3/3 oireet ja ajatukset

Vauva tykkäs Avengers 2 -leffasta ja karkista :D hirvee myllerrys kävi !
Onko kellään keskittymisvaikeuksia? Joskus mies puhuu mulle ni unohdan kuunnella. Leffaa kattoessa vaikka muka keskityn ni huomaan yhtäkkiä ettei oo mitään käryä koko elokuvasta o.O puhelut menee ihan ohi välillä , vastailen vaan joojoo ja kohta kysyn et ai hä :P

Windy mustakin kuulostaa, ku olis hermopinne sulla. Siihen Panadolit paljoo auta.. Eikös niitä voi hierojallaki hoitaa?

SeEnsimmäinen, pregnancy brain vaivaa täälläkin. Avasin tän ketjun, koska mulla oli joku asia tai oire mistä halusin kertoo, mut en nyt muista et mikä se oli.. Jepjep.

Muoks. Ai juu! Siis kannatte kai te vielä ruokaostokset ite, johan teillä on niin monella lapsetkin nosteltavana? Kävin kaupassa äsken pitkästä aikaa yksin, ni helvetti ku korin kantaminen ja kolmen ruokakassin kanto (painavin oli maito ja kilon riisi, muuten hedelmää ja vihannesta) ni alko niin tekee häijyy :/ Vähän supisti, sit sellanen omituinen kipu alavatsassa, ei osaa kuvailla enää ku nyt menny ohi lepäämällä, mut tosi kipeesti kävi. Oonko mä vaan ollu liian laiska koko raskauden ajan :D?

Lääkärillä kävin aamulla ja toki unohdin pyytää, että punnitsee. Mutta sydän pienelle jyskytti hienosti ja sokerirasitus sekä verikokeet muuten ok :)

Mä kannan viikolla ite ku mies ei oo kotona :D yleensä alkumatka menee reippaasti kävellen ja loppumatkal jo vaapun ku mikäki pingviini :D :D kiristää alavatsaa ja tulee pikkusupistuksii

Itsellä on kova väsymys koko ajan.. tuntuu että voisi nukkua kaikki päivät(kumpa voisikin), Meillä kun tämä 3-v.napero ei nuku enää edes päiväunia, nii ei saa hetkeä huilahtaa. Ja nuo keskittymisvaikeudet kuulostaa tutulta, ei pysty keskittymään, kun ihmiset puhuu, Onkohan sitten vaan niin omissa maailmoissaan koko ajan, vai väsymyskö painaa..?

Jokos minäkin olen viimeisellä kolmanneksella?! Rv27+4

Kehtaako laittaa, että ei ole mitään oikein mainittavia oireita.. Tai ainakaan mitenkään suuresti elämää haittaavia juttuja. Reipas kävely saa mahan kovaksi ja polvet on edelleen kipeät, mutta muuten aika hyvin olen säästynyt toistaiseksi vaivoilta.
Tuo dementia kyllä vaivaa... Ja nyt ymmärrän miestänikin paremmin siinä kohtaa kun huomaan, että hän ei oo kuullut mun puheistani mitään viimeiseen viiteen minuuttiin. Sitä käy enenevässä määrin itsellekin nykyään.

Nukkuessa joskus lonkassa tekee kipeää, mutta asennon vaihdos auttaa. Mulla on ollut koko pienen ikäni selkävaivoja, joten mikään ei ole raskauden aikana tässä suhteessa muuttunut. Oikeastaan selkä on tuntunut paljon paremmalta nyt, mulla tuo maha vissiin vähän tukee sitä rankaa juuri oikeaan suuntaan...

Edit. IPadin väärät korjailut... Miksi se aina muuttaa ihan oikein kirjoitetut sanat joksikin muuksi?!?! Argh!

Isot kauppareissut tehdään ukon kanssa yhdessä ja mä pakkaan ittelle sit kevyemmät ostokset kannettavaks (esim wc paperi :P ). Kaiken mitä voi kantaa ns. pelkästään käsivoimilla ni kannan mut het jos pitää käytellä vatsalihaksia tms ni sanon et nounou, en kanna :D

Keskittymisvaikeudet, dementia, kuulostaa tutulta. Mies saattaa puhua pitkäänkin enkä oikeasti edes kuuntele. :rolleyes: Sitten kun kysyy mitä mietin niin ihan hätkähdän että onpas taas tultu ultua omissa maailmoissa. Tarkemmin kun asiaa miettiin, niin huomaan kyllä miettiväni paljon asioita päällekkäin tällähetkellä. Vieläpä asioita, jotka ei mitenkään edes liity toisiin, mutta ajatukset juoksee niin nopeasti, että ehkä siksi ei oikein osaa keskittyä mihinkään kunnolla. Ja ennenkun yhden asian saa edes hoidettua loppuun pitäisi jo aloittaa toista.

