❤❤ Toukokuun Turinat❤❤ Meirän kuu❤❤

mulla on sellanen, etten pysty nyt lukemaan tota "syntyneet toukokuiset"-ketjua ollenkaan. että sorry kaikille ja onnee jo synnyttäneille, mutta ahistaa kun ei ite pääse hommiin. onnittelen sitte ku oon itekin paremmalla puolella :)

oon nyt luovuttanu ja aatellu että vielä se kolme viikkoo menee, turha toivoo aiemmin tuloa. mutta ku ei oo mitään etappeja, niin tuntuu tosi pitkältä ajalta. aiemmin meni aika nopeesti ku oli kaikkee menoo ja ultria yms. mitä odottaa, mut nyt mä vaan kykin kotona, valvon pitkät yötkin yksin ja jos pääsen autokyydillä kauppaan ni se on viikon kohokohta. vauvan hikkakin tuntuu taas ylempänä, sieltä se aina nousee takas ylös vaikka välillä on pää pyllyssä.
 
Satuvee täällä aika samanlaisia ajatuksia :/ paitsi tuo käynnistys vähän lohduttaa... mikäli paikat on kypsät... sit jos mut käännytetään sieltä kotiin niin itku tulee!! Sit puserretaan viis kilonen paketti pihalle ja sanotaan hyvästit pitkäks aikaa seksielämä! :/
Pienen pieniä koko mahan jännitys tiloja tulee mutta eipä ne satu ja tuskin mitään työtäkään...
 
Miten hoidetaan sellaista lyhytkarvaiseksi käsiteltyä lampaantaljaa? Tuulettanut vain tähän saakka mutta entäs jos se oikein kunnolla likaantuisi?
 
Ikean lampaantaöjan oon pessyt koneessa villa ohjelma ja villapesuaineella. Toki käyttöikä voi lyhentyä. Jos on joku ihan aito arvokas niin katselisin todella varoen( pakko muokata: *kastelisin), ei liian lämpimällä. Eiköhän niitä lampaita voi ihan elävänäkin pestä:)
 
Turhauttavaa. Rankka viikonloppu takana ja väsymys kiitettävää, mutta uni ei vain tule. Nyt pari tuntia pyöriskellyt sängyssä, eikä tietoakaan nukkumisesta. Osin varmaan on sitä, että tähän iltaan asti piti pysyä kasassa ja nyt saisi vauveli tulla ihan milloin vain. Jännitystä ilmassa, vaikkei merkkejäkään mistään. Noh, nyt vain yritetään nauttia vielä viime hetket noiden jo olemassaolevien lasten kanssa ajasta ilman pientä äidin huomionviejää.
 
Eilinen kirppiskierros, siivoilu ja jumppapallon päällä istuminen ei saanu aikaan kuin kipeen lonkan, selän ja häpyliitoksen :shifty: Tästä eteenpäin pitää varmaan maata vaan kuin lahna, niin ehkä se synnytys sillä sitten lähtee käynnistyyn :hilarious:
 
Joo täällä eilen oli siivousta ja saunaa :) kolmas jäi uupuun :D no kohta on taas torstai ja sit on jo laskettu päivä mut eipä se sieltä ainakaa ennen sitä liikaha mihkään:D äitienpäivänä ois aika hyvä syntyä :)
 
Äitienpäivä ois kyllä oikein hyvä päivä syntyä! Mulla ois silloin laskettu aika :)
 
Äitienpäivä on mullakin laskettu aika, se olisi erinomainen päivä syntyä. Miehen kanssa kyllä sovittiin, että vauva syntyisi jo nyt perjantaina. :p Joka tapauksessa mulla on toinen synnytystapa-arvio sairaalalla ensi maanantaina rv 40+1, eli on jotain, mitä odottaa lasketun ajan ylikin. Neuvolan terkkari kyseli, että miltä tuntuu ajatus mahdollisesta käynnistelystä, mutta tuskinpa ne minulla käynnistelyyn ryhtyy kun ei ole erityisen kookas vauva eikä radia eikä mitään muutakaan syytä siihen...
 
no nyt mulle tuli kirje, että varattu aika erikoislääkärille ens pe keskusneuvolaan! mutta MIKSI? mulla on kaikki arvot tosi hyviä, ja samoin vauva liikkuu paljon ja sykkeet hyvät.

mulle se lääkäri sano ylimääräsessä ultrassa että jos sf-mitta nousee kauheesti niin sitte..mutta se on keskikäyrällä ja täsmälleen sama ku edellisissä raskauksissa näillä viikoilla, samoin mm. vauvan sykkeet. painoa on 10 kiloo enemmän, mut lähtöpainoki oli isompi, ja oon syöny enemmän herkkuja, ikää on enemmän ja oon syöny unilääkkeitä jotka turvottaa.

