2.+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nipi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kans jo hätäisenä ajatellut tuplien hankkimista. Onko kellään kokemusta bumbleride:n tuplista?

Meillä on tulossa vähän isompi ikäero, melkein 5 vuotta. Ihan hyvä mielestäni.

Esikoinen tykkää kovasti vauvoista, ja onkin kysellyt jo pitkään pikkusiskoa. Kyllä se pikkuvelikin kelpaisi. Emme ole vielä kertoneet hänelle, ettei tule suurta pettymystä jos kaikki ei menekään hyvin.

Esikoisen siirtyminen omaan huoneeseen vähän jännittää, kun on tähän asti nukkunut samassa makuuhuoneessa. On melkoinen touhuilija öiseenkin aikaan, eli en tiedä tuleeko nukkumisesta mitään, jos kukaan ei oo vahtimassa... :)

Miten te pahoinvoinnista kärsivät selviätte päivät lasten kanssa? Olen hoitovapaalla, esikoinen pian 1.5v ja ihan hirmuinen uhma. Joka asiasta laitetaan vastaan ja kiskotasn koiraa hännästä jne. Itseltä meinaa pinna palaa jatkuvasti, koska on superväsymys ja melkein 24/7 huono olo.. Meillä on aika huono tukiverkosto enkä voi soittaa isovanhempia apuun juuri koskaan. Lähinnä mietin että miten sitten jaksaa kun vauva syntyy jos jo nyt tuntuu tältä. ..

Mä oon tähän mennessä vaan selvinnyt. Mulla on kans sama tilanne, oon kotona 1,5 vuotiaan kanssa. Mies käy töissä ja koulua. Meillä on se onni, että isovanhemmat asuu kaikki lähellä ja tietävät tilanteen ja haluavat auttaa. En haluaisi ees kuvitella, miten pärjäisin ilman apuja. Vaikka ei niistäkään oo apua, kun aamu menee oksennellassa, puurot pitäis laittaa ja poika alkaa vaatia viim. Yhdeksän maissa ulos. Itse en oo vielä pariin päivään toipunut pahoinvoinnista, kun vasta päiväunien jälkeen...

Mulla ei pahoinvointia mutta väsymystä ja myös menee välillä hermot tai on vähän pinna kireällä.Töissä/koulussa siis oon mutta välillä iltoja yksin.Ja nuo meidän lapset keksii kyllä kaikkea mahdollista.Tänä vuonna siis 4 ja 6.Ja sit välillä hyppivät ja pomppivat niin et pelkään et osuu mahaan.Tästä asiasta on saanut sanoa moneen kertaan ja kun ei toki voi vielä sanoa että vauva mahassa.Ovat siis aika vilkkaita tapauksia :)

Isla oisko sun mahdollista ottaa esim mannerheimin lastensuojeluliitolta hoitaja aina tunniksi pariksi silloin tällöin leikittämään esikoista? Saisit itse levätä tai vaikka tehdä ruokaa? :) neuvolastakin saattavat vinkata apuja, jos siellä mainitsee asiasta :)

Joissain kunnissa saa ennaltaehkäisevää perhetyön apua, jos vaan sellaista on tarjolla. Jos väsyy, niin ei kannata murehtia sitä yksin.

Meille ikäeroa tulee 4v4kk ja isoveli on jo tovin odottanut pikku sisarusta. Tänään lupaili jo, että vaihtaa vaipat kun syntyy..se jää nähtäväksi

Isla80, ainakin Helsingissä on tarjolla lapsiperheiden kotipalvelu, josta voi tarvittaessa saada apua kotiin edullisesti, jopa ilmaiseksi. Apua kannattaa hakea ajoissa, ettet uuvu ihan täysin. Lapsi tietysti villiintyy vielä enemmän jos ei pääse ulos purkamaan energiaa, ja samalla sinä vaan väsyt enemmän. Siinä onkin sitten mukava kierre...

Tai onko sulla joku kaveri, joka voisi mahdollisesti auttaa esim. viemällä lastasi ulkoilemaan tai jotain? Tarvittaessa kysy neuvolasta, osaavat antaa hyviä vinkkejä.

Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys helpottaa pian!

Kiitos viestistä ja vinkeistä! Pitää selvittää noi lastenhoitoavut. Jotenkin sitä on niin tyhmä kun ajattelee, että tää pahoinvointi kestää vain muutaman kuukauden ja kyllä mä selviän. Mun isä onneksi tulee Suomeen taas hetkeksi keväällä niin saan häneltä apua. Mies lupasi jutella äitinsä kanssa, anoppi asuu aika lähellä mutta ei kovin aktiivisesti tarjoa apua (vaikka ehkä haluaisi auttaa, en tiedä). Muita isovanhempia ei olekaan. Jos vain saan esikoiselle läheltä osa-aikaisen päiväkotipaikan syksyllä niin otan sen vastaan.

