2+ lasta odottavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks kukaan tässä vaiheessa huomannu eroa edellisiin raskauksiin?

Kirjottelinkin vähän toisaalle, et nyt tuntus olevan vähän erilaisia oireita kuin esikosta.. Sillon nukuin tosi paljon ja nyt on unettomuutta. Makeet himotti esikon raskaudessa ja nyt ei tee mieli syödä mitään..

Mua taas tässä raskaudessa väsyttää huomattavasti enemmän,
mutta en ole vielä oksentanut, jee! Muuten kyllä on vatsa sekaisin...

Niin ja onko kellään tietoa/onko huomannut onko kohdun kasvu nopeempaa kuin ekassa raskaudessa? Ikävää venyttävää kipua tuntuu mahassa, luulen että nyt venähtää kohtu aika nopsaan. Esikosta kohtu pomppas esiin heti rv 12+. Mietin vaan että voiko se jo kohta alkaa näkyä :eek:

Mannikka mulla ainakin eroa noihin kahteen edelliseen raskauteen... Tosiaan menkkamaiset jomotukset puuttuu eikä oo sellasta tajutonta väsymystä minkä muistan edellisistä kerroista. Niin ja sitten just toi mikä sullakin eli kärsin unettomuudesta! Ahdistaa jo ku moni yö mennyt valvoessa. Oon kyllä väsynyt, mut jostain syystä uni ei vaan tule tai sit havahdun hereille enkä saa uudestaan unen päästä kiinni...:shifty:

Desiree, onkos siulla kaks edellistä samaa sukupuolta ;) mietin kun jotkut puhuu et pojista ja tytöistä eri oireet..

Ja toi unettomuus on niin ärsyttävää varsinkin ku esikko herättelee vielä ja sit ei saa enää unta :(

Joo kaksi tyttöä ja ne raskaudet oireineen oli kyllä aika samanlaisia. :rolleyes: ehkäpä ois pojan vuoro...

Meillä vaikka on isommat lapset, niin toi meiän kuopus on aina ollu huono nukkuja ja edelleen 4-vuotiaana heräilee milloin mihinkin. Sitten just ite jään pyörimään sänkyyn ku ei meinaa uni tulla millään..

Mullakin on ollu nyt unettomuutta ja esikoisen raskausaikana oisin voinu vaan koko ajan nukkua :D Välillä vaan vähän etovaa oloa, oottelenki tässä että millon alkaa oireet selkeytyy.. Ekassaki raskaudessa oireet alko kunnolla joskus rv7 aikoihin. Mutta ekassa oli kauheet makeanhimot koko ajan ja nyt tekis mieli kaikkee suolasta :D

Ekassa raskaudessa sitä menkkamaista jomotusta oli ehkä enemmän. Ja nyt on ehkä vähän enemmän huono olo. Ekassa raskaudessa mulla ei juuri oireita ollut. Tokassa raskaudessa kärsin huonovointisuudesta jonkun verran. Muuten menee samalla kaavalla. Tiesin jo ennen testiä olevani raskaana, kun menkat oli myöhässä ja samanlainen jomotus alavatsassa kuin kahdella ekalla kerralla.

Mä uskon, että mm ikä ja erilainen lähtökunto vaikuttaa myös noihin oireisiin. Ja kai niihin voi vaikuttaa tosiaan kaikki istukan paikasta kuun kiertoon. :wink En oikein jaksa uskoa noihin sukupuolijuttuihin.

Viveka se on kyllä ihan totta, että noihin oireisiin/oireettomuuteen vaikuttaa kyllä varmaan ihan kaikki mahdollinen! :grin itelläkii ikää jo melkein viisi vuotta enemmän, ku viimeisimmässä raskaudessa...

