❤THE HEINÄKUUN HELINÄT❤

Öisin herään omaan kuorsaukseen ja päivisin havahdun siihen että jotain tipahti suusta rinnuksille.. On tää kyllä naisen hehkeintä aikaa <3

Huonosti nukuttu yö takana...miljoona vessakäyntiä, hirveät liitoskivut aina kylkeä kääntäessä/asentoa vaihtaessa/sängystä noustessa, sitten tuli nälkä ja piti käydä syömässä ja vauva aloitti hirmu möykän mahassa vaikka yleensä on öisin rauhallinen. Siinäpä sitten piti valvoskella monta tuntia. Ja juuri kun sain unen päästä taas kiinni niin eiköhän esikoinen halua herätä klo 5:30...:arghh:

Minäkin olen alkanut kuolata öisin...ja mietin vielä että ei kai tämä tästä raskaudesta voi johtua :D

Neljältä aamuyöstä päivystykseen pahentuneen raskausmyrkytyksen vuoksi. No, sain olla viikon kotona ja puoliso sai nauttia kesälomastaan, joten täytyy olla tyytyväinen.
Nyt osastolla ja kotiin pääsee kuulemma sitten viikon-parin kuluttua vauva kainalossa. Käynnistys mainittu tässä raskaudessa ensimmäistä kertaa...

Hui. Oot kyllä ihan kunnon lenkin tehny. Itellä tekis tiukkaa kyllä.. Menis aikaakin varmaan ihan reilusti.. Sellainen 3-4tuntia :D

Tsemppiä Mannavilja.. <3 ei ole enää kauaa.. Miten sulla raskausmyrkytys oireili ?

Tänään muuten sanoin miehelle silleen by the way asenteella että pakkasin muuten sitten hoitolaukkuun vauvalle vaatteet, että otat sitten mukaan joskus. Mies oli että niin milllanen hoitolaukku ja missä. Minä selitin että no se oli se pallokuvioinen laukku ja pinnasängyssä. Miehen piti mennä kattomaan ja pyörittelemään kassia käsissään että löytää varmasti oikean. Minä nauroin vieressä ni mies totesi että ei tämä nyt niin yksinkertaista ja selkeetä minulle ole. Mutta selkeesti oli tyytyväinen että sai noinkin selkeet ohjeet ja että kassi on pakattu valmiiksi. Sit pitää vaan toivoa että se muistaa ennen meitä hakiessa muistaa hakea kaukalon varastosta :D no joo..tiedä millon niitä nyt sitten oikeesti tarvitaan mutta on tuolle nyt ainakin yritetty selittää jotain..

Eilen huomasin kaupoilla ikkunan heijastuksesta että vaikka luulen käveleväni normaalisti niin ei, kyllä sitä vaan vaappuu väkisillä laughing7
Hah tänään saatiin meidän koiralle uus peti (jättimäinen säkkituoli), yllättävää että se tuotiin kotiovelle JUST ku olin saanu imuroitua. Uusiksi meni, styroksia levis väkisillä joka paikkaan :smiley-chores020 Moppasin myös pitkästä aikaa kun sain ukon koirineen teljettyä siksi aikaa parvekkeelle ettei tule tassun / jalan jälkiä :smiley-bounce022 Sit olis vielä pinniksen viimeistely, isäntä otti oma-aloitteisesti (siis what?! se varmaan on täällä foorumilla kans ja luki mun eiliset avautumiset:smiley-ashamed004) ja laittoi reunasuojan paikoilleen :smiley-angelic003

Montakohan viikkoa siitä on, kun pyysin miestä kasaamaan pinnasängyn? Ei oo kasassa vieläkään. Vähintään yhtä kauan oon myös odottanut, että hän asentais lastenhuoneen kattovalaisimen (joka on ostettu itse asiassa jo marraskuussa). Miehet...

