Äitiysvapaan alku

Untuva tanskan yksityisen sektorin hienous :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Metalshade ihan uskomatonta mutta ei kela kyllä lakia seuraa laissa on aina jokin olosuhteet huomioiva lakipykälä joten ne taitaa siellä lukea lakinsa kuin piru raamattunsa..

Tuo metalshaden mainitsema tapaus olisi jo työsuojelun laiminlyönti..

kyllä kerroin ihan avoimesti ja sanoin että tulee päiväksi tekeen mun hommat...työpaikkalääkäri oli mukana 3 tuntia,mutta no..voin minäkin mennä toisten työpaikalle istuun perse homeessa 3 tuntia ja hoitaan työpuheluita :p

Mun työnantaj on onneksi keskisuuri,hyvämaineinen ja perhekeskeinen kuljetusliike ja ei firman johto halua omalletunnolleen keskenmenoja.

ei täällä verorahoilleen saa vastinetta, tarvis siirtyä politiikkaan :)

(tosa esimerkki : http://www.sosiaaliturvanmuutoksenhakulautakunta.fi/ratkaisut/index.php?todo=4&id=131 )

Metal kyllähän sen aikastetun pitää mennä läpi, koska sitä voi hakea ja saakin kaikki jotka haluaa. Mä en sitä nyt hakenu, kun se on kuitenkin sieltä toisesta päästä sitten pois :)

Mulle soitti tänään yks täti ja kysy et mitenkäs jatko kun mun soppari loppuu 10.12. Ilmotin sitten etten enää kuukauden takia tee mitään sopimusta, eikä tolla kuntouttavalla pysty edes tekemään kun minimissään 3kk soppareita. Kysy täti sitten et mitäs kuukauden päästä, niin totesin vaan et jään äippälomalle :D Täti oli pikkasen yllättyny, mut piti yrittää viellä et jos mä jotenkin jatkaisin sen kuukauden.
Mä oon niin jo psyykanny itteni et enää 7 työpäivää ja sitten lomailen :)

Minullekin tuli Metalshaden työoloistaan kertomasta mieleen, että työsuojelun kannalta tuollaisia työoloja ei pidä olla. Siihen se epääminenkin varmaan liittyy. Toki siinä tilanteessa viranomaisen eli Kelan pitäisi olla työsuojeluviranomaisiin yhteydessä asian selvittämiseksi. Ja suosittelisin Metalshadenkin olevan (vaikka nimettömänä), koska eihän tuollaista saa tapahtua! Saattaa vaaraan sekä työntekijät että sivulliset kanssaeläjät.

Ja tarkoitan siis nimenomaan vaarallisten aineiden käsittelyä koskevien säännösten rikkomista. Työn fyysisyys on vielä asia erikseen. Hyvä, että sairaslomaa olet sentään saanut.

Muokattu viimeksi:
Kaikilla aloilla on jo alettu lipsumaan. Kun aina voi palkata tilalle esim. Puolalaisia,jotka tekee halvemmalla. Ja niinkuin kelan työntekijä sanoi: ammatinvalinta kysymys...

Oikeesti sanoiko se idarivirkailija niin ?? Onneks mä en ollut pöydän toisella puolella olisin todennäköisesti kysynyt että oletko edelleen sitä mieltä että ammatinvalintakysymys jos itse tekisit vaarallisissa oloissa töitä tai sun pitäisi istua satulatuolisi sijaan seiväs hanurissa 8 h ?? Se idiootti ei tunne edes työlainsäädännön alkeita kun jokaiselle on taattava turvalliset työolot.

