3/3 oireet ja ajatukset

Mä oon ottanut nyt tavaks täyttää puolen litran pullon vedellä, ja pitänyt ksns huolen et neljä pullollista tulee päivän aikana juotua. Oon aikaisemminkin juonu kyllä paljon vettä, mutta tolla tavalla tulee helpommin juotua.

Mä olen kanssa yrittänyt tota veden pullotusta, että tulis enemmän juotua. En vaan ymmärrä miksi, mutta ei se vaan onnistu o_O Kyllä sen litran verran saa sillä lailla juotua, mutta sitten se jotenkin jää. Pitäisi varmaan koittaa uudestaan taas. Varsinkin kun tulee kesä ja lämmin niin pakko ruveta enemmän juomaan!

Täällä kans yks jonka maha melkein joka aamu 'käynnistyy' tuolla ihme vatsa sekaisin-ololla. Mistäpä lie johtuu, kun ei just sillon oo vielä vessaankaan asiaa. :D Täällä tuntuu monilla olevan noita jalka/selkävaivoja. Mulla menee alaselkä helposti kipeeksi päivän mittaan ja jalatkin (sisäreidet ainakin viimeks) kipeet. Ja noita alapään luita (mitälie) vihloo välillä. Hirmuinen janokin on melkein koko ajan, mut hyvä vaan juoda kun kuulema voi auttaa noihin harkkasupistuksiin. :) Namnam vettä!

mimakin kanssa juurikin sama metodi käytössä, puolen litran pullo ja sit sillä laskeskella minimi 2l vettä päivässä :P ei kyllä täyty tuo 2 litraakaan jos on paljon hommia päivällä esim. vierailuja kavereilla (jossa litkitään limppaa tai sumppia tms.) tai kaupassa käyntiä / muuta matkustamista jolloin vessa ei o lähellä tai tarpeeksi siisti pissaamiseen (julkiset vessat on hyihyi, joskus toki käytän) :grin

täälä rouva unohtanu koko juomisen :/ lasi-2 menee päivässä eli liian vähän.. huomenna otan pullon käyttöö

Mulla on alkanut olla täs kahden viikon aikana sellaisia "voimattomuus kohtauksia :confused: yhtä äkkiä tuntuu melkein kuin puutuus kaikki paikat ja tekis mieli mennä vaa makaamaan :depressed: kestää yleensä tunnin tai kauemmin... Onko muilla ollut?

Ja huomannut kans aivan valtavan janon, koko ajan sais olla juomas :wideyed:

Jano on joo, menee puoli litraa aamusta, kun herää ei saa edes kahvia alas ellei juo vettä ensin..

SeEnsimmäinen, mä oon suosiolla hylänny sen korin kantamisen kaupassa nyt, pienetkin ostokset matkaa kärryssä autoon saakka :D

Kamala aamunälkä! Vaikka olis syönyt kunnon iltapalan, niin jo ennen 7 aamulla ihan hurjat murinat, että murkinaa mahaan ja äkkiä :smiley-angry019
taitaa pikkutyypillä olla massakausi, kun syömisistä huolimatta oma paino junnaa samoissa lukemissa kuin 1 1/2 viikkoa sitten

mulla kasvaa aamunälkä jos illalla on syöny hyvin :happy Sit taas jos illalla on syöny kevyesti vaan tai vaikka päivällisen 20.00 (nukkumaan 23-00 välissä) ni aamulla ei oo yhtään nälkä :)
Eilen söin ruisleivän alle tunnin ennen nukkumaan menoa ja aamulla tuntui kuin olis nälässä pidetty monta päivää :laughing001

Mul on normaalisti kanssa niin, että jos oon ähkynä menny nukkumaan (ei nyt ihan pelkästä ruisleivästä :p) ni aamulla hirvee nälkä.

Viime yönä tuli eka yösyönti! Syötiin illallinen ihan normisti siinä 19 maissa, olin ison lounaanki syöny jo päivällä. Mentiin sit nukkumaan jo ennen kasia, ku molemmat oli niin väskänä. Heräsin sitte siinä kahen maissa, pyörin sängyssä tunnin ja mahaan koski niin hitosti, sellanen hirvee puukollaviiltelynälkä! Varmaan lapsena viimeks ollu noin paha, en tiiä oliskohan ilmaa sit ollu suolissa kans tukossa vai kui se niin kipeesti kävi. Mut piti sit kuitenki nousta ylös ja vedellä banaania ja mysliä.. Outoooo. Taitaa tosiaan vaavi kasvatella massaa, ku ei mulla oo mahan ympärys nyt kasvanu pariin viikkoon yhtää, painosta en tiiä ku ei sitä vaakaa ole.

Mulla on alkanut olla täs kahden viikon aikana sellaisia "voimattomuus kohtauksia :confused: yhtä äkkiä tuntuu melkein kuin puutuus kaikki paikat ja tekis mieli mennä vaa makaamaan :depressed: kestää yleensä tunnin tai kauemmin... Onko muilla ollut?

Ja huomannut kans aivan valtavan janon, koko ajan sais olla juomas :wideyed:

Mulla on ollut tuota voimattomuutta melkein koko raskauden. Saattaa yhtäkkiä tuntua siltä kuin kaikki voimat vietäisi käsistä ja jaloista ja on pakko istua alas. Kestää tosin vain muutaman minuutin kerrallaa.

anNa_87 Onko sulla todettu mitään syytä siihen? o_O Ittellä varmaan johtuu alhaisesta hemoglobiinista, mutta pitää kysyä ens viikolla neuvolas.. ei kannata itse alkaa diagnosisoimaan :grin

Viime yönä heräsin kun alavatsaa vihloi kamalasti. Olin vähän pöpperössä, etten oikein tajunnut herätä kunnolla kuulostelemaan, mutta muistan että pahalta tuntui. Tän aamun on jatkunut samaa, eli välillä vihloo ilkeästi, vaikka vaan paikallaan olisi.

täällä nuo menkkamaiset kivut vaan tuntuu voimistuvan :( en tiiä pitäskö kohta olla jo tkseen yhteydessä vai kuuluuko normaalisti viimeseen kolmannekseen. tosi häijyltä tuntuu kun semmonen tunne kuin vuotas verta vaikkei vuoda.

Mä juon lähes joka yö litran kannun vettä. Sit aamulla silti hirvee jano. Alkuraskaudessa piti ravitsemusterapeutille merkata juomisetkin, niin kepeesti vedin 4 litraa vettä päivässä. En varmaan paljoa siitä jälkeen jää nytkään.

Ja hirvee hengästyminen tosiaan kaikesta. Varmaan matala hb vaikuttaa.

Selästä en viitti ees puhua.

Olin sitten eilen päivystyksessä. Kun rintakehää ahdisti sen verran.siinä sitten sydänkäyrän jälkeen hoitaja totesi, että onko sulla ollut närästystä :D eipä tullut mieleenkään, että närästys voisi olla tuollaista, en kyllä vieläkään miellä sitä närästykseksi, mutta mistäpä minä tiedän, kun en ole aikaisemmin moista kokenut. :S

Täällä kans kamala jano! Mua ei oo koskaan ikinä närästäny, mutta nyt sitte.. Kamala polttava tunne kurkussa ja röyhtäyttää mutta ei vaa tuu.. Tekis meli oksentaa. :(

Mulla on kans nyt ruvennu janottaa koko ajan. Yölläki herään vessaan ja juomaan.. töissä vaan kurjaa ku ei vesssassa kerkee juosta. Happi meinaa loppuu välillä ja välillä pienenkin kävelyn aikana tuntuu et jalat menee ihan hapoille :/

Takaisin