Äitiysvaatteet

pumpei

Kommentoinnin ninja
Helmikuun äidit 2019
Huhtikuiset 2021
Joko olette ottaneet mammavaatteet käyttöön? Niin hirvittävä tuo turvotus, että farkut ahistaa päällä ja tuntuu että nappi lentää irti... Mietin, että pitääkö tässä jo lähteä housuostoksille?!

Te, joilla on kokemusta, niin mitkä olette kokeneet hyviksi äitiysvaatteiksi? Mitkä ovat olleet hutiostoksia?
 
Minä ostin viime raskaudessa suosiolla tavallisia vaatteita isommassa koossa heti alkuraskauden turvotuksissa, menivät sitten synnytyksen jälkeenkin päälle. Varmaan saa kohta taas niitä kaivaa käyttöön kun ehtivät jo jäädä isoiksi :rolleyes: jäätävä turvotus täälläkin ja pientä vartalokriisiä, kun kroppa alkoi juuri näyttää jo vähän siltä miltä ennen edellistä raskautta ja nyt sitten taas plussasin. Vaikka toki tiedostan, että tämän raskauden jälkeen on kaikki aika maailmassa palautua taas kuntoon. :)
 
Mä ostin ekassa raskaudessa hm mammafarkut. Otin ne jo käyttöön vaikka oon vasta kuudennella viikolla. Niin kauhee turvotus ettei pysty pitää omia farkkuja. Housut on muuten ihan hyvät mutta eivät vielä oikein pysy ylhäällä kun ei ole mahaa mikä pitäisi housuja ylhäällä:grin

Aattelin et ostan ehkä vielä toiset farkut joskus myöhemmin jos noi ei ala istumaan paremmin tai jos ne jää pieneksi.

Muita vaatteita kuten paitoja kattelen muutaman peruspaidan sitten kun ei omiin enää mahdu. Takkiasiaa täytyy miettiä, käyn kaverin kaapilla ensin ja ostan jos en niihin mahdu.
 
Viimeksi ostin muutamat hm äitiyshousut, niistä tykkäsin ja taitaa olla edelleen kaapissa valmiina odottamassa, vielä en ole ottanut käyttöön vaikka normi farkut kiristääkin jo. Jotain ostin käytettynäkin viimeksi.
 
Mä kävin just yks päivä läpi niin kaikki esikoisen raskausajan housut on sopivia. Mutta parit leggarit täytyy ostaa kun käytän paljon tunikoita töissä.
 
Ja juu on myös tallessa esikoisen ajalta kaikki ostetut ja saadut mammavaatteet. Ainut vaan että viimeksi loppuraskaus osui kesään, joten vaatteet sen mukaisia, saa nähdä kuinka paljon niistä on iloa tammi-helmikuussa :hilarious: lähinnä hm:ää minullakin, jotenkin tykästyin niihin.
 
Minäkin olen pohtinut tätä vaateasiaa, kun esikoinen syntyi elokuussa, niin silloin pärjäsi hyvin löysillä leggareilla ja mekoilla. Olen muutenkin reippaasti ylipainoinen, niin samoilla vaatteilla pärjäsi, eikä tarvinnut ostaa varsinaista äitiysvaatetta. Nyt tarvii ehkä hankkia jotain isompaa toppahousua ja -takkia jos hassusti käy pakkasten kanssa loppuodotuksesta. Varmasti melkonen metsästäminen :p
 
Muokattu viimeksi:
Mulla meni onneks viimeks loppuun asti omat talvivaatteet. :)
 
Mulla on yksi (ruma) pitkä ja löysä toppatakki, jota käytin viimeksi kun siihen mahtui vatsa hyvin eikä se päällä edes huomannut, että olen raskaana. En tosin tiedä sitten että mahtuuko siihen vielä loppuraskaudesta :joyful: toppahousut piti lainata jo alkutalvesta äidiltä kun omat ei mahtuneet viereenkään, nyt en tosin muista että ehdinkö jo palauttaa ne.

Tuolla mekko/tunika ja leggarit meiningillä mentiin täälläkin melko pitkälle, toki muutamat mammafarkut löytyy myös. Olisin saanut yhdeltä tutulta mammafarkkuja tuossa keväällä, mutta hankala tietää etukäteen noita kokoasioita, niin en viitsinyt sitten ottaa kun olivat isompia kuin nuo aiemmin käyttämäni. Voihan se tietenki olla että vanhat ei mahdu, mutta pitää sitten hommata uusia!
 
