Meidan pojan synttarit osuu tiistaille. Olemme molemmat alustavasti buukanneet edellisen viikonlopun eli la-su vapaaksi ja menemme miehen perheen luo juhlistamaan pojan synttareita. Parempi niin. Miehen vanhemmat kayvat meilla tosi tosi harvoin, emmeka halua rasittaa heita matkustamisella, silla he eivat paljon poistu kotikaupungistaan. Tai jos kayvat 50km:n paassa isommassa kaupungissa, niin sekin on jo asia, jota pitaa taivastella ja muistella.
Saatikka sitten meille saakka... Miehen vanhemmilla on kahvila tai pikemminkin kaljakuppila, jossa on keskinkertaisia tapas-annoksia ja paivan menu koostuu aina jostain tietysta pataruuasta tms. vaihtoehtoja ei ole tarjolla ja vaikka miehen vanhemmat eivat enaa olekaan siella kahvilassa toissa, niin anoppi tekee sinne ison padallisen jotain tiettya ruokaa itse kullekin paivalle ja appiukko pesee ja silittaa poytaliinat kotonansa. Jo em. seikkojenkin takia heita ei voi kutsua meille pojan synttareille, silla he kuitenkin murehtisivat, miten siella menee... Miehen sisko huseraa siella kuppilassa kaiket paivat ja on meinannut kuulemma jarkata meidan pojan synttarit siella. Joten ma menen sinne vaan vieraaksi, enka osallistu jarjestelyihin millaan tavalla. :)
Mutta sitten me jarjestetaan toiset synttarit meilla kotona seuraavana sunnuntaina. Mun vanhemmat tulevat meille edeltavana perjantaina ja ma kutsun pari omaa kaveria, yhden tyokaveri, miehen pari kaveria + kaikille mahdolliset avecit ja mukaan tod.nak. tulee pari lastakin, vaikka eivat ne mitkaan kaverisynttarit tule olemaan. Ma en varmaan kovin paljon jouda jarjesteleen, kun olen toissa, mutta onneksi aiti tulee ja auttaa siivoamisessa ja tarjoiluissa...
Ainoa vaan, etta ma haluan tehda sen The Kakun, jossa on pojan nimi ja yks kynttila. Nyt hieman kauhistuttaa, kun aiti meinasi tuoda mukanansa lakkoja ja haluaisi tehda niista kakun. En ole varma, tykkaavatko vieraat... Mieskin on kerran joutunut syomaan lakkoja naama pitkalla ja valitti silloin, etta ihan kuin pienia kivenmurusia soisi.