1. luukku

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on partiolaisten adventtikalenteri. En ollut suunnitellut varsinaisesti kalenterin ostoa, mutta asutaan maaseudulla ja nuori reipas tyttö tuli potkurilla, kohtalaisen pakkasen paukkuessa ovelle myymään, niin olihan se pakko ostaa ❤️ Ja onhan se kiva!
 
Me käytiin hippopäivässä, ja sieltä lapset sai osuuspankin kuvakalenterin. Nuoremman kummi oli väkertänyt pastillikalenterin, josta tulee molemmille lapsille herra hakkarainen. Ja sit mun vanhemmat oli ostanu vanhemmalle ihmeperhekalenterin, josta tulee kyniä yms tilpehööriä. Nuoremmalle he oli ostanu kirjakalenterin, ajatellen, että hälle muös jotain, ja isoveli jaksaa sit kuunnella. Vielä ei oo ku eka luukku avattu, ku lähettiin reissuun, eikä ekaa kirjaakaan oo luettu. Mutta vilasulta näytti kyl niin pitkältä, ettei meidän kirjoja rakastava 2v5kk kyl jaksa siihen vielä keskittyä. Et saattaa olla, että se häviää kaappiin piiloon odottamaan ens joulua, kuopus kun on vasta tässä kuussa täyttämässä sen vuoden, niin ei ymmärr kalenterien päälle.

Ite meinasin tehdä ”herkkukalenterin” lapsille, eli naksuja ja puffeja yms sisään, mutta aika loppui kesken, kun vähän myöhään heräsin joulukalentereihin ja tein kolmelle kummilapselle jo itse kalenterit. Ja sit ku niitä kalentereita on jo se 5kpl, ni se on ihan riittävästi kahdelle lapselle. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ostan itelleni seuraavalla kauppareissulla jonkun suklaakalenterin, jos sattuu joku hyvä löytyy vielä alesta. :tears: Mies sai töistä suklaakalenterin.
 
Neljällä lapsella on maidottomat suklaakalenterit joissa samanlaiset suklaapalat joka päivä, kahdella lapsella karkkikalenterit joista löytyy päivittäin erilainen namu 💟
Aikuisilla Paritellen-kalenteri 🫢😉
 
Unohdin että mies oli saanut jostain ilmaisen suklaakalenterin. Oli ekan luukun syönyt mutta sanoi sitte mulle että saan syödä loppukalenterin. Ei vissii ollu tarpeeksi laadukasta suklaata hänen makuun 🤣🥰
 
Unohdin että mies oli saanut jostain ilmaisen suklaakalenterin. Oli ekan luukun syönyt mutta sanoi sitte mulle että saan syödä loppukalenterin. Ei vissii ollu tarpeeksi laadukasta suklaata hänen makuun 🤣🥰
Meillä kävi viime vuoden miehen kalenterin kanssa niin, että joulukuussa söi pari luukkua, joulun jälkeen tyhjensi kalenterin muovikippoon. Tossa reilu kuukausi sitten sano, ku siivosin sitä kaappia ja muistutin niistä häntä, että saa heittää roskiin. Mä sit söin ne, ku ei suklaata nyt roskiin voi heittää. :tears: Saas nähä miten käy tän vuoden kalenterille.
 
Meillä kävi viime vuoden miehen kalenterin kanssa niin, että joulukuussa söi pari luukkua, joulun jälkeen tyhjensi kalenterin muovikippoon. Tossa reilu kuukausi sitten sano, ku siivosin sitä kaappia ja muistutin niistä häntä, että saa heittää roskiin. Mä sit söin ne, ku ei suklaata nyt roskiin voi heittää. :tears: Saas nähä miten käy tän vuoden kalenterille.
Voi ei. 🤭 Hauska 😅😅 en mäkään suklaata roskiin heittäs. Kuivunutta leipää tai ruoan tähteitä lautaselta ei tunnu pahalle heittää roskiin, mutta suklaata tekis kyllä pahaa heittää roskiin 😅
 
Nyt löytyy vain partiolaisten kuvakalenteri. Usein on lisänä ollut jotain muuta, mutta tänä vuonna ei tullut hankittua. Ehkä jos alesta vielä löydän jotain, voin napata mukaan. Suklaakalentereita meillä ei ole lainkaan, kun ei kukaan niitä syö. Kosmetiikkakalentereista ja teekalentereista oon tykännyt. Pojilla on joskus ollut lego ja autokalentereita.
 
Hmm, voisihan sitä tosiaan ostaa lelukalenterin vasta joululahjaksi. Meillä nimittäin esikoiselta jäi saamatta Harry Potter kalenteri, kun pidin sitä liian kalliina joulukalenteriksi. Laitan harkintaan, että ostetaan joululahjaksi ja saa sitten avata kerralla.

Pakko sanoa, että kaakaokalenteri on ollut vähän pettymys. Kolme luukkua avattu ja niistä kahden kaakao oli juotavaa (mutta tavallinen kaakao on parempaa) ja yhdestä kaadoin lopulta puolet lavuaariin. Oli liian äklömakeaa. No, on ainakin vaihtelua.
 
