Äitiysvaatteet

Mä menin ja ostin ensimmäisen raskauspaidan Lidlistä :woot::wacky:
Näytti ihan kivalta eikä maksanut juuri mitään (alle vitosen). Ajattelin, että otetaan riski ja ostetaan :wideyed:
 
Minä kans lueskelin Lidlin lehteä ja huomasin mamma vaatteet. Olivat kyllä kivan näköisiä, mutta jospa sitä vielä hetken jaksais odottaa. Mulla ei oo mitään äitiysvaatteita jäljellä kun annoin kaikki pari vuotta sitten serkulle. Ainoastaan imetysliivit pidin itselläni kun ne on niin mukavat päällä etten osaa enää muita käyttää :)
 
Minä kans lueskelin Lidlin lehteä ja huomasin mamma vaatteet. Olivat kyllä kivan näköisiä, mutta jospa sitä vielä hetken jaksais odottaa. Mulla ei oo mitään äitiysvaatteita jäljellä kun annoin kaikki pari vuotta sitten serkulle. Ainoastaan imetysliivit pidin itselläni kun ne on niin mukavat päällä etten osaa enää muita käyttää :)
 
Eilen plussasin ja sopivasti kauppareissulla tarttui matkaan äitiysleggarit ja paita, kun Lidliin oli sellaisia tullu Laatu oli tosin housuissa huono, oli ihan selvä ommelvirhe. Täytyy huomenna käydä vaihtamassa, jos siellä niitä vielä on jäljellä. Malli oli tosi kiva!
 
Just kaivoin läpi mun mammavaatteet. Oon muutaman kilon painavampi lähtötilanteessa ku edellisen kans n 4 vuotta sit, mut onneks tuntu vaatteet menevän päälle. Ainoo et en oo ns kesällä ollu ennen raskaana ni kesävaatteita varmaan on ostettava sit ku alkaa lämpenemään..
 
Onpa muuten ihana aika olla raskaana. Ei tarvitse viimeisillään kärsiä toppavaatteissa, eikä edes vauvaa tarvitse heti topata kauheasti. Myöskään kesän kuumat ilmat tuskin ovat vielä hirveän tuskaisia. Mulla on yksi heinäkuinen ja silloin oli kuuma.:help
Tällä kertaa kesällä on varmasti helppo kirmailla vaan hellemekossa söpön pikku vauvamahan kanssa.:king Muuten sitten jollain mekoilla ja legginseillä.
 
Onneksi on tallessa esikoisen ajalta aikalailla kaikki äitiysvaatteet. Tosin ehkä farkut tai kahdet täytynee ostaa, sillä ne olin heittänyt jo pois kun oli kuluneet puhki.
 
Ei nyt liity äitiysvaatteisiin, mut ostin tänään nastakengät! Aattelin et nyt on hyvä syy pysyä pystyssä :) samalla reissulla ostin uudet toppahousut, kaksi kokoa isommat kuin vanhat että mahtuu vielä mahan kanssa. Tai kuvittelen et jää sitte mahan alapuolelle mukavasti, kun on vähän reilummat. Kävin koiran kans lenkillä ja täytyy sanoa, et oli kyl miellyttävää kun on kunnon kengät.
 
Ei nyt liity äitiysvaatteisiin, mut ostin tänään nastakengät! Aattelin et nyt on hyvä syy pysyä pystyssä :) samalla reissulla ostin uudet toppahousut, kaksi kokoa isommat kuin vanhat että mahtuu vielä mahan kanssa. Tai kuvittelen et jää sitte mahan alapuolelle mukavasti, kun on vähän reilummat. Kävin koiran kans lenkillä ja täytyy sanoa, et oli kyl miellyttävää kun on kunnon kengät.

heh, mä ostin maanantaina toppahousut ku oli pakkasia tiedossa, eikä edelliset mahtunu jalkaan. Ostin koon 38, vaikka vähä oli tiukahkot ku aattelin et mä tästä laihdutan. Ja torstaina tein plussatestin :rolleyes:
Toivottavasti pakkaset ei jatku, ku ei noi mee kiinni varmaa kohta enää..
 
Ihan en vielä äitiysvaateosastolle rohjennut tänäänkään, mutta kävin ostamassa väljempiä ja mukavampia alusvaatteita. Varsinkin rintaliivit on ahdistaneet ja puristaneet ihan kauheasti, nyt hain suosilla yhdet urheiluliivit ja parit saumattomat + Lindexin ihania bokserimallisia saumattomia alushousuja isommassa koossa.
 
Mä aattelin tänään käydä varastosta hakemassa imetysliivit. Muut omat puristaa sen verran et pakko siirtyä niihin.

Mä en oo mahtunut omiin toppahousuihini kuopuksen jälkeen. Huomasin vasta nyt kun olin laittanut jalkaan ne ettei mee kiinni. Viime talvi oli niin leuto ettei oo housuja tarvinnut ja nyt aattelin et jos laihtuis sen verran et nuo menis joskus kiinni. Turha toivo :D Mut oon nyt vaan kulkenut niin et vetoketju on auki. Toistaiseksi ovat sentään jalassa pysyneet.
 