niin, mutta kun se ei ole kelan vaan työsuojelupiirin/työnantajan/toimeksiantajan ongelma... kyseinen virkailijahan heitti mut kelasta pihalle, kun ei nykyään saa vahingossakaan tarjota papereita kelaan, kaikki hoituu sähköisesti...
lääkäri ,joka on myös kelan asiantuntijalääkäri, kertoi heti,ettei voi puoltaa kyseistä rahaa, kun ei ole näitä säteily yms.. juttuja.
valitettavasti näin toimii kela. olis tarvinnut olla laborantti,palomies,lentoemäntä tai joku muu. eikä mua enää edes riso, tunkekoon sen rahan hanuriinsa, mutta tuntuu vaan epäreilulta,varsinkin kaikkia kanssa siskoja kohtaan,jotka tekevät mm. raskasta varasto, elintarvike tai vartiointi hommaa.
kunhan tämä lastensuojelu-kohu laantuu, täytyy koittaa laittaa viestiä kansanedustajille, josko jotakuta kiinnostais,suomalaisten naisten kohtelu, kun muuten ollaan niin helevetin tasa-arvosia ja demokraattisia.

Joo eihän se niiden vastuulla ole korjata asiaa mutta uskomatonta idiotismia siltä virkailijalta ja lääkäriltä ei ne sais tuommoisia laukoa vaan hyvän hallintotavan ja hallintolain mukaan niiden pitäisi ohjata sut oikealle viranomaiselle. Aivan käsittämätöntä ..

Lääkäri kirjoitti mut saikulle. Suostu venyttää alkua maanantaihin ku sanoin et mulla on ihan hyvä olla ja haluun olla töissä. Kuitenkin kuulemma kaksosista normaalisti kirjotellaan viikolla 28 saikulle. No, tuli vähän puskista ku tosiaan ajattelin itekseni et jos ois viel ollukki töissä.
Toivottavasti muilla nää asiat selvii.
Metalshade: eikö työterveyslääkärin kirjoittama lausunto erityisäitiysrahasta siis käynyt?

Sanna : ei käynyt,koska kyseisessä ketjussa työskentelee myös tuo kelan lääkäri,välittömästi kirjasi papereihin,ettei ole altistumaa mihinkään. TAYSin mielestä lääkärin olisi pitänyt jäävätä itsensä,mutta kun on noita ennakkotapauksia joissa hylsy,niin kelahan pyyhkii pöytää mun hommilla. Lääkärihän voi päivätyössään puoltaa ja illalla kela hommassa kieltää. Oma lääkäri kyllä lupaa yrittää oikaisua,on vissiin jotain henk.koht. kaunaa kelaa kohtaan :)

Sain tänään esimieheltä tiedon että palkkis toimittaa mun tiedot kelaan tämän vuoden loppuun mennessä. Eli ei mitään toivoakaan saada tietoa rahoista ennen kun äippäloma alkaa. Tättärää.

Sama tääl. 8 vuoroa jäljellä jos maanantaina ruoto taipuu töihin...

Ensimmäistä kertaa eilen lähin työkaveri kyseli vointeja, ja kuinka raskaus on yleisesti sujunut. (Miespuoliset henkilöt eivät ole turhan tungettelevia näissä asioissa, thank goodness!). On myymässä mua uuteen projektiin vielä joulunalusviikoksi + välipäiviksi, ja jos olen saikulla, joutuu itse painamaan kyseistä projektia niskalimassa... että meidän molempien puolesta toivon voivani silloin vielä työskennellä...

22 vuoroa jälellä tään päivän jälkeen! Ootan niin jouluviikkoa, silloin ois vaan yks päivä töitä ja loppuviikosta vapaata ja viikko sen jälkeen vaan 2 päivää töitä ja loppuviikon vapaata :smiley-bounce016 Ja sen jälkeen onkin sitten vaan 4 päivää jälellä ennen äippäloman alkua :D

Kokeillaas taas tätä työntekoa.. Oli onneks laitettu työvuorot suunnitellusti ja vapaus työelämästä koittaa ensi viikon perjantaina. Edellyttäen, että mun paikat kestää sinne asti... Eli 8 työvuoroa jäljellä.

Takaisin