3/3 oireet ja ajatukset

Minulla on eilisen päivän ja tän aamun tuntunu että mahassa ja suolessa kuplii.. Pari kertaa oonki menny jo vessaan jos jotain tulis mutta ei. Kai tuo vauveli vaan potkittu ja vääntyilee niin että tuntuu suolistossaki. Maha tosin pitää aika paljon ääntä..

Kertokaa joku mistä voisi johtua mahdoton väsymys näin viimeisellä kolmanneksella? Aikaisemmin ei ole ollut tätä ongelmaa. Nukuttua tulee jopa 8-10h yössä, viime yönäkin 8-9h ja nyt jo tuntuu siltä, että voisi ottaa päiväunet :sad001 Hemoglobiinilla ei pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa, arvot on olleet koko raskauden ajan hyvät. Viimeksi mitattiin 126. Vinkkejä ongelman ratkaisemiseen? Ei kuitenkaan kehtaisi koko päivää nukkua :confused:

Anniina- heräiletkö öisin usein? Viimeisillään raskaana olevat naiset heräilevät usein, koska keho ja hormonit valmistelevat tuleviin yöherätyksiin vauvan kanssa. Toiset heräilevät itseksiään ja toiset kaikenlaisiin vaivoihin. Itse heräilen jokaikiseen kyljen kääntöön noin puolen tunnin tai tunnin välein ja se katkoo yöunia niin paljon. Vaikka sängyssä vietetty aika olisi paljon, ei sitä yhtenäistä, virkistävää unta ole paljoa. Toisaalta saatat nukkua nyt varastoon ja keho valmistautuu synnytykseen levolla, vaikka olo ei ole virkeä (:

aiaranan kanssa samoilla linjoilla, vaikka itse en muista heräileväni hirveän usein valveille asti, on uni aika huonolaatuista. kuorsaan kuulemma paljon ja kääntyilen. kun havahdun yöllä, on kaikkia jomotuksia ja tukkoisuutta ym. tekee sitten väsyä päivälläkin vaikka näennäisesti ois muka kauankin nukkunut

Saatteko te nukuttua päivällä? Kun minä nukun yöt äärettömän huonosti mutta ei uni tule päivälläkään. Nyt alkaa olla aika finaalissa kun monta päivää peräkkäin mennyt pätkäunilla eikä ole saanut päivälläkään nukuttua.

Mä oon aatellu et vauvan kasvu imis myös energiaa niin paljon, että siks ois niin uupunu koko ajan.. Mut syystä tai toisesta, kevyesti joo 9-10 h sängyssä ja silti ihan töttöröö aamulla.

Anniina viimeksi multa mitattiin yli hemppa 120 ja nyt 99, nopeesti on tullu alas. Oisko kuukausi sitten ollu toi >120

Viikko sitten mitattiin tuo 126. Muuten ei olisi edes mitattu, mutta tuon väsymyksen takia pyysin. Sitä ennen on mitattu 125 ja aikaisemmin on ollut koko ajan 135. Eli ylöspäin olisi taas suunta. Hitaasti, mutta varmasti (toivottavasti) :grin Mitään rautavalmisteita en ole siis missään välissä käyttänyt.

Mielestäni en juurikaan käy yöllä hereillä, viime yönä taisin nousta kahdesti vessaan. Nukahdan kyllä yleensä uudestaan todella nopeaa. Päivällä nukkuminen ei onneksi tuota mitään ongelmaa. Hyvät unenlahjat on suotu, ei katso aikaa eikä paikkaa :p Nyt ei vain kehtaisi eikä huvittaisi nukkua, kun on vieraita käymässä ja paljon kaikenlaista puuhaa. Sinnillä mennään siis, nukkua ehtii myöhemmin :grin

Juuri meinasin samasta asiasta kirjoittaa! Mä voisin nukkua kokoajan! Kaikki arvot kunnossa! Yöt tosin on paikat niin kipeet ja vessassa ramppaan et johtuisko sit siitä! Päivällä voin nukkua 3-4h päikkärit kevyesti.. :o kai se tähän kuuluu. Ehkä pitää vaan nyt levätä kun vielä voi :D