Hmm, voisihan sitä tosiaan ostaa lelukalenterin vasta joululahjaksi. Meillä nimittäin esikoiselta jäi saamatta Harry Potter kalenteri, kun pidin sitä liian kalliina joulukalenteriksi. Laitan harkintaan, että ostetaan joululahjaksi ja saa sitten avata kerralla.

Pakko sanoa, että kaakaokalenteri on ollut vähän pettymys. Kolme luukkua avattu ja niistä kahden kaakao oli juotavaa (mutta tavallinen kaakao on parempaa) ja yhdestä kaadoin lopulta puolet lavuaariin. Oli liian äklömakeaa. No, on ainakin vaihtelua.
Oho, kaakaokalenterista en oo kuulukaan. Mun tuttu oli löytänyt ison kaupungin cittarista hillo-kalenterin. Tän olisin itsekin voinut itselleni hankkia. Aikaisisi usean päivän aina kerralla ja herkuttelisi sitte voileipäkeksien tai paahtoleivän päällä. Hilloissa oli erikoisia makuyhdistelmiä, kuten mansikka-guava tms.
 
Oho, kaakaokalenterista en oo kuulukaan. Mun tuttu oli löytänyt ison kaupungin cittarista hillo-kalenterin. Tän olisin itsekin voinut itselleni hankkia. Aikaisisi usean päivän aina kerralla ja herkuttelisi sitte voileipäkeksien tai paahtoleivän päällä. Hilloissa oli erikoisia makuyhdistelmiä, kuten mansikka-guava tms.

Tämä löytyi lähi S-marketista. En nyt ole merkistä ihan varma, mutta muistaakseni ei ollut mikään S-ryhmän oma merkki.

Eilen oli vuorossa piparikaakao, joka oli tähänastisista paras. 😊 Tänään on muistaakseni vaahtokarkkikaakao, mutta sitä en ole vielä maistanut.
 
Tämä löytyi lähi S-marketista. En nyt ole merkistä ihan varma, mutta muistaakseni ei ollut mikään S-ryhmän oma merkki.

Eilen oli vuorossa piparikaakao, joka oli tähänastisista paras. 😊 Tänään on muistaakseni vaahtokarkkikaakao, mutta sitä en ole vielä maistanut.
Taitaa olla jo kaikki joulukalenterit loppuunmyyty ja ne viimeiset alennuksella, ettei jää hyllyihin notkumaan. Eli nyt taitaa olla liian myöhäistä tälle joulua haaveilla kaakaokalenterista. Ehkä ens vuonna voisin tarkemmin tutkia kalenterihyllyjä ja voisin hyvinkin päätyä kaakaokalenterin(kin) ostamaan. Tänä vuonna ostamani teejoulukalenterit olivat kuitenkin ihan hyvä ostos 😊
 
Tänä vuonna lapsilla on ihan perus euron suklaajoulukalenterit. Nyt ei ollut intoa panostaa itse tehtyyn.
Myös mummu ja paappa olivat ostaneet kalenterit lapsille, haribot.

6v osaa hienosti avata luukkunsa. 4v sitten avasi ekana päivänä kaikki luukut, toki herkut jätti tallelle. Kertoi, että kuulemma Tonttu oli käynyt luukut availemassa. Ihanaa miten ei 4v malttanut olla katsomatta mitä seuraavista luukuista tulee 🤭

Viime vuonna tehtiin itse, yllätykset paperipusseihin ja pussit naruun. Tämä toimi hyvin ja pääsi pienelläkin budjetilla.
 
Taitaa olla jo kaikki joulukalenterit loppuunmyyty ja ne viimeiset alennuksella, ettei jää hyllyihin notkumaan. Eli nyt taitaa olla liian myöhäistä tälle joulua haaveilla kaakaokalenterista. Ehkä ens vuonna voisin tarkemmin tutkia kalenterihyllyjä ja voisin hyvinkin päätyä kaakaokalenterin(kin) ostamaan. Tänä vuonna ostamani teejoulukalenterit olivat kuitenkin ihan hyvä ostos 😊

Pitäisin minäkin todennäköisenä, ettei enää löydy. Tähän astisen kokemuksen perusteella jää kyllä meillä ensimmäiseksi ja viimeiseksi. Tavallinen kaakao on parempaa kuin suurin osa tähän astisista.
 
Mä kävin tänään kaupoilla ja kun siinä kassalla niin houkuttelevasti oli tarjolla, niin vihdoin ostin sen joka vuosi mieluilemani joulukalenteriarvan. 😁
 
Meillä tänä vuonna poikkeuksellisesti kaikilla vain veikkauksen arpakalenterit. Raaputellaan vasta illalla. Lapset oli ihan tyytyväisiä tähän ratkaisuun.
Millaisia kalentereita teillä aiemmin on ollut?
Toivottavasti jotain, edes pikkuvoittoja on ilmestynyt raaputuksista esille.
 
Meillä lapsilla partiolaisten kuvakalenteri ja suklaakalenterit.
Tuo partiolaisten kalenteri on oma kestosuosikkini ostokalentereista. Ei nyt vaan osunut kohdalle, valitettavasti. Taidan ensi vuonna piipahtaa tarvittaessa jossain partiolaisten kololla...
 
Takaisin
Top