Äitiysvaatteet

Hei, mistä ihmeestä saa äitiyssortseja/-kapreja? Pengoin eilen hiki hatussa henkkamaukan, lindexin ja kappahlin valikoimat. Lindexissä ja kappahlissa ei näköjään ollut lainkaan äitiysvaatteita (tai sitten oli piilotettu niin hyvin, etten löytänyt), ja hennesissä ainoat millään tavalla kesätyyppiset äippävaatteet oli yhdet vesirajafarkkusortsit. Ei kiitos.

Keksittekö muita ketjuliikkeitä, joissa vois olla tarjolla kevyempää vaatetta odottavalle?

Jos sää nimittäin lämpenee tätä tahtia, olen kohta pulassa, kun ainoat päälle mahtuvat housut on kolmet pitkät äitiyshousut, jotka ei varsinaisesti ole mitään kesäpöksyjä.

Nessu 15+5

Meijän H&M:ssä oli myynnissä capreja, shortseja ja hameita kans. Joskin kahta jälkimmäistä oli vaan hajakokoja, joten oisko ollu viime kesän jämiä. .

Veikkaan myös, että kesävaatteet ei ole vielä tulleet. Täältä taisi H&M:stä löytyä myös ne farkkushortsit ja sitten jotkut kangasshortsit, jotka kyllä vaikutti ihan kivoilta. Tosin en sovittanut! Capreja ei ole tullut vastaan. H&M:llä on ainakin niitä chinoja, jotka varmaan saisi käännettyä vajaamittaisiksi. Niitä sovitinkin ja oli kyllä kivat päällä, mutta ei tullut ainakaan vielä ostettua. :)

Samaa ongelmaa oon pohtinut! Nyt näkyy olevan shortsit muotia, ainakaa HM:n ja Elloksen nettikaupoissa ei ollut kuin shortseja ja mun selluliitit ei oo niitä varten. Capreja siis oon epätoivoisesti etsinyt!

Mama Liciuksella (kirjoitinko oikein?) oli yhdet, Keskisellä sovitin, mut niissä se resorin alla oleva farkkuosa oli myös takaa mallia "lantio" ja mulla on niin tyhmän mallinen perse, et mulla pitää nousta kunnolla peffan yli housut, muuten ne valuu koko ajan. Mut jos jollekin istuu normifarkuista lantiomalli, niin sit varmaan nuokin on hyvät eli vinkkinä :)

Koska en malta pätkiä mun mammahousuja, niin oonkin sitten aatellu, että leikkaan vyötärön edestä matalammaks mun vanhoista capreista ja takaa vyötärökaistaleen pois ja saumuroin niihin kaksinkertaisen trikoon. On niin tuhannen kulahtaneita nekin vaan jo et ilman raskauttakin oisin saman pulman edessä :(

Mä mietin kans mitä pukea päälle kun ollaan jo paljon pihalla iltapäivisin töissä ja tulee lämmin pitkissä housuissa... Täytyy sovittaa pari kesää sitten (vajaa 10kg isompana) käyttämiäni shortseja ja capreja tai sit kirpparilta ostamiani äitiysfarkkuja jotka olikin huonon malliset päällä, jos ne istuis paremmin jos leikkaa lahkeet lyhkäsemmäks. Mekkoja en viitsis ihan vielä käyttää kun ne on olkaimettomia. Tietty joku huivi harteilla nekin kävis jo.

Ostin zalandosta pari pitkää trikoohametta. Luulen, että ne tulevat kovaan käyttöön kesällä kun shortsit ei ole ollut juttuni moneen vuoteen. :)

Mä läkähdyn pihalla auringossa! Pitkät äitiysfarkut masupussilla, äitiysalushousut ja paita päällä, eli kolme kangaskerrosta vatsan päällä! Ja kevätnilkkurit jalassa - jalat ui kohta kengissä. Meen kyllä suoraan töistä H&Mlle kattomaan kevyempää/lyhyempää alaosaa. Eikä nyt tietenkään voi varjoon mennä kun vihdoinkin on näin lämmin, eli kärsin auringossa. :D

Janna, toimiiko noi olkaimettomat mekot lasten parissa? Omani tykkäsi aina tilaisuuden tullen vetää ne alas... Se oli tosin silloin vuoden/parin ikäisenä, teillä taitaa olla jo isompia?

Mä tilasin henkkamaukalta semmosia äitiysalkkareita, mitkä jää mahan alle... Kun mahan alla rutussa joudun pitää mun kaikkia alkkareita kun puristaa. Vaan just tuli mieleen, että voisi kai alkkareitakin tuunata niin, että leikkais etuosan matalammaksi ja kaarevammaksi ja... Sit tekis sille reunalle jotain? Kanttaisko sen sitte jollain tai laittaa vaikka pitsiä (joka ei tosin siellä mahan alla paljon iloa kellekään tuo) :D

Tema, ai hitto, nyt vasta tajusin et mahtaako mulla olla edes sopivia olkaimettomia rintsikoita noihin mekkoihin?!? Kotona varmaan kuopus 1v vetää innoissaan mekkoa alas mutta töissä on eka-toka luokkalaisia ippessä. :)
Jos joku bongaa jossakin tuubitoppeja, joissa olis rypytys sivuilla (eli extra-kangasta masulle) niin kertokaa heti! :D

Mä löysin just äsken FB-kirpparilta 8 euron mamma-caprit. Valkoiset tosin, yäh, mutta ei huvita metsästää ja maksaa uusista :) Haen ne huomenna, toivottavasti vastaa kokoaan ja sopii päälle. Ei tosiaan kiinnosta kauheesti ostella äippävaatteita ylipäätään, saati muutaman hellepäivän takia vielä kesäversiotkin.

Arvasin että täältä löytyy kohtalontovereita! Siis oon tänään metsästänyt myöskin shortseja. Kirppikset ja kaupat käyty läpi..H&m:ssä tosiaan oli kolme mallia enkä ihastunut yksiinkään niistä.. tästä tulee ilmeisesti hankalaa... En tosiaan ole mikään mekkotyyppi tai jos mekon laitan niin sitten haluan sukkahousut ja kesällä vihaan sukkahousuja. Täytyy ehkä kaivaa ompelukone esