2+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on tulossa toinen lapsi pienellä ikäerolla ensimmäiseen. Eka ei varmaan kerkee vuotta ja 3kk täyttää. Toisaalta ootan kauhulla sitä et kuin rankkaa tullee olemaan mut toisaalta on kyllä ihana et tulee pienellä ikäerolla ni on sitten toisille hyvin seuraa :-)

Tänne tulossa kolmas lapsukainen. Ikäeroa esikoiseen tulee 6v ja keskmmäiseen 2v. Luulisin selviäväni tästä ryhmärämästä hengissä :D Jospa keskimmäinen olis vaipoista pois vauvan tuloon mennessä. Isompi lähtee just sopivasti kouluun niin ihana kun saa olla kotona häntä auttamassa koulutaipaleelle.
Miten muuten te joilla on jo 3+, ootteko saanut pesueen mahtumaan normaaliin autoon, farkkuun tms? Mietin kun onneksi ei meillä tartte 3 istuinta mahuttaa. Isoin voi jo melkeen olla pelkillä vöillä, mutta yks istuin ja kaukalo pitäs mahtuu...huh huh.

Meille tulossa neljäs. Autona on Opel Zafira, ja hyvin mahtuu turvaistuin ja korokeistuimet keskipenkille. Tosin meillä on 25 kiloinen koira, niin se vie jo yhden paikan. Eli joudutaan hommaamaan katon päälle boxi.

Jellybean, alle 12- vuotiaat pitää istua korokeistuimila, eivät lain mukaan saa istua ilman istuinta.

Joo 130 cm, vissiin.. Mä annan tuon kuusvuotiaan kulkea niin pitkään korokeistuimella. 8-vuotias on niin pienikokoinen, että eskarilainen on mennyt edelle.

Ei ole olemassa ikärajaa vaan nimenomaan pituusraja, 135cm.

88 a §
Lapsen kuljettaminen ajoneuvossa

Kuljetettaessa henkilö-, paketti- tai kuorma-autossa lasta, jonka pituus on alle 135 cm, on käytettävä 88 §:ssä tarkoitettua lasten turvalaitetta, jos ajoneuvossa on turvavyöt tai lasten turvalaite on muuten ajoneuvoon asennettavissa. Jos ajoneuvoon ei voida asentaa lasten turvalaitetta, on vähintään 3-vuotiaita lapsia kuljetettava muulla kuin etuistuimella. Alle 3-vuotiasta lasta henkilö-, paketti- tai kuorma-autossa kuljetettaessa on 2 momentin 1 kohdassa tarkoitettua poikkeusta lukuun ottamatta aina käytettävä lasten turvalaitetta. Linja-autossa lapsen on omalla istuinpaikalla istuessaan käytettävä istuinpaikalle asennettua turvavyötä tai lasten turvalaitetta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060234

Moi!
Tänne on tulossa kolmas :) ekan ja tokan välillä ikäeroa on 1v 3kk ja nyt tokan ja kolmannen väli olisi 1v 9kk :) Saas nähdä ehtiikö esikoinen just täyttämään kolme ennekuin vauva syntyy :)
Aikalailla pelkkää lastenhoitoahan sitten se elämä on, mutta aikansa kutakin :) Haaveissa on vielä neljäskin, mutta kahtellaan sitä sitten :D

Meille on tulossa toinen lapsi, ikäeroa tulee olemaan n. 1v 9kk. Mulla alkoi ekasta oireet vasta rv 6. Tässä raskaudessa alkoi pahoinvointi jo rv 3. Muitakin oireita tuli ennen plussaamista: vilu, alaselkäsärky, vatsa sekaisin, jano.. Lisäksi hengästyn kevyestäkin liikunnasta nopeasti, onko muilla vastaavaa?

Maki, hengästyminen kuuluu asiaan kun yhtäkkiä tarviikin enemmin happea .. :) muistan esikon raskaudest hurjan hengästymisen, nyt en oo huomannu..

Eli kolmas tulossa jos kaikki menee hyvin. Nuorempi on 1v3kk eli ikäeroa tulee 1v11k ja vanhempi nyt 4v10kk eli ikäeroa tulee heille 4v6kk jos oikein laskin.. Molemmat tyttöjä.. Poika olisi kiva tällä kertaa mutta, tyttö se kuitenkin on tosi outoa et tulee näin pieni ikäero nuoremmalle ja vauvalle..

Niin ja mulla alko nuorempi näkyy aika aikasin joten tää tulee vielä aikasemmin näkyviin. Vanhemmille kerron ku ekassa ultrassa käyty jos uskallan.. Tai sit ku en pysty enään peittää mahaa

Täällä on aika monella pienet ikäerot Meillä on ensimmäisen ja toisen ikäero 10 vuotta ja jos tämä nyt onnistuu niin ikäeroa toisen ja kolmannen välillä olisi 1 v 8 kk... Juuri olen päässyt takaisin työelämään ja heinäkuun alussa olisin taas jäämässä kotiäidiksi

Tuntuu kenestäkään jotenkin "uskomattomalta" että on taas raskaana? Mä vasta tällä viikolla plussasin ja vaikka oli tosi toivottu plussa, niin tulee sitä tunnetta että "onko tää todellista?!"
Mulla varmaan vaikuttaa se että nyt on kolmaskin tulossa vähän "samaan putkeen".
Tiedättekö, mä oon nyt ollut jo YLI kolme vuotta joko niin että oon raskaana tai imetän! Ihan käsittämätöntä :grin Uudet raskaudet kun ovat alkaneet minun vielä imettäessä edellistä :) Ja vielä varmaan seuraavat pari vuotta sama juttu kun toiveena olisi imettää vähintään 1-v asti.
Ehkä se ei olekaan ihme että mulla on tämmönen olo että "joko taas, here we go!" :wacky::joyful:

Mä nyt koitan pikkuhiljaa uskaltaa kirjotteleen jotta saa muuta mietittävää tässä alussa..

Täällä odotetaan neljättä lasta ja täältä löytyy tytöt -08,-09 ja -12

Tänne vaan mukaan Maiskukka! :happy:

Ei se keskenmeno tai muu tunnu varmaan yhtään helpommalta vaikka olisi ollut tosi varovainen ja koittanut olla liikaa iloitsematta. Älkäämme pelkojemme takia viekö itseltämme oikeutta iloita tulevasta pienestä alusta asti :Heartred Mitäänhän emme mahda tässä vaiheessa kuinka käy. Mutta alkuraskaus jää muistoihin kauniimpana iloiten, kuitenkin todennäköisyys siihen että kaikki menee hyvin on aina suurempi :Heartred

Tervetuloa uudet! :) Meitä on aika monta, jotka odotetaan toista, kolmatta tai neljättä tässä ryhmässä... :grin

Mulla tytöt 4v2kk ja 5v10kk eli heillä on 1v8kk ikäeroa ja nyt vauvan syntyessä isompi tulee olemaan 6,5 v ja pienempi 4v10kk. Kahden pienen kanssa oli hulinaa, nyt musta on ihanaa, kun tytöt on jo sen verran isompia että ovat aika omatoimisia ja pystyvät tarvittaessa mua auttamaankin. :grin

Viime keskenmenosta vaan on niin lyhyt aika kun vuoto alkoi 8. Joulukuuta ni oon vaan niin rikki jos taas joudun poistumaan..

Sandy miulla on ainakin vähän semmonen olo.. Toki tuo neiti on vasta 11kk ni ehkä vaikuttaa :D saa nähä mimmonen raskaus-imetys-raskaus putki tulee :p

Maiskukka toivotaan et saat jäädä tänne! :)

Maiskukka, varmasti sitä haluaa itseään suojella kun on juuri tapahtunut ikäviä :sad001

Josko sä olisit yhtä onnekas kuin minä? :happy: Mulla oli varhainen keskenmeno (vajaa 2 viikkoa ehdin olla raskaana) keväällä 2014. Siitä heti seuraavasta kierrosta plussasin ja joulukuussa syntyi poika :Heartblue Toivottavasti aika auttaa sinua :Heartred Perättäisten keskenmenojen todennäköisyys rupeaa olemaan tosi pientä, toivottavasti sinä et ainakaan kuulu siihen pieneen joukkoon :happy:

Takaisin