Äitiysvapaan alku

Mulla ollut koko syksyn mukava toimistotuoli, ja sitten meidän toimistopäällikkö päätti tilata kaikille työntekijöille uudet tuolit. Joo, kuulostaa ihan mahtavalta, mutta kun se vanha oli juuri sopiva ja mukava, ja tämä viikko sitten tänne ilmestynyt uusi on jotenkin tosi epämukava, ei saa hyvää asentoa millään. Oisko muuten siitä johtuen nää mun supistukset lisääntyneet, kun nyt niitä on alkanutkin tulla ihan jatkuvalla soitolla... hmm.. Siis ihan kivuttomia edelleen, mutta maha on jatkuvasti pinkeänä ja neiti punnailee akiivisesti. Ei jotenkin saa työfiilistä päälle kyllä millään.

Joo toi kyykkiminen on kyl pahinta. En tiedä tuolilla, mutta kaappeja siivotessa ainakin. Mulla nyt miehen kans sopimus että siivoon ainoastaan ne kaapit mitkä hyvällä korkeudella seisoen.
Ja kassatyöstä voisin viel kuvitelka et on hankalaa kun eihän siitä pääse edes vessaan sillon kun haluais?

Manna, joo ei mun hommassa ainakaan vessaan lähdetty noin vaan ku asiakasvirta on jatkuva. Jos meinas siitä poistua niin se vaati sitten sen että siihen soitti muista hommista jonkun tauottamaan eikä mun luonteella ainakaan "kehdannu häiritä" toisten työntekoa.

Katotaan, mitä mun lääkäri kohta sanoo väsymyksestä. Kaikista vaihtoehdoista haluaisin sen oikeestaan antavan mulle semmosen lapun missä lukee, ettei tartte mennä töihin kuin vasta puoleen päivään :)
Viikko saikkua univelkaan. Puolipäiväsaikkua ei kuulemma ole olemassakaan vaan pitää sopia työpaikan kanssa.
Ehdotin sit pomolle, että pidän vaan puolet päivistä mut se sano, että lapun mukaan mennään koska vakuutukset. No ei se nyt ihan noin oo, mut jos kerran pomo käskee!

Jotain rauhoittavia olis kans ollut tarjolla nukahtamiseen mut oltiin lääkärin kans yhtä mieltä siitä, että viimehädässä sit vasta. Mä nyt vielä rupeen tolle rauhoittavia syöttään, jos päikkäreillä selviää! Ei ole työ niin tärkeä, todellakaan.

Vauvako, nyt sinä sitten sait saikkua :)

Minä meen huom töihin 1,5vkon saikun jälkeen. Supistelut on rauhottunu, mutta en usko, että toimistotyöstä aiheutuvat selkäkivut ja vatsan kovettuminen on tästä helpottamassa. Meen kuitenkin tosi innoissani töihin ja tosissani yritän vaihdella asentoa päivän aikana niin, että työssä olo onnistuu. Jos on ihan mahotonta, niin toki käyn lääkärissä. Ensi viikolla meinasin pitää yhden saldovapaan ja jouluviikko on lomaa. Sittenhän onkin vaan vajaita työviikkoja ja vika työpäivä on 14.1. Pienillä askelilla eteenpäin :)

Mä alotin vapaan tänään :) oon seuraavan viikon kokonaan lomalla ja sit etäilen joulun ja uudenvuoden muutamat arkipäivät en mä pystyisi enää palaamaan normi toimistoduuniin mitenkään pitää katsoa sit mitä tekee loput 2 vkoa ennen 15.1

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla alko eilen lomailu kun th kirjotti saikkua nää 2 päivää. Varsinainen mammalomahan alkaa sitten tammikuun 14 päivä vasta. Tekemistä olis vaikka muille jakaa, mutta oma jaksaminen ei kulje yhtään samassa :)

