Ärsyttää, potuttaa, menee hermot!!!

Täällä alkaa pukamat helpottaa, mutta iho ärtynyt siteiden käytöstä... Saa joka vessareissun jälkeen öljytä, talkita ja viime yön nukuinkin ilman housuja pyyhkeen päällä - teki gutaa! Mieskin sano että oo vaan ilman housuja, ei sitä haittaa... Niinpä niin, pervo mikä pervo :D kohta on uus vauva!!!!

Miekkonenhan oli niin kultainen, että kävi ostaa mulle verkkopöksyjäkin apteekista ja just sellasia siteitä kaupasta mitä halusin. Väittäisin, ettei joka äijä kehtais!

Ceridalia. Käy koko vartalolle, ihan vaikka jos nenänkin limakalvot kuivat niin auttaa siihenkin. Levitetään pesun jälkeen kuivalle iholle. Tosi hyvää ainetta :)

Eriika, voisitko ajatella kokeilevasi kestositeitä?

Tietysti jos siteiden pyykkääminen ei tunnu luontevalta, niin ei muuta kuin paljon ilmakylpyjä ja sormet ristiin ettei jälkivuoto kestäisi kovin kauaa.

Muokattu viimeksi:
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti jo valmiiksi se, ettei jälkivuodon kanssa saa pitää kuukuppia :meh: Mä en oo rätteihin koskenut nyt noin kymmeneen vuoteen missään muodossa ja on muuten aivan kauhea kynnys tunkea sellaista pöksyihin! Edes kestorättiä en tahtoisi kun kuppi on niin kätevä! Muttaku ärrrrh, tyhmä kielto!

Elya, mäkin oon ainakin 5vuotta kuppeillu. Mulla menee kans siteistä iho rikki, siksi en oo voinu/halunnu ees pikkuhousun suojia pitää. Kestositeitäkään en viittis hankkia pelkästään tuon jälkivuodon takia. Plus jos jälkivuoto on määrällisesti ees lähellä mun normivuotoa niin saa olla melkonen patukka että pärjään. Nimim. 30ml kevyesti yhden yön aikana, joskus jopa 60ml (eli yhellä yötyhjäyksellä).

Untuva, miten oot ajatellut ton jälkivuodon hoitaa? Kuppiahan ei ilmeisesti sais käyttää tulehdusvaaran vuoksi...

Kertissiteillä, ei oikeestaan oo muuta vaihtoehtoa. Tavallaan toivon että vauva herättelee niin tulee vaihdettua usein. Käytetään sit samaa hoitovoidetta vauvan kanssa :D
Mä en oo (vielä) perehtyny että miksi kuppia ei saa käyttää, onko se sit just toi tulehdusriski? Mä kun aattelin että johtuu siitä että paikat siin kunnos ettei huvita tunkee mitään sinne :D

Sekä tulehdusriski että sitten se että siellä voi olla ladonovet jokseenkin levällään eli voi olla hankala saada pysyyn kuppi/ tamponi muu sisäinen suoja psikallaan niin ettei tuu ohivuotoja. Mä en käytä pilkuhousunsuojia enkä siteitä vaan tamponeja mutta tuon jälkivuodon kanssa on vaan sinniteltävä ja sama juttu ajattelin vuodon määrän niin salliessa nukkua housuitta pyyhkeen päällä ja sit vaan pyykätä ahkerammin että paikat saa ilmakylpyjä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kuukuppikunta ilmaisee asian näin:

"Kuppia ei suositella käytettäväksi jälkivuotoon, sillä heti synnytyksen jälkeen tulehdusriski on suurempi. Tämä suositus koskee kaikkia sisäisiä kuukautissuojia, siis myös tamponeja ja kuukautissieniä. Tosin synnytyksen jälkeen useimmilla on varmasti paikat sen verran hellinä ja mahdollisesti tikattuinakin, ettei ajatus sisäisestä suojasta muutenkaan houkuttele.

Myöskään keskenmenosta tai abortista aiheutuvaan vuotoon tai mahdollisiin raskaudenaikaisiin vuotoihin kuppia ei kannata käyttää, vaikka paikat sen kestäisivätkin, sillä tulehdusriski on silloinkin suurempi."

Eli juurikin niin kun Mju tiivisti. Voi tosin olla ettei tulisi mieleenikään koittaa tunkea sisään mitään ylimääräistä kun just on saanut sieltä kauhean mötikän pihalle, toivotaan siis ettei jälkivuoto kestä kauaa. Mä en todellakaan ala hengailemaan kotona ilman housuja, mulla on pakkomielle nukkua kesälläkin pitkäpunttisilla housuilla (älkää kysykö miksi, en tosiaankaan tiedä). Hengailen sitten rätti haaruksissa, vaikka ällöttää sekin ajatus.

En saannu käynnistystä ku en kestäny sisätutkimusta nii se oli sitä mieltä etten kestä käynnistystäkään..Sanoin sille et tee hellä sisätutkimus et mul on paikat kipeenä nii ei huusin ja itkin kivusta ja sanoin et ota se käsi pois sieltä ja se ei ottanu nii revin sen käden sielt pois.. Nyt en kykene istumaan ja verta vuotaa! (Y) Vittu jess!! Ei toki vituta..

Ei mulla kestositeet kyllä riittäs tähän jälkivuotoon. Käytän kuukupin kanssa kestosidettä noin niin kuin varmuuden vuoksi. Nyt käytössä kertikset koska vuotoa on vielä paljon. Kunhan niukkenee siirryn kestositeisiin :-)

Nappi86, kiitti vinkistä! En nimittäin oo koskaan kokeillukaan kestositeitä ja jotenkin unohtanutkin niiden olemassaolon! Mulla ei hirveesti ees tuu enää vuotoo, mut toki sen verran että sidettä on pakko käyttää. Ihan pikkuläntti on jälkivuotoa joka vessareissulla... Kuin pitkään samaa kestosidettä voi pitää? Siis et onko ne imukyvyltään parempia/huonompia kuin kertikset? (ei nimittäin mitään käsitystä) Et montako niitä sit tarvii, jos haluais niillä pärjätä?

Muokattu viimeksi:
Ei ota sisään vaikka neljäs side jo menossa käski suihkuun ja käski kestää hetki viel kotona kunnes ne on säännölliset ne supistukset..jep jep..

Mä niin toivon et tää jälkivuoto kestäis vähemmän aikaa kun muista, mut epäilen. Muista kestäny jälkivuoto aina sen 4-6 viikkoo. Tosin nyt kun viikko kulunu neidin syntymästä nii en sentää enää vuoda kun tapettava sika. Ja nää jälkisupistuksetkin vois jo loppua, on ne sen verran jo hiipunu ettei oo tarvinnu panadolia vetää tänään.

Eriika, riippuu ihan siteistä/vuodon määrästä/pyykkäysinnosta montako tarvitset. Ompahan tosi ympäripyöreästi vastattu, toivottavasti saat kuitenkin jotain vinkkiä :wink

Muokattu viimeksi:
Takaisin