrossa. En siis usko tärppiin tällä(kään) kertaa.

Kuinka teillä muilla menee?😊
Mitä oon ymmärtänyt, niin ei eri raskauksissa ole välttämättä edes samat oireet. Mutta tuleehan väkisinkin verrattua varmaan. Mä en havainnut ekassa raskaudessa mitään muuta kuin lenkillä ihmettelin, et miks hengästyin helpommin. Testasin vasta, kun menkat oli 3pv myöhässä ja siksi vain, kun olis menty viinille. Ei sit menty. 😅 Pidetään peukkuja sulle! 👍🏻

Mulla jatkuu etova olo ja lämmöt koholla, ei näy menkkoja.. Toki kierto on vaihdellut 28..35 pv, että voihan ne menkat vielä alkaa. Nyt kp30. Vaikka olin hyvin varma oviksen ajankohdasta kp14. Mut eipä tästä kropasta tiedä, onko vain sekaisin.. En nyt testaile ainakaan ennen viikonloppua.

Kp11. Yritän vähän himmailla ja puoliksi unohtaa, että yritetään etten stressaisi niin paljon. Ollaan taas vaan molemmat vähän kipeenä. Mikä siinä on, että oviksen lähestyessä ollaan jompi kumpi tai molemmat kipeenä.
Tuo olis aivan parasta, jos pystyisi puoliksi unohtamaan yrityksen.. Helpommin sanottu kuin tehty! 🙈 Tsemppiä ja tervehtymistä! Onpa huono tuuri sairasteluajankohtien suhteen.

Ilmoittaudun minäkin tänne paikalla olijaksi😊 ikää on 41 vuotta. Tammikuussa otettu kierukka pois, yhdet kuukautiset ehti tulla. Ja 27.2 teinkin positiivisen raskaustestin. Viikko sitten alkoi kovat kivut ja sain keskenmenon. Ultrassa kun ois pitänyt olla 6+2 ei näkynyt mitään, juurikaan. Verikokeiden perusteella raskaana kuitenkin olin. Vuotokin alkoi tuona samana päivänä kun olin ultrassa käynyt. Vuoto on ollut niukkaa koko viikon. Nyt kävin ultrassa ja eihän siellä mitään ollut. Verikokeisiin kuitenkin määräsi, katsotaan että arvot on tippunu.

Ohjeeks sain että odottaisin yhdet kuukautiset, että näkisi toimiiko kroppa normaalisti, ja olisi joku mistä laskea milloin on saanut alun, vaikka heillä hyvät laitteet onkin sen määrittelemiseksi.

En vaan haluaisi odottaa seuraavia kuukautisia. Mielummin ovulaatiotesteillä menisin. Onko miulla tosiaan aikaa odotella yhdet kuukautiset. Kaikki niin epävarmaa, ikä, keskenmenot jne.

Enkä jotenkin usko että odottelemalla miun mielialakaan tästä tokenee.
Taustalla miulla on kaks sektioo, joka käsittääkseni myös voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Lääkäri kyl sanoi että kaikki näyttää hyvälle raskaaksi tuloon ja on myös positiivista että tulin niin pian raskaaksi.
Tervetuloa, kiva saada lisää porukkaa mukaan. ☺️

Osanotto keskenmenosta. ♥️ Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tuntuu vähän hassulta, että vain sen vuoksi pitäisi odotella, että pystyy sikiön iän määrittämään.. 🤔 Vaikka olihan siinä perusteena myös tuo kropan toiminnan todentaminen. On varmasti haastava paikka tehdä päätöstä odottamisesta ja ymmärrän kyllä, että ei haluaisi / malttaisi odotella.

Onko fiilis yhtään parempi? Onpa kurjaa😕

Täällä ei mitään uutta, dpo8 omien laskujeni mukaan. Aamulämmöt tasaiset 36,5, illalla oli 36,7. Tämä hieman outoa, kun yleensä tässä vaiheessa lämmöt olleet 37 paikkeilla. Vatsassa normi tuntemuksia kuten aina ennen menkkoja, vähän juilii ja tuntuu ”raskaalta” mutta tissikipua/arkuutta ei ole lainkaan. Viime raskaudessa joka päättyi keskeytykseen rinnat oli tosi kipeät ja turvonneet jo ennen plussaa, jotenkin vertaan niihin oireisiin joka kierrossa. En siis usko tärppiin tällä(kään) kertaa.

Kuinka teillä muilla menee?😊

Kokemuksesta voin sanoa, että raskausoireet eri raskauksien välillä voivat olla täysin erilaiset. ❤️

Tervetuloa Niinas😊

En muista yhtään millaisia raskausoireita edellisissä oli kun niistä on niin pitkä aika, esikoisesta jo parikymmentä vuotta😄 Lapset on tulleet pienellä ikäerolla että aikoinaan raskauduin helposti vaikkakin minulla oli hyvin epäsäännöllinen kierto (40-50pv). Pahoinvointia ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa, pientä eto-oloa kylläkin.

