Äitiysvaatteet

Tähän aikaan viime raskaudessa tissit oli kasvanut tosi paljon ja joutui vaihtamaan isompiin liiveihin. Nyt eivät ole kasvaneet yhtään, ihan ruppanat ovat. Voisikohan imetys olla syynä? :scratch

Mulla vähän sama, ei tunnu samalla tavalla pinkeiltä, kuin ekassa raskaudessa. En kyllä enää ole yli puoleen vuoteen imettänyt, mutta mietin kanssa voisko liittyä siihen, että ne on kuitenkin jotenkin muotoutunut jo kertaalleen.
 
Mulla ei sovi enää kuin collegehousut jalkaan! Maha on ihan turvoksissa. En kyllä ajatellut ennen ultraa hommata mammavaatteita, mutta voi olla että kohta on pakko. Nyt vasta menossa 7+5.
 
Tilasin HM:ltä pari äitiysmekkoa, kun olivat niin edullisia alessa (9€ &15€).:rolleyes: Tulivat jo ja ovat tosi kivoja. Uskoisin, että niitä voi ilman raskauttakin tulevaisuudessa käyttää.
 
Esikoinen on syntynyt marraskuussa, joten aika hyvin samoilla äitiysvaatteilla pärjää. Kiva kun ei tartte toppakamoja erikseen hankkia!
Esikoisen raskaudessa käytetyimpiä vaatteita oli Cubuksen pitkät perustopit (ei siis äitiysmallia), farkut tai mammaleggarit/jumppatrikoot ja neuletakki. Kesällä mekot ja shortsit oli kovalla käytöllä, 2018 kesä oli tooodella kuuma ja raskas vaikka olikin raskauden puoliväli vasta. Noita pitkiä toppeja täytyy ostaa uusia, vanhat on yöpaitakäytössä :D Toivottavasti niitä myydään vielä.
 
Jos jollain on vinkkejä isojen naisten raskausvaatteita myyvään paikaan niin otetaan vastaan :)
Täytyy varmaan anoppi muutenkin hälyttää muokkaaman housuja Vielä ei oo kiire (8+4) mut jossain vaiheessa :woot:
 
Tilasin muutamia käytettyjä äitiysvaatteita netistä. Tarvitsin mukavampia kotihousuja, sillä etä+istumatyössä housunkaulus helposti painaa jo alavatsaa (rv12+4). Löysin myös muutamia siistejä perustoppeja, jotka jäävät varmasti käyttöön myös raskauden jälkeen.

Kaupasta olen ostanut uutena nyt raskaussukkahousut. Pärjään pitkälle niillä ja olemassa olevilla hameilla kun käyn vaan pari kertaa kuukaudessa toimistolla. Jouduin myös ostamaan parit isommat rintaliivit. Jossain vaiheessa ostan varmaan myös farkut uutena.
 
Farkuista puheen ollen, minä en oo tykännyt raskausaikoina käyttää ollenkaan mammafarkkuja. Tuntunut, että nekin jotenkin ahdistaa. Ehkä sattunut vaan vääränmallisia. Mulla ollut yleensä monet legginsit (eri paksusia) ja yhdet vähän siistimmät housut joita oon pitänyt kun oon käynyt neuvolassa, lääkärissä tms. Nytkin hommasin h&m:ltä parit mammalegginsit. Onneksi ei tarvi juuri liikkua ihmisten ilmoilla, niin ei oo väliä mitä on päällä kunhan tuntuu hyvältä :happy:
 
Farkuista puheen ollen, minä en oo tykännyt raskausaikoina käyttää ollenkaan mammafarkkuja. Tuntunut, että nekin jotenkin ahdistaa. Ehkä sattunut vaan vääränmallisia. Mulla ollut yleensä monet legginsit (eri paksusia) ja yhdet vähän siistimmät housut joita oon pitänyt kun oon käynyt neuvolassa, lääkärissä tms. Nytkin hommasin h&m:ltä parit mammalegginsit. Onneksi ei tarvi juuri liikkua ihmisten ilmoilla, niin ei oo väliä mitä on päällä kunhan tuntuu hyvältä :happy:

Mulla oli viime raskaudessa muutamat erityyliset äitiysfarkut ja pakko sanoa että niillä oli merkittävästi eroa. Tykkäsin itse eniten joustavista, olikohan ne sitten myytykin ihan jegginseinä. Eivät puristaneet mistään jne mutta silti asiallisen näköiset.

