Äitiysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin tänään ostamassa parit äitiyslegginssit :grin Vähän ne on vielä väljiä mahan kohdalta, mutta enköhän mä ne pian täytä :joyful: Ovat suoermukavia, kun eivät pätkääkään purista tuota nykyään jo pysyvää turvotuspalloa. Uusia rintsikoita alkaisin kanssa tarvita, vanhat on alkanut ahdistamaan.

Mä kävin myös tänään ostamassa yhdet mammapöksyt Hennesiltä. Vaikka niitä en vielä tarvitsekaan, mutta ovatpahan valmiina kaapissa. Jännä kyllä nähdä, kuinka pian masu alkaa kasvamaan :)

Esikoisesta aloin käyttää äitiysvaatteita myöhäisillä viikoilla. Vielä rv 25 eivät töissä suurin osa edes aavistaneet että odotan.

Tästä kakkosesta on mammikset ollut käytössä alusta asti, turvotus on ollut aivan järkkyä. :nailbiting:

Hmm, mietin että multa löytyy kaikki perus äippävaatteet että raaskiiko niihin enää hirveästi rahaa laittaa. Mulla on muutamat farkut, legginssit ja toppeja sekä t-paitoja. Yksi neule ja muutama mekko.
Käytin esikoisen aikaan paljon neuletakkeja niin niillä sai paljon erilaista ilmettä kun päällä oli muuten äitiystopit/t-paidat. :rolleyes:

Mulla on yhdet mustat pöksyt, yhdet farkut, leggarit, pari-kolme paitaa, pari t-paitaa. Siinäpä ne, enempää en taida ostaa. Ainoo mitä mietin, on takki, koska mun kaikki normitakit on niin tiukkoja, ettei maha niihin mahdu. Mutta toisaalta voihan sitä käyttää villatakkeja tms.

Mulla on yhdet mustat pöksyt, yhdet farkut, leggarit, pari-kolme paitaa, pari t-paitaa. Siinäpä ne, enempää en taida ostaa. Ainoo mitä mietin, on takki, koska mun kaikki normitakit on niin tiukkoja, ettei maha niihin mahdu. Mutta toisaalta voihan sitä käyttää villatakkeja tms.

Mä oon kans mittinyt että paksuja villatakkeja ja iso huivi ni tarkenee. :D

Mulla on yksi takki joka meni esikoisenkin raskausaikana vielä loppumetreillä jopa, joten taidan tyytyä siihen.
Tuo villatakki kikka on kyllä hyvä! :)

Mulla vielä äitiysvillakangastakki kaapissa kun en ole saanut aikaiseksi myyntiin laittaa, joten se menee hyvin tuolla syksyllä sitten :) Siinä vielä paljon tilaa mahalle ja viimeksi pitkäselkäisyyteni johdosta mahani ei ollut kovin iso ja takkiin jäi siten ylimääräistä tilaa. Saas nähdä miten tämän masun kanssa käy :)

Mä mietin eilen illalla, että varmaan kuvittelen vaan, kun tuntuu, että olis ehkä syytä ottaa farkuissa lisäkuminauha ja masutuubi käyttöön, mutta täällähän on jo aikaa sitten keskusteltu moisesta! Mulla siis on nyt 11+3 ja vaikka varsinaisesti ei mielestäni päälle päin näy mitään, niin kyllähän tämä vatsa on iltaisin turvoksissa ja farkut ahdistaa. Viimeksikin pärjäsin pitkään sillä, että laitoin farkkujen nappiin hiuslenksusta jatkon ja sit sellasen masutuubin siihen päälle ja käytin pitkiä paitoja, joten samaa ajattelin kokeilla näin alkuun. Mutta ilmeisesti se masu voi toisessa pullahtaa näkyville melko ajoissa, joten mielenkiinnolla odotan, milloin näin tapahtuu :)

Mä jouduin myös ostamaan jo parit mammapöksyt, turvotus alavatsalla on niin jäätävä etenkin luennoilla pitkään istuttua. Toivotaan nyt, ettei ahteri tästä kovin leviäisi niin että pökät mahtuisi jalkaan raskauden loppuun asti ;) Ostoslistalla on vielä pari pitempää toppia ja mammasukkiksia. Meinasin muuten tuonne kesään saakka pärjätä ilman kummempia äitiysvaateostoksia noiden uusien pöksyjen ja pitkien teeppareiden sekä villatakkien turvin. Kaapista löytyy myös muutama vintagemekko joiden laskoksiin pieni maha mahtunee vielä useampia kuukausia :)