Tänään dpo9 ja vihdoin aamulämpö oli 36,9. Tämähän ei kerro muuta kuin ovulaatio on tapahtunut tässä kierrossa. Eilen päivällä mitattu lämpö 37,0. Tänäön on tuntunut että syke huitelee korkealla heti kun tekee jotain ja on hieman huono olo. Rinnat ihan vähän kipeät mutta ei mitenkään kivistävät. Mietin, uskaltaisikohan kauppareissulla ostaa testin? Tuntuu vain että olen taas liian hätäinen🤔

Mitä ovulaatiotestejä käytätte jos siis käytätte, tilaatteko jostain vai :smiling-eyes:

Aikoinaan, kun olimme hoidoissa, käytin clearbluen hymynaamoja.
Nyt ostin pregcheckin liuskoja ja lisäksi hymynaamoja, joilla ajattelin vielä varmistella liuskojen lisäksi.

Käytän Pregcheckin ovistestejä, itselleni ne toimii hyvin ts. näyttää herkästi. Ostin yhden paketin Rfsu:n ja käytin niitä tässä kierrossa, kunnon viivat jäi bongaamatta vaikka tuntemusten mukaan ovis oli ollut.

Tein äsken herkän r-testin. 90% nega, 10% mahdollisuus että näkyi viivanpaikka. No se siitä, testailen seuraavan kerran parin päivän päästä.

Liuskaovistestit on minulle vieraita, joten kysäisempä teiltä, vahvistuuko testiviiva ovulaation lähetessä? Sen tiedän, että testi on positiivinen, kun testiviiva on vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mutta entäs ennen sitä?

Täällä pohdin, olenko onnistunut yllätävällä lisäravinteiden lisäämisellä sekoittamaan kierron, jääkö ovulaatio kokonaan tulematta vai piteneekö kierto. 😂
Oireista päätellen ovulaatio on normaalisti tullu kp10 tai kp11, limat alkaneet kp8. Nyt menossa kp9, vielä ei limoja näy, alavatsa vain arka.
Liuskatesteissä testiviiva on ollut joka päivä todella todella haalea.

@Pinkkigreippi jospa seuraavassa testissä olisi kaksi viivaa. ❤️

Liuskaovistestit on minulle vieraita, joten kysäisempä teiltä, vahvistuuko testiviiva ovulaation lähetessä? Sen tiedän, että testi on positiivinen, kun testiviiva on vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mutta entäs ennen sitä?

Täällä pohdin, olenko onnistunut yllätävällä lisäravinteiden lisäämisellä sekoittamaan kierron, jääkö ovulaatio kokonaan tulematta vai piteneekö kierto. 😂
Oireista päätellen ovulaatio on normaalisti tullu kp10 tai kp11, limat alkaneet kp8. Nyt menossa kp9, vielä ei limoja näy, alavatsa vain arka.

Mulla ovistestit on näyttänyt aika tasasta haaleahkoa viivaa, ehkä pientä tummumista. Usein niin, että aamulla haalea ja ip tasavahva ja sit sen jälkeen vielä seuraavan päivän näyttää vähän tummempaa, muttei enää tasavahvaa. Ilmeisesti se piikki on itsellä suht nopea. Nyt itsekin just arvon et olikohan mun ovis sit kuitenkaan sillon kun testi tasavahva, vasta tulossa vai oli tyhjä arpa, sillä lämmöt ei oo alkanut nousee normaaliin tapaan, vähän sahaamista ja mun mielestä alakanttiin ollakseen dpo6.

Kai se menee niin, että se LH-hormoonieritys on huipussaan kun viiva on tummimmillaan. Itse ovulaatiohan tapahtuu vasta tuntien päästä tuosta.

Kai se menee niin, että se LH-hormoonieritys on huipussaan kun viiva on tummimmillaan. Itse ovulaatiohan tapahtuu vasta tuntien päästä tuosta.
Ja siis se huippu voi ilmeisesti olla aika nopeasti ohi. Viivan pitäisi siis tummua..

Mä en ole vähään aikaa tänne mitään kirjoitellut, mutta olen ilahtuneena seurannut tätä keskustelun vilkkautta :) . Meillä oli siis yksi spontaani raskaus ja keskenmeno viime syksyllä, yksi IVF-kierto alkuvuodesta josta tuoresiirto ei johtanut mihinkään ja nyt yksi alkio pakkasessa, mikä siirretään ensi viikolla.. sitten piinailua pari viikkoa..

Takaisin