❤THE HEINÄKUUN HELINÄT❤

Esikoinen tänään 3 vuotta! <3 Annettiin hälle synttärilahjaksi skiphopin pöllö kerhoreppu, kun syksyllä pääsee kerhoon ja sitä niin kovasti jo odottaa. Ei taida tämä masuvauva keretä saada samalle päivälle synttäreitään. Aamulla mentiin laulamaan tytölle synttärilaulua, niin heti kysyi että onko vauva syntyny?! On ottanut sen niin kirjaimellisesti, kun ollaan sanottu, että vauva syntyy sitten kun on kesä ja sinulla synttärit. :D

Miks tää vauva ei tajua siirtyä keskelle.. Hengaa ja puskee vasemmalla niin että kylkiluut ja lantio on hellänä... Tekis mieli yrittää survoa sitä tuonne keskemmälle... Mitäköhän siitäkin seuraisi..

mä pukkaan joskus vastaan vauvaa jos se meinaa repiä multa kyljen auki :wideyed: kyllä se on hellittäny puskemista sillä :woot:

Minä yritin nätisti jutella Pikkuveljelle ja silitellä mahaa, että kiva olisi, jos ottaisi paremman asennon... No, kääntyi sitten vielä huonommin.:shifty:

Täällä kans pungetaan nyt vasemmalla ku yleensä ollaan oikeella. Se aiheuttaa aina erinäistä tuikkimiskipua ja muutenki tuntuu inhottavalta. Vois nyt mennä sinne oikeelle missä on selkeesti sen paikka :)

Joo siis pukin minäkin välillä vastaan mutta alkaa tuntua varsinkin iltaisin aina siltä että vois ihan voimalla survasta tuohon keskelle.. No ei kait tässä ole kun se vajaa kolme viikkoa jäljellä ku se pitää viimestään häätää pois keinolla millä hyvänsä..

Huh enpä olis uskonut että on näin kova haaste pidätellä pissaa 4h yöllä :D pitää viedä näyte labraan.. myöskin ne kolmannet maksa- ja sappiarvot tänään ja pari muuta. Tavallaan toivon että sappiarvot olis nousseet vielä niin EHKÄ käynnistäisivät synnytyksen , sit taas jos eivät käynnistäkkään niin huoli olis kova loppuodotuksen ajan :dead:

Lueskelin eilen illalla ( =yöllä) hepagetoosista ja mitä siitä voi seurata. Ei ois kannattanu, rupes pelottamaan:arghh:

Minulla olis ulkona paperipussissa pari anopin ostama kukkaa, en olis niitä halunnu mutta sepä osti ne. Ei yhtään tee mieli mennä niitä laittamaan ruukkuihin kun ei taas olo ole mitenkään paras mahdollinen. Selkään särkee, vauva painaa ja pyörii ja välillä kiristäviä suppareita. Jospa ne vaikka jäis sinne pussiin... Eh.. Turha toivo, ei nämä kuitenkaan mitään meinaa..

Mun mies ilmoitti kans keväällä jo hyvissä ajoin. valitettavasti suomesssa vain 3 miestä osaa tehä tuota hommaa ja kaks niistä on siirretty toisiin tehtäviin, niin mun mies yksin vastaa uusien koulutuksesta. en ymmärrä kyllä, et kuin ne luulee et yks vko mitään auttaa, kun omalla ukolla meni 1,5 vuotta oppia käyttämään laitteita ja kemikaaleja oikein. noh, turha sitä on nyt murehtia. toivon, et työnantaja joustaa sen verran, et voi ottaa ees sen toisen osaavista miehistä pariks vkoks tuuraamaan, että mun mies saa jäähä tutustumaan lapseensa.

Nukuin sitte päikkärit säkkituolissa :hilarious: oli ihana kun maha sai tukea , ainoo miinus että lonkkaa jomottaa ny :facepalm: oisko sit joku riippukeinu taitai aikuisten sitteri parempi ku tuntuu että missään ei oo oikeesti hyvä nukkua..:meh:

