40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uuden kierron kynnyksellä pohdin, pitäisikö tuleviin kiertoihin panostaa tosissaan. Ottaa käyttöön lisäravinteita ja ovulaatiotestit. 🤔

Tähän saakka ollaan menty tjottaillen ja vauvahaave painettuna jonnekin syvälle mielen perukoille, mutta heräsin todellisuuteen, että täytän pian 44. Raskautuminen ei ole koskaan ollut minulle helppoa, siksipä nyt tuntuu, että jos vauvan vielä haluan, olisi käsillä viime hetket myös itse panostaa asiaan sen mitä pystyy. Ei tarvitsisi myöhemmin miettiä, miksi en edes yrittänyt.

Meillä taustalla 9 raskautta, joista 2 lasta. ❤️❤️ 20 vuoteen on mahtunut myös 2 x ivf. Näistä ei tulosta saatu, vaan raskaudet ovat alkaneet spontaanisti. Hoitoihin emme enää lähde.

Kun ikää on jo näinkin paljon ja tausta on mikä on, on onnistumisprosentti kohdallani ihan minimaalinen. Mutta ei voi onnistua ellei edes yritä. 😀

Onko teillä vinkkejä, mitä lisäravinteita kannattaisi ottaa käyttöön?

Uuden kierron kynnyksellä pohdin, pitäisikö tuleviin kiertoihin panostaa tosissaan. Ottaa käyttöön lisäravinteita ja ovulaatiotestit. 🤔

Tähän saakka ollaan menty tjottaillen ja vauvahaave painettuna jonnekin syvälle mielen perukoille, mutta heräsin todellisuuteen, että täytän pian 44. Raskautuminen ei ole koskaan ollut minulle helppoa, siksipä nyt tuntuu, että jos vauvan vielä haluan, olisi käsillä viime hetket myös itse panostaa asiaan sen mitä pystyy. Ei tarvitsisi myöhemmin miettiä, miksi en edes yrittänyt.

Meillä taustalla 9 raskautta, joista 2 lasta. ❤️❤️ 20 vuoteen on mahtunut myös 2 x ivf. Näistä ei tulosta saatu, vaan raskaudet ovat alkaneet spontaanisti. Hoitoihin emme enää lähde.

Kun ikää on jo näinkin paljon ja tausta on mikä on, on onnistumisprosentti kohdallani ihan minimaalinen. Mutta ei voi onnistua ellei edes yritä. 😀

Söin itse seuraavanlaisia siihen asti, että plussasin. "Kannattavuudesta" en tiedä, mutta ainakin uskottelen itselleni, että jokin noista tai tuo kombo paransi jonkun munasolun laatua ja loi hyvät olosuhteet raskautumiseen.

- foolihappo
- raskausvitamiini
- ubikinoli
- royale gelee
- rauta (Sideral)

Voin vielä kotiin mennessä tarkistaa oliko mulla vielä jokin muukin. Itse pidin tärkeänä tuota foolihappoa sekä rautaa, kun minulla on/oli matala ferritiini. Tuskin se sieltä on nytkään kovin kohonnut, mutta selvästi se lähti sieltä silti nousuun yrityksen aikana. Huonosti saanut siihen nyt seurantaa mistään, vaikka sitä olen pyytänyt. Neuvola ei pitänyt sitä tärkeänä ollenkaan, mutta itse olen eri mieltä. Pitää katsoa kävisikö sen tsekkaamassa yksityisessä labrassa omakustanteisesti, jos sitä ei todella ala saamaan tsekattavaksi mistään muualta.

Älkää heittäkö kirvestä kaivoon. :red-heart:

Mulla on käytössä b-vitamiini, folaatti, rauta, sinkki, omega-kapselit ilman a-vitamiinia ja maitohappobakteeri. Imetän vielä päivällä. Sit oon miettinyt mutta en vielä testannut royal gelee, ubikinoni q10. En tiedä sopiiko nuo jälkimmäiset imetyksen kanssa. Joku stressinpoistolääke olisi kaikista oleellisin.

Toivottavasti päästään lomalle tässä kierrossa 🤗. Ja akupunktiossa ja jäsenkorjaajalla oon käynyt. Tuntuu että semmoinen “saat sen mistä luovut” voisi toimia itselle, kun vaan pystyisi unohtamaan yrittämisen ja heittäytyä kannateltavaksi elämän virtaan.

Ei siis luovuteta 🙏. Tässä yhteisössä on voimaa ⭐️.

Tämä on toinen kierto kun käytössä on
-royale gelee 2 kapselia koko kierron ajan
-monivitamiini
-B- ryhmän vitamiinit

Tuo royale gelee on aika jännä, ovulaatio tulee hieman aiemmin (tässä kierrossa todennäköisesti jo kp12) ja erittäin selvillä ja runsailla oireilla ja limoilla. Menkat ovat lyhentyneet kahteen päivään entisen neljän sijaan (en sitten tiedä onko tämä hyvä asia?)

Tänään kp13 elikäs dpo0 oletan?