Mullekin tulee vieraat jutteleen tästä mahasta, mut mulle puhuu usein ihmiset muutenkin, ja eilen äitinikin huomasi sen, mitä itsekin epäilin, että ihmiset tuijottaa tätä mahaa. Eikä tää tosiaan oo ees mitenkään valtava. Kuljen kyllä paljon tiukoissa trikoopaidoissa eli näkyy kyllä selvästi.

Huvittavinta oli, kun oltiin miehen kanssa viikonloppuna liikkeellä ja joku humalainen alkoi selittää jotain puolitörkeitä. Jossain vaiheessa se sit huomas että oon raskaana ja oli ihan, että anteeks vaan, en huomannut, että oli raskaana. Miehen logiikan mukaan siis naisille saa muuten heitellä törkyä, mutta ei raskaana oleville. Niin onhan tää tosisan "siunattu tila".

Ja nyt se ukko tuli moottoripyöräajelultaan ja toi mulle mammalahjan; mun kauan himoitsemani rannekellon!! :happy093:Heartred:Heartpink:hello2 Saamarin jätkä pisti tän akan itkemään niin ku pieni laps!! - liikutuksesta laughing7

Käynnistys päätettiin aloittaa!
Mun raskausmyrkytys oireilee vain verenpaineen nousuna ja turvotuksena, mut korkea verenpaine on diabeetikolle vielä vaarallisempaa, niin päädyttiin laittamaan balonki samantien. Toisaalta viikot jo 37+5, eli uskomattoman pitkälle oon päässyt...
Balongista huomio, että tuntuu kun lapsi pelaisi jalkapalloa kohdussa...
Nyt jännittää.

Saako kysyä verenpaineen lukemia, normaali ja kohonnut? :)

Mulla normaali paineet 125/74 tai alle.
Tällä viikolla kotimittauksissa kaikki yli 163/89 ja eilen paineet nousi yli 180/100, josta oli sanottu, että heti yhteys päivystykseen.
Ajattelin illalla, etten viitsi yötä vasten lähteä, menen aamulla, mut heräsin kolmelta niin infernaaliseen päänsärkyyn ja ylävatsakipuun, et mies pakkasi mut autoon ja ajoi sairaalaan. Täällä aloitettiin verenpainelääkitys ja päätettiin tosiaan käynnistyksestä.

Voi tsemppiä Mannavilja! Olette varmasti hyvissä käsissä ja viikot on kuitenkin jo kovin turvalliset, voimia koitokseen ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Oli pakko tulla hehkuttamaan kun joku päivä sitten märisin noista imetysongelmista; multa tulee maitoa! Ei mitenkään suihkuamalla mutta tulee kuitenkin. Jotenkin superhelpottunut olo kun alkoi tuntua jo melko epätoivoiselta. Nyt pitää vaan jaksaa pumppailla että saadaan määrää tarpeeksi suureksi jotta päästään tuosta korvikkeesta eroon edes osittain. :happy:

Tsemppiä Mannaviljalle ja Jihuu Helmerille!

Mulla on ollut pari päivää vähän Plaah-fiilis. En tiedä mistä johtuu. Eilen kuitenkin kävin kaupungilla pyörimässä ja näin jopa tuttuja lounaan merkeissä. Tänään oon löysäillyt kotona (no aamulla ruokakauppa, ei lasketa) yksinäni kun mies lähti käymään kavereita moikkaamassa vähän pidemmän matkan päähän. Voi järkky että osaakin tylsistyttää! Kaipaan jotain tekemistä... Eikä oikein ole enää mitään kummempia vauva-valmistelujakaan tehtävänä (paitsi sairaalakassi-asiat, joita en jaksa vielä miettiä).

Tätäkö tämä nyt sitten on loppukuukausi?! Tylsäääääää....

Tylsyys on kamalaa. Jos ois mukavaa tekemistä riittävästi niin ei tämä loppuviikkojen odotuskaan tuntuis varmaan näin tuskalliselta.

Takaisin