Äitiysvapaan alku

Mulla 26 työpäivää,jos meen lauantaina takas töihin saikulta ja saa tosiaan nähä meenkö takas töihin :/

Jos meen maanantaina töihin mulla on 15 työpäivää jäljellä. Ma-aamuna on onneks ultra TYKSissä niin sit kuulen meenkö sieltä suoraan töihin vai takas kotiin... Harmittaa vaan työkavereiden puolesta jos jään vielä saikulle kun tuskin saavat sit sijaista maanantaiksi kun ite kuulen vasta kymmenen aikoihin mikä on tuomio.

Tänään pitäis töihin mennä ja kiinnostaa ku kilo p**kaa... Viime viikolla pidin jo talviloman pois ja eilinen oli vp, tänään pitäis raahautua iltavuoroon ja tosiaan raahaudun... :( mihinkään ei satu enkä oo kipee, ei vaa nappaa enää työnteko. Tää sohva tuntuu paljo kivemmalta paikalta. Nimim. Sängystä suoraa sohvalle siirtynyt:)

Joo täällä alkaa virallinen vapaa hurjat 28 päivää ennen la:ta eli mun kohdalla 16.1 kun la on 12.2..
Pidän lomat joululla ja tuskin tuun uuden vuoden jälkeen enää istumatyöhön.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä kans vasta 10.1 alkaa äitiysvapaa... Alkaa "masentaa" ku miettiiki et sinne on nii kauan :o noh, jospa se aika menis nopeaa ku jouluki tulossa ninon tekemistä paljon:)

Saapa nähdä järjestääkö vave mammalle tammi yllärin.. Eilen vielä mun maha alkoi siitä missä rintsikan kaarituki oli ja nyt se on tipahtanut useamman sentin n 4 alemmaksi joko se on äitiinsä tullut mieluummin tunnin ajoissa kuin minuutinkaan myöhässä tai sitten sillä on oma exit pläni :)

Täällä alkaa kans vast 12.1 mammaloma,mut saa nyt nähdä pystynkö olee töissä ku alkanu tulee supistuksia :/

Mulle sanottiin äitipolilla että supistukset kuuluu asiaan eikä niiden takia saikkua saa. Tai ainakaan minä en saanut.

Mulla kyllä menee koko tammikuu opintopisteiden keräämiseen eli paukutan raportteja yötä päivää. Helpottavinta on ettei tartte omiin leipätöihin mennä itteään särkemään eikä tartte saikkulomista vääntää terveydenhuollon ja/tai työnantajan kans. Minä petaan itelleni niin lepposat oltavat mitä vaan pystyn. Ihan riittävästi on tuota stressiä ja epämääräisyyttä muutenkin.

Joo täällä alkaa virallinen vapaa hurjat 28 päivää ennen la:ta eli mun kohdalla 16.1 kun la on 12.2..
Pidän lomat joululla ja tuskin tuun uuden vuoden jälkeen enää istumatyöhön.

Miten sulla noin myöhään alkaa? Mulla LA 23.2. ja äippäloma alkaa 19.1. :O

saikulla nyt 7.viikkoa,kun kela epäsi erityisäitiyspäivärahan.. raskaana ollessa kelan mielestä saa työskennellä yli 2 m korkeudessa, tippumisvaara ei ole este, saa repiä yli 250kg painavia rullakoita kynnyksen yli,koska raskastyö ei ole peruste, saa nostella 50-100kg tavaroita, koska jälleen se ei ole tarpeeksi raskasta. 6h autossa istumista ja ajamista, ei ole peruste,vaikka tärinä ja veritulppa riski onkin. yli 12h 5vuoro ei ole peruste, ulkona 3-4 metrissä sileällä pelti saksinosturilla lastaus lumisateessa ei ole peruste.

omalla järjellä..en viitsi ottaa riskiä,koska kukaan kela ei korvaa jos lapsi vahingoittuu muutaman satasen takia :)

aikaistettua äitiysrahaa hain 28.12 lähtien...saa nähdä meneekö läpi..tuskin :)

pitää olla altistuminen tarttuville taudeille, radioaktiiviselle säteilylle, tupakansavulle tai joutua hengittämään myrkkyjä. mikään muu ei mene läpi... meillä on adr kuljetuksia, joissa kaikkea ed.mainittua tapahtuu, mutta ei ole peruste, koska pakkaukset on kuulemma niin hyviä...no joo, tulis terminaalille katteleen ;)

Eli mä saisin sitä erityispäivä rahaa,koska altistun aika paljon tupakan savulle päivässä kun oon töissä :D

Metalshade, jos teillä on adr-kuljetuksia niin teillä on myös suojavarusteet, koulutus ja säännöt niitä varten, eikö? Eiks sen pitäis jo sanoa että riski on aina olemassa!

juu, mutta kun adr-koulutushan on ennaltaehkäisevää... eli me toimitaan kun vahinko on jo sattunut, adr-lakihan sanoo ettei rikkinäisiä tuotteita sais lastata, mutta kyllä niitä vuotavia ibc-pyttyjä ja räjähtäneitä akkuja yms,kulkee käytännössä.. mutta kela on kela, sielä katsotaan mikä on laki, eikä käytäntöä.

Toisaalta varmaan työnantajakin antaa mieluummin sun olla saikulla just niin pitkään kuin haluat kunhan et kerro KELAlle mitä työpaikalla OIKEESTI tapahtuu eikä mitä papereissa lukee...

Takaisin