Ja kaupassa käymisestä. Käydään sekä yhdessä että yksinään kaupassa. Aina kun yksinään (usein kyllä poika mukana, mutta ilman miestä siis) käyn kaupassa yritän ostaa mahdollisimman vähän ja kevyesti. Se ei vain oikein onnistu ja huomaan kassalla taas paljon turhaa painoa. Maidosta kyllä tulee yllättävän nopeasti painoa sekä tietty hedelmistä. Ja kyllä sen huomaa kantaessaan. Vielä jos poika laittaa stopin päälle eikä suostu yhteistyöhön ja kävelemään nätisti niin ei kyllä naurata. Onneksi usein tullaan kiltisti vieressä :)

Tänään töissä koko päivän nipistelly mahaa mut en tiedä johtuuko siit et vatsa on sekaisin vai mistä. Inhottavaa

Ehkäpä sitä ei kannattais liikaa kasata tavaraa kun yksin on liikenteessä.. Ei vaan jaksais montaa kertaa viikossa käydä kaupassa, autolla pitää kuitenki mennä. Pitää hakee rattaat sieltä liikkeestä ja niihin lastata :D Tai ostaa sellanen mummokärry :)

Raskausdementia vaivaa muakin. Mä oon ollu aina meidän perheessä joka muistaa asiat ja kantaa vastuun arjen sujumisesta kun miehen muisti ja kuuntelukyky on mitä on. Nyt on kummasti alkanu tilanne tasoittumaan :)
Tänään kävin pikaiseen neuvolassa hakemassa rokotuksen ja samalla piti pyytää lisää liuskoja verensokerimittariin ja hb:n mittaus, ja kumpaakaan en muistanu..

Saamari ku hengittäminen voi olla välillä työlästä >:( pelkkä puhuminenkin hengästyttää!

Vedinpäs ensimmäiset kunnon hormonihirviökilarit tänään. En saanut kenkiä jalkaan kun olin töihin lähdössä, joten (luonnollisesti) heitin ensin kengät pitkin eteistä, revin takin (aika montakin itse asiassa) naulakosta ja noiduin kaiken mahdollisen alimpaan helvettiä. Siitä suoraan hysteeriseen itkuun, joka ei ollut onnistua jalat koukussa seinää vasten istuen, koska en yksinkertaisesti saanut henkeä. Itkua jatkui hyvät 20 minuuttia ennenkuin sain itseni kasattua taas töihinlähtökuntoon.

Mun miehellä tulee olemaan toooooodella pitkät 2 kuukautta edessä.

Mulla on nyt jalkapohjat hellät, etenkin aamuisin. Ja töissä pidempään seisoskellessa esim. ulkona ollessa. Mitään kummempia kai ei oo noiden liitoskipujen lisäksi.. Tai no joo, väsymys meinaa kyllä olla jokapäiväistä. Kai sitä vaan nukkuu yöt huonommin..

Öisin on ilmaantunut suonenvetoja pohkeisiin... Onko mitään hyviä vinkkejä millä noita voisi helpottaa?

MiisaS syötkö jo magnesiumia?

Täällä meneillään 27+3, ja hirveetä väsymystä ollut ilmassa nyt pari viikkoa. Supistelua myös on etenkin töissä ja työpäivän jälkeen, jalat myös on tosi väsyneet iltaisin. Ja tuo suonenveto öisin vaivaa myös mua! Joku mulle vinkkas että nukkuminen sukat jalassa vois auttaa mut mulla ainaki on niin kuuma yleensä, et potkin sukat vaan pois.

Mielialanvaihteluita on myös ilmassa jonkin verran. Varmaan osittain johtuu tuosta väsymyksestäkin. Mies on työmatkalla ulkomailla useamman yön, ja mie oon ihan poikki jo sen takia, et huushollin ja koiran hoito on yksin mun vastuulla. Ja olo on jotenkin yksinäinen. Välillä sitä tuntee olevansa onnensa kukkuloilla ja sit viiden minuutin päästä jo itkettää, semmosta tää välillä on :D

Siis ei tulis mieleenkään mennä kävellen kantelee jotain kauppakasseja. Yhessä käydään tai sit jos ittekseen, ni kyl mä kärryillä vien ihan autolle asti noi kauppakassit. Harvoin tulee ostettua "vähän", kun asutaan niin korvessa, et täältä ei jaksa kauppoihin koko aikaa rampata. :)

Kieltääkö neuvola tavaroiden kantamisen jollain tietyllä viikolla, vai pitääkö sitä tajuta itse vähentää? Missä vaiheessa? En oo osannut edes ajatella, etten voisi kantaa kauppakasseja/läppärireppua/muuta itse...

En oo vielä magnesiumia syönyt. Tänään apteekissa sitä jo kattelin, mut sit tuli kiire, ni jäi vielä sinne. Ehkäpä siis aloitan sillä!

Takaisin