❤THE HEINÄKUUN HELINÄT❤

Käynnistäminen ei ole vieläkään saanut mitään aikaiseksi, kolmatta päivää yritetään. Kohdun kaula takana ja pitkä, eikä supistuksia tule.

Lisäksi raskausmyrkytys alkaa aiheuttaa todellisia ongelmia. Istun käyrillä sairaalasängyssä happimaski kasvoilla ja saturaatiomittari sormessa (hengittäminen alkaa olla vaikeaa) ja kuuntelen, kun kaksi lääkäriä neuvottelee verhon takana siitä, mitä tehdään seuraavaksi. Toinen on cytotecin jatkamisen kannalla, toinen ilmeisesti sitä mieltä, et pidetään vuorokauden tauko.

Pihisin miehelle, että ei kellään muulla täällä foorumilla ole yliaikaiskontrolli ihanjustkohta edessä.. Mies oli hetken hiljaa ja totesi, että niin kun mun LA oli 3.7., niin eihän siellä hirveän montaa heinäkuista voi ollakaan näin "pitkällä".. Jaa niiiiiiin TOTTA:D:D

:D
Oliski. Synnyttämässä. Mitään ei tapahtunu vaikka yksin olin saunassa pitkään.. Ja mietin että nyt ku mies ei ole maisemissa ni varmaan lähtö tulee. Sanoinki sille ku tuli kotiin että tuli tuo ajatus saunassa, niin oli itsekin miettiny että no nyt on sellainen karma taas että vois itsekin olla kohta päivystyksessä...
Mutta siis ei niin mitään tuntemuksia.. Paitsi vauveli kyllä puskee minun rakkoa ihan koko ajan.. Pitää varmaan kohta mennä laittaa kunnon yöside ettei tartte koko ajan jännittää lihaksia vaan vois antaa lirahtaa :D

Jepjep, ei täälläkään synnyttämässä olla. Kaikkea puuhaa vaan tuntuu taas olevan niin paljon ettei kerkeä kirjoitella. Miehellä taas niin paljon töitä, että aika kuluu tuon esikoisen kanssa. Meneepähän päivät suht nopeasti :wink

Mullakin oli hyvä ystävä kyläilemässä muutaman päivän. Pasknamrjat mitää synnytys juttuja. Lenkkeilty on päivittäin 7km ja salilla huhkittu ja shoppailtu keskisillä koko päivä eilen ja ukkokin oli festareilla, mut ei. Vauva ei anna ees suppareita, ei edes seksin jälkeen. Täytyy vissii alkaa totuttelee ajatuksella, et elokuun puolelle mennään, vaikkakin haluaisin tämän nappulan ulos pianpian, niin isäkin sais tutustua uuteen perheenjäseneen.. Töistä kun eivät anna kesäloman jatkeeksi lupaa isyyslomaan :(

Minä olin edellisessäkin raskaudessa loppukuun odottaja joten tuntu että kaikki muut sai vauvat ennen minua. Aika piinallista odottelua kun vauvauutisia paukku päivittäin :shifty:. Ainiin lääkäri halus minut torstaina näytille äippäpolille joten jospa se tekis jonkun kunnon sisätutkimuksen joka pistäs vähän vauhtia masiinaan :smiley-angelic001

Niinpä :( se saa sen kyllä pitää, mutta ei ainakaan elokuun alussa. Oli mun mies sanonu, et jos se laps syntyy vasta sillä vkolla, niin hän ei kyllä töihin tule. Enpä tiijä mitä ne meinaa siellä sitte tolle ukolle tehä, jos vaan on menemäti

Munki milestä älytöntä, et tommone iso firma kaipaa justii yhtä ukkoa. Mun mielestä sydämetöntä, et esikoinen tulossa ja kielletään aika hänen kanssaan. Mutta, kattottava, et miten tässä lopulta käy.

Juu ei, ei olla synnyttämässä.

Meillä vähän sama juttu ton isyysloman kanssa.. Mies piti siis 4 viikkoa kesälomaa jo kesäkuussa, että päästiin reissuun. Ja siitä tiimistä muut alottaa vissiin loman nyt ens viikolla, eli mun mies on ainoona siellä tekemässä just sitä hommaa jonkun viikon. Ni eihän se ees kehtaa jäädä isyyslomalle ennen ku sieltä tulee muita lomilta takas. Sais kai se sen pitää, jos haluais, mutta jonku muun pitäs sitte keskeyttää kesälomansa, ni ei kiva :confused:

Ton on pakko olla laitonta, että ei voi ite päättää isyysloman ajankohtaa! Kuulostaa kyllä nyt aika törkeeltä!

Isyysvapaasta tulee ilmoittaa työnantajalle viimeistään 2 kuukautta ennen vapaan alkua. Jos isyysvapaa on enintään 12 arkipäivää, tulee siitä ilmoittaa viimeistään kuukausi etukäteen. Isän on hyvä selvittää työnantajan kanssa, mikä osa isyysvapaasta on palkallista ja mikä palkatonta.