Nyt kun on etätöitä niin pärjännyt hyvin vielä collareilla ja lökäpöksyillä. Pitäisi varmaan jossain kohtaa hankkia taas äitiysfarkut neuvolaa yms varten kun tarttee mahdollisesti olla hieman edustavampi.
 
Mä oon ostanu parit perus mammaleggasti ja parit jumppatrikoot, niitä oikeastaan vaan käyttänyt jo pari viikkoa. Mammafarkut ei vielä pysy päällä :D Löysin myös hennesiltä mama-mallistosta sellaset ohuet alusshortsit kesäksi mekkojen alle. Esikoisen raskaudessa ihan lopussa farkut ei tuntunu hyvältä, mutta muuten käytin kyllä pehmeitä ja joustavia mammafarkkuka hennesiltä. Oli myös hellekesä, joten mekkoja käytin paljon.
 
Juuri ajattelin että täytynee ostaa jotain siistejä mammahousuja, mutta nyt näyttäisi siltä, että olen ensin viikon lomalla ja sitten etänä kolme, niin ei tarvi käyttää housuja ollenkaan!! Tai todennäköisemmin vietän koko neliviikkoisen ihanissa jätticollareissani, ja katselen sitten huhtikuun lähestyessä että mikä silloin on sopiva housukoko.
 
Kaveri vinkkasi tällaisista: Carriwell Flexibelt Waist Expander -venyvä raskausvyö, one-size – Muut – Tarvikkeet – Lastentarvikkeet – Verkkokauppa.com

Sain tällä jo pidennettyä ulkohousujen käyttöikää (kun ne eivät enää menneet turvonneen pötsin takia kiinni) ja farkkuihinkin jo kokeilin että toimii, kunhan käyttää pitkää paitaa kaverina. Tosin omat lempifarkut olivat niin lowcut, ettei vielä tarvinnut edes jatkopalaa - eipä sillä, ei ole farkkuja tullut juuri käytettyäkään. Olen käynyt kauppareissut, neuvolat ja lääkärit ihan vaan casualisti collareissa :wacky:
 
Mä tilasin tällä viikolla hm:n mama-leggareita, kun alkoi puristaa omat vyötäröltä. Turvotustahan se tässä kohti vain on, enkä usko että oma vauvavatsa vielä aikoihin oikeasti näkyy, sen verran on pehmustetta edessä omasta takaa. Mutta onpahan nyt parit leggingsit sit tulossa.
 
Eilen kävin ostamassa mammafarkut ja -sukkiksia, niillä toivottavasti pärjäilee aika pitkälle. Mekkoihin ajattelin enimmäkseen siirtyä, ainakin kun pakkaset loppuu, kun ei nuo farkut kyllä mitkään ylimukavat ole! Minulla on usein ihan tavallistenkin farkkujen kanssa samaa ongelmaa, että kun vyötärö on sopiva niin kiristävät reidestä (mikä on kyllä outoa, koska näytän niin tasapaksulta pötkylältä, ei kurvin kurvia) ja näiden kanssa ihan sama - kokoa isompien vyötärön väliin mahtui käsivarsi ja tilaa vielä jäi, ostamani pienemmän koon housut olivat reidestä aika napakat. Ja kun vyötä ei tietty voi laittaa, niin joka kerta istuessa valuvat. Ärsyttävää! Mutta onhan se mukava kun housut jalassakin pystyy hengittämään. :grin Samalla hain nastapohjalliset ulkoilukenkiin, sen verran pääkallokeliä ollut viime päivinä.
 
