Äitiysvapaan alku

Täällä odotellaan saikulla edelleen äippäloman alkua, 20.12 alkaa. Perjantaina vien avaimet jo töihin, mulla siis loppuu työsopimus kun äippäloma alkaa. Miks mua jännittää mennä?? Ollut niin kauan pois, et vieraantunut koko paikasta. Onneks mun 5v kipeenä ja kotona, se saa sit lähtee mun henkiseksi tueksi! :D

Nyt alkoi mammaloma. Tuli kuitenkin pitkä miinus terveysaseman lääkärille, joka oli niin nuiva akka, ettei meinannu kirjoittaa sairaslomaa vaikka olis ollut vaan huimat seitsemän työpäivää jäljellä. Kassatyö on kuulemma kevyimmästä päästä ja blaa blaa blaa... Joopa joo, ole hyvä jamene itse kokeilemaan! Sai kyllä ihan tosissaan puoliaan pitää kun ei meinannu viesti mennä perille, etten pysty!!!

Mut loppu hyvin ja nyt rennosti ottamaan :)

Hyvä Eriika!! Niinhän ne mullaki meinas, että ku teen "vaan" kassatyötä ni eihän se rasita yhtään ku siinähän istutaan pelkästään... Onneks pääsit sinäki ansaitulle levolle :)

Mashnu, taitaa olla ihmisten yleinen käsitys ettei kassatyö oo mitään oikeata työtä, huoh! Sehän nimenomaan on älyttömän stressaavaa, kiireistä ja fyysisesti raskasta etenkin joulun alla tommosessa tavaratalossa kun tuotteetkin on niin isoja... Mut sai kyllä ihan ääntä jo korottaa, et tajusi että oon tosissani. Yks vitsi koko eukko... Nyt ihan naurattaa koko tapaus.

Onnea niille jotka päässyt aloittaan jo Äippäloman Mulla olis vielä töitä ens viikko, no virallisesti mun Äippäloma alkaa kyllä 24.12.. Tän loppuviikon sain saikkua hirveen flunssan takia. Jos jaksais sit vielä ens viikon ..

Mäkin teen kassa työtä,mut mä en saa ees istuu ku oon/olin ärrällä töissä :D Plus postikioski nii ai että<3

Mju, sepä se. Sanoinkin etten oo enää pariin viikkoon juuri kassalla istunut kun en pysty, joten oon seisonut siinä paikallani... Ja kun ei pääse jalottelemaan, niin kyllä siinä alkaa käymään selkään, polviin, alavatsaan, nivusiin yms... Ja lopulta supistamaan, niin ei se herkkuu oo. Ja kyllä mulle tuli ihan kyynel silmään jo maanantaina, kun menin tauolle ku oli ollu niin huono olo... Se oli se merkki sit itelle, ettei enää kyllä kannata mennä, jos itkettämään jo alkaa.

Mä tajusin vasta maanantain imetysvalmennuksessa miten hyvin mun asiat on, kun on satulatuoli: kaksi tuntia oli ihan tuskaa istua sellasella tavallisella odotushuoneen tuolilla. Olisin jo aikaa sitten saikulla, jos mulla olis sellanen työtuoli!

Mä tajusin vasta maanantain imetysvalmennuksessa miten hyvin mun asiat on, kun on satulatuoli: kaksi tuntia oli ihan tuskaa istua sellasella tavallisella odotushuoneen tuolilla. Olisin jo aikaa sitten saikulla, jos mulla olis sellanen työtuoli!
Mulle taas satulatuoli oli aivan myrkkyä ja sai varmat supistukset ku sen päällä keikku. Tosin mä olen sellanen persejalka, että millään työtuolilla ei yltä jalat maahan tms niin on ku ilmassa keikkuis.

Meidänkin kassatuolit on jotain surkeita koululaistuoleja, ettei niillä pysty kyllä kukaan istumaan ergonomisesti vaikkei ois paksunakaan... :/

Ai niin, kun kassat on sen korkusia kuin on! Toimistotyössä voi onneks säätää pöydänkin omien jalkojen mukaan (vaikka sitten hankalasti).

Mä teen ihan normaalia toimistotyötä eli istun koko päivän. Ja neuvolalääkäri eilen pyytämättä määräsi kerralla yli kk saikkua mammaloman alkuun saakka koska istumisessa vatsa kipuillut. Lääkäreitä on näköjään moneen junaan!

No te saatte sentään istua TUOLILLA, mä kykin päivät sellasella lapsille mitoitetulla jakkaralla! :D Pitäis oikeen mitata miten matala se on... Siitä ylös nouseminen on täyttä tuskaa nyt ja pitää pysähtyä hetkeks ennenkuin voi ottaa ekan askeleen.

Takaisin