1. luukku

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva lukea muiden kalentereista, kun meillä ei oo kenellekään kalenteria :tears: Meillä 1v2kk taapero eikä sitten päädytty ostamaan mitäön, kun ei ehkä niin vielä ymmärrä :No Evil Monkey: Itelle olis suklaakalenteri kelvannut, mutta oon niin sokerikoukussa, että herkku päivässä ei auta siihen asiaan :tears:
 
Ostin Lindtin suklaakalenterin - se suklaa on niin taivaallisen hyvää aamukahvin kanassa 😋
Lisäksi ostin yllärinä miehelle (ja samalla itselleni) Veikkauksen joulukalenterit 😊
 
Kahden vanhimman lapsen joulukalenterit täytin heidän lempijoulukarkeillansa. Tänään ekasta luukusta löytyi Tonttu-suklaapatukat. Taaperolle ei hommattu kalenteria vielä tänä vuonna. Pitäisi jostain löytää ensi jouluksi samanlainen kalenteri kuin isoveljillä.. veljien joulusukkakalenterit tosin on ostettu Saksasta vuosia sitten, joten tuskin ihan samanlaista pienimmälle löytyy. Meillä aikuisilla ei ole kalenteria.. tarkoitus oli tehdä parisuhdejoulukalenteri, jossa olisi ollut joka luukussa jotain mukavaa yhteistä puuhaa, mutta en saanut aikaiseksi. 😬
 
Joulukuu tuli jotenkin niin äkkiä, ettei tullu hankittua kalenteria. Ehkäpä nyt viikonlopun aikana käyn vielä hakemassa alesta jonkun suklaakalenterin. ✨
 
Me varmaan myös katsotaan ylen joulukalenteria 😁 vaikka toljanterit kuuluu olennaisesti omaan lapsuuteen ja ovat mun mielestä parhaita tv-joulukalentereita (varmaan kun niihin yhdistyy hyvät muistot) niin tämän vuoden sarja vaikuttaa ihan kiinnostavalta! Välillä on kyllä ollut osa näistä uudemmista omasta mielestä aika väkinäisiä ja tosi tylsiä 😅

Ja olin ihan unohtanut että mies oli ostanut yhden lumilyhty(?)kalenterin kummitytöltään, joten saa nähdä tulisiko sieltä joku arpajaispalkinto 😄
 
Me varmaan myös katsotaan ylen joulukalenteria 😁 vaikka toljanterit kuuluu olennaisesti omaan lapsuuteen ja ovat mun mielestä parhaita tv-joulukalentereita (varmaan kun niihin yhdistyy hyvät muistot) niin tämän vuoden sarja vaikuttaa ihan kiinnostavalta! Välillä on kyllä ollut osa näistä uudemmista omasta mielestä aika väkinäisiä ja tosi tylsiä 😅

Ja olin ihan unohtanut että mies oli ostanut yhden lumilyhty(?)kalenterin kummitytöltään, joten saa nähdä tulisiko sieltä joku arpajaispalkinto 😄
Me katottiin tänää taaperon kanssa Toljanteria ja se oli niiiiin innoissaan. Tontut on muutenki nyt in. 🤭
 
Lapsella on ryhmä hau suklaa kalenteri ja pipsa posau kirja kalenteri. Miehellä mun tekemä pussukka kalenteri jossa karkkeja. Minulla veikkauksen kalenteri... Olisin halunnut myös partiolaisten kalenterin mutta missään en oo nähnyt yhtäkään partiolaista myymässä kalentereita 😔 yleensä aina on ollut joko jopa ovella myyjiä tai ainakkn kaupalla partiolaisia myymässä kalentereita ja aina ollut kalenteri kun itsekkin aikanaan partiolaisena toimin ☹️ hektisen arjen kanssa en jaksanut alkaa kyselemään kalentereiden perään 😇😅
 
Lapselle ostettiin Kinder kalenteri. Itsellekin haaveilin kalenterista, mutta katsotaan jos viikonlopun aikana löytyis alesta ;)
 
Meillä on Tammen kultainen kirjajoulukalenteri, Piltti joulukalenteri sekä Mauri kunnaksen kuvakalenteri ☺️

Tammen kultaisessa kirjajoulukalenterista tuli Killi kissanpennusta, Piltista tuli mansikka smoothie ja kuvakalenterista ilmestyi mato, jonka häntä oli kipsissä 😃
 
Isommilla lapsilla on lelu kalenterit. Sitten on tonttu ovi ja sen vieressä pienet pussit joihin ilmestyy tänä vuonna joka päivä joku askartelu. Lelukalentereista tuli hevonen ja kissa jolla on pyrstö. Tonttu oven viereen tuli pienet tontut askarteltavaksi. Myös joulukalenteria katsotaan telkkarista tai areenasta.

