2.+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nipi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös toista odotetaan. Lapsille tulisi ikäeroa 2v. Meillä esikoisen vauva-aika oli aika helppo, nukuttiin hyvin jne. Mutta se jatkuva imetys! Miten sitä nyt pystyy, kun pitäisi ehtiä touhuamaan esikoisenkin kanssa? :D ja yhden lapsen kanssa ehti nukkua pitkään tai ottaa päikkärit, kuinkakohan väsynyt sitä on ensi talvena monien yöheräilyjen jälkeen ja aamullakin pitää herätä aikaisin. Apua! Vaikka tavallaan kauhistuttaa, niin uskon että kaikki sujuu hyvin, on kaikki muutkin pärjänneet :)

Olen hakenut esikoiselle päiväkotipaikkaa jo ennen raskautta, elokuussa oli tarkoitus palata töihin. Nyt mietin, että kannattaisikohan esikoinen laittaa päiväkotiin kuitenkin osa-aikaisesti (muutama aamupäivä esim) olisi hänelle enemmän puuhaa ja tekemistä, kun oma aika pitää kuitenkin jakaa myös vauvalle. No, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä ;D

En tiedä venyykö raskaus lokakuun puolelle kun LA 28.9 ja esikoinen syntyi rv 41+5 :) noh sen näkee sitten :) meidän lapsille tulee ikäeroa vaivaiset 1v1kk :) mutta ajattelen positiivisesti kaksi kärpästä samalla iskulla :) lapsilla tulee olemaan seuraa toisilleen :)

Kuinka isot ne tuplat oikein on? Siis mahtuuko ne tavallisesta ulko-ovesta? Mäkään en haluais päällekkäisiä..

Zeinika: Mulla myös la 29.9, yliaikaisuudestakin kokemusta löytyy, reippaasta rv 42 yli ;) itse aattelin, jotta täälä pääsee paremmin juttuun mukaan, kuin tuola syyskuisissa, missä on kirjoiteltu jo pitkän aikaa, ennenkuin itse plussasin :)

Meillä myös esikoisen vauva-aika oli todella helppo ja sai itsekkin hyvin nukuttua, sitten kuopuksen kohdalla meni vähän erilailla :D esikoinen aloitti kerhon 2 kertaa/vko, kun kuopus oli jo lähemmäs vuoden ikäinen, kyllä muakin aluks jännitti, miten lähtee arki rullaan 2 lapsen kans, mut hyvin lähti :) nyt taas sama jännitys, miten 3 lapsen kanssa :)

Fanna mä seurailen kumpaakin ryhmää koska ei voi tietää milloin vauva sitten päättää tulla :)

Mää käyn myös sielä lueskelemassa välillä, muutaman kerran kirjoitellutkin sinne :)

Omppoloinen, kapeimmat tuplat (jotkut "duet") taitaa olla vain jotain 65cm leveitä, eli normi ovesta mahtuu. Monia suht kapeita löytyy. Itsekin kyllä vierekkäiset tuplat hankin kun käydään päivittänyt pitkiä lenkkejä koiran kanssa. Ehkä nykyisiin yhdistelmiin seisomalaudan niin pääsee niilläkin menemään.

Meillä on esikoisella käytössä emmaljungan vikingit (ne on ihanan kapeat!) joihin oon ollut tosi tyytyväinen. Aiotaan ostaa vain tuplarunko.

Tuo seisomalauta taas yksösrattaisiin on hyvä idea! Meilläkin koiria ja lenkkeilen varmasti siis kahdenkin lapsen kanssa.

Pohdittiin tänään ystäväni kanssa, että tarvinkohan kuitenkaan tuplia. Koska aion kantaa vauvaa kantoliinassa niin silloinhan esikoinen voi olla rattaissa tai sitten vauva kopassa ja esikoinen seisomalaudalla tai kantoliinassa selässä.. Hmm.. Voipi olla että pärjättäisiin ilman siis.. Vielä ehtii miettiä ja vielä ehtii varmasti mielikin muuttua moneen kertaan.. :D

Onko täällä kellään kokemuksia kantoliinoista?

Täällä myös kolmas tulossa.Isommat jo tänä vuonna 4 ja 6. Meillä ei siis tarvii miettiä tuplarattaita ym.Mutta melkein kaiken muun saa hommata uudelleen.rattaat,kaukalon ja ei vaatteitakaan ihan hirveästi ole.Mut se on oikeestaan vaan kivaa :)
Odotan niin kovasti,jos kaikki menee hyvin,että saadaan kertoa lapsille :) Ei valitettavasti viitsi ennen np-ultraa koska he luultavasti kertovat sen kaikille :D

Nipi: kantoreppu osoittautui itselleni kätevämmäksi kuin liina. Sen sai nopeasti kiinni ja esikoinen nukku hyvin siinä.

Hei,
Täällä uusi plussannut. Laskettu näyttäis olevan 6.10.. Esikoiselle ja uudelle tulokkaalle tulisi näin ikäeroa 2v1kk. Kun vaan pysyisi kyydissä...

Meillä tulossa kolmas. Poikien ikäero on 1v1kk ja nyt ois tarkalleen tulossa 2 vuotta nuorempaan ikäeroa :) vanhin siis täyttää elokuussa 3 vuotta.

Meillä on carena double swing tuplarattaat. Oon kyllä tykänny niistä. Ei hirveen leveät, erilliset kuomut ja tilavat korit alhaalla. Nyt on tullu vielä uudempi malli niistä niin haluisin melkeen ne :grin tässä vielä linkki noista uudesta mallista

http://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/l...t-musta-runko-ergobaby-kantoreppu-360-paketti

Onko noi carenat kevyet työntää? Kulkeeko hyvin lumessakin? Viekö kasassa kuinka ison tilan :)

On minusta aika keveät työntää ku isot renkaatki. Lumessakin menee hyvin. Meän takakonttiin ainaski mahtuu hyvin, farmariauto siis :)

tässä kuvaa kasattuna image.jpg

Takaisin