1-vuotissynttarit ja valmistelut?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Littlered
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneksi minulla on syyskuun vika viikko "kesalomaa", joten voin lepaamisen ohella tehda jotain myos synttari-projektin eteen eli ainakin siivota ja kayda shoppailemassa.
Meidanhan piti pojan kanssa lahtea alunperin suomeen viikon reissulle silloin syyskuun lopussa, mutta ma muutin suunnitelmat! Koko kesa on ollut niin rankka, etta ma haluan nyt vaan olla rauhassa sen viikon. Kuitenkin pelkkiin matkoihin olisi mennyt se yksi paiva molemmista suunnista, ja muutenkaan ma en tod.nak. olisi saanut levattya koko viikon aikana lainkaan, silla kuitenkin olisi pitanyt tavata ihmisia, kayda kylassa ja vastaanottaa vieraita. Koko viikko olisi ollut vaan sellasta kahvipoydasta toiseen pomppoilua, ei lainkaan lepoa. o_O
Tietenkin olisi ollut ihan mukavakin tavata ihmisia, joita ei ole tavannut pitkiin aikoihin ja jotka ovat kiinnostuneita tapaamaan mua ja poikaa... Mutta ei voi mitaan. :sad001 Meidan arki on ollut koko kesan tosi stressaavaa... Nyt ei ole sitten aavistustakaan, koska seuraavan kerran kaydaan Suomessa. Nyt syyskuussa ois ollut ilmojen puolesta ihan hyva kayda, talvella en niinkaan haluaisi...

Oh, voin vain kuvitella. Mulla oli silloin Helsingissä asuesssa aina kova ikävä tänne, mutta sitten kun lähti viikonlopuksi käymään, oli kotiin tullessa vaam paljon väsyneempi, koska perjantaina oli perillä vasta illalla, sitten lauantaina yritti tavata kaikki kaverit ja sukulaiset, ja sunnuntaina piti lähteä viimeistään iltapäivällä junaan, että kerkesi tolkulliseen aikaan kotiin... Ja aina joku loukkaantui, kun ei keretty näkemään. Tilannehan on sitten vielä pahempi, jos asuu toisessa maassa.

Ma mietin tanaan taas tuota lahjaa. Haluaisin ostaa pojalle potkuauton tai potkupyoran. Sellaisen, jolla poika voisi leikkia kodin ulkopuolellakin...

Eli taman tapainen (ja tama nyt vain google-haun eka tulos, josta kay ainakin ilmi, minkalaista ajattelen.)
http://www.toysrus.fi/tuoteryhmät/u...ittle-tikes-potkupyoerae?id=810549&vid=590543

Ainakin puistossa jopa n. 1-veet potkii noilla eteenpain. Ja sitten sellaiset kolmipyoraiset, missa on polkimet, on sitten kai isommille lapsille...

Me ollaan ajateltu jotain tähän tyyliin:

http://www.toysrus.fi/tuotemerkit/smart-trike/smart-trike-fresh?id=624621&vid=591274

Jos löytyisi jostain halvalla käytettynä, muuten on turhan arvokas... Mä en uskalla päästää tota huliviliä irti millään missä on pyörät alla niin ettei ole mun hallittavissa... Meillä on myös hankintalistalla turvareppu, miljoonakaupungissa kun asutaan niin pakko pitää toi kiinni ettei katoa ihmisvilinään tai auton alle...

http://www.hattentatti.fi/turvareppu-elefantti-p-5030.html

Fisher pricen sivuilla on tollanen 1 v synttäripaketti, mistä voi ilmeisesti ladata ja tulostaa kutsuja, kiitoskortteja, lippuköynnöksen ym jos haluaa kitsiä synttärisälää :)

Jaahas, eipä tarvitse enää miettiä pojan 1-v synttäreitä. Miehen siskot päätti että heidän kotikaupungissa järjestetään kaikille loka/marraskuun vaihteessa syntyneille yhteiset juhlat (meidän pojan lisäksi kaksi poikaserkkua jotka täyttävät 1 ja 2 vuotta). Kiva idea ja mun ei kuulemma tarvitse tehdä asian eteen mitään. Juhlatila (???) on varattu, pvm päätetty, vieraat kutsuttu jne. Mutta olisi ollut ihan kiva että mun mielipidettä olisi asiasta kysytty ennen kuin tällaista lähdetään päättämään ja järjestämään. Ja varsinkin jos tuo pvm sopii mulle/meille :smiley-angry007

Eikä! :mad: Mulle joku sanoi, että ne 1-vuotissynttärit on enemmän äidin kuin lapsen juhla: lapsi ei vielä niistä niin tajua eikä tule muistamaan, mutta äidille on tärkeä siirtymäriittinä vauvavuodesta taaperoelämään, ja myös sellaisena "selvisin tästä" -juhlana. Ja niinkuin tässä ketjussa huomattiin, niin sitä syntymää/synnyttämistäkin pystyy jo vähän muistelemaan. Itseni kohdalla pitää ainakin paikkansa. Ja sitten se, että joku menee päättämään tuollaista, ja vie sulta kokonaan sen mahdollisuuden juhlia itse omalla tavalla oman lapsen synttäreitä. Ja haluaako sen nyt jakaa muitten lasten kanssa, varsinkin kun noi sun in-lawsit taitaa olla vähän eri linjoilla monestakin asiasta. Mie kiukkuun siin puolesta! :mad::mad:

Älä sophie viitti! Uskoma-vitun-tonta!! Sano ny herrajumala niille että pitäkää tunkkinne, meijän poika ansaitsee omat juhlat!

