Ajattelin, etta me valmistettaisiin sushia pojan synttareille. Mies on aikaisemminkin tykannyt valmistaa niita ja voi kayda kalahallista ostamassa tuoretta tonnikalaa (tai lohta, mutta mieluummin tonnikalaa). Ja lisaksi, kun minun vanhemmat ovat juuri silloin tulossa kylaan, niin mies voi ihan rauhassa keskittya niiden valmistamiseen ilman pojan kaitsemista... Ja niiden sushien lisaksi valkosipuli-sinisimpukoita... Tama on varmaan itsekkyyden huippu poikaa ajatellen, silla ei niissa susheissa ole mitaan, mita poika voisi syoda. Ei voi syoda raakaa tonnikalaa, simpukoia, merilevaa, puhumattakaan soijakastikkeesta, inkivaarista tai wasabi-tahnasta.
Siihen sivuun ajattelin tehda pari erilaista salaattia, joista ainakin toinen ihan basic-vihreesalaatti.
Mitaan sipseja tms. en halua, vaan mieluummin tarjotaan juustoja ja oliiveja pikkunaposteltavaksi!
Taman lisaksi aiti tekee perinteisen voileipakakun, johon tulee ainakin graavilohta ja katkarapuja, joten tavallaan se voileipakakku ja sushit taydentavat toisiaan, silla molemmissa on kalaa/merenelavia.
Itse en oikein tykkaa sakesta. Minusta se maistuu lahinna hiivaiselle vedelle, joten sita tuskin hankitaan. Ruuan kanssa jotain hapokasta valkoviinia, ja varmaan kuohariakin.
Ja sitten naitten lisaksi itse synttarikakku. :)