1. luukku

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä lapsilla partiolaisten kuvakalenteri ja suklaakalenterit.
Hieno kombo. 👏 Toivottavastu pienet kädet malttaneet avata vain sovitun luukut. Onko teillä tapana jatkojalostaa niitä suklaakakenterit "muotteja" esim kipsitöissä?
Tosin en oo muutamaan vuoteen sellaista kalenterin sisälle nähnyt, että en edes tiedä onkohan niissä niitä kuviomonttumuoveja? Niihin voi kipsiä kaataa ja tehdä niillä esim jäökaappimagneetteja. Sopivaa joulunaluspuuhaa seuraavana vuonna...
 
Meillä on useammanlaisia kalentereita; suklaakalentereita, pari Pokemon-kalenteria ja yksi mummon paketissa tullut kirjajoulukalenteri. Lapset olivat tietysti kovasti innoissaan näistä, ja olisivat halunneet heti avata kaiken. Voi kurjuutta kun kalenterit nostettiin uunin päälle odottamaan seuraavaa aamua.

Kisu Killisilmä -kirja odottaa tuolla sopivaa lukuhetkeä. Pokemon-kalenterista tuli tietty pokemoneja, ja suklaakalenterista suklaata - muotoa en ehtinyt näkemään. :tears:
Vieläkös uunin päällys on jaksanut taakkaa kantaa?
 
Hahha 😂 meilläkää ei kyl vauvalla oo kalenteria. 🤭
Ei oo meilläkään. Toki ale myynnin 0.99€ hinta houkutteli sellaista suklaista ihmeteltäväksi hankkimaan rapusteltavaksi.
Jätin väliin, en itse juurikaan välitä suklaasta ja vauvahan sellaista ei saa vielä moneen moneen vuoteen. 🤫 Tai ainakaan minä en suklaata hänelle tule antamaan...
 
Meillä on partiolaisten adventtikalenteri. En ollut suunnitellut varsinaisesti kalenterin ostoa, mutta asutaan maaseudulla ja nuori reipas tyttö tuli potkurilla, kohtalaisen pakkasen paukkuessa ovelle myymään, niin olihan se pakko ostaa ❤️ Ja onhan se kiva!
Hienosti tehty, molemmilta!
Sen luukut kun varovasti avaa ja vaikka irrottaakin... Niin ne liimalla sulkemalla siitä saa kivan taulun leikkeihin. Jossakin näin niistä askarrelkkn myös joulukortteja, kierrätystä sekin.
 
Me käytiin hippopäivässä, ja sieltä lapset sai osuuspankin kuvakalenterin. Nuoremman kummi oli väkertänyt pastillikalenterin, josta tulee molemmille lapsille herra hakkarainen. Ja sit mun vanhemmat oli ostanu vanhemmalle ihmeperhekalenterin, josta tulee kyniä yms tilpehööriä. Nuoremmalle he oli ostanu kirjakalenterin, ajatellen, että hälle muös jotain, ja isoveli jaksaa sit kuunnella. Vielä ei oo ku eka luukku avattu, ku lähettiin reissuun, eikä ekaa kirjaakaan oo luettu. Mutta vilasulta näytti kyl niin pitkältä, ettei meidän kirjoja rakastava 2v5kk kyl jaksa siihen vielä keskittyä. Et saattaa olla, että se häviää kaappiin piiloon odottamaan ens joulua, kuopus kun on vasta tässä kuussa täyttämässä sen vuoden, niin ei ymmärr kalenterien päälle.

Ite meinasin tehdä ”herkkukalenterin” lapsille, eli naksuja ja puffeja yms sisään, mutta aika loppui kesken, kun vähän myöhään heräsin joulukalentereihin ja tein kolmelle kummilapselle jo itse kalenterit. Ja sit ku niitä kalentereita on jo se 5kpl, ni se on ihan riittävästi kahdelle lapselle. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ostan itelleni seuraavalla kauppareissulla jonkun suklaakalenterin, jos sattuu joku hyvä löytyy vielä alesta. :tears: Mies sai töistä suklaakalenterin.
Toi itsetehty herkkukakenteri oli oiva idea. Ehkäpä sellaisen teen pojalle noin 11kk päästä.
Pisteet myös työpaikalle josta tuollaista pientä piristystä saa.
Millaiset kalenterit niille sun kummitettaville teit?
 
