Ihanaa, että täältä sai näin paljon vertaistukea ja viisaita ajatuksia, ootte

! Ja kiva kuulla, että ei ole ainut epäkuumeilija.
Jotenkin oon aina, en mä nyt tiedä onko hävenny oikea sana vai enemmänkin ihmetellyt ja pannut merkille, että mulla ei oo ollut pienestä tytöstä asti kytenyttä toivetta tulla äidiksi tai sitä vauvakuumetta. Koen, että tää äitirooli on nyt ihan tosi luonnollinen tila mulle ja olen yleisesti empaattinen ja herkkä tyyppi, mutta en semmonen luontainen koko maailman hoivaaja. Et tavallaan kuulostaa tosi karulta sanoa ettei olisi vauvakuumetta, kun oma pikkuinen on nyt aivan superrakas ja parasta ikinä. Jotenkin sitä on vaan ollu aina tosi tyytyväinen elämään itsekseen ja miehen kanssa, niin ei osannu jotenkin aktiivisesti haaveilla muusta. Siks hän me tätä päätöstä venytettiinkin niin pitkälle, että lopulta oli 39 kun raskauduin ja just täyttänyt 40, kun tyttö syntyi.
@Evli Niin tärkeä pointti just tuo, että tärkeää on olla tietoinen omista ajatuksista ja tunteista, eikä varsinkaa sumuttaa itse itseään. Aina ne ajatukset ja vastaukset ei tosiaan ole kristallinkirkkaita, mutta tärkeintä on huomata ne vaiheilutkin ja kuunnella, mistä se kumpuaa.
@Qkkuu Mielenkiintoista oli lukea teidän matkanne taustoja, kiitos kun jaoit! Toi, että lapset puuhailevat yhdessä toinen toistaan tukien/ihmetellen on just niin liikuttava skenaario, joka onkin yks niistä syistä, joiden vuoksi haluaisin meidän tytölle sisaruksen.

Ja näinhän se on, että kyllä se työelämä odottaa, eihän tää viime vuoden vauvavuosikaan omalla kohdalla mitään hidastanut, loppupelissä päin vastoin. Kun tulin takaisin, oli enemmän vastuita luvassa ja oli jotenkin ihana huomata, miten pomo oli kaivannut mua, kun sijaisen kanssa ei ollut ehkä niin saumattomasti mennyt. Huomaa, että nyt arvostetaan taas ihan uudella tavalla.
@Puolikuu Siis mulla on just toi sama kysymys mielessä, että MITEN sitä muka voisi tulla toinen yhtä rakas ja ihana tyyppi. Mutta siis totta kai sitä toistakin rakastaisi ihan yhtä paljon, mutta jotenkin tää yksikin riittää niin täydellisesti, niin kai siitä kumpuaa toi vähän hassu ajatus.

Ja just toi, että antaa mahdollisuuden niin ei jää harmittamaan - se tais olla se meidän johtotähti silloin esikoista yrittäessäkin, ja hyvin kävi!
@Murusia Huh, teillä on tosiaan ollut melkoinen matka.

Aivan ihanaa, että teillä on 2 pienokaista, mutta ei varmasti silti poista noiden menetysten raskautta. Ja toi, että joutuu myös lapsen surua/sisaruksen kaipuuta katsomaan.

Kovasti tsemppiä teille vielä tähän viimeiseen yritykseen, toivottavasti onnistuisi.