Äitiysvapaan alku

Nämä henkilöt joita riipiitiikin puolileikillään kehotti maustamaan on ainakin tähän ketjuun kirjoittaneet jo pidemmän aikaa huonosta olosta ja yrittäneet sinnitellä kun lääkärit eivät ole todesta ottaneet joten siitä taisi alunalkaen olla kyse. Tiadalla ja mashnulla tilanne on ollut jo pitkään kehno. Ja he ehkä ovat olleet kilttejä ja tunnollisia eivätkä ole uskaltaneet kyseenalaistaa lääkärin auktoriteettia tai päätöstä vaikka olo on ollut huono.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon just sellanen "kiltti" potilas, oon kieltäytynyt monesta saikusta (ennen raskautta) ja olin nytkin kun tää jalka homma ilmeni niin 2kk töissä kunnes alko vaikuttaa henkisesti, ja oli pakko mennä lekuriin. Aina lääkärin kysyessä "jaksatko töissä?" Vastaan "joo, mutta kivuliasta ja hidasta se vaan on." Kuitenkin mielessä mietin et apua, auta mua!! En jaksa! :D Huomaa että oon työnarkomaanin lapsi... :)

Multa lääkäri kysyi, että kirjoittaako se saikun sinne lomaan asti. Totesin, että on parempi niin koska ei ole työnantajaakaan kohtaan reilua että mä käyn aina yhden vuoron kokeilemassa ja sitte jään taas saikulle. Jäi multa 7 työvuoroa nyt sit tekemättä...

Mulla on ne 6 työpäivää jäljellä huomisesta lukien. Vähän oon pettynyt kun en jaksanut koko putkee vaan olin saikulla tämän alkuviikon. Tuli kyllä tarpeeseen, en tajua mistä tuota unta riittää! Ja ruokahalukin on palannut ;) Ihan hyvillä mielin meen huomenna töihin. Levänneenä!

Mulla on tää päivä mukaan lukien 14 työpäivää jäljellä. Vapaa alkaa käytännössä joulusta, kun eka virallinen äitiysvapaapäivä on la 27.12. Viimeisiä viedään ja kyllä se hurjalta tuntuu, kun päivät hupenee, vaikka toisaalta vapaa tulee todella tarpeeseen.

Se kyllä vähän harmittaa, että en pysty pitämään yhtään vapaata ennen joulua ja kun oon toisissa töissä kiinni vielä sen koko viimeisen viikonlopun ennen joulua (oikeastaan siis vielä 16 työpäivää jäljellä) niin en oikeasti tiedä, milloin ehtisin laittaa vähän joulua kotiin; siivota, leipoa, koristella, jne.

Työpäivien jälkeen oon niin väsynyt ja revenneen kohdun kannattimen takia myös niin kipeä, että ihan normaali siivoaminenkin jää hoitamatta. Tarvitsisin tosiaan pari päivää ihan vain jouluvalmisteluihin.

Mulla alkaa vapaat jo joulusta, jee! Tajusin että oli jotain erikoislomapäiviä jotka piti pitää tämän vuoden puolella ja sen lisäksi käytän jäljelle jääneet lomat ennen virallista äippää 19.1. Meillä on niin paljon uudistuksia ja muutoksia tulossa, enkä muutenkaa palaa tähän hommaan, joten jään hyvillä mielin joulusta lomalle ja viettämään omaa aikaa. Sitten kun se vauva syntyy ei taida kauheasti olla aikaa nukkua ja lukea kirjaa.. ;-)

Sunnuntai-ilta... Nyt sitä rupeaa tajuamaan että mun ensi viikko alkaa ihan uusissa merkeissä kun ei tartte mihinkään mennä. Saa olla kotona valmistautumassa vauvan tuloon ihan rauhassa. Hetki omaa aikaa ennenkuin alkaa täysin uusi elämä pienen pojan kanssa :Heartblue

Oli kyllä niin vaikeeta olla tänään töissä, että taispa jäädä viimeiseksi päiväksi. Työt loppuis muutenkin ens viikon torstaina, että ihmeen pitkään tuolla jaksoikin...

Minä odotan perjantaita...siitä alkaa minun lomat! On tämä olo ihan eri vapaa päivän kuin työpäivän jäljiltä! En toivos, että yksikään tässä tilassa oleva joutuu kokemaan semmosta uupumista, että itkuksi menee.
Tosin mietin jo sitä, että käykö mulla aika pitkäksi? Opintojahan minä suoritan vielä tammikuussa, mutta seinät kotona voi alkaa tympiä. Mies lupasi järkätä mulle hommia jos alan kiukutella liikaa, siellä maalla ois kuulemma tekemistä... Uppistaa! Pitääpä älytä pitää suu kiinni siitä toimettomuudesta sitten ;)

Mulla vielä 9 työpäivää ja fyysisesti jaksaa ihan hyvin mutta henkisesti voi tehdä tiukkaa. Tänään alko sijaisen perehdytys ja onneks tuntuu olevan sen verran ammattilainen ettei ihan solutasolla tarvii kaikkee käydä läpi.

Mitä mä oon ollu nyt saikulla.... torstaista lähtien ja tylsää on o_O
Tänää kokeilin siivoilla, pyyhkiä pölyjä ja imuroida ni heti alko supistaa :sad001 Onneks systeri lupas tulla tekee meille joulusiivouksen ni ei tarvii alkaa ite reikiin :smiley-chores020 :)
Mun tekis muuten ihan hirveesti mieli laittaa jo joulukuusi :p:greet008

Meillä on jo 2 kuusta tyttöjen huoneessa. 90cm korkeita muovikuusia täydessä juhlatällingissään :) Laitettiin Joulu jo ensimmäisenä adventtina kun pikkutytöt halusi. Teinille riitti valoketju ikkunaan.

Mä jo miehelle sanoin et kuun puolessa välissä laitan :) se lähtee kuitenki hyvin nopiaa joulun jälkee... Viime vuonnakin 26 pv sanoin et loppu nyt ja lähti kaikki joulu jutut varastoon :rolleyes: :smiley-angelic006

Meillä on vielä jouluverhot keittiössä viime joulusta! :D Tosin ne on sellaset tosi neutraalit beiget missä on hentoa punaista kuviointia. Tyttären huoneeseen ja olohuoneeseen laitettiin muoviset pikkukuuset jo viikkoa ennen ekaa adventtia. :) Ollaan vähän jouluhulluja...
Damn, mun äitiyslomasijainen ilmoitti perjantaina että saikin muuta työtä! Eli nyt haetaan uutta sijaista. Tosin eihän se mun ongelma ole, ei tarvii edes perehdyttää seuraajaa ite.

Takaisin