3/3 oireet ja ajatukset

Saan näköjään olla onnellinen. Rupean siinä kymmenen maissa illalla nukkumaan. Herään n. neljän aikaan niin että katson kelloa ja mietin että käynkö vessassa. Toisinaan käyn mut esim viime yönä jatkoin unia. Jonkun aikaa pyörittyä nukahdan ja herään siihen että mies nousee joskus ennen kuutta. Jatkan unia sit joskus vähän ennen seiskaa herään suht virkeänä :) nyt on siis varmaan tämä viikko menny tällä kaavalla. Saatan kyllä herätä asennon vaihtoon mutta nukahdan melkeen saman tien uudestaan. Yleensä oon sillonki kyljeltäni kellahtanut selälleen ku herään.
Nyt alkaa muutenkin olla oireet aika mitättömiä. No ummetusta on, mutta se nyt ei pahemmin vaivaa. Selkä kipuilee mutta pääosin johtuu siitä että tulee istuttua enempi ku normaalisti. Kävellessä oikeestaan tulee lähes ainoat harkkasupparit jos tulee ja sit on kyllä niitä viiltäviä pistoja toisinaan alapäässä, eilen oli niitä vähä enempi ku koiraa käytin lenkillä. Tosin sekin ku selkeesti välillä porataan päätä alaspäin, aiheuttaa niin ihania tuntemuksia alas...

Iltaisin ei tuu uni ennen 23 millään, ja poika herättää aamulla ihan viimeistään 07, mut tänäänkin 05.30 :( ja kuten niin moni muukin, herään about puolen tunnin/tunnin välein, ja usein menee vähintään 10min saada uudelleen unta, et tooosi katkonaista on uni jo. Aamu ysiltä oon sit jo aivan rättipuhki ja voisin nukahtaa pystyyn, mut sit on mentävä pihalle poitsun kanssa, ja sit kun on hänen päikkärit, niin itselle ei tuu uni taas millään... Loputon kierre. No, neljä päivää enää, niin mies tulee kotiin ja siitä parin päivän päästä aloittaa loman, josko sit sais nukkua just sillon kun nukuttaa :)

Viikon ajan saanu unen vasta 01 tai jälkeen. Unta pitää odotella illalla ainaki tunti eikä mikään tunnu hyvältä. Turhauttaa vaan. Neljän aikoihin herään pidemmäksi aikaa, toisinaan tunniksikkin. Vessassa käyn 2-3 kertaa yöllä. Käännän vähintään tunnin välein kylkeä ähkien ja puhkienän. Aamulla 8 tyttö herää viimeistään, laitan sille telkkarista lastenohjelmat. Torkun sängyssä yhdeksään ja sitte on pakko nousta ylös. Väsyttää, mutta en sais kuitenkaan enää nukuttua.

Viime yönä supisteli illasta enkä tienny mikä asento olis ollu paras. Ei mitään kovin kipeitä ollu onneks vielä. Oli hyvin epäuskoinen olo, että voiko nyt jo supistella. Eli oikeestaan olin enemmän iloinen tuntemus! (Masokisti?) aamulla tuntu ku ois lantio ihan jumissa ja kipiä.

Aiarana;
Masun ja tissien lisäksi käet ja jalat kutisee kamalasti. Mulla ei oo mitään allergioita eikä kuivaa ihoa. Ollaan hommattu silti apteekista vartalon pesuainetta ja ei auta. En jokakerta iltasin pesuaineella pese koko kroppaa, ettei sillä lähe ihon oma suojakerros pois. Pyykinpesuaine on hajusteetonta ja iholle hellää. Huuhteluainetta ei ole. Ei olla etes yhtä-äkkiä vaihettu mitään nuita pesuaineita. En kyllä yhtään tiiä mikä mahtas olla vikana. Syyhyn ja kaikenmuunkin mahdollisuudet on lääkärissäkin suljettu pois.. :(

Ehkä mä alan uskoa neuvolan tätiä, että täällä ollaan rt ssa. Tullut nyt aamun sen verran kipeää monotusta oikealle kylkeen että huh huh. Oikeastaan se on kivaa, antaa toivoa meinaan oikeasta asennosta. :) Muutenkin tänään ollaan hirmu aktiivisia. Enpä nyt kuitenkaan ala riemuita, vielä kerkeää pyörähtää moneen kertaan ympäri jos sikseen on. Ei vaan uskalla yksinkertaisesti luottaa tohon asentoon. Niin toivoisin , mutta en halua sitten pettyä:sorry::nailbiting:

