2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Oireettomuudesta en ole päässyt nauttimaan, mutta parempaan päin mennään :) pahoinvointi alkoi toden teolla helpottaa viime viikolla. Etominen jäi, mutta pysyy melko hyvin säännöllisellä syömisellä kurissa, eikä joka päivä tarvi enää edes oksentaa, wohoo! Tilalle on tullut selkä- ja nivuskivut, jotka tuntuvat pieneltä järkyttävän pahoinvoinnin jälkeen. Ehkä tästäkin raskaudesta voi vielä nauttia, vaikka toivottomalta pitkään näyttikin :D
 
Mulla on niin sairaat liitoskivut että jää minulta lenkkeilyt tässäkin raskaudessa :sad001 Joka askel sattuu.
 
Ligamentti kivut here I am!
No kaiken otan ilomielin vastaan!!
Bring it on!
Pistää/viiltää/repii/nipistää!
Ihan samanlainen kipu kun tyttö odottaessa
rv 20 nyt vasta 17+2 (menkkojen mukaan)
 
Pullahiiri, mietin sua usein ja toivon sormet ja varpaatkin ristissä, että kaikki menisi hyvin. :)

Pahoinvointi teki come backin. Just eilen ajattelin, että onpas hassua, olo on ihan normaali. Että tältäkö niistä tuntuu, joilla ei ole juuri mitään raskausoireita. Heti perään aloin jo vähän panikoimaan. :) Aamu lähti käyntiin ihan jäätävällä pahoinvoinnilla. Nyt sain nukuttua vähän, kun mies hoitaa tyttöä, ja olo on ehkä aavistuksen parempi.

Kauhee morkkis, kun tyttö haluaisi koko ajan leikkiä äidin kanssa ja äiti vain on ihan piipussa tai vihreänä. :sad001
 
Unettomat yöt vaivaa nyt täällä. Aivan ennen kuulumaton oire. Väsyttää kamalasti, mutta uni ei tule. Alavatsaakin repii, kun tuli illalla tehtyä vähän kovemmalla temmolla kotitöitä. Ei juuri helpota unen saamista.:sour:
 
Täällä kans kukutaan hereillä :sad001 Eli nukahdan kyllä helposti, mitta herään klo 4 ja valvon pari tuntia, nukahdan just ennen kellon soittoa sit (6.30). Väsyttää... Loppuviikosta (to-pe) huomaa kun alkaa olla työviikko takana, että alavatsa "kramppaa" muutamia kertoja päivässä (ja yölläkin kun herään). Kipua kestää n.30sek-1min. Onkohan vaarallista? Enkä tiedä miltä sellainen "kivuton harjoitussupistus" tuntuu?
 
Täällä kans kukutaan hereillä :sad001 Eli nukahdan kyllä helposti, mitta herään klo 4 ja valvon pari tuntia, nukahdan just ennen kellon soittoa sit (6.30). Väsyttää... Loppuviikosta (to-pe) huomaa kun alkaa olla työviikko takana, että alavatsa "kramppaa" muutamia kertoja päivässä (ja yölläkin kun herään). Kipua kestää n.30sek-1min. Onkohan vaarallista? Enkä tiedä miltä sellainen "kivuton harjoitussupistus" tuntuu?

Mulla kovettuu koko maha, joskus siihen kuuluu kihelmöintiä. Ne kai ne on niitä harjoitussupistuksia. Ilmeisesti nekin voi olla erilaisia eri ihmisillä.
 
Mua huolestuttaa kovasti ku nyt on muutaman päivän ollu muuten oireeton olo, mutta vessassa on vaa tarvinnut ravata jatkuvasti. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Onneksi seuraava ultra perjantaina.
 
Unettomuus vaivaa täälläki. Kauheesti väsyttää mut uni ei tule ja sit ku nukahtaa nii parin tunnin pääst taas herää ja pyörii hetken ja sit ku nukahtaa nii koht soi kello. Loppuviikosta meinaa olla aina puhti pois ku oon ma-pe koulus 8-14 ja ma&ti ja välil ke töitä 16-21 ja sit la töitä 7-15
 
Siis nää lonkat tappaa mut. Onko kukaan saanu neuvolasta sairaslomaa? Mää en välttämättä pääse lääkäriin jos en saa lupaa käyttää työterveyttä. Tarvii soittaa neuvolaan heti kun se aukeaa..
 
Kannattaa ehkä kysyä fysioterapiaa? Täällä sitä ainakin määrätään kaikenlaisiin raskauden jomotuksiin ja siitä on oikeasti hyötyä.
 
Joo sain jo lähetteen ja pitää soittaa sinne. Tyttöjen kohdalla oli sama myös mutten menny mihinkään kun kotona sain olla ja kärvistellä. Nyt on eri kun on töissä.
 
Onko muilla nenä tukossa/limakalvot turvonneet? En tiiä pukkaako nuhaa taas vai miks tää turvotus alko uudelleen, en tykkää... :sad001
 
No ai onko! Pitkin raskautta, mut just mietin et oonkohan tulossa ny kipeäksi vai onko vaan perus "allergian" tuntusia oireita... Ärsyttää
 
Musta tuntuu että on ollu nuha heinäkuusta lähtien... :dead:
 
Juu, välillä nenä vuotaa, välillä menee aivan tukkoon ja nyt välillä myös ratkeilee. :shifty:
 
Mulla alko nuha lääkärineuvolan jälkeen elokuussa rv15. Arvelin, että sain tk:lta jonkun pöpön. Välillä oli jo helpompaa, nyt taas puskee päälle. Mitään lääkettäkään ei taida kannattaa ottaa, ei tehonneet aiemminkaan. Miehellä oli tässä välissä jo korvatulehduskin.
 
Mulla oli reilun kuukauden kestänyt nuha/poskiontelontulehdus alkusyksystä ja edelleen limaa valuu kurkkuun. Pahin tukkoisuus pysyy poissa, kun joudun vetämään nenäsumutetta päivittäin lääkärin määräyksestä. Kuulemma limakalvojen turvotus kuuluu asiaan...
 
Mää rupesin taas käyttämään nenähuuhtelukannua ja otan astmalääkkeet tuplana. Oli jo viime yö helpompi. Paitsi sen puoleen, että heräsin pieneenkin kolahdukseen kun tavallisesti nukun kuin tukki. Alkaako kroppa jo varautua vaivan heräämisiin vai muutenko se vaan kettuilee mulle. Olis niin kovin väsyttänyt ja väsyttää vieläkin. Sammutin valot eilen jo puoli kympin maissa. Rankkaa tuo töissä käyminen.
 
Takaisin
Top