Mun raskausmyrkytys aiheutti lopulta sydämen vajaatoimintaa, joka puolestaan keräsi vettä keuhkoihin. Tämä kaikki saatiin diagnosoitua kuitenkin vasta sen jälkeen, kun synnytys oli käynnistynyt kolmen vuorokauden käynnistelyn jälkeen
jälkeen. Lääkärit (synnytys-, sisätauti-, anestesia- ja sydänlääkäri) päättivät, että kokeillaan antaa alatie synnytyksen jatkua ja vaihdetaan lennosta kiireelliseen sektioon, jos mun kunto romahtaa.
Romahtihan se, viisi minuuttia sen jälkeen, kun vauva oli syntynyt. Näin siis lastani ekaa kertaa tässä pari tuntia sitten, on ollut valvontayksikössä isänsä hoidossa. Mulle kyllä kerrottiin, että vauvaa oli eilen näytetty mulle, mutta olin vaan nyyhkyttänyt silmiä avaamatta synnytyspöydällä. Itselläni ei ole mitään muistikuvaa koko ponnistusvaiheesta (toki siihen saakka prosessi tuntui helpolta ja kesti lapsiveden menemisestä 9 tuntia, ponnistusvaiheen kestoa en tiedä).
Tässä tunti sitten päästiin perhehuoneeseen ja mies lupasi hoitohenkilökunnalle vastata sekä musta, että vauvasta. Kstselen kun mies syöttää lasta pullosta tossa sängyn reunalla, itse en ole vielä uskaltanut koskea tai ottaa syliin.
Ehkä siihen raskausmyrkytys/tulehduskierteeseen olisi pitänyt saada hoitoa jo aiemmin, mut onneksi kuitenkin synnyttämään lähtiessä tiedettiin riskit. Huomenna jo jalkeille, miten tuon vauvan saisi vielä tuntumaan omalta?

Hui sentään Mannavilja, rankka synnytys tuli sinullekin :( Anna itsellesi aikaa prosessoida tapahtunutta, mihinkään ei ole enää kiire, vauva on maailmassa, sinä myös, teillä on rutkasti aikaa tutustua toisiinne :Heartred

Mannavilja aikamoinen synnytyskokemus tuli sinulle :o nyt tsemppiä sinne hurjasti ja lepoa :smiley-angelic003

Jaksamista Mannaviljalle. Kyllä se lapsikin alkaa omalta tuntua, keskityt omaan toipumiseen niin asiat varmasti loksahtavat jossain vaiheessa paikoilleen.

Appiukko ja miehen mummo kävivät tuomassa rotinoita. Nyt on jääkaapissa piirasta ja pullaa pienelle kylälle. Mansikkakakku maistui vähän turhan hyvältä, hirmu harmi ettei ole vieraita pariin päivään tulossa niin saattaa joutua syömään vähän turhan paljon itse ettei vallan pilaannu. :angelic::wink

Käytiin tyhjentämässä miehen kotipaikan nurkkia roskalavalle. Siis minä nyt kantelin sellasia kevyempiä juttuja.. Mutta se seisoskelu ja kävely tuntuu kyllä selässä ja pohkeissa. Tosin selkä nyt vois olla kipeä vaikka olisin koko päivän istunu.. Niinku on ollutkin. Välillä tuntu liikkuessa kipeitäkin vihlaisuja, mutta ei ainakaan vielä mitään muuta tunnu.. Nyt kun on saanu istua jonkun hetken paikallaan niin on kyllä sitten masussa liikuttu. Äskenkin sellaset erikoiset edestakaiset liikkeet että mietin ihan mitä siellä puuhataan.. Maha meni varmaan parissa sekunnissa hirveen monta kertaa edestakaisin sivusuunnassa.

hurjaa katsoa meidän tikkereitä jo :D niinkuin esimerkiksi illu85, 2 days to go ! :D vaikka hyvin voisi olla 2-16days to go :D

Niinpä. Tuntuu en kyllä usko olevan jo niin pitkällä. Huvittaa kun sillon pari viikkoa sitten se neuvolatäti sano että jospa ei tarttis tulla viimeiselle varatulle käynnille..joka siis on perjantaina eli la päivänä. No minusta tuntuu että vaikka välillä poltteleekin niin kyllä tässä voi hyvinkin olla vielä useampi käynti ennen ku tuo vauva saadaan suostuteltua pihalle. Tai sitten se päättää olla täsmällinen ;)

Tää on niin huvittavaa kun koko ajan toivoo että syntys jo. No äsken sitten lenkillä supisti niin kovasti ja tuntu että vauvan pää pullahtaa just ulos niin tuli semmonen kauhu että eieieiei ei vielä en oo valmis :woot:.

Takaisin