Tähän aikaan viime raskaudessa tissit oli kasvanut tosi paljon ja joutui vaihtamaan isompiin liiveihin. Nyt eivät ole kasvaneet yhtään, ihan ruppanat ovat. Voisikohan imetys olla syynä? :scratch
 
Parit farkut vois hommata ja muutaman paidan, ettei tarvii nykyisiä venyttää pilalle. Jos viitseliääksi äidyn, niin saatan tuunata yhdet vähälle käytölle jäävät farkut maharesorilla. Ja pari mahatuubia pitää olla ehdottomasti, ne oli viimeksi yksi parhaista hankinnoista (yksi oli oikeasti hm minihame :grin, mutta toimii tuossakin käytössä oikein hyvin), meni ensin mahan kanssa paidanjatkona ja myöhemmin niillä sai imettäessä mahan piiloon, ettei tarvinnu napa paljaana olla, jos helmaa nosti.

Eikä kyllä mitään käryä, millä viikoilla viimeksi otin käyttöön, miten voi näin unohtua.
 
Mun täytyy kohta mennä liivikaupoille. Nyt nämä alkavat olla liian isot jumppaliiveihin. Kokeilin häissä olleita olkaimettomia, joissa on superhyvä tuki sivuilla. Kuppikoko alkaa olla pieni, mutta tuntuivat muuten hyvältä kun hinkit eivät heilu miten sattuu.
Missä liivikaupassa asioitte? Osaako joku neuvoa minne mennä, jos kuppikoko on jo valmiiksi DD-E?
 
Täällä joku kehui Carriwellin imetysliivejä, oli myös siis isorintainen. Mun hyvä ystävä suositteli mulle Bravadon imetysliivejä, hänellä myös E-kuppi niinkuin mulla ja todennut hyväksi.

Carriwelliä saa ainakin Zalandolta ja vauvantarvikeliikkeistä, samoin Bravodoa myy alan kivijalkaliikkeet ja verkkokaupat.
 
Facebookin feedissä on alkanut vilisemään äitiysvaatemainoksia.. Ilmeisesti ei ole jäänyt mainostajilta huomaamatta, että olen vieraillut viime aikoina raskausaiheisilla sivuilla Tosi kivannäköisiä vaatteita on kyllä näkynyt, saapa nähdä milloin sorrun hankintoihin Pengoin vanhat varastot läpi, eikä sieltä mitään kovin käyttökelpoista kamaa enää löytynyt.
 
Jotain raskausvaatteita on jemmassa. Legginssit on kuitenkin kuluneet molemmilla kerroilla puhki, joten sellaiset täytyisi tilata. Onko suosituksia hyvistä? Aiemmin olen muistaakseni käyttänyt H&M:n.
 
Mun täytyy kohta mennä liivikaupoille. Nyt nämä alkavat olla liian isot jumppaliiveihin. Kokeilin häissä olleita olkaimettomia, joissa on superhyvä tuki sivuilla. Kuppikoko alkaa olla pieni, mutta tuntuivat muuten hyvältä kun hinkit eivät heilu miten sattuu.
Missä liivikaupassa asioitte? Osaako joku neuvoa minne mennä, jos kuppikoko on jo valmiiksi DD-E?

Sellainen nettikauppa kuin Lumingerie. Tutustuin aiempien raskauksien aikaan, kun tuo sama haaste että isohko kuppikoko (suhteessa pieneen ympärysmittaan) ja mikään hm-mitoitus ei koskaan toiminut Mutta koska toi on nettikauppa, niin sitä tilaus-palautusrumbaa joutuu tod.näk. vähän tekeen ennen ku paras vaihtoehto löytyy... Tai sillai mulla ainakin kävi
 
Nyt vielä ei ole tarve millekään äitiysvaatteelle, mutta kyllä jossain kohtaa tehtävä ostoksia koska aiemmat vaatteet onkin aikalailla kierrätetty ystävän kanssa loppuun asti. Uudenlainen tilanne vaatetuksen ja mahan suhteen myös mulla, että raskaus osuu erilaiseen vuodenaikaan kuin aiemmin. Nyt hyvällä tuurilla selviän toppahousukauden näillä olemassaolevilla tavallisilla ...paitsi jos jääkausi jatkuu maalis-huhtikuulle saakka
 
Yritän sinnitellä niskaturvotusultraan asti. Uskon selviäväni sinne asti näillä vaatteilla, mutta sitten taidan tarvita jo farkut tai vastaavat siistit housut. Ekaa odotan, eikä ole siis mitään varastoja ennestään.

Jotenkin sitä ei uskalla luottaa vielä siihen, että kaikki menisi kuitenkin hyvin. En halua siis ostaa "turhaan" äitiysvaatteita:sad001 mahtavaa että ajattelen lapsestani jo ennen syntymää, että "ei susta kuitenkaan mitään tuu". Toivottavasti ultran jälkeen olisin luottavaisempi:rolleyes:
 
Takaisin
Top