Eiköhän päivälläkin tule uni kun tarpeeksi väsy olo on (: Ihmeellistä, miten uni on muuttunut raskauden aikana. Kun kävin 3-vuorotöissä, en saanut päivällä nukuttua sitten millään, vaikka oli pimennetty huone. Nyt saatan melkein joka päivä nukahtaa kirjaa lukiessani tai nettiä selaillessani jopa kirkkaassa päivän valossa. Tällä hetkellä ei tosin ole stressiä ja viimeksi 3-vuorotyössä ollessani työ oli stressaavaa. Toivottavasti päikkärit maistuu näin hyvin myös vauvan synnyttyä (:

tääki vois nukkua aina päivällä mutta ahdistaa ajatus mennä yöunille kun ei niistä kuitenkaan tuu mitään :sad001

Musta tuntuu iltaisin etten viitsi mennä aikasin nukkumaan tai muutenkaa huvita ku ei kuitenkaa saa nukuttua. Pyörii vaan sängyssä ja vaihtaa kylkeä koko ajan.

Päivällä väsyttää ja 2h päiväunet menee helposti jos vaan ne minulle sallitaan. 3v tyttö ei oikeen välitä päiväunista enää :(

Herään yöllä kääntämään kylkeä, vessaan ja myös toisinaan syömään kun saattaa olla tajuton nälkä :D yöunet ollu viime aikoina jopa välillä kellon ympäri ja myös päikkäreitä tulee nukuttua. Selvästi huomaa että keho valmistautuu tulevaan koitokseen ja varmaan myös vauvan kasvu verottaa voimia. Nythän se on hyvä levätä :)

Mää oon aivan poikki henkisesti ja fyysisesti. Väsymys verottaa niin paljon ihmistä. Mä en saa nukuttua yöllä ja päivälläkin sillointällöin päikkäreitä ku haluais "säästellä" että nukuttais mahollisimman paljon yöllä että jos sattus saamaan unta.. Mulla siis aivan järkyttävä kutina estää nukkumisen. Kaikki poppakonstit on kokeiltu rasvaamisesta ja kylmistä suihkuista lähtien. Lääkärissä on rampattu ja apteekissa samoten. Labrassa käyty monesti ja mitään vikaa ei oo maksa, sappi tai missää muissakaan arvoissa. Jälkiä ei ihossa oo mitään, vastako sitte armottoman raapimisen jälkeen. Raskaushepatoosia sitten epäili vaan ei ollu varma ku ei kukaan lääkäreistä oikein tiiä mikä mulla on, ja yksityiselle ei oo varaa mennä. No näillä nyt mennään ja toivon että loppuu synnytykseen. Vaa olis kiva saaha levätä ennenkun alkaa ne yövalvomiset sitten. Onhan tässä jo monta kuukautta kittuuteltu liian vähillä unilla. Hermoja kiristää ja itkettää kaikki ihan senkin takia. :(

Voi tosi kurjaa Maiju! Väsymys todella kiristää hermoja ja mieltä. Kaikki tuntuu paljon raskaammalta etenkin henkisesti. Suosittelisin ehkä kuitenkin ainakin päivällä nukkua, jos nukutuksi saa ihan ajattelematta tulevaa yötä. Unta tarviit nyt ja lepoa, oli se nukuttu sitten päivällä tai yöllä.

Näin on! Sepä vaan että sen lisäksi en saa nukuttua päivällläkään. Aina kun rauhotun levähtään nii rupiaa kutittaan. Joskus jos on oikein hyvä mäihä, ja saisin vähän nukuttua päivällä, niin sitte ajattelen vaan että se on vielä mahottomampaa saada yöllä unta. Tähän mennessä oon lohduttautunu ajatuksella että onhan sitä pakko joskus nukahtaa ku on valvonu liikaa. :) Vai voikohan väsymykseen kuolla..?

Maiju kutittaako sulla vaan masuun vai koko kroppaa? Ootko kokeillut vaihtaa herkän ihon pyykinpesuaineeseen ja ihonpesuaineeseen? Ja rasvat mahdollisimman kemikaalittomiin ja ihoa ärsyttämättömiin? Enne raskautta käytin runsaasti (siis ehkä enemmän kuin tarve) hajusteellisia jauhepesuaineita pyykinpesussa ja lisäksi hajusteellista huuhteluainetta. Iho kuivi talvella paljon ja kutisi kamalasti. Vaihdoin pesuaineet Erisanin herkän ihon hajusteettomiin pesuaineisiin, suihkusaippuan LV:n herkän ihon hajusteettomaan ja parabeenittomaan ja vartalovoiteen Apobasen voiteisiin. Nämä ovat hyviä jo sikiön kannalta, koska kemikaalikuormitus vähenee, ja kutina ja ihon kuivaminen vähenivät (: Runsaasti juon vettä, sekin auttaa.

Takaisin