äippä pakkaus,äippärahat

Paljonhan siinä pakkauksessa on hyvää tavaraa. Mutta minä en halua sitä senkään vuoksi, että mielestäni on epäekologista ottaa vastaan tavaraa, jota ei kuitenkaan mielellään käytä... Kun vaihtoehtina on ostaa tuolla rahalla sellaista tavaraa, jonka tietää tulevan kovaan käyttöön. Aivan eri asia oli esikoisen kohdalla, kun ei yhtään tiennyt mitä vauvaööe puetaa ja missä järjestyksessä tai mitä tarvikkeita vauvaa hoitaessa tarvii!
Pitkään mietin pakkausta pelkästään sen makuupussin vuoksi, koska ajattelin että olisi mukava säilyttää lapsille heidän oman pakkauksensa pussi. Ehkä tuo nyt ei kuitenkaan riitä paerusteluksi ottaa pakkausta... mahdollisimman minimalistisesti haluan hankkia nyt tarvikkeita vauvaa varten ku tiedän että suurin osa on turhaa ja käyttötarve lyhytaikainen.
Monella kyllä on juuri tuo asenne, että on kiittämätöntä ottaa pakkaus...

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Olen täällä puhunut pakkauksen puolesta ja itsekin sanonut sen ottavani, mutta saatiinkin yllättäen tosi paljon ja ihan ilmaiseksi vauvan vaatteita, joten pakkaus taitaa ollakin meille ihan turha, sittenkin. Toisaalta harmittaa, kun siinä on se "jokin" kun pakkauksen saa ja pääsee hypistelemään niitä ihan uusia vaatteita, mutta tässä talustilanteessa kannattaa olla realisti ja ottaa vaan ne rahat. Voi hitisin hitsi!
 
Täällä on pakkaus ja tuet laitettu hakuun viikko sitten. Kuinkahan kauan Kelan tädit noita hakemuksia käsittelee?
 
Aivan, täsmentääkseni nyt vielä en tarkoittanut mitenkään pahalla tai arvostellen sanoessani että haluan ottaa paketin vastaan, koska mielestäni se on hieno mahdollisuus varsinkin näin esikoisen kohdalla ja kokisin olevani jollakin tapaa epäkiitollinen jos en sitä ottaisi. Tarkoitin sitä miten itse koen asian henkilökohtaisesti, en niin miten muut kokevat tai mitä kenenkään pitäisi tehdä. En mäkään usko sitä enää seuraavien kohdalla tarvitsevan, mutta näin ensimmäisen kanssa se on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto. Ja se että totesin osan vaatteista olevan "vähemmän silmää miellyttäviä" ei tietenkään tarkoita etteikö ne silti voisi olla ja olisikin kovassa käytössä, vauvan tarkoitus kuitenkaan olla mikään muotinukke vaan tärkeintä on vaatteiden mukavuus itse lapselle.
 
Laitoin nyt nuo rahahakemuksetkin menemään ja huomasin että äitiyspakkaus on jo postitettu perjantaina! :smiley-bounce012Hakemuksen siis laitoin viime maanantaina. Jokohan se huomenna tulisi? Kelan sivuilla näkyi se päätös. En tiedä näkyykö se jos ei hae verkossa.
 
Kuinka nopeesti Crystal83 sulle tuli tuo pakkaus?

Mulla lukee Kelan sivuilla, että maanantaina 25.8. On postitettu ja tässä jo malttamattomana sitä oottelen... Tuleeko siitä ilmotus postissa vai tekstarilla tms, että on saapunut postiin?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sain todistuksen maanantaina neuvolasta.
Nyt olen hakenut äippäpakkauksen ja tuet.
Jään 19.11. äitiyslomalle. Pakkausta odotellessa.
 
Mäkin odotan jo kuumeisesti pakkausta. Ovat pistäneet postiin 22.8. Oliskohan jo huomenna noudettavissa....? :blob5
 
Kävin sieltä sähköisestä palvelusta kyttäämässä, kun sitä kautta tein hakemuksenkin. Tänään tuli myös kirjeellä päätös, että avustus on myönnetty ja ssinä mainittiin postituspäivä. :)
 
Eilen laitoin netissä hakemukset vetämään ja nyt on jo päätökset tehty :) ihanan nopeeta :) vanheinpainraha on vielä hakematta kun pitää töihin se kiikuttaa :)
 
Mä laitan maanantaina paperit postiin, kun vasta silloin saan tulostettua todistuksen viimeisen puolen vuoden yel-maksuista. Äippis alkaa 3.11. Ja hakemus varmaankin perillä 3.9. Joten päivälleen 2kk ennen :) Täpärälle menee, vaikka tuskin se päivän päälle on.
Ihanaa, menot pienenee hurjasti kun ei enää tarvitse maksaa kolminkertaista yel-maksua. Yrittäjällä äitiysraha määräytyy yrittäjän eläkevakuutusmaksujen mukaan. Mitä enemmän maksat, sitä enemmän saat äitiysrahaa.
Mä olen maksanut sen mukaan, että tienaisin vuodessa 30000€, joten aika isoja summia olen viimeisen puolivuotta pulittanut, mutta eipä tarvitse sitten äitiyslomalla koko ajan laskea pennosia. Jos saisin säästöönkin. Haaveilen ensi keväänä 3 viikosta espanjassa. Pitäisi vaan kaneille ja akvaariolle löytää hoitaja.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kauanko sulla Hanskimus kesti että se paketti tuli? Siis siitä kun se oli postitettu? Ja tuliko postissa saapumisilmoitus vai?

Ihanaa ku pääset jo hipmailemaan niitä vaatteita jne :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Perjantaina oli laitettu "postitettu" tilaan ja tänään tuli saapumisilmoitus postista kotiin. Eli meni tuohonkin melkein viikko. Yhteensä kaksi viikkoa meni hakemuksen tekemisestä paketin kotiin saamiseen. Aika kauan mun mielestä. :P

Mut sisältö oli kyl ihana. :Heartred Kuvien perusteella ajattelin, että ei ole kovin kivoja mut on ne. Harmi vain tosiaan ne talvivaatteet kun ovat tosi isoja.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään tuli äitiysraha tilille (ja meni samantien). Noin kaksi viikkoa piti odotella hakemuksen jälkeen.
 
Vihdoin sain hakemuksen laitettua! Jotenkin tuntuu et mä oon vähän jäljessä, mut hyvin ehti vielä :) nyt sit odotellaan rahoja :grin mitähän sitä kaikella sillä rahamäärällä oikein tekisi? :wink Vauvalle kun on lähes kaikki jo hommattu. Ehkäpä laitan rahan säästöön ja kustannan sillä sitten vaikka vauvauinnin ekat kerrat...tai käytän sen itsekkäästi itseeni jotta saan jotain iloa ja piristystä tähän arkeeno_O
 
Oonko ymmärtäny ihan väärin, ettei isyysrshaa haeta etukäteen vaan sitten kun se on pidetty?

Että työnantajan kanssa vaan sovitaan milloin voi isyyslomalla olla ja kelalle hakemus sitten myöhemmin. Ihan kuin oisin jostain lukenut näin.
 
Takaisin
Top