Ja tänään on ollut vähän parempi olo ja ulkoiltiin ja käytiin kaverilla leikkimässä. :) nyt esikoinen nukkuu ja kohta minäkin ;)

Täällä odotetaan kolmatta :) lapsilla ikäeroa reilu 11kk ja nyt tulee esikoiseen 4v ja seuraavaan 3v ikäeroa kun kaikki lapset näyttää syntyvän syys-lokakuussa.

Meillä, JOS kaikki menee hyvin, tulee toinen. Sitä on yritetty tosissaan toista vuotta, esikoinen tärppäs tosi helposti ja eka suunniteltiin jopa vuoden ikäerolla, mutta luonto päätti toisin. Nyt tulisi muutaman pv tarkkuudella 3 v ikäeroa, mikä toimi oikeestaan toivottuna takarajana ikäerolle.

Edellinen raskaus ja synnytys meni niin hyvin, että oikein pelottaa, kun sanotaan, ettei kahta samanlaista. (Koputtaa puuta). Tulevat kuukaudet sen näyttää. Onneksi esikoinen on jo niin taitava ja omatoiminen, että sitä ei tarvitse avustaa monessakaan asiassa enää. Ainoo tavoite on saada se vaipoista lopullisesti eroon pikkusisaruksen saapumiseen mennessä. :/

Täällä odotetaan kolmatta. Tyttö täyttää 7 ja poika on 2. Hieman jännittää ehtiikö poika kasvamaan pikkusen isommaksi pojaksi ennen vauvan tuloa. On niin äidinpoika.nenääkään ei kelpaa kukaan muu pyyhkimään :happy: tytöstä on varmasti jo paljon apuakin.

Pojat 6v ja 3v. Olisi voinut olla lyhyemmälläkin välillä mutta meillä ei kovin helposti tärppää. Nyt sitten kokeilin ovulaatio testiä (apteekin) ja heti tärppäsi, näytti siis 4 hedelmällisintä päivää. Siispä haaveissa että tyttö siittiö olisi uiskennellut jo munasolua otollisesti odottelemaan ennen poikasiittiöitä. :D Eikös ne elä pidempään ja poikasiittiöt ovat nopeampia uimareita. ;P Isompi veli kyllä toivoi poikavauvaa kun ei tytöistä tykkää. Salavaivihkaa häneltä siis kysyin että onko miettinyt haluaisiko joskus toisen pikkuveljen tai siskon. :)

Ikäeroa tulossa reilut 4,5v. Piti olla vähän vähemmän, mutta luonto päätti toisin. Miten sitä oikein osaakaan palata vauva-arkeen, töissäkin ehdin olla lasten välissä jo 3 vuotta. Esikoiselle ei kyllä puhuta mitään pitkään aikaan, ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Ei ole osannut vielä toivoa sisarusta.

Joutuukos moni tekemään paljon hankintoja kun tulee uusi tulokas?Meillä ei hirveästi ole mitään vaatteitakin hyvin vähän enää että kaikki joudutaan(saadaan)hommata.Haaveita on monenlaisista mut katsotaan mihin budjetti riittää.Innolla odotan uuden äitiyspakkauksen julkaisua että onko minkälainen tuleeko otettua.Ensimmäiselle otin toiselle en.
Melkein jo perustin ketjun vaunuista mut en vielä rohjennut :) Olisi niitä jo hauska miettiä vaikkei nyt ainakaan pariin kuukauteen tohdi ostaa.

Olis kiva tehdä hankintoja, mutta kun olen säästänyt kaiken... Oikeastaan aika tylsää. Vaunumallitkin ovat muuttuneet neljässä vuodessa selvästi. Turvakaukalo on ainoa, joka puuttuu. Tai no, oikeastaan on yksi sellainenkin, mutta on aika vanha - en oikein tiedä, että pitäisikö uskoa sitä, että noita ei saisi käyttää kovin montaa vuotta muovien hapertumisen yms. vuoksi. Käyttöaika per lapsi on kuitenkin tosi lyhyt, ja muun aikaa on säilytetty sisällä.

Kaikkea pitää hommata! Paitsi vanna. Ikäeroa isosiskoihin tulee melkein 12 ja 9 vuotta. Eli yllätysiltatähtönen tosiaan... <3

Oikeastaan vaan ne tuplarattaat ja varmaan jotain vaatetta. Jos on poika, niin melkein kaikki vaatteet : O

Takaisin