Vieläkös uunin päällys on jaksanut taakkaa kantaa?
Jo vain! Leivinuunin päältä ei saa tavaraa otettua ei edes nämä minun pakkaukset. Siellä joulukalenterit ovat turvassa yhdessä konetiskiainetablettien, paristojen, kodin puhdistusaineiden, sytyspalojen ja tulitikkujen kanssa. :tears:
 
Mulla on viime vuoden partiokalenteri. Viime vuoden sen takia, koska se on mun viime uutenavuotena kuolleen vaarin vanha. Jäi hänellä avaamatta kun joutui joulun alla sairaalaan. Oli eläessään pitkän linjan partiolainen. Hänen muistolle avaan kalenterin tänä vuonna ja varmaan ensi vuonna hankin samanlaisen. 😌 itselle mieluilin myös puurokalenteria, mutta en lopulta kuitenkaan hankkinut.
Lapsella ei ole vielä mitään kun on vasta alle vuoden ikäinen eikä ymmärrä vielä joulun päälle. Ensi vuonna varmaan sitten😄
Vaarisi varmaan arvostaisi tulevaa hankintaasi! Siitähän saat kivan perinteen...
Mä en oo edes tiennyt tuollaisista puurokalentereista. Sellainen olisi ollut pojan isälle ihan omiaan.
 
Jo vain! Leivinuunin päältä ei saa tavaraa otettua ei edes nämä minun pakkaukset. Siellä joulukalenterit ovat turvassa yhdessä konetiskiainetablettien, paristojen, kodin puhdistusaineiden, sytyspalojen ja tulitikkujen kanssa. :tears:
Aivan, tuota vartenhan ne leivinuunin on tehty 🤭
Lisäänpä heti ensi viikon ostoslistalle 1kpl leivinuuneja... Minähän sinä piillotat tulevat pukin tuomiset?
 
Eilen ostin itselleni ja miehelle ihan perus-suklaakalenterit, ja saattaa olla että miehen vanhemmilta saadaan Veikkauksen kalenterit, ollaan silloin tällöin saatu.

Ensi vuonna lapselle haluaisin itse tehdä kalenterin, mutta koska laskettu aika on nyt tulevana tiistaina niin pikkuinen on vasta vuoden, joten en oikein tiedä mitä sinne laittaisi. Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä ja suunnitella ☺️

Muistan että mun äiti teki mulle itse kalenterin, harmi että sitä ei taida olla enää jäljellä, mutta ajattelin kyllä kans tulevaisuudessa itse tehdä jonkinlaisen luukkukalenterin.
Eihän sitä turhaan sanota hyvin suunnitellun olevan jo puoliksi tehty. Niinpä minäkin tänävuonna vain suunnittelin, toteutan sitten ensi vuonna. 😅
Sujukoon loppuvuotesi suunnitellusti!
 
Aivan, tuota vartenhan ne leivinuunin on tehty 🤭
Lisäänpä heti ensi viikon ostoslistalle 1kpl leivinuuneja... Minähän sinä piillotat tulevat pukin tuomiset?
Ne ovat vähän milloin missäkin, ulkovarasto on hyvä paikka jemmata ne odottamaan pukkia. Sitä ennen pitää jemmailla jossain varastojen ja kodinhoitohuoneen kätköissä uteliailta pikku sormilta. On muuten melkoinen haaste!
 
Toi itsetehty herkkukakenteri oli oiva idea. Ehkäpä sellaisen teen pojalle noin 11kk päästä.
Pisteet myös työpaikalle josta tuollaista pientä piristystä saa.
Millaiset kalenterit niille sun kummitettaville teit?
Vanhin (18v) sai erilaisia suklaita ja teetä
10v sai teekalenterin (äitinsä sanoi, että se mieluummin kuin samanlainen kuin nuorimmalla)
8v:n kalenteriin tuli talkmuruja, rusinoita, tikkareita, suolakaloja (siis semmosia suolatikkujen tyyppisiä juttuja), pillimehua ja karkkikeppejä.

