3/3 oireet ja ajatukset

Mulla auttanut suonenvetoihin juurikin magnesium ja veden juomisen lisääminen. Aina ollut huono juomaan, mutta onneksi tuo mies jaksaa siitä muistutella ( välillä liikaakin) :p Mutta tosiaan nyt enään harvoin ja pieniä suonenvetoja öisin. Alkuun sai miltei joka yö nousta kävelylle ja kramppas pitkään ja tosi kipeästi.

Mie kannan ite kassini kyllä koska useimmiten käydään kaupassa erikseen vuorojen takia, jos ollaa yhdessä ni en mie sit kanna paitsi tarvittaessa. Kahden hengen talouteen on toistaseks kori vielä riittäny ostoksiin.. Kaipa siinäki oma järki sanoo millo ei kannata enää kannella, et tuskin neuvola mitää ohjeita antaa. Ite oon sillä kannalla et oon raskaana, en sairaana ja teen kaikkee mitä teen niin kauan ku hyvältä tuntuu. Ja koska ei ole viel ollu ongelmii hoitotyössä ni kyl nyt yhen tai kaks kassiiki jaksaa kantaa.

Yomanda meilläkin kahden hengen talous ja kasseja tulee välillä 4!! :o oon kyllä ihmetelly et miten hemmetissä me saadaan niin paljon ruokaa sun muita kulumaan! :D toki ukkeli on tommonen jytky bodari joka syö ku lehmä.. mut silti! Vessapaperiaki ostetaa aina semmonen suurperhesäkillinen kerrallaan :D

Haha, mie oon vissii nii hyvä pakkaamaa et saan tungettuu korkeintaan pariin kassiin tavarat joilla pärjää kolme-neljä päivää. Mie en useammaks päiväks viiti ostaa ni on sit tuoreempaa tai kaivan pakkasta. :) meilläki tuo mies kyl syö ihan kiitettävästi ;)

Nii ja nytkii viimeks meni tavarat yhteen kassiin mut silti on useamman päivän ruoat ku on nakkipaketti mistä teen keiton ja jää viel muuhunki plus sit broiskuu mistä syötii pari päivää ku teki kasvisten ja linssien kans semmosen jutun.. Linssejä en kyl enää syö ku maha ei tykänny nyt ollenkaa ;)

oon kantanu kassit aina kaupasta ku yksinnää käyn.. alkaa kyllö supistelemaa jossai vaiheea aina.. nyt on kielletty nostaminen ja kantaminen painavilta tavaroilta ja suositeltii kokonaa mut aina jtn pientä tulee... supistelujen ja sen takii ettei olltu varmoja tilanteesta tuolla alhaalla. torstaina selviää ku polikäynti

Juu no sitä minäkin oon mieltä, että kun noin häijyä tekee, niin en taida enää kantaa. Autolla minäkin olin liikenteessä, mutta koriin lappasin (ettei tuu ostettua liikaa, kuka tän valheen on keksiny :D) ja kassalta autolle. Sit tietysti kotiin vielä.

Me kanssa saadaan iso kärry ihan kevyesti täyteen! Ostetaankin kyllä yleensä viikoksi, suurin osa lihoista laitetaan saman tien pakkaseen. Helposti palaa semmonen 150€, mikä on mulle ihan hurjaa ku oon tottunu ostaa 20€ per kauppareissu :D Ei nyt viikoks sentään sillä. Täällä kyllä onki ruoka tosi kallista, nappailen aina aletuotteita ja tarjouksia.. Voitteko käsittää, että maassa jossa kasvatetaan oikeesti kaikki itse, ni silti maksat jäävuorisalaatista 3€..

Ja kenelläs ne kengän ja takinviskontakilarit oli, mä vedin tollasia ennen ihan normaalioloissakin :oops: Onneks nykynen mies ei kestä huutoo multa yhtään, ni oon oppinu olee :grin

Juuh, oman voinnin mukaan saa kantaa. Mä käyn viikolla rattaitten kanssa kaupassa, ihan päivittäin. Metallinen tavarakori on paras vaunujen varuste:grin
Noissa uusissa tuplissa se kestää 8kg tavaraa, kun yleensä suositus on 5. Vaikka aina oon tunkenut vaunujen alaosan täyteen. Kankaisissa vaan ne nepit löystyy ja kori tippuu.
Lidlissä käyn kahdesti viikossa ja kummallakin kerralla tulee 4 paperikassia täyteen ruokaa, mut ainut miten ne pitää nostaa on kassalta kärryyn ja kärrystä autoon ja autosta kotiin eli en kanna pitkiä matkoja.
Päivittäiset käyn sit kävellen lähikaupasta :)
Ja juu dementia vaivaa, vaikka helpottaa kun muistaa ottaa E-Epat :D
Jännä miten teillä muilla saa otettua hempglobiinit neuvolassa. Mulla ne on otettu noitten sokerirasitusten yhteydessä mut viimeeks ei edes sanonut paljonko se oli :/
Olen kyl voinut ihan hyvin eli varmaan kaikki kunnossa.
Hain lisää niitä sokerimittaustikkuja, ja sain kuulla että ei tarviikkaan mitata kuudesti päivässä joka päivä vaan kolmesti päivässä neljänä päivänä viikossa riittää. Yks päivä pitää olla viikonloppua. Ja aamupala ja molemmat pääruuat pitää mitata.