Mulla 6 päivää jäljellä ja ONNEKS on hyvä olo (väsymystä lukuunottamatta). On meinaan vielä miljoona asiaa läpikäytävänä sijaiselle. Onneks se on noheva ammattilainen (taputan itseäni selkään onnistuneesta rekrytoinnista) ja ottaa näköjään hanskaan asiat suht nopeesti. Helpottaa omaa vapaille jäämistä kun tietää et ne mun murut on siellä hyvissä käsissä. Tuntuu kyllä hassulta jäädä pitkäks aikaa pois kun on jo 8 vuotta joka arkiaamu tuonne raahautunut. Epätodellista ja hieman haikeeta. Pitää käydä sitten sinappikoneen kanssa näytillä :)

Huomenna viimenen päivä, viimenen päivä, viimenen päivä, viimenen päivä... En voi tajuta! Oon asukkaille töissä tästä puhunut paljon etukäteen. Osaa harmittaa vaikka toisaalta he ymmärtää etten voi tehdä enää töitä. Eräs asiakas pyysi yhtenä päivänä, että vaihdan hänelle sukat. Sanoin väsyneenä etten ole vaihtanut omiakaan kolmeen päivään... No toki minä ne sukat vaihdoin, mutta sekin on taitolaji. Pitää vierailla siellä sitten vielä isommalla mahalla. Ja kuulemma poika on tuotava näytille! No minäpä puen tirpan sinisiin sitä reissua varten ;)

Lääkäri soitti. Ei halunnut vielä kirjoittaa kerralla sairaslomaa äitiysloman alkuun vaan kirjoitti nyt ens viikoksi ja sit meen näytille ma 22.12. ja sillon hän kirjoittaa ilmeisesti loppuajaks. Eli loma alko kai nyt sitten. :) Ei vaan ollenkaan oo positiivinen olo tällä hetkellä, tekis mieli vaan kömpiä peiton alle. Järkky flunssa ja yskä päällä.

Lomat alkoi (talviloma ensin) haikeissa tunnelmissa. Osaston symppispappa oli yöllä yllättäen nukkunut pois. Kaikki oli allapäin ja itku silmässä. Eipä ollu hyvä olla hyvästiä jättäissä kun todennäkösesti suurin osa porukasta vaihtuu minun poissa ollessa. Oon minäkii alan valinnu! Oli niin takki tyhjä-olo, että kävelin töistä kotiin. Siinä meni 2 tuntia... Ruoka on uunissa ja sauna lämpee→Menen ajoissa sänkyyn ja nousen huomenna uuteen aikaan eli minun ommaan aikaan!

Happy, mulla on vähän sama fiilis töistä pois jäämisellä... No, mun hoidokit ei päiväkodista ehkä ehdi lähteä ennen kuin meen takas mutta kun hoitaa noita alle 3v niin eihän ne enää vuoden päästä edes muista mua! :( Se on niin sydäntäraastavaa nähdä vanhoja rakkaita hoidokkeja vuosien takaa ja sit ne ei tunnista mua enää...

Mulla alkoi epävirallinen äippäloma eilen, virallisesti viikon päästä. Mutta vein eilen avaimet ja henkilökortin jo pois, ja sanomassa heipat. Ja olin muutenkin vikaa kertaa tuolla, kun loppui työsopimus. Oli se jotenkin haikeaa, meinasi pomo käydä kyynelehtii, monet kerrat halattiin, yks lapsista ohi mennessään näytti keskarii (vissii ollut vähän ikävä :D), ja mitä muita lapsia näin niin hirveet fani huudot kaiku. Mun 5 vuotias oli mukana, ja oli lievästi sanottuna häkeltynyt äidin saamasta huomiosta :D

Vuosiloma päättyi eilen ja äitiysloma alkaa tänään. Sopivasti Joulukiireet saatu alta pois. Juhlitaan kera kakun :) Minä, mies ja kaikki Tirpan sisarpuolet (4 siskoa, 1 veli). Kakun nimi on Red Velvet Cake ja testataan sitä nyt ekaa kertaa. Liekkö tuosta jokaiselle riittää ;) ?

Liitteet

• 1419664391752.jpg
    1419664391752.jpg
    59.8 KB · Katsottu: 40
Takaisin