Maiju: tilanne kuulostaa kyllä todella raskaalta. Oletko kokeillut mitään nukahtamislääkettä? Tai onko lääkärissä puhuttu sen mahdollisuudesta? Ajattelin jos auttaisi rentoutumaan. Ja jos saisit edes pari yötä nukuttua kunnolla. Pitkään jatkunut unettomuus kun saattaa jäädä päälle (ainakin itselle jäi aikoinaan esikoisen kanssa) pitäisi yrittää saada kierre katkaistua.

Lääkärissä määrättiin ensimmäiseksi mulle semmosta allergialääkettä jolla saa tajun pois kun se on kolmiolääke. Ekan kerran autto ja sain nukuttua oikeasti 12 tuntia putkeen, sittemmin seuraavat ei enään vaikuttanu unensaantiin muutako vaan olin entistä väsyneempi, pallo aivan hukassa ja suuta kuivas, nii totesin että siitä on vaan enemmän haittaa ja jos se ei auta mun nukkumiseen nii en kuormita sillä enempää mua ja sikiötä. Alkaa olemaan keinot vähissä ja kaikki kokeiltu.. Pitäs saada säästettyä sinne yksityiselle niin jospa jotakin vastauksia sais..

Kuvittelin jo että säästyn raskausarvilta, mutta nyt niitä on yhdessä yössä ilmestynyt alavatsaan. :sad001 Onhan tää maha melkoinen pömpeli..

Mulle tuli kans ekat arvet ja ihan yhessä yössä :( Nyt vaan toivon, että ei pahasti ratkeilis. Varmaan nää mammahormonit jyllää, kun yöunet on todellakin kehnot. Pari tuntia saa nukuttua, kunnes herää ja vaikka kuink aolis väsyny ni ei vaan nukaha. Vaihtelen asentoa vähän väliä ja toivon, et olispa aamu. Tuntuu, et päivätki menee iha sumussa. Joksus nukun päikkärit ja usein yritän säästellä, et sais yön nukuttua. Itellä ei oo mitään velvollisuuksia, kun ei oo töitä taikka lapsia vielä, niin voi onneks sillain ottaa rennoin mielin, et nukkuu sit jollonki jos nukuttaa ja jos ei jaksa mitää tehä ni eipä se haittaa.

Mullakin pari yötä sitten ilmestynyt ihan hentosia arpia pari mahan alaosaan. Ovat kyllä vielä valkosia, tai ihon värisiä ni ei näy edes oikeen, tuntuu vaan. Mulla teininäkin tulleet ovat sellasia vaaleita, mitkä ympäröivän ihon ruskettuessa oikeestaan vaan erottuu. Rintoihin tullut ainoastaan niitä liloja, nekin katos kaakaoöljyllä melkeen kokonaan viikossa :)

Kaakaoöljy kuulostaa hyvältä, ei taida Suomen kaupoissa olla? Kookosöljyä vois kokeilla, varmaan aika samanlaista kamaa. :) Oon kokoajan luullut ettei mua supista, kun en vaan oo älynnyt millaista se on. Neuvolassakin aina sanonut, ettei mulla mitään oo. Mutta mun äiti, sisko ja kaveri on vakuuttuneita siitä että mua supistaa. :grin Välillä erityisesti ylävatsa tuntuu kovemmalta ja pinkeeltä ja tulee tosi tukala olo. Oon ajatellut, että se johtuu jotenkin vauvan asennosta ja saanut sen lopulta hellittämään hieroskelemalla. Mutta voi kuulemma supistaa vain joistain alueista mahaa, kun mä oon luullut että "koko maha kovettuu ja vetää itsensä ihan kasaan". Ja minä oon katsonut ettei tuo mihinkään liiku.:rolleyes: Melko pitkään noi tollaiset tuntuu vielä kestävänkin.

