Meilla juhlittiin kotosalla pojan synttareita viime sunnuntaina. Kavi sitten niinkin kivasti, etta poika sitten vihdoin ja viimein tartutti minuun oman on/off -ripuli&oksennustautinsa lauantai-iltana. Oksentelin ja ripuloin koko yon varmaan puolen tunnin valein ja olin synttariaamuna ihan tillin tallin. Yhta mystisesti kuin tauti alkoi niin se myos loppui auringon noustua aamulla. Sain kaytya suihkussa, meikattua ja nukuttua muutaman tunnin ennen vieraiden tuloa. Silti olin tosi huonossa hapessa koko juhlan ajan, enka uskaltanut oikein syoda mitaa kunnolla kun mahassa kiersi edelleen. Mies oksensi koko viikonlopun aikana vain muutaman kerran, ja pysyi onneksi vahvana ja veti koko synttari-projektin kunnialla lapi. Lisaksi mun vanhemmat auttoivat paljon. Mummi hoiti miehen kanssa ruuanlaittoa, kattausta ja siivosi keittiota. Ukki kavi pojan kanssa ulkona ja oli pojan seurana... Ja ma siis vain makasin puolikuolleena sangyssa.
Itse tarjottavat onnistui tosi hyvin, ja simpukoita lukuunottamatta saimme kaiken suunnitellun aikaan ja enemmankin. Perinteinen voileipakakku matitahnoineen ja graavilohineen oli aivan menestys! Ja synttarikakku oli kolmen suklaan kakku, johon oli pursotettu suklaakynalla pojan nimi ja siihen pieni 1-numeron mallinen kynttila. Yksinkertainen ja tyylikas. Tarjolla oli siis myos sushia ja erilaisia salaatteja. :)
Lahjoja poika sai myos paljon. Mun vanhemmilla oli toinen matkalaukku oikeastaan vain pojalle tarkoitettuja lahjoja taynna. Osa heilta ja osa muilta sukulaisilta mukaan tuotavaksi. Paljon uusia leluja, vaatteita, kirjoja, cd-levyja, itsetehtyja villasukkia, pienia sisustusjuttuja... Lisaksi saimme aika paljon angry birds-tuotteita eri ihmisilta, eli lasten ruokailuvalineita, huppari, farkut, paita, pehmolelu, jarrusukat... Ma olin ihan ihmeissani, silla en ollut edes tajunnut, etta Angry Birds on Suomessa joku iso juttu?! Toki olen ollut tietoinen ko. brandista ja olen taallakin kyseisen merkin tuotteita jossain nahnyt, mutta silti... Kaiken kaikkiaan olen tyytyvainen pojan saamiin lahjoihin, ja ennen kaikkea vaatteisiin. Paljon kaytannollista ja paljon laadukkaan oloista vaatetta, ja reilun kokoisia.
Me vanhemmat emme sitten viela ostaneetkaan pojalle mopoa synttarilahjaksi, katsotaan sitten vaikka joululahjaksi. Ostimme pojalle sellaisen farmilelun, jossa on traktori & vaunu, jossa on maatilan elaimia. Elaimet saa irti vaunusta ja ne pitaa lajityypillisia aania. Samoin traktorin saa hornista painamalla liikkeelle, valot vilkkuu ja farmari laulaa jotain hillybilly-laulua. :)