mulla on samana päivänä neuvola, en mä pysty molempiin peräkkäin, ku en pääse ees lähikauppaan käveleen! ja ne on ihan eri puolella kaupunkia kahden tunnin välein. toinen vähintään pitää peruu. perunksmä sen neuvolan sitte?
 
satuvee soita sun omaan neuvolaan ja kysy sieltä et miten kannattaa toimia, voi olla et peruu sen sun normi neuvolan ennemmin kuin keskusneuvola-ajan
 
Soitat neuvolaan ja kysyt et miksköhän näin, ja siirrät sitä neuvolaa eteen tai taaksepäin. Niitten pitäis siellä neuvolassa kuitenkin tietää et miks sut on laitettu sinne ni ei tartte miettiä :)
 
joo mä jätin jo soittopyynnön ku eihän ne ikinä vastaa, katotaan koska ne soittaa takas, ehkä sit huomenna ku mitään ei kuulu. tää on koko raskaus ollu täällä Oulussa tätä, että kaikenlaisia lisätutkimuksia eikä kukaan kerro et miks..!
 
Satuvee, kuulostaa erikoiselta tuollanen toiminta. Eiköhän niiden nyt vähintäänkin pitäisi kertoa, miksi ne on ekstraneuvolaan erikoislääkärille lähetteen laittaneet... Tai se olisi pitänyt jo kertoa ennen lähetteen tekoa, jos tarkkoja ollaan. Kuulostat siltä, että alat olla jo kypsä loppuraskauteen, onko näin? Itselläni on vähän helpompaa kun liikuntakyky on lähes normaali ja auto käytössä 24/7, ei ihan niin herkästi mökkihöperöidy. Kyllä ne vauvat kohta ulos tulee tavalla tai toisella. :shy:
 
Olikos sulla satuvee radi-diagnoosi? Voipi liittyä siihen jos on, vaikka arvot olisi ollut kohillaan.
 
kiitos vastauksista!

joo alan olla aika kypsä!! ja sitte ku kaks edellistä on menny ihan normisti siellä helsingissä peruskäynneillä, ja nyt tää on tällästä pelottelua ja säätöö, kaikkia tutkimuksia joihin ei musta oo perustetta, tai sitä ei kerrota. tikusta asiaa. ja ku bussilla pitää mennä tunti neuvolaan niin se ei oo mikään kevyt reissu.

mulla ei oo siis radi-diagnoosia, sokeriarvot oli tosi hyvät. toisesta testistä kieltäydyin, kun ei tässä nyt kolmessa viikossa enää mitään ihmeitä tapahdu painon suhteen ja ei mulla oo ikinä ollu mitään ongelmia verensokerin kaa, raskaanakaan.

kaikki on menny muutoin ihan samoin ku edellisissä raskauksissa, sf-mitat ja verenpaineet ja vauvan sykkeet ja liikeet yms, mutta oon 10 kg painavampi. mutta lähtöpaino oli myös 4 kg suurempi, ikää enemmän ja se ku mätän herkkuja koko ajan :happy. et siis ei mikään ihme et paino nousee! aina mulle on se 25 kg tullu, ja lähtenykin sitte, en ite ressaa siitä.
 
Asiasta elefanttiin. Köyhä pikkuveljeni valitteli surullisena sosiaalisessa mediassa, kun hänellä ei ole varaa ostaa lippua Motörheadin keikalle kun ne myyntiin juuri tänään tulivat, ja tämä saattaa olla viimeinen mahdollisuus koko bändiä livenä nähdä. Siitä paikasta menin ja ostin lipun hänelle (en ollut vielä hankkinut hänelle 25-vuotislahjaa, joten tämä sattui mukavasti). Reaktio oli liikuttava kun vihjaisin, mitä hänen postiluukustaan kolahtaa ensi viikolla :Heartred Voi minun pientä veljeä! Nyt on hyvä mieli.
 
Huh, eilinen meni pihahommia rehkiessä! Kävin hakemassa 30 kiveä, kooltaan sellaisia juuri ja juuri yhdellä kädellä kannettavia, kitkin etupihan pensasaidan alustan, lisäsin reilusti multaa ja asettelin kivet paikoilleen. Viime keväänä aloitin tuon projektin ja laskin, että n. 100 kiveä siinä nyt möllöttää. :grin Pensasaita kyllä selvästi tykkää lisämullasta, se kasvoi jo viime kesänä tuplamittaan. Vastaava urakka pitäisi vielä tehdä pikkupätkälle pensasaitaa, siihen taitaa mennä n. 20 kiveä. Eilisilta menikin urakan jälkeen vähän kipuillessa, mutta tänään olen taas entisissä voimissani, joten haravointia ja kasvien istutusta luvassa! Aurinko paistaa. :Heartred
 
Takaisin
Top