Miulla viime raskaudesta on vaan vajaa vuos ja kuntokin on kai aika samoissa. Mut onhan se kiva arvuutella sukupuolta oireitten perusteella :p

Hoh, mä viiletin edellisessä raskaudessa jossain rv 6+ kun tajusin olevani raskaana :D Menkoista ei ollut mitään hajua, enkä raskauden oireitakaan tiennyt ja osannut heti yhdistää.. mutta oliskohan niin että silloinkin ollut semi-oireetonta alkuun. Täällä ei siis vielä juurikaan paljoo voi vertailla :P Tässä raskaudessa kyllä jokaista tuntemusta kuulosteli heti oviksesta lähtien.

Täällä kohdun kasvukivut on kovia jo nyt. Jo viime raskaudessa tuli nopeammin vatsa esiin. Kyl se kohtu venyy aina nopeammin. Unettomuus vaivaa myös. Nukahdan neljän viiden aikaan. Sit herätys kuiteski kasilta. No ehkä se kohta helpottaa.
Ruoka ei maita. Tissit on turvoksissa ja niitä särkee ihan kunnolla.
Muita oireita ei taida olla vielä.

Meille tulossa toinen lapsi. Ikäeroa heille tulee 5 vuotta ja 9kk. Monen mielestä varmasti iso ikäero, mutta meille juuri sopiva. Minulla myös siskoni kanssa saman verran ikäeroa ja tosi läheisiä ollaan silti tai ehkäpä juuri sen vuoksi. Vauvasta kerrotaan esikoiselle ensimmäisen ultran jälkeen. Poika on esittänytkin toiveen pikkuveljestä tai siskosta, joten uskon että ottaa uutisen hyvin. :)

Ai täälläkin oli juttua unettomuudesta!

Mulla oli alkuraskauden oireet täysin erilaisia mut loppua kohden alkoi olla samoja vaivoja. Aluksi olin ihan varma eri sukupuolesta, sitten taas toisin päin mutta alkuraskauden fiilikset meni oikein!

Ai mikä se uni on? Syötävää kenties. Joo, täällä valvotaan yhteen kahteen asti ja sitten aamulla pitäs muka herätä laittamaan esikoinen kouluun, kakkonen eskariin ja kolmonen hoitoon. Ja huomenna pitäs olla kasilta koulussa. :P

Meille tulee ikäeroa reilu 2 v. Esikoinen ei vielä tajua mitään nukeista tms. Välillä pussaa tai halaa jotain pehmolelua :D Mä oon aatellu, että kerrotaan sitten kun alkaa näkyä tai vasta kun aletaan jotenkin kotia laittamaan valmiiksi vauvaa varten. Sit olis jotain konkreettista ihmeteltävää.
Oireita en oo vielä huomannut, joten paha verrata raskauksia. Viimeksi muistan, että väsytti todella paljon johonkin rv10-12 saakka. Muuta en sit muistakaan :D

Ihan erilainen kuin esikoisen alku raskaus! Sillon ei ollut mitään muita oireita kun väsymys ja turvotus.
Nyt ollut pahoinvointia, väsymystä, närästystä, pään särkyä ja mikä oudointa EI turvotusta :D esikoisen raskauden sain pidettyä just ja just ekaan ultraan asti salassa.

Mä pelkään kolmosen kohalla mustasukkaisuutta. On niin isänsä tyttö, että äitkin ajetaan pois iskän vierestä, kun isi on hänen. :/ Tyttö on 3,5 vuotias silloin, jos vauva tänne tulee. Kyllähän tyttö saattaa kasvaa, onhan tässä aikaa.

Meille olis toivon mukaan nyt tulossa kolmas lapsi. Esikoinen olis ensi syksynä 5v ja kuopus 2,5 v. Eli voidaan sanoa, että ikäeroa aina seuraavaan on tuo 2,5 vuotta. Oltais toivottu lapsia pienemmällä ikäerolla, mutta ei ole onnistunut erinäisistä syistä. En pelkää mustasukkaisuutta, jos tulee, niin siitä kyllä selvitään. Esikoinen oli mustis kuopuksesta aikanaan, mutta se meni ohi ja nyt ovat hyvät leikkikaverit keskenään joten kolmannen tulo olis tavallaan helpompaa, kun molemmat lapset osaavat jo jakaa äidin huomion.

Takaisin