Totta, viimeksi olin itsekin loppukesästä elokuussa viimesillään, joten varsinaisia äitiysvaatteita ei tarvinnut niin paljon. Nyt eri kun osuu kylmimpään aikaan vuodesta. Äitiystoppatakin bongasin keväällä alesta ja ostin kun oli niin halpa vaikka en ollut vielä raskaana...
 
Mä sain tänään postissa ekat viikko sitten tilaamani äitiyshousut ja voi kuinka ihanaa on, kun housut ei paina alavatsaan yhtään! :) Vähän liian isot tilasin, mutta oli sen verran edulliset, että tilaan vielä toiset kokoa pienemmät tähän alkuun.
 
Totta, viimeksi olin itsekin loppukesästä elokuussa viimesillään, joten varsinaisia äitiysvaatteita ei tarvinnut niin paljon. Nyt eri kun osuu kylmimpään aikaan vuodesta. Äitiystoppatakin bongasin keväällä alesta ja ostin kun oli niin halpa vaikka en ollut vielä raskaana...

Olitpa fiksu kun ennakoit tuon takin! Mä oon nyt koittanu katsella alesta äitiystoppatakkeja, mutta en ole vielä ostanut. Muutamia ihan hyviä on kyllä löytynyt.
 
Minullakin on esikoisen ajoilta vaatteita tallessa, mutta silloin ei toppavaatteita tarvinnut, joten täytyy vissiin täälläkin ruveta tutkailemaan jos alesta löytyisi :)
 
Mulla on esikoisen aikaan ostettu mammatakki, joka vaatii hieman fiksailua mutta menee varmasti vielä ensi talven. Uutta en raaski ostaa. Muuten olen kulkenut viime aikoina tunika/mekko + legginssit -kombossa, joten vaatevarasto ei vielä hetkeen kaipaa täydennystä. Jotkut mammaleggareiden kaavat pitää varmaan kohtapuoliin etsiä.
 
Mulla on esikoisen aikaan ostettu mammatakki, joka vaatii hieman fiksailua mutta menee varmasti vielä ensi talven. Uutta en raaski ostaa. Muuten olen kulkenut viime aikoina tunika/mekko + legginssit -kombossa, joten vaatevarasto ei vielä hetkeen kaipaa täydennystä. Jotkut mammaleggareiden kaavat pitää varmaan kohtapuoliin etsiä.

Vinkkaa ihmeessä, jos löydät jostain hyvät mammaleggareiden kaavat!
 
H&M alesta tuli shoppailtua vaatetta. Viimeksi selvis omilla vaatteilla pitkälle, mutta vaan pöksyt piti vaihtaa puolessa välissä raskautta mamma pöksyihin.
 
Mulla on kaikki 4v takaa vielä tallessa. Hauskaa että la ihan samassa kuussa kuin silloinkin niin vaatteet pitäis sopia. Eri asia sitten tykkäänkö niistä vielä. Silloin sinnittelin varmaan taammikuulle asti omalla takilla mutta ihan viime viikoiksi ostin mammatoppiksen alesta vai kirppikseltä (en edes muista enää). Mutta jos sinne asti päästään niin vois kyllä ottaa ton topoiksen käyttöön jo aiemmin.
 
Mä käytin esikoisesta ne kahdet housut niin loppuun, että meni roskiin, kun en enää tarvinut. Muutaman siistimmän koltun ja mammakalsarit on tallessa. Yhdet mammaverkkarit ja T-paita olleet koko ajan käytössä samoin yksi mammahuppari tuli tiensä päähän vasta äskettäin. Muistaakseni pääsääntöisesti omilla paidoilla mentiin loppuun asti. Ekat mammahousut ostin tosi alussa jo viimeksi, kun omat housut ahdistivat ja puristivat vaikkei mahaakaan vielä ollut. Nyt rv 5+2 vetäisin aamulla farkut jalkaan ja hoh-hoh.... Eipä taida kauaa pystyä näitäkään pitämään... Jos nyt kuukauden vielä pärjäis ilman mammahousuja...
 
Takaisin
Top