Isyysvapaan ajankohta
Isyysvapaan voi aloittaa lapsen syntymän jälkeen. Sitä voi pitää kunnes lapsi täyttää 2 vuotta tai ennen kuin adoptiolapsen hoitoon ottamisesta on kulunut 2 vuotta. Huomioi, että vanhempainrahakauden jälkeen saatu isyysraha vaikuttaa hoitorahaan. Tutustu tarkemmin, miten isyysvapaa vaikuttaa lasten kotihoidon tukeen ja yksityisen hoidon tukeen.

Jos pidät isyysvapaasi vasta myöhemmin, lapsi voi olla päivähoidossa ennen isyysvapaata. Päivähoitopaikka säilyy isyysvapaan ajan. Lapsi ei kuitenkaan voi olla isyysvapaan aikana päiväkodissa. Perheen muut lapset voivat olla päivähoidossa isyysvapaan aikana.

http://www.kela.fi/isan-vapaat_isyysvapaa-ja-isyysraha

Minunkin mies pääsee kesälomalle vasta tän yön jälkeen ja kesäloman jälkeen isyyslomalle, vaikka pienokaiselle tulee ikää jo kolme viikkoa..Ei voinut aikaistaa..kokonaiset neljä päivää on meidän kanssa ehtinyt viettää 19 päivän aikana..yksi niistä meni häissä joissa mies oli bestmanina, eli koko ajan hoitamassa jotain asioita. Miehen mielestä oon pärjännyt lapsen kanssa hyvin, mutta kyllä tässä väsy painaa,kun on toipuminenkin kesken ja paljon joutuu tekemään yksin.

Miekii olin koko päivän häissä ni ei o kerenny kirjottelee :) huomen miehen kummitytön synttärit ni menee siel kans aika

meillä työnantaja saa päättää isyysloman ajankohdan mutta pyritään tottakai yhteiseen sopimukseen..

Käynnistäminen ei ole vieläkään saanut mitään aikaiseksi, kolmatta päivää yritetään. Kohdun kaula takana ja pitkä, eikä supistuksia tule.

Lisäksi raskausmyrkytys alkaa aiheuttaa todellisia ongelmia. Istun käyrillä sairaalasängyssä happimaski kasvoilla ja saturaatiomittari sormessa (hengittäminen alkaa olla vaikeaa) ja kuuntelen, kun kaksi lääkäriä neuvottelee verhon takana siitä, mitä tehdään seuraavaksi. Toinen on cytotecin jatkamisen kannalla, toinen ilmeisesti sitä mieltä, et pidetään vuorokauden tauko.

Voimia. Välipäivät teki itselle käynnistysvaiheessa henkisesti hyvää, mutta en tiedä kuinka raskausmyrkytyksen kanssa voi rentoutua vaikka välipäivän pitäisikin. Eikö lääkäreillä ole muita vaihtoehtoja kuin tuo Cytotec, itselläni se ei myöskään saanut mitään aikaiseksi ja synnytys käynnistyi vasta viidentenä käynnistyspäivänä Misodelilla. Tilanne oli siis sama kuin sinulla, kohdunkaula pitkänä eivätkä mekaaniset supistukset tehneet mitään muutosta asiaan. Ovatko lääkärit puhuneet vielä mitään mahdollisista tulevista vaihtoehdoista?

Mannavilja eikö sektio ole vaihtoehto? :o luulisi että äidin terveydentila tuossa vaiheessa otettaisi enemmän huomioon, miten sitä jaksaa sitten ponnistaakkaan kun alkaa happikin loppua o.O

Illalla koira tuijotti minua ja laitto välillä päätään mahan päälle ku halusi iltapissalle ja minä vaan istuin ku tuntu tosiaan etten kyllä lähe mihinkään kävelee ku rakkoa painaa niin kivasti. Koira vaan työnsi kuonoaan ja tuijotti, sanoin sille mahaani osoittaen että "sinun pitää sanoa tuolle että tulee ulos että minä pääsen ulos sinun kanssa mutta siinä menee silti pari päivää." Mies totesi vieressä että "voi mennä pidempäänkin". Vähän perästä naurahti jotain napakuiskaajasta :D
No ei meidän napakuiskaajaa ole vielä kuunneltu..

Isyysloma pitää ilmoittaa työnantajalle n. 2 kk ennen lapsennsyntymää missä kohtaa sen pitää. Samanlailla kunnäitiyslomalle lähdöstä pitää ilmoittaa. Näin työnantajalla aikaa etsii tuuraaja siksi aikaa. Mies ilmoitti heti keväällä, että pitää kesäloman jatkeeksi isyysloman ja se oli sillä ok. Nämä kaikki on määritelty lailla. Molempien osapuolten hyväksi

Takaisin