Mä kävin kaivamassa varastosta ne äippävaatteet jotka oon jemmannut. Muutama paita, legginssit ja sukkahousut. Yhtään äitiyshousuja mulla ei oo ja viime raskaudessa en niitä kaivannut. Ainoa vaan et noissa mun suosikkihousuissa joissa viimeksi menin koko raskauden on haaroissa reikiä niin ei oikein töihin voi niitä laittaa. Pohdin et ostaisinko uudet samanlaiset :)
 
Mulla on jo ennen raskautta ollut käytössä parin h&m mammaleggingsit. Jouduin laparoskopiaan, eikä haavojen takia maha kestänyt muita kuin noita trikoisia kangas vatsan yli vedettynä. Nuo leggingsit ovat olleet kyllä istumatyöläiselle muutenkin ihanat. Tällä viikolla saapui ekat varsinaisesti raskautta varten tilaamani vaatteet asosilta. Yleensä olen tykännyt niiltä tilatuista vaatteista mutta nyt oli pari pettymystä mukana.
-Lindexin imetysliivit - muuten jees mut vähän pienet. Tilasin 40-42 koon ja sieltä tuli M. En tiedä miten siellä joku sen m-kooksi oli tulkinnut.
-2-pack alushousuja, Mamalicious saumattomat pitsivyötäröllä. Koko M-L ja nyt viikolla 13 ehkä just sopivat. Kohta kiristää pitsin kohdalta. En oo yleensä palautellu nettiostoksia ja yleensö ne on olleetkin ihan nappeja. Ehkä revin sen pitsin vaan pois
-Muut vaatteet ihan toimivia. Pitkähihaiset t-paidat, urheilupaita ja -leggingsit, paksu casual mekko hyviä eikä näytä hassulta pienelläkään mahalla.
Muuten mulla on paljon löysiä mekkoja, joiden toivon mahtuvan vielä pitkään.
 
Muokattu viimeksi:
Oon kans miettinyt että jotkut äitiysmallin urheilutrikoot kannattais varmaan hankkia. Käyttäisin niitä siis kyllä enimmäkseen muuhun kuin urheiluun; esim. mun töissä pidempien yläosien kanssa rento ja joustava yhdistelmä. Mutta mutta, en oo osannut vielä päättää että minkä merkin trikoot sitä kannattais tilata kokeiluun. (Nettikaupat tässä nyt etusijalla ostoksia tehdessä)
Saa vinkata jos on antaa suosituksia!:wink
 
Ostin tänään lidlistä ohkasia collegehousuja. Näyttivät olevan matala vyötäröiset ja kotona kokeiltunat ovat tosiaan hyvät. Vyötärö joustaa ja jäävät matalalle, jo nyt vatsan alle. :grin
Luulisi menevän pitkän paidan kanssa hyvin vielä kesälläkin. :)
 
Kävin Prismassa hypistelemässä äitiysvaatteita ja valikoima oli todella kehno. Täytyy käydä joku toinen prisma vielä katsomassa. En oo mikään shoppailija joten mahdollisimman helpolla yritän päästä
 
Mulla alkaa housut painaa ikävästi ja joutuu avaa nappua et voi rauhas olla, mut mietin et onneks on lökäreit.. vaik niil ei mielellään liikkuis ulkona sit on rikkinäiset lämpölegginsit mut ehkä pakko käydä ostaa jotkun enemmän joustavat housut ku farkut..
+ Liivit kasvanu 70C:st 75 D:hen ja pelottaa koska joudun laittaa liivit taas päälle ku en oo pitkään aikaan käyttäny.. melkonen muutos, hyi! :d
 
Takaisin
Top