❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

Just eilen ku käytii tokmannilla ni mies totes et maanantaian tarttee tulla sit ostaan se kilo irkkareita :D Tuli mieleen tosta Jonskun sairaalakassi eväistä.

Mulla on tilattuna hbo nordic, lisäks mies tilasi viasatin kanavapaketin johon kuuluu myös ohjelmakirjasto joka on täynnä leffoja, joten aika ei tuu tylsäks meikäläisellä sen osalta. Voi olla et menee (jossei lähtö tuu ennen sitä) maanantai-tiistai välinen yö kukkuessa kun ei malta alkaa nukkumaan :D
 
Iik, mies on nyt Helsingissä työmatkalla ja tulee vasta huomenna illalla takasin. Sovittiin, että soitan hänelle vain ja ainoastaan silloin, jos tulee H-hetki vastaan, muuten vaan viestittelen. Pakko siis pitää löhöpäivä, ettei vauva vaan lähtisi syntymään rehkimisen takia. Tai no, on mun pakko käydä pussittamassa jätesäkkeihin puutarharoskia ja viedä ne maankaatopaikalle, mutta en tee mitään muuta! Linnottaudun kotiterassille aurinkoon, iltapäiväksi luvassa +17 astetta ennen kun saderintama puskee päälle. :)

Mulla on sairaalakassin herkkuna jättikokoinen valkosuklainen Toblerone, jonka oma isäni toi ulkomaanmatkan tuliaisiksi. :Heartred
 
Täällä on luvattu vesisadetta koko päiväksi. Olin suunnitellut vähän parvekkeen järkkäämistä kesäkuntoon, mut ei tuol +11 astetta oikein viitsi kykkiä. Nooh, ehtiihän sitä. Pyykin pesua ja semmosta vissiin vaan tälle päivää siis.

Tulostelin tuossa pinterestistä juuri hirveet nivaskat askarteluviihdykettä lapselle kesäksi. Kerään siis semmoista mappia missä olisi tommosia mallikuvia ja malleja muutenkin sekä värityskuvia joita voi sitten antaa esikoiselle jos hänellä iskee kauhea tylsyys kun vauva onkiinni tississä tms. Ja muutenkin että olisi semmosta hauskaa yhteistä puuhaa kun koko pitkä kesä kuitenkin edessä. :)
 
Minulla on sairaalakassiin pakattuna pikkuiselle kotiutumisvaatteet, itselle suklaalevy ja pussi lakuja sekä muistikirja ja kynä. Viimeksi olin viikon sairaalassa ja suklaalevy kulkeutui kotiin melkein kokonaisena, saa nähdä maistuuko tällä kertaa. Omia vaatteita en ole vielä pakannut, mutta ne nyt voi laittaa eri kassiin ja tuokoon mies sitten tullessaan. Kunhan on hammasharja ja tahna, kännykkä (+laturi), dödö ja neuvolakortti mukana niin niillähän sitä pärjää jo pitkälle.
 
Mulla sinne sairaalakassiin nyt päätyi sitten lopulta muutamat vaatteet itselle (lähinnä kaksi imetykseen soveltuvaa toppia sekä urheiluliivit ja imetysliivit) leggingsit ja hame. Eli semmoset joilla voin olla joko osastolla jos alkaa se sininen kaapu tympimään liikaa tai joilla voin sit kotiin lähteä hyvillä mielin. Parit alushousut, sukkia, sisäkengät (koska ne sairaalan kengät on hanurista!), hygieniavermeet (shampoo, saippua, kasvovesi, hammastahna, kosteusvoide, tissirasva, vanulappuja ja -puikkoja, pompuloita ja hiusharja nii ja hammasharja pääsee sinne kunhan saan sen tuosta hoitopöydältä otettua joku kerta mukaan autoon asti :D), sitten sinne tulee vielä namia ja vesipullo. Kännykän vara-akku ja laturi. Kotiutumisvaatteissa luotan aviomiehen arvostelukykyyn ottaa yhteensopivat ja oikeankokoiset vaatteet laatikosta. Annan kyllä vaihtoehdot hänelle :wink

Ton sairaalakassin lisäksi mulla kulkee kuitenki myös pieni käsilaukku mukana jossa on aina kukkaro ja kotiavaimet, sekä nyt viime aikoina myös neuvolakortti.
 
Iik, mies on nyt Helsingissä työmatkalla ja tulee vasta huomenna illalla takasin. Sovittiin, että soitan hänelle vain ja ainoastaan silloin, jos tulee H-hetki vastaan, muuten vaan viestittelen.