Meilläkään ei kyllä oteta neuvolassa. Täällä ei käsitellä verta muualla kuin Tykslabrassa.. Eli varmaan sama tilanne kuin Wombilla, lähete tarvitaan aina.. toivonmukaan neuvolatäti, pystyy sen sen tekemään?

mutta silti käyn kaupassa ku oon yksinnää täällä viikot.. pitää vaa ostaa kevyttä. paitsi jos lähikauppassa käy (300m)

Meil neuvolassa on pika hb mittari eli sormesta tippa niinku verensokeriaki ottaessa. Viimeks ei ottanu ku edellinen oli ok, mutta ottaa pyydettäessä ja olis varmaa ottanu jos olisin oireillu ku kyseli et tuntuuko heikotusta yms.

^Meillä sama. Joka toinen kerta suunnilleen mitataan. Mulla on nyt joka kerta otettu, jos olis tää syy väsymykseen selvinny, mutta ei ainakaan hempasta johdu.

Ei ois pitäny täällä huudella että vointi on ihan hyvä ja liitoskivut olleet pitkään poissa, eivät ole enää.. Tänään kun poksahti 30+0 niin pahoin pelkään että loppuraskaus menee näiden kanssa kärvistellessä, ainakin esikon kanssa kävi niin. Yöllä varsinkin veemäistä kun jokaiseen kyljen kääntämiseen herää, sen verran ilkeää tekee.
Toistaiseksi mäkin oon käyny ittekseen kaupassa, pari muovikassillista tavaraa yleensä kertyy ja hyvin on vielä pärjänny. Tosin nyt on ollu havaittavissa jo pieniä ongelmia noiden rappusten kanssa, asutaan kerrostalon toisessa kerroksessa ja noiden portaiden kapuaminen kauppakassien kanssa ei oo enää hirveen kivaa. Ekaa oottaessa tais mennä niin, että viimeisen kuukauden aikana ei ois tullu pieneen mieleenkään nostaa edes kevyttä kassia, sen verran ilkeetä teki.

Diagnosoinkin jo eilen vähän itseäni netin avulla, ja kaikki oireet passaa täsmälleen yhden tietyn pintahermon jumiin. aiheuttaa just tota poltetta ja pistelyä sekä tuntopuutoksia mutta hermottaa onneksi vain lähinnä tuntoa, eli ei lihasta itsessään. pitää sitä kai lääkärillä käydä, haluaisin kovasti et tohon kokeiltas niitä kinesioteippejä vai mitä ne onkaan, miehen hermojumiin kun auttoivat todella hyvin. geelejä en oo kokeillu, lämmin jyvätyyny ainakin teki poltteesta ihan sietämättömän et kylmä vois olla kyllä kovempi sana. hierojakin vois varmaan olla, mutta jos ymmärsin oikein niin tuo hermo on yleensä just tuolla häpyluun ja nivusten alueella jumissa ja oireilee sitten ulkoreiteen.. huoh, tosi jäytävää tollanen jatkuva kihelmöinti ja polttelu :/

Libero tyks labrassa minäkin käyn.
Onneks saa nykyään käydä raision puolella myös kun se on mun lähin.

Onko teillä missä asennossa muksut masussa? Itseä hirvittää kun pojan pää on selkeästi tässä rinnan olla, painaa ikävästi kylkiluihin. Hyppii ja pomppii mun virtsarakon päällä ilkeesti! Pää seilaa tossa navan molemmin puolin ja näkyy selkeästi ulospäin. Kääntyi tähän perätilaan n. 1kk sitten, huomasin yhtäkkiä liikkeiden siirtyneen alavatsaan. Eilen pikkunen yritti liikkeistä päätellen kääntyä toisin päin, mutta ei onnistunut monen tunnin muljahteluista huolimatta. Hetkittäin sattui itsellekin tosi paljon ja tuntui, että se kohta puskee läpi mahanahkasta. Toivottavasti kääntyy pian raivotarjontaan.. viikot nyt 29+0, eli tilaa kyllä pitäisi kaiken järjen mukaan olla! :)

Meidän jätkä ollut muutaman päivän nyt pää ylöspäin. Välillä käy poikittain kun potkii kyljessä. Jospa tuo pikkuhiljaa lähtis kääntymään "oikein" päin, vaikka tässä nyt vielä mikään kiire ole. 29+4 viikot.

Miul ei o mitää hajuu miten päin tuolla ollaan, liikkeiden paikat vaihtelee..
Windy87 netistä löytyy myös hyvin videoita niiden kinesioteippien laitosta jos haluu ite kokeilla tai ei pääse mihinkää missä joku laittais

Takaisin