1-vuotissynttarit ja valmistelut?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Littlered
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkottaako se niinku kiiviä ja muita semmosia, millä on "karvainen" kuori? :D

Muokattu viimeksi:
Mullakin tuli mieleen kiivi, koska sehän allergisoi aika yleisesti, mutta en tiedä miten se liittyisi karvaisuuteen... o_O

Hahaha... kiivi, mansikka, persikka jne :) Hedelmät joiden pinta ei ole ns kiiltävä kuten omenan, näin mä ymmärsin tämän karvaisuuden.

Suomessa nuo taitaa kaikki olla neuvolan sallittujen listalla. Kuulemma kymmenen vuotta sitten esim. mansikka ei vielä ollut. Mutta täällä nykylinja taitaa ollakin, että allergisoiviakin aineita pitäisi siedätyksen nimissä koittaa antaa vähän jo aika aikaisessa vaiheessa, jollei niissä ole mitään varsinaisesti myrkyllistä tai epäsopivaa, kuten vaikka niitä nitriittejä. Eli ota noista taas selvää.

Mullakin alkaa ilmeisesti synttärikuume nostaa päätään. Olin jo ihan päättänyt tarjota kakkukahvit ja suolaiseksi voileipäkakkua (ah, perinteistä ja retroa), mutta nyt taas tulee ideoita, että jos sittenkin jotain tapas/antipastotyyppistä, tai suolaisia piirakoita tai tai tai...

Ja kun mieheltä kysyin, mitä tarjottaisiin, hän erehtyi sanomaan, että kakkua :grin No, ehkä pitää vaan miettiä, mitä on mukavin sitten juhlien jälkeen rääppiä, ja tehdä sitä :)

Mä tein pienen testiversion tästä http://miumaumaukas.blogspot.fi/2010/03/kolmen-suklaan-juustokakku.html ja voivoi, kun oli hyvää ja ulkonäkökin onnistui kohtuullisesti :) Laitoin tummimman kerroksen päälle ja pakasteesta kaivoin puutarhavadelmia ja mustikoita päälle. Njam!

Toisena jokseenkin haastavana olen päättänyt toteuttaa tämän http://www.pinterest.com/pin/169940585915272891/ hieman poikamaisemmissa väreissä, kätevää, kun ei tarvitse leikata kuin sokerimassasta muotilla ympyröitä :)

Laitetaan nyt vaikka tähän ketjuun, kun liippaa riittävän läheltä aihetta... Osa on jo täyttänytkin vuoden ja monilla tuo päivä on vielä edessä, yhtä kaikki: Paljon onnea kaikille lokakuisille vauvoille (taaperoille), äideille ja isille! :)

Ohi on vauvavuosi!

Sainpas sen 1-vee kuvausajankin varattua. Saas nähä mimmonen sessio siitä tulee, kun pojulla olis eka hoitoviikko siinä vaiheessa takana päin... :confused:

Meillä meni bileet hienosti, kahviteltiin anoppilassa ja paikalla kävi kummitätit :) huomenna käy vissiin vielä yks kummi mutkan :) kauhea mikä tunneryöppy iski, mun vauva on oikeasti noin iso jo! <3 Onnea hurjasti kaikille täyttäneille ja täyttäville :)
Samaten haluaisin kiittää teitä matkaseuralaisiani kuluneesta n. 1,5 vuodesta, paljon ootte pelastaneet vaikkei enää niin aktiivinen jaksa ollakkaan kun arki syö kaiken energian.. :p

Paljon onnea meidän vauvoille ja meille kaikille! :) Meillä juhlitaan ensi viikonloppuna.
Minä olen tosi herkästi muisteluun taipuvainen tyyppi ja nyt on valtavasti pyörinyt mielessä loppumetrit ja syntymä ja paljon kaikkea siihen liittyvää.