Joskus oon tehny juomakalenterit, pillimehuja, pieniä limsapulloja yms juotavia. Vanhimmalle laitoin jotain urheilujuomia sillon, kun on kova urheilija.
 
Ne ovat vähän milloin missäkin, ulkovarasto on hyvä paikka jemmata ne odottamaan pukkia. Sitä ennen pitää jemmailla jossain varastojen ja kodinhoitohuoneen kätköissä uteliailta pikku sormilta. On muuten melkoinen haaste!
Tuotapa haasteen suuruutta juuri ajattelin. Ehkäpä siksi sinä ilolla seuraat avattavien luukkujen vähenemistä, sillä sitä myöten salaisuuksien säilyttämisaika pienenee 🤫
 
Vanhin (18v) sai erilaisia suklaita ja teetä
10v sai teekalenterin (äitinsä sanoi, että se mieluummin kuin samanlainen kuin nuorimmalla)
8v:n kalenteriin tuli talkmuruja, rusinoita, tikkareita, suolakaloja (siis semmosia suolatikkujen tyyppisiä juttuja), pillimehua ja karkkikeppejä.

Joskus oon tehny juomakalenterit, pillimehuja, pieniä limsapulloja yms juotavia. Vanhimmalle laitoin jotain urheilujuomia sillon, kun on kova urheilija.
Tosi kivoja ja käytännöllisiäkin. 👏 Tuollaiset peittoavat mennen tullen kaupan valmiit syötävät, yhden merkin vastaavat.
 
Meillä on pipsa possun tavalliset suklaakalenterit. 😍
Joskus on vain järkevää mennä aidan alimmalla kohdalta. Toisaalta minusta näkemässäni Pipsa possun kalenterissa oli tosi kiva kuva! Tärkeintä lienee pyrkiä järjestämään lapsille jotakin, kuten valtaosa vanhemmista tekee näiden kalenterien hankintojen osalta.
 
Kiva lukea muiden kalentereista, kun meillä ei oo kenellekään kalenteria :tears: Meillä 1v2kk taapero eikä sitten päädytty ostamaan mitäön, kun ei ehkä niin vielä ymmärrä :No Evil Monkey: Itelle olis suklaakalenteri kelvannut, mutta oon niin sokerikoukussa, että herkku päivässä ei auta siihen asiaan :tears:
Viisas valinta, isot ropsit siitä sinulle.
 
Ostin Lindtin suklaakalenterin - se suklaa on niin taivaallisen hyvää aamukahvin kanassa 😋
Lisäksi ostin yllärinä miehelle (ja samalla itselleni) Veikkauksen joulukalenterit 😊
Kiitos Tuon suklaaherkun pistän vihjeeksi muistiin! Työkaveri saakoon ensi vuonna sellaisen taukotilaan...
 
Unohdin että mies oli saanut jostain ilmaisen suklaakalenterin. Oli ekan luukun syönyt mutta sanoi sitte mulle että saan syödä loppukalenterin. Ei vissii ollu tarpeeksi laadukasta suklaata hänen makuun 🤣🥰
Kuinkas se sisältö on sinun suussasi maistunut?
 
Kuinkas se sisältö on sinun suussasi maistunut?
Mä olin unohtanut koko kalenterin niin kyllä se mies olikin vaan nappaillut suklaata muutamalta päivältä 🤭 mä nyt avasin tämän päivän luukun ja siis eka suklaa mulle kalenterista. Ihan ok on arvio 😆 ei fazerin sinisen veroista mutta ihan kelpo ilmaiseksi suklaaksi. 😅
 
Panostin tänä vuonna itseeni ja ostin Ritualsin joulukalenterin. Oli yllättävää kun ensimmäisen luukun takaa löytyi ihana, mieto huuhteluainetiiviste!

Ritualsin tuotteet ovat itselleni hyvin aromaterapeuttisia, mutta jännittävää testata huuhteluainetta. Toivottavasti tuoksu ei ole kovin hyökkäävä.
Tällasesta en oo kuullu! En oo vielä selannut, ootko kertonut muiden luukkujen sisältöä, mutta mitähän on mahtanut tulla?
 
Takaisin
Top