Lyydia varmaan on lieviä harkkasuppareita ne (: Tuon kuuloiset ois kivoja kipeiden ja jopa 2 minuuttia kestävien sijaan... kipeitä suppareita kun alkoi olemaan, niin niitä kivuttomia kovetteluja ei enää edes huomaa, pahempaakin kun on nyt ja on luvassa ihan lähiaikoina (:

Mulla taitaa kans supistella :o koko vatsaa alkaa särkeä (tai sit jotain osaa siitä) ihan älyttömästi mut ei oo mahanpurukipua, eikä mahan tunne erityisemmin kovettuvan ainakaan joka puolelta. Muutenkin kova joka pv kun vauvaa taitaa olla enemmän ku vettä ni tuntuu sen kroppa läpi :P toisaalta taas nää ei tunnu YHTÄÄN samalta ku ne rasitus/harkkasupparit aiemmilla viikoilla :D en tiiä, pitää kuulostella :)

Mulla polttelee tuolla selässä. Neuvolassa kun juttelin ni arveli ehdottomasti olevan supistuksia, kun on ohimeneviä ja vähän aaltomaisia. Mikään hermojuttu ei voi olla kun ei ole jatkuvaa. Jes, en osannut arvata että oisin näin iloinen että supistelee. :D

Mää en tiiä kuvittelenko ne supistukset vai onko niitä oikeesti. Vähän kipeitä ovat mutta ei sellaisia kunnollisia että tarttis vielä synnärille lähtöä miettiä. En sitte oo kestoa tai muuta jaksanu tarkkailla. Iltaisin ja alku yöstä on tuntunut. Joskus puuhaillessa (kotiaskareita tai kävelyllä) ja joskus tosiaan levossakin.

Ei kait synnärille tartte lähteä jos ei ole ihan tuskissaan tai suppareita tule 5-1-1 -säännön mukaan. Tietenkin jos huolettaa, niin sitten kannattaa käydä, mutta näillä viikoilla supparit on todennäköisesti kaikille erittäin tuttuja vieraita ja täysin normaalia. Mulla tulee päivittäin kymmeniä suppareita ja osa napakan kivuliaita jolloin koko maha on kivikova ja häpyluuhunkin jomottaa entistä kovemmin. Paljon supparit jo kypsyttää kohdunsuuta, mutta nyt koen sen vain hyvänä asiana, etenkään kun neuvolalääkäri ei asiasta ollut huolissaan :)

Jep. En olisi yhtään huolissaan. Enkä sen takia itse ole vielä viitsinyt edes vaivautua laskemaan kestoa tai tiheyttä kun tiedän, ettei ne vielä synnytyksen alkamisesta kerro. Mutta valmistavat totta kai ja siksi ihan mielellään niitä saakin tulla :)

Onko kellään hajuaisti mennyt vähän turhankin herkäksi ?? Mua rupee jo ärsyttää ku tuntuu että haistan jo naapurinkin oven takaa :hilarious: ja voin sanoo että ei oo axe mikä tuoksuu... Huvittavinta tässä on että mun tekee mieli ihan hirveästi sipsejä ja ostan niitä mutta en voi syödä ku se haju on niin yököttävä :yuck: Ja nyt on alakaappi täynnä sipsipusseja !!

Mie oon kans huomannu et hajuaisti on herkistyny.. Nytki koiran kans lenkkeilles mietin et mikä ulkona haisee oksennuksen ja pölyimurinpussin yhdistelmältä.. Kiva kävellä

Ja mitä tulee raskausajan dementiaan ni täällä se on, ei tosin miulla vaan ukolla :D kolmena päivänä jo huomauttanut sille ties mistä, mehut ja juustot eri aikoina pöydällä yms. nyt huomasin että varaston ovi on selällää ku se kävi eilen siellä, onneks pyörä oli talles..

Hah onhan se vastapäinen naapurin nainenkin paksuna :joyful: se on vaan pitkä ja laiha, minä lyhyt ja muodokas, vois ihan hyvin olla samassa kuussa laskettu aika vaikka hänen maha on saman kokonen ku mulla 10vko sitte :shy:

Jossain vaiheessa oli puhetta luomien lisääntymisestä, mä oon jo valmiiks täynnä luomia mut tossa oikeessa jalassa melkein nivusessa oleva luomi on kasvanu kolminkertaseks mitä ennen on ollu :dead: tarttee varmaan poistattaa se :arghh:

Takaisin