Meillä kävi jo etukäteen ensimmäiset vieraat, toinen setä ei pääse ensi viikolla joten juotiin heidän kanssaan kahvit jo nyt. Neiti sai lahjaksi sellaisia klassikkopuupalikoita, joissa on kirjaimia ja eläimiä. Mulla on ollut niitä ihan samoja lapsena! :o Ja neiti leikkikin niillä yllättävän hienosti, rakensi ja purki tornia palikka kerrallaan, eikä vaan kerralla kaatanut kaikkea kuten aikaisemmin. :)

Olen itsekin miettinyt puumateriaalisia leluja, kaikkea muovista kun on jo ihan tarpeeksi. Onko joku ostanut Ikealta mitaan, siella on puu-materiaalista tehtyja leluja, sellasia hieman "vanhanaikaisia", esim.puupalikoita, hakka, kavelyvaunu (tosi retron nakoinen), palikkalaatikko, pyramidi, pallonkuljetusrata...

Minusta tama vaunu on aivan erityisen ihana!

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40060836/

Mä ajattelin raahata mieheni joku päivä ikeaan katsastamaan lelutarjonnan. Mua kiehtoo se puinen junarata, vaikka tuskin tuo vielä sen päälle ymmärtää :) Mutta tosiaan pitäisi ostaa jotain haastavampia ja älykkäämpiä leluja pojalle kun muoviankat, lapiot ja pikku-autot...

Meidän synttärijärjestelyt ovat edenneet niin pitkälle, että sain kortit tehtyä valmiiksi eilen :laughing021 Nyt on miehen vastuulla saada ne printattua ensi viikolla.. hitaasti mutta varmasti edetään :) Kortti on kuin kello, mutta numeroiden sijaan on kuva pojasta 1kk iässä, 2kk iässä jne. Siitä tuli aikas kiva :)

Kävin tänään varaamassa 1-vuotiskuvauksen. Itse ajattelin etukäteen että järkkärillä olisi ihan hyvin voinut ottaa 1-vuotiskuvan, mutta isi halusi että käytetään neiti valokuvaajalla. Saadaan sitten ainakin varmasti onnistunut kuva raameihin. :)

Me käytiin eilen kuvauksessa. Kuvaaja oli aika kovaääninen, ja huomasin, ettei sen tyyli ihan purrut meidän neitiin. Hän yritti kovasti saada lapsen katsomaan kameraan ja huuteli kaikkea "kukkuu", "miauu" jne. kovaan ääneen. Tuli vähän mieleen koulukuvaajat, jotka yrittivät aina saada nauramaan ihan hölmöillä vitseillä. Lopulta sanoin, että voisi ottaa sellaisiakin, missä ei katso kameraan. Neiti löysi sieltä kirjan, jota luki innolla, ja näytti just siltä, että mitä häiritsette, meitsi lukee! :D

Yritin myös asetella hiuksia sellaisella rusetilla pois silmiltä. Se oli päässä ehkä viidessä kuvassa, kunnes neiti repi sen irti ja heitti aika pitkälle, vähän silleen että pitäkää rusettinne. Lopuissa kuvissa on sitten ponnarilla sellainen tyylikäs töyhtö.

Kaiken tämän jälkeen odotin vähän kauhulla että mitä sieltä tulee, mutta kun koevedokset tänään tuli, niin siellä olikin monta tosi kivaa kuvaa. :) yksi on ihan kopio mun omasta 1-v kuvasta. :o Nyt pitäisi vielä valita mikä/mitkä teetetään. :)

Mun pieni vauvani on tänään 1-vuotias, taitava taapero. :Heartred

Kaveri muksuineen kävi aamulla kylässä, ja päivänsankari on nyt unilla. Rupesin leipomaan kakkupohjia, ja olin taas laittanut uunin vahingossa 250 asteeseen, kun piti olla 175 astetta. :mad: En tajua miten mulle on nykyisin ruvennut aina käymään näin, ensin syytin neitiä, mutta nyt se on ainakin syytön kun on ollut koko ajan unilla, eli vika on ihan omassa päässä. Ja mielestäni katsoin sen todella tarkasti. o_O No, pitää katsoa saako noista vai teenkö uudet. :rolleyes: Lahja annetaan sitten, kun isä tulee töistä, ja varsinaiset pirskeet on huomenna. :)

Oi voi, mun tulee nykyään säädettyä milloin mitäkin outoa. Pää on yhtä pöperöä. Synnytinkö myös aivoni ulos? :grin

Takaisin