2.+ lasta odottavat

nipi

Oman äänensä löytänyt
Plussanneiden ketjusta huomasin, että meitä näytti olevan useampi, joilla on jo ennestään lapsi/lapsia. Ois mukava kuulla muittenkin ajatuksia ja mahdollisesti kokemuksia aiheesta. Millainen ikäero teillä on tulossa lapsille?

Itseäni jännittää jo miten arki vauvan ja taaperon kanssa lähtee sujumaan.. Ikäeroa meidän lapsille tulisi noin 2v7kk. Oon suunnitellut jo opettelevani neliöliinan ja trikooliinan käytön, se EHKÄ helpottaa arkea. :D
 
Meillä esikoinen täytti viime viikolla jo 5 vuotta ja on jo niin iso poika. Ennen ajattelin että haluan lapsille pienen ikä eron, mutta vauva-aika oli todella raskas, mies sairastui ja opiskelin ammatin itselleni joten toisen hankintaa lykättiin. Toisaalta nyt olemme molemmat valmiimpia saamaan lapsen kun edellinen oli aikamoinen yllätys.

Pojan reaktio vähän huolettaa kun on tottunut saamaan kaiken huomion ja on vastannut hyvin negatiivisesti kun vieraat ovat kyselleet eikö pikkusisarus olisi mukava
 
Meidän esikois poika nyt 9 kk, eli ikäeroa sitten vain 1,5 v.. Itsenäi jännittää miten jaksaa tän raskausajan poitsun kans touhuta, ja miten sitte ku vauva syntyy.. onneksi esikoispoika on sitte jo vähän isompi.. Edellinen raskaus oli tosi vaikea.
 
Mä olen kanssa miettinyt tuota mustasukkaisuutta, kun sitä varmaankin jossain muodossa jossain vaiheessa ainakin on.. Ajattelin ainakin väsätä isosiskon lahjan ja antaa se vauvan synnyttyä ja muutenkin antaa ymmärtää, ettei kukaan ole hänen paikkaansa vienyt, että on yhtä rakas ja tärkeä edelleen..:)

Voi kunpa tosiaan pysyisi juurikin tuon esikoisen takia toimintakunnossa raskauden ajan! Toivotaan helppoja raskauksia meille. :Heartred
 
Meille tulossa kolmas, n.3 vuoden ikäerolla kaikki Meillä kun esikoinen tuli vauvaa ja minua katsomaan sairaalaan, niin esikoinen sai lahjan vauvalta ..nyt jos menee kaikki hyvin, niin aattelin taas hommata etukäteen lahjat, jotka sisarukset saa, kun vauvan näkevät ekaa kertaa esikoiselle edelleen on tärkeä se lahja, jonka sai ☺️
 
..ei kuulu aiheeseen, mut miks ei näy kun yks hymiö tekstissä, vaikka laittasin useemman tulee vaan tyhjä kohta siihen, mis pitäis hymiö olla, vai onks se kun puhelimella kirjoittelee?
 
Heippa! :)
Minulla on 10kk poika. En ole tehnyt vielä raskaustestiä, mutta kaikki oireet viittaavat raskauteen ja menkatkin jäivät tulematta jo pari viikkoa sitten. Hieman pelottaa tuleva raskaus kun edellinen raskaus oli suhteellisen helppo, synnytys sen sijaan oli jotain aivan järkyttävää.
 
Esikoinen pian 3v., joten ikäeroa tulee lähemmäs 4 vuotta. Minusta kuulostaa ihan hyvältä ikäerolta.
 
Jos tämä raskaus nyt päättyy onnellisesti niin meidän lapsille tulisi ikäeroa 2v11kk. Esikoinen siis 2v. Tahdoin lapset suht pienellä ikäerolla, tätä pienempää en kuitenkaa tuskin olis jaksanu..
 
..ei kuulu aiheeseen, mut miks ei näy kun yks hymiö tekstissä, vaikka laittasin useemman tulee vaan tyhjä kohta siihen, mis pitäis hymiö olla, vai onks se kun puhelimella kirjoittelee?
Mullakaan ei näy "normaalisti" hymiöt kirjoittaessa puhelimella. Kai se johtuu luurista sitten..
 
Muokattu viimeksi:
Mua jännittää miten liikkuminen tulee sujumaan kahden kanssa. Ollaan esikoisen kanssa paljon liikenteessä, bussilla ja kävellen pääasiassa liikutaan. Tuplarattaat onkin jo hankintalistalla, kai se liikkuminen lähtee sujumaan. Kaikenlaisia kauhukuvia siitäkin saa mielessään aikaiseksi.. :D
 
Meillä ikäeroa tulee tasan 2v. Esikko nyt siis 15kk. Tästä tulikin mieleen, että onko kenelläkään kokemuksia sisarusrattaista? Haussa olisi hyvät, käytännölliset ja laadukkaat. Kiirehän tässä ei vielä ole :D
 
Meille kans tuplat on hankittava, kun ikäeroa toiselle ja kolmannelle tulee aikalailla 1,5v.

Haluan vierekkäiset.
Toisaalta houkuttaa esim emmaljungat super viking, kun ne on sekä yhden että kahden vaunut/rattaat.
En tiedä olisko kuitenkaan päällekkäiset mun juttu.
Taikka sitten bugaboon tuplat..
 
Meidän tyttö on 3v9kk joten tulee n. 4,5 vuotta ikäeroa. Hän on jo pitkään kysellyt että miksi ei ole isosiskoa tai pikkusiskoa,( Mun siskolla on viisi lasta,välillä tytär ilmoittaa että yksi serkuista on hänen siskonsa!)Saa nähdä miten oikeesti suhtautuu ja voihan sieltä tulla pikkuveli. Luulen kyllä että alku mustiksesta selvittyään haluaa kovasti hoitaa vauvaa,mutta vauva voi myös osoittautua tylsäksi koska ei siitä leikkikaveriksi heti ole
 
mä ajattelin ostaa vaunuihin sen seisomalaudan isommalle. Poika silloin tosiaan 1,5 v ja kuitenki lokakuu kun vauva syntyy, nii sit alkaa jo pakkaset eikä varmaankaan voi ulkoilla ihan älyttömiä. Ja luulen että esikoinen viihtyy tuossa seisomalaudalla ihan hyvin, Säästää ainaki pitkän pennin :)
 
Ensimmäisellä ja toisella on aika tasan 2v ikäeroa ja nyt jos kaikki menee hyvin, niin toiselle ja kolmannelle tulee 1v4kk ikäeroa :)
Esikoinen ei ole ollut missään välissä mustasukkainen vauvasta, vaan rakastaa edelleen älyttömästi ❤ Luulen että tämä pienempi tulee olemaan mustis :wink
 
Takaisin
Top