-monivitamiini
-B- ryhmän vitamiinit

Tuo royale gelee on aika jännä, ovulaatio tulee hieman aiemmin (tässä kierrossa todennäköisesti jo kp12) ja erittäin selvillä ja runsailla oireilla ja limoilla. Menkat ovat lyhentyneet kahteen päivään entisen neljän sijaan (en sitten tiedä onko tämä hyvä asia?)

Mulla teki ainaki tässä kierrossa inositoli saman, ovis oli jo kp 10 ja selkeillä oireilla, limoilla (ja haluilla 🙈). Toivottavasti sännöllistyisi myös, olen nyt joka toinen kk syönyt terolutkuurin, jotta jotenkin pysyisi säännöllisenä.

Söin itse seuraavanlaisia siihen asti, että plussasin. "Kannattavuudesta" en tiedä, mutta ainakin uskottelen itselleni, että jokin noista tai tuo kombo paransi jonkun munasolun laatua ja loi hyvät olosuhteet raskautumiseen.

- foolihappo
- raskausvitamiini
- ubikinoli
- royale gelee
- rauta (Sideral)

Voin vielä kotiin mennessä tarkistaa oliko mulla vielä jokin muukin. Itse pidin tärkeänä tuota foolihappoa sekä rautaa, kun minulla on/oli matala ferritiini. Tuskin se sieltä on nytkään kovin kohonnut, mutta selvästi se lähti sieltä silti nousuun yrityksen aikana. Huonosti saanut siihen nyt seurantaa mistään, vaikka sitä olen pyytänyt. Neuvola ei pitänyt sitä tärkeänä ollenkaan, mutta itse olen eri mieltä. Pitää katsoa kävisikö sen tsekkaamassa yksityisessä labrassa omakustanteisesti, jos sitä ei todella ala saamaan tsekattavaksi mistään muualta.

Älkää heittäkö kirvestä kaivoon. Q1:red-heart:

-monivitamiini
-B- ryhmän vitamiinit

Mitä tää royale on ja mistä ostat?

Mitä tää royale on ja mistä ostat?
Royale gelee on kuningatarhyytelöä ns ”emomaitoa” jota työmehiläset erittävät ja syöttävät kuningatarmehiläiselle. On erittäin ravintorikasta ja pitäisi tasapainottaa hormonitoimintaa jne. Googlaa ihmeessä lisää. Ostan omani verkkoapteekista mutta taitaa sitä saada esim Ruohonjuuresta ja Sokokseltakin. Täällä vau.fi taitaa olla oma lankakin royale geleeetä kokeilleille, siitä innostuneena laitoin testiin.

Tilasin sitä heti. Meillä ei täällä myydä.
Dpo 12. Negaa oli taas aamulla. Eiköhän ne menkat huomenna ala.

Mä en usko siihen gele royaleen, mutta jotkut vannoo sen nimeen. Kaikkee kannattaa kokeilla. Mulla on mama vitamiini, iso annos foolihappoa, maitohappobakteeri (viime vuonna oli paljon antibiottikuureja ku olin kipeenä), ubikinoli, omega3… (lisäys: ja tietty d-vitamiini)
Mulla on maanantaina sitten hoidon suunnittelu… (PAS)
Vähän jännittää ja samalla ketuttaa, kun olis tajunnu otattaa tällaisen repro-testin ennen hoitoja vaikka… Just vasta opiskelin, mitä tää piilevä endometrioosi on. Silent endometriosis löytyy englanniksi juttuja…

Muokattu viimeksi:
Kannattaa kyllä kokeilla, onko lisäravinteista apua, ei ainakaan haittaa! 👍

Mä oon syönyt pidemmän aikaa jo foolihappoa, omega 3, D-vitamiinia, magnesiumia (+B-vit.). Joskus viime vuoden puolella aloitin gelee royalin, tammi-helmikuussa Ubikinonin, sinkkiä oon myös popsinut magnesiumin kanssa iltaisin jonkin aikaa.

Ymmärrän @Sandra84 , että harmittaa.. Mutta kun aikaa ei voi kääntää taakse päin, niin onneksi nyt kuitenkin tässä vaiheessa asia tuli ilmi ja sinulla on aikaa vielä! 🙏

Pitää perjantaina testata uudelleen. Katsotaan sit kuinka käy 🫣 huono olo ollut tänään. Ja ihmettelin kun viikonloppuna tuli vuotoa mut ei niin paljoa et olis menkat

Pitää perjantaina testata uudelleen. Katsotaan sit kuinka käy 🫣 huono olo ollut tänään. Ja ihmettelin kun viikonloppuna tuli vuotoa mut ei niin paljoa et olis menkat
Mikä kiertopäivä sulla on? ☺️
Mulla kans ollut pari-kolme päivää etova olo, ja oireita mahdollisesta kiinnittymistä alkaen.. 🙏 mut en oo vielä uskaltanut testata. 🫣

Noista vitamiineista aika samaa täällä ku muilla, tosin luontaistuotteita en käytä. Menee D-vitamiini 50ug, Mama-raskausmonivitamiini (sisältää foolihapon), rauta 200mg, magnesium-purkkia syön loppuun mutten uutta enää osta ja vegaaninen omega-3.

Peukut pystyyn piinailijoille!

Takaisin