Perjantai-lauantai välisenä yönä joskus 1 maissa kävin pissillä ja katsomassa esikoista kun nukahti niin reippaasti omaan sänkyyn.
Menin takaisin sänkyyn ja kuului naksahdus, samalla lorahti housuun jotain.
Mietin että hitto tuliko pissiä, vaikka juuri kävin vessassa.
Menin kuitenkin katsomaan ja alushousut oli aivan veressä.
Menin ihan paniikkiin ja yritin huutaa miehelle että heräis katsomaan, hitot mitään herännyt.
Juoksin side haarovälissä miehen luo ja sanoin että nouse nyt hemmetti, multa tulee verta.
Soita synnärille huusin ja riensin suihkuun.
Verta tuli lisää.
Tässä vaiheessa ei vielä supistellut mutta pakkasimme tenavat autoon ja lähdettiin viemään ne hoitoon, sieltä synnärille.
Synnärillä lääkäri teki sisätutkimuksen, ultrasi mahan päältä sekä alakautta, mutta ei löytynyt syytä veren tulolle eikä hänen mielestä synnytys ollut edes käynnissä.
Laittoi onneksi osastolle seurantaan.
Aamuyöllä käyrille piirtyi supistuksia 3min. Välein mutta en itse tunnistanut niitä kuin alavatsa kivuiksi, sain panadolin ja nukahdin.
Aamulla ennen 7.00 heräsin ja harmittelin kun ei supistellut, laitoin miehelle viestiä että on rauhassa vaan kotona.
Sen jälkeen ne sitten alkoikin, eka tosi epäsäännöllisiä, mutta sitten 10 maissa jo niin kipeitä että uhkasin lähteä kotiin :elä
Mies tuli jo ennen kipeimpiä suppareita ja 15.00 olin niin kipeä että mies pyysi päästä saliin kalvojen puhkaisuun.
Salissa oltiin 15.15 , lääkäri ei puhkaise kalvoja kun synnytys etenee hyvin.
Olin 5cm auki kun tuntui että supistukset harventuvat, oksitosiinia kehiin ja nyt lääkäri tulee puhkaisemaan kalvot klo.16.40
Sitten alkaa kyyti kirjoittamaan.
Pyydän spinaalia, samalla huolestun jos en ehdi saamaan vauvaa ulos ennen kuin puudute lakkaa.
Spinaali vie kivun tunniksi pois.
Sitten ponnistamaan klo.18.20 hämmästyin miten vähän se sattui, kätilö ohjasi todella hyvin.
Poika tulee käsi poskella, napanuora kaulan ympäri.
En saa ponnistaa.
Loppu vauvasta syntyi melkein itsestään.
18.25 hän oli maailmassa