Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Puhua pajatat sille nyt kaksin verroin suomea niin oppii molemmat kielet hyvin :-) näkisin asian rikkautena :-) onko päiväkoti ruotsinkielinen vai ihanko huvikseen pitävät kielikylpyä? Toki olis ollut kohteliasta kysyä vanhemmilta lupa tai kertoa jos on joku toimintatapojen muutos menossa!
 
Ihan huvikseen välillä totes,kun kysyin asiasta et läpällä puhunu,mut nyt kun ollaan oltu kotona suomi tulee taas sujuvasti :) Jännää on myös se et vivil tulee paukamia päiväkodissa ja jos ollaan kotona jäljet katoaa..
 
Meillä ei kyllä puhuta yhtään mitään lähellekään tunnistettavia sanoja, millään kielellä.
 
Meillä sanat muuttuneet vaikeammin tunnistettaviks nyt kävelemään tai oikeastaan juoksemaan ja hyppimään opettelun seurauksena. Äiti tulee selvästi muut sanat onkin sitten vähän sinne päin
 
Meillei sanota mitään! Touhutaan ja tolskataan kyllä minkä kerkee, vauhtia on kuin maailmanlopun edellä ja vaaratilanteita niin, että mun pääni on kohta harmaiden peitossa. Eli sanat jäi jalkojen alle.
 
Meillä käytiin eilen oikein keskustelu :wink '

Äiti: Nyt on aika mennä nukkumaan.
Pekko: Aa-aa
Äiti: Niin, nyt on aika mennä aa-aa. Mehän puhutaan samaa kieltä.
Pekko: ottaa kiinni kielestään :wink

Eli kyllä me jo kovasti jutellaan. Sanoja tulee vaihtelevasti. Selkein sana on äiti :)
 
Meillä ei puhuta vielä mitn ymmärrettävää. Ymmärtää kyllä paljon ja joskus jopa toimii ohjeiden mukaan, yleensä kyllä tekee juuri päinvastoin :facepalm: esim. "tule laittamaan kengät jalkaan, niin lähdetään ulos". Peetu kuulee, että "lähde juoksemaan mahdollisimman nopeasti poispäin äidistä." :shifty:
 
Meillä kyllä kenkiä tullaan kiltisti laittamsan jalkaan. Mutta esim hammasharjan, kun saan käteen niin viljo lähtee samantien karkuun virne naamallaan.
 
Sama meininki täällä! Ainoat touhut, joihin saapuu vapaaehtoisesti, on ruokailu ja kylpy. Muuten lähtee aina eri suuntaan ja saa juosta perässä... Esim. pyllynpesua vihaa nykyään niin paljon, että vetää aina selkäkaariraivarit kun vaan mainitsen tulevan toimenpiteen. Ois mukavampi ilmeisesti jo kakata pottaan, mutta kun on mallia läpilasko, niin aina ei ehditä pottailemaan.

Muutenkin yleensä vastaus on "ei" tai "en" mihin tahansa ehdotukseen. Kunnon jästipää :grin :Heartred
 
Kauhee flunssa mulla ja pojalla :sad001 kaiken huipuksi pikku jätkä telo eilen ittensä kunnolla ku kompastui leluihin ja löi päänsä sohvaan niin että hampaat iskeyty kieleen niin että siihen tuli aivan jäätävä vekki. Verta valui parikyt minsaa ku hanasta ja ihan ambulanssiväki tuli pojan tarkastamaan... Onneks ei käyny pahemmin, kieli toki arka, mutta paranee muutamassa päivässä kuulemma. Kaikkea sitä!
 
Oijoi :-( No on ollut kompastus! Nuo ne on inhottavia juttuja, kun vaan pääsis mahollisimman pitkään ilman. Vaan näin kun sanon niin koputanpa puuta.. Meillä on joka toinen lapsi ollut tikattavana ihan pienestä pitäen, ei auta vaikka mitenkä varjelet ja varot, se haaveri tulee kyllä :-( Mä aina vaan ajattelen, että nämä itse unohtaa pian jo kaiken ikävän. Tiedä sitten siitä, onko se hyvä vai paha :-D
 
Ai kauhee Eriika. Onneks ei käyny pahemmin vaikka on varmaan hurjalta näyttänyt. :-(

Tänään tuo sit oli sukeltanut pääedellä sohvalta alas. Siis ilmeisesti yritti pomppia liian lähellä reunaa. Mies oli nähny tilanteen. Oli kuulemma otsa edellä tullu alas ja niskat vähän ikävän näkösesti menny. Noh kyllä tuo täällä illalla mennä viipotti taas menemään. Et ei kai siinä sit kuitenkaan kauheesti sattunut.
 
Meillä alko jäätävä vatsatauti mä olin eilen pelistä pois ihan kokonaan en jaksanu tehä mitään ja eilen tuli sähköposti päiväkodista,että siellä jyllää raju vatsatauti et jos pystyy olemaan kitona olis hyvä.
 
Vatsatauti on kyllä hirvein tauti ikinä. Mekin sairastettiin koko perhe vuorotellen joku kuukausi sitten :wtf:

Sairastitteko molemmat sen?
 
Toivottavasti ootte jo paremmassa kunnossa tiada. Vatsatauti on kyl ihan kauhee. Ja se on kyllä haastavaa kun on ite niin kipeä ettei oikeen mitään pysty/jaksa tehdä ja terve lapsi pyörii kotona.
 
Takaisin
Top