Mä selvisin ekan raskauden yksilöä äitiysfarkuilla, äitiysleggareilla ja ihan vaan toppi+neuletakki yhdistelmällä. Gina tricon/cubuksen pitkät topit oli hintalaatu-suhteeltaan hyviä. Pahiten venyneet heitin sit pois joskus sen vauvakupla-ajan jälkeen ku tuli peiliin katsottua muutenkin kuin vahingossa. Talven kuljin takki auki ku oli hiki muutenkin koko ajan :D
Farkut on jemmassa ja muutamat imetysrintsikat. Jotkut legsut vois ostaa keväällä ja uskon et legsu+tunika/mekko/hame on kesällä mukavin. Ja lököhousut tietenkin.
Esikoisesta mulla tuli kyl aivan valtava pötsi, ihan hillitön. Muutamaan "onko siellä varmasti vain yksi?"-kyselyyn sai kyllä vastata (vaikka ihan normikokoinen napero sieltä tuli). Vähän jännittää et tuleeko samanlainen ja kuinka nopeasti. Turvotus on tälläkin jos tuttu, avaan housuista kyllä nappia,etenkin jos joutuu istumaan.. Viimeks selvisin normifarkuilla melkein puoleen väliin ja mahakin alkoi näkymään vasta joskus Rv 15 jälkeen... ja sithän se tosiaan vaan paisui vauhdilla :D

Mulla on parit leggarit, yhet housut, jokunen toppi, muutama mekko, treenivaatteita. Ajattelin pärjätä niillä. :) Paidat on ainoita mitä joutuu varmaan hankkia kun en omista yhtään pidempiä, kaikki on normi kokoisia ja istuvia. Pitää toivoa että kesällä ei oo mitään juhlia. :D

Nettikaupoista oon ite tilaillu. Muutenki suosin treenitrikoissa korkeaa vyötäröä joten niitä löyty kaapista jo muutenkin. :)

Mä en oo nettikaupoistakaan (tai sitten en vaan tiedä oikeita paikkoja ;)) löytänyt mitään kovin kivoja mammatreenivaatteita. Vinkkejä siis kaivataan!

Mulla kans kiristää kaikki trikoot jo kauheasti. Äsken melkee ratkes vetskari treenipaidasta :D
Mä oon käyttäny nyt Casallin Harmony pantseja treenatessa. Mulla on niitä useammat kappaleet ollu vapaa-ajankäytössä mut nyt otin salillekkin kun näissä on ihana paksu joustava vyötärökaistale joka menee nii pienen ku ison masun kanssa. Nää on melkeen aina XXL:ssä tarjouksessa! Kesäksi tosin täytyy ehkä saada jotkut trikoot kumminkin :)

Joo henkalta on ainakin aikasemmin löytyny sellasia capripituisia urheilupöksyjä mihin maha mahtuu loistavasti.

Edellisestä raskaudesta mulla on kaksi t-paitaa, yhdet farkut, legginsit ja farkkusortsit, sekä tunika ja mekko. Niillä mennään ja sitten perus joustavilla topeilla, neuletakeilla ja joustavilla/ilmavilla mekoilla.

Ihanaa kun sattuu kesä nyt tuohon jo muhkeahkoon maha-aikaan niin saa esitellä sitä masua mekoissa <3

Kiitos vinkeistä, varmaan suuntaan henkkikselle sitten (jos ja kun) tarve isomahaisemmille jumppavaatteille alkaa olla akuutti :)

Just mietin samaa ku Inkeri! Eli kiitti vinkeistä :) Huomaa et keskivartalon tuki on nyt jo selkeesti heikentynyt ni kohta tarvii varmaan jonkun kevyen tuenkin vaikkei mahaa vielä juuri olekaan! :rolleyes:

Just mietin samaa ku Inkeri! Eli kiitti vinkeistä :) Huomaa et keskivartalon tuki on nyt jo selkeesti heikentynyt ni kohta tarvii varmaan jonkun kevyen tuenkin vaikkei mahaa vielä juuri olekaan! :rolleyes:

Mulla on tukivyö ollu nyt kokoajan käytössä töissä ja salilla että vois jo ennakoida tulevaa. :)

Takaisin