Juuri näin mä ajattelin, mutta aloin jo epäröimään että ylireagoinko? No en ilmeisesti :) Me järjestetään omat juhlat myös täällä kotona, mun tekemällä kakulla ja meidän omalla teemalla ja vierailla. Käydään sitten siellä miehen perheen luona keräämässä lahjat pois :grin

Et todellakaan ylireagoi :DD mää olisin kilahtanu täysillä ja antanu tulla tän kaiken ressin siinä sivussa :D

Ou nou... en voisi olla edellisten kanssa enemmän samaa mieltä! :eek: Kenties keksisin jonkun tekosyyn olla menemättä koko yhteisjuhliin, tai ilmoittaisin, että voi harmi, kun nuo meidän pojan synttärit on just samana päivänä :p

image.jpg image.jpg
Tämmöistä puuhasin tänään minä iltapäiväkahville. :)
Neidin lettuihin tuli n 1 dl äidinmaitoo, puolikas kananmuna ja sopivasti vehnäjauhoja. Paistettu öljytilkassa, väliin banaania ja paratiisisosetta, päälle laitoin sosetta ja mansikoita.
Tuommoiset maistiaisversiot, hyvin kelpas kaikille. :p
Tuota kun kasvattaa ja jatkojalostaa, niin siitähän saa vaikka "kakun", ellei oo liian kunnianhimoinen ja vanhoillinen.

Muokattu viimeksi:
Oh siis aikuisille oli tietysti ihan lehmänmaitoon ja kaikilla mausteilla. Maistoin kyllä tuota vauvaversiotakin ja se maistui ihan vohvelilta. :)

Meilläkin oli tänään "herkkupäivä", tein meille aikuisille pitsaa ja pojalle oman pikkupizzansa. Tein täysjyväjauhoista pohjataikinan, tomaattipyrettä piti laittaa, mutta sen sisältämän suolamäärän vuoksi muussasin suosiolla tuoretomaatteja ja vetäisin vielä koneella soseeksi. Päälle laitoin lohikuutioita hieman muussattuna, tuoretta ananasta, punasipulia ihan hiukan, paprikasuikaleita ja ripauksen valkosipulia. Päälle laitoin ihan hiukan juustoa, jonka tosin poika siirsi tyytyväisenä sivuun syödessään :D

Mutta voi pojat, olisitte nähneet tuon pienen pojan ilmeen, kun eteen tuotiin ihan ikioma pikkupizza :P

Vitsi kun kuulostaa ihanilta nuo teidän kokkailut. Voi kun itsekin voisi tehdä kaikkia versioita omasta ruuasta, mutta tällä hetkellä ei riitä energiaa selvittelemään millä ruoka-aineella saisi korvattua minkäkin allergiaa aiheuttavan asian. Joten aika paljon mennään tällä hetkellä kaupan purkkiruoilla (paskamutsi-fiilis) ja yksinkertaisilla soseilla ja hedelmillä/marjoilla. Pitäisi taas ryhdistäytyä tuon ruokapuolen kanssa, mutta kesällä kun ollaan oltu niin paljon liikenteessä, että on siksikin tullut annettua purkkiruokia, joista siis näkee suoraan sisältävätkö kiellettyjä aineita, että se on jäänyt helppoutensa vuoksi päälle.

Antonia iha turhaa podet huonoa fiilistä purkkiruoista!! Ovat oikein hyviä! Ja hyvin niilläkin kasvaa. :) mä ainaki suurimmaksi osaksi oon antanu purkkiruokia. Nyt ku lähentelee tuota yks veetä, ni oon ruvennu antaa samaa ruokaa, mut ilman suolaa. Mutta meijän hienokurkku ei oikein aina innostu niistä. :D

Ei missään nimessä ollut tarkoitus loukata purkkiruokaa antavia äitejä, toivottavasti kenellekään ei tullut sellainen kuva. Kommenttini liittyi lähinnä omiin odotuksiini siitä millainen äiti haluaisin olla ja olin aina ajatellut että tekisin kaikki ruoat itse.

Meillä vietetään synttäreitä tulevana viikonloppuna! Olen tilannut täytekakun entiseltä työkaverilta joka osaa tehdä todella hyviä ja upeita kakkuja ja jolla itsellään on kaksi pikkupoikaa joten ideoita riittää varmasti tulevillekin vuosille jos päädytään tilaamaan häneltä kakku jatkossakin ;) Olen antanut aika vapaat kädet, lähinnä vaan kertonut mistä EI tykätä. Muutoin tarjoilut ei ole mitään superhienoja. Ihana idea olisi vaahtokarkit jotka dipataan valkosuklaaseen ja nomparelleihin, mutta aika näpertämistä. Saa nähdä viitsiikö alkaa moiseen.

Me ostetaan pojalle synttärilahjaksi semmoinen Plaston potkumopo, se klassikkolelu. Uskon että on mieluinen :) Miehen sisko on luvannut ottaa yksivuotiskuvia, saapa nähdä millaisia kuvia saadaan kun ikiliikkuja pitäisi saada pysymään paikoillaan edes sekunti :D

Takaisin