Kirjakalentereita en muistanutkaan semmoinen olisi ollut ihana. Ja jonkun kuvakalenterin esim. Partiolaisten olisin halunnut mutta ei missään tullut vastaan.

Toljanterin katsominen kuului minunkin lapsuuteen ja sitä ollaan myös lasten kanssa katsottu. Lapsena oli yleensä suklaa kalenteri tai jossain vaiheessa tuli lelu kalentereita niin semmoinen.
 
Minulla on Fazerin karkkikalenteri, miehellä minun tekemä herkkukalenteri ja vauvalle keksitään joka päivälle joku pieni jouluinen juttu, tänään luettiin loru ja huomenna saa aamupuuron luumusoseella. Eli ei mitään kovin korkealentoista. 😅
 
Me päätettiin myös miehen kanssa aloittaa liikuntakalenteri, kun ollaan vähän sohvaperunoita kumpikin, jos vaikka päivittäinen jumppa tulisi tavaksi. Näinä ekoina päivinä kyllä on vaan ihan superkevyitä juttuja kun ollaan molemmat koronassa. Tänään teimme kumpikin yhden kyykyn😂 Yllätysmomentti syntyy siitä että kirjoitin harjoitteet suomeksi ja mies ei puhu suomea😅
 
Mä oon tämän vuoden joulun odotukselle ehtinyt juoda jo kaksi Muumi tee joulukalenteria 😅😅 Aivan taivaallisen hyvää teetä siinä violetissa Muumi teejoulukalenterissa.

Lapsi vielä niin pieni ettei hänelle kalenteria.
 
Me katottiin tänää taaperon kanssa Toljanteria ja se oli niiiiin innoissaan. Tontut on muutenki nyt in. 🤭
Meillä on Toljanteri-kirja lainattu kirjastosta joulukuun iltasaduksi 😄 ja no sehän on kanssa yhdenlainen joulukalenteri kun 24 lukua luetaan aattoon saakka 😄 onpas meillä paljon joulukalentereita vaikka ensin laskin vain sen pelkän pilttikalenterin 😄
 
Yleensä meillä on monia kalentereita, mutta tänä vuonna muutto sotkenut. Tänään olisi tarkoitus katsella paria suklaakalenteria. Joululahjaksi on lelukalenterit lapsille, koska sitten saa luvan kanssa avata kaikki luukut ❤️
 
Me katottiin tänää taaperon kanssa Toljanteria ja se oli niiiiin innoissaan. Tontut on muutenki nyt in. 🤭
Me kans eilen katottiin, mutta hän tuumasi alun jälkeen että pistetään pois, ei tykännyt yhtään 😂 vaikka muuten kyllä innostunut mm. Tontuista tosi paljon. Mutta taisi olla vähän liian pelottavan oloinen hahmo meidän vajaa 2vlle 🙈
 
Me kans eilen katottiin, mutta hän tuumasi alun jälkeen että pistetään pois, ei tykännyt yhtään 😂 vaikka muuten kyllä innostunut mm. Tontuista tosi paljon. Mutta taisi olla vähän liian pelottavan oloinen hahmo meidän vajaa 2vlle 🙈
Meki alettiin kattoo jotain jaksoa missä se Toljanteri oli tosi kiukkunen ja se irvisteli yms. Aattelin ite et onkohan liian pelottava, mut taaperoa nauratti vaan. 🤭
 
Yleensä meillä on monia kalentereita, mutta tänä vuonna muutto sotkenut. Tänään olisi tarkoitus katsella paria suklaakalenteria. Joululahjaksi on lelukalenterit lapsille, koska sitten saa luvan kanssa avata kaikki luukut ❤️



voikohan joku laittaa vaikka siitä youtubeen, vimeoon tai dailymotioniin jaksot jossa tonttu toljanteri muorin töissä 😁
🧑🏻‍🎄❤❤
 
Meki alettiin kattoo jotain jaksoa missä se Toljanteri oli tosi kiukkunen ja se irvisteli yms. Aattelin ite et onkohan liian pelottava, mut taaperoa nauratti vaan. 🤭



voikohan joku laittaa vaikka siitä youtubeen, vimeoon tai dailymotioniin jaksot jossa tonttu toljanteri muorin töissä 😁
🧑🏻‍🎄❤❤
 
Takaisin
Top