Meillä myös mies lähti loppuviikoksi työreissuun ja saman asian totesin aamulla, kun se teki lähtöä. Muutenkin meillä tapana, että mies soittelee reissusta iltaisin eli mä en juuri koskaan soittele sinne päin. Nyt siis soitan, jos alkaakin näyttää synnytyksen merkkejä, muuten normaaliin tapaan viesteillään. :)
 
Mulla tärkeimmät jutut kyydissä:wink Tosin nyt pitäisi olla syntymättä ainakin ennen perjantaita (as if, saatte nähdä että olen täällä vielä yhtenä kappaleen kolmen viikon päästä), kun mutsilla on työjuttu eikä voi muita lapsia sitä ennen hoitaa. Tai sitten mies jää kotiin hoitamaan jos tulee kriisi, enköhän minä siellä sairaalassa yksinkin pärjää siinä tapauksessa:)
WP_20150430_001 (800x450).jpg
 
Mä eilisen painoarvion jälkeen olin ihan tyytyväinen, että pakkasin sairaalakassiin varmuuden vuoksi vaatekerrat kahta eri kokoa. Saattaa olla, ettei ne pienemmät mene kuitenkaan päälle, etenkin jos yli menee tai on yhtä pitkä tapaus kuin edellinen oli.
 
Mä tässä tajusin että joo.. ihan kiva.. jos sektio niin enhän mä mitään karkkia saa syödä ku on vaa velliä! :angry1
 
Jotenkin huvittavaa kun toivon usein et olispa päivä ettei tarvis tehä mitään ja nyt kun olis semmonen päivä niin mua ahistaa tää oleminen vaan..Eli ikinä ei oo mikään hyvin.. :D
 
^ Ihan just noin! Joka päivä pitäisi "saada jotain aikaiseksi", vaikka ei jaksaisikaan. Jos vaan on koko päivän, on oikein huono omatunto että tulipas nyt vaan oltua vaikka se tulisi kuinka tarpeeseen...
 
Mulla on ollu tänään kyllä niin surkee olo kaikin puolin. Supistelee ja särkee, huono ja levoton olla ja voi tätä itkusuuden määrää. Huoh. I love pregnancy hormones - not.
 
En oo vieläkään saanut aikaiseksi pakata sitä sairaalakassia... Viimeeksi kun synnytin, oli melkoinen hellejakso, joten ei ollut niin tarkkaa omien tai vauvan vaatteiden välillä. Sairaalassakin käytin niiden vaatteita ja otin kotimatkallekin mukaankin niitä verkkopikkareita (tosi nätit joo...). Nyt tuntuu vielä niin kylmältä ilma, et kai sellainen vastasyntynyt täytyy topata kunnolla, vaikka vain automatka kotiin olisikin edessä. Eväitä en aio ottaa, mies voi käydä kaupasta hakemassa jos vaikka suklaata alkaa tehdä mieli. Kylmää limsaa kuitenkin pitää hakea kun homma on ohi.
 
Se hetki kun pohja tulee vastaan olis voinut tulla joskus toiste... Nyt rukoilen ja toivon, ettei synnytys lähtisi käyntiin ainakaan tämän viikon puolella tai joudun lähtemään yksin synnyttämään. Mies vietiin päivällä ambulanssilla selviämisasemalle josta yritettiin siirtää katkaisuun illalla, mutteivat ottaneet sinne vastaan, kun oli edelleen liikaa promilleja veressä ja diabetes, eli takaisin selviämisasemalle ja huomenna 3-5 päivän katkaisuun.. Mitä sen jälkeen? Ei mitään tietoa. Työpaikalla viimeinkin reagoitu kyllä onneksi asiaan, jospa nyt saataisiin apua. Pelottaa aivan s.....sti (anteeksi kiroilu). :sad001
 
Hirmuisesti voimia Tiukuliisa. Toivon mukaan tästä kaikesta kuitenkin koituisi jotain hyvää. Alkoholistin läheisten elämä on todella kuluttavaa, rankkaa ja pelottavaa. Ja kun kuvioihin tulee lapsi, ei se ainakaan helpommaksi muutu. Itse olen pitkään seurannut vierestä (ja osin liiankin läheltä) loputonta kamppailua viinapirua vastaan.
 
Tiukuliisa. Paljon voimia sinne ja toivottavasti asiat alkaa menemään parempaan päin..
 
tiukuliisa, hui kauheeta! nyt kysy jo uus tukihenkilö joka tulee synnytykseen, alkoholistin tukeen ei voi koskaan luottaa, valitettavasti. sä tarttet jonkun joka varmasti tulee. yksinkin voi kyllä selvitä, kun henkisesti varautuu, mut kivempi jos on joku.
 
tiukuliisa, voimia ja jaksamista. Komppaan muutamaa edellistä, et koita saada itsellesi toinen tukihenkilö. Tiedän ettei joku muu ole sama asia kuin oma mies, mutta jos koet tarvitsevasi tukea synnytyksen koittaessa niin tukihenkilöstä on toivonmukaan apua silloin. Toivottavasti miehesi pääsee selville vesille ja hän saa apua ongelmiinsa. :Heartred
 
Olinpa taas varautunut yhteen päivään ihanan tekemättömyyden kanssa, mutta eipä tartte miettiä. Esikoinen voi pahoin (veikkaan kyl et johtuu ihan siitä ettei syöny iltapalaa ja maha on niin tyhjä) ja päätin pitää kotona huilaamassa tän päivää. Ilmoitin toki että mitään riekkumisia on turha toivoa tälle päivälle, että nyt huilataan. Tuossa tuo mutustaa leipää sohvalla ja katsotaan pysyykö sisällä vai ei. Jänään äärellä siis..
 
Takaisin
Top