2+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä edelliset synnytykset 06 ja 07 :) Ikäero tulee olemaan suuri. Vähän jännittää kertoa uudesta tulokkaasta lapsille :)
Toiveissa olisi normaali spontaani synnytys jälkisupistuksien kera tai ilman. Molemmat aiemmat käynnistetty, ja hankalat loppuraskaudet ollut.

Tänne olisi tulossa kolmas lapsi, jos kaikki menee hyvin. Esikoinen on 2v2kk tyttö ja kuopus 1v poika. Ikäeroa tulee kakkosen ja kolmosen väliin 1v8kk, esikoinen silloin vähän alle 3. Meillä molemmat lapset tulleet etuajassa, saa nähdä miten kolmosen kanssa menee...

Semla, meillähän on tosi samanlainen tilanne lasten kanssa :) Mulla siis tyttö 2v4kk ja on ehkä just täyttänyt 3 kun vauva syntyy. Kuopus on 1v1kk poika ja ikäeroa vauvaan tulee 1v9kk :)
Hassu sattuma :happy: Niin ja tervetuloa mukaan odottamaan :)

Semla, huomasin vielä tuolta esittely-ketjusta että ollaan myös samanikäisiä! :grin
Mä nyt kuitenkin asun ihan täällä Suomessa, men jag talar litte svenska :p todennäköisesti en kuitenkaa osaa sitä kirjoittaa... :wacky:

Sandy niinpä näyttää olevan Olen Turusta lähtöisin, kotona puhun lasten kanssa suomea ja käydään usein Suomessa vierailulla. Missä päin te asutte?

Jännä nähdä onko meidän kolmosetkin samaa sukupuolta! Mulla on semmoinen tunne, että tyttö tulee...

Mä olen täältä itärajalta, että se ei enää osunut ihan samaan :grin Mulla ei ole mitään fiiliksiä kumpi tulossa. Itseasiassa mä vielä leikittelen ajatuksella että niitä on kaksi! Mulla oli jotenkin niin poikkeuksellinen ovulaatio että hauska miettii jos sieltä irtoskin kaksi munasolua! Huij! :nailbiting:

Meille tulossa 3. Lapsi tosin yksi pikkuisista enkeli.. Esikoinen on poika ensikuussa 2v ja nyt jos kaikki menis hyvin niin heille tulis ikäeroa noin 2v 6kk :) Nyt menossa mulla rv 8+1 :)

Joo, hoksasin, että meille tulee kyllä ongelma, että mihin laitetaan vauvan vaatteet. :( Ei kyllä mahdu mihinkään lipastoa ja vaatekaapit täynnä. Yks mahdollisuus on, että ostetaan hyllyköt, sellainen rautainen, hengarikaappiin. Jos ei sitten muuteta...

Meille ei kyllä mahu myös yhtään mitään mihinkään. Neitille pitäs ostaa isompi sänky, mut ei tänne mitenkää mahtus. Muutto eessä siis..

Meillä on semmoinen ikean iso hoitopöytä jossa on kaksi reilua laatikkoa :) Siihen meinasin alkuun laittaa vauvan vaatteet. Ja tuo hoitopöytä siirtyy varmaan meidän makkariin, pois kuopuksen huoneesta. Pidemmän päälle tuohon ei montaa vaatetta mahdu, mutta ainakin näin alkuun :)

Meillä on kyllä iso makkari, mutta kun on kolme ovea ja yks ikkuna, niin ei varmaan sillein fiksusti mahdu.... Mut niitä sit katsellaan kesällä. Laitetaan vaikka parvekkeen oven eteen, kun ei sillä parvekkeella juuri ole käyttöä.

Me asutaan kolmiossa ja mä oon vahvasti sitä mieltä et mahdutaan aivan hyvin asumaan tässä vielä jokunen vuosi vaikka kolmas lapsi tuleekin :) Meil on tosi isot makkarit ja hirmu iso olohuone. Kun lapset kasvaa ja kaipaa enemmän omaa tilaa niin voidaan ihan hyvin miehen kanssa muuttaa olohuoneeseen nukkumaan koska tila riittää siihen. Kuvassa meiän junioreiden nukkumisratkaisu tällä hetkellä.

Liitteet

• sänky2.jpg
    sänky2.jpg
    760.9 KB · Katsottu: 36
Meillä on makkarit täynnä kun tää neljäs syntyy.. oletan ainakin raskauden menevän hyvin..
Tietyst mein makuuhuoneesta saa sit tehtyy viel jakamalla 2 makkaria jos viel päättää lapsia siunaantua :)

Meillä on kolme makuuhuonetta. Ja nyt jo kolmas tulossa. Jatkossa sitten kaksi lasta tulevat jakamaan tämän meidän makkarin ja me muutetaan pienempään, nykyiseen lastenhuoneeseen. Jos vielä neljäs tulee, niin sit melkein pitää miettii jos olohuoneesta sais makkarin... Tai jos ois rahaa laajentaa! :D

Meille odotellaan toista. Jos kaikki menee hyvin, esikoinen on on vähän vajaa neljä, kun vauva syntyy. Tässä väsymyksen kourissa räytyessä on kyllä muutaman kerran tullut mietittyä onko mitään järkeää vartavasten kerjätä lisää valvottuja öitä. Lisäksi raskaus esikoisesta oli henkisesti tosi rankka, joten olen tässä koettanut pitää positiivista fiilistä yllä kaikin keinoin.

Kolmiossa asutaan ja periatteessa mahdutaan nelistäänkin niin kauan, kun vauva nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Esikoisen huone on sen verran pieni, että sinne on hankalaa koettaa enää toista sulloa. Vähän pitää vaan karsia taas tavaraa ja omia vanhoja vaatteita pois (en sitten pienentynytkään niihin neljän vuoden takaisiin mittoihin ikinä :angelic:). Työpöydällä ei ikinä tehdä töitä, joten sen voi muuttaa hoitopöydäksi. Kylppäri on vasn parin askeleen päässä.

Meilläkin odotellaan toista. Jos vain kaikki menee hyvin ja toivottavasti menee. Esikoinen täyttää 2v 16.9 ja uuden tulokkaan la 17.9 :) mutta epätodennäköistä on että ihan niin pitkälle päästään tässäkään raskaudessa edellinen syntyi 27+2. Isossa kolmiossa asutaan joten tähän mahduttaa vielä hyvin neljästäänkin. Ja toivottavasti esikoinen olisi valmis isojen poikien sänkyyn sitten niin ei tarvisi toista pinnistä. Löytyykö täältä muita jolla edellinen tai edelliset olleet keskosia? Itse yritän olla sitä ennen aikaisuutta miettimättä mutta jatkuvasti pelko valtaa mielen sekä uniin meinaa tulla. Kaks edellistä yötä kyllä niin huonosti tullut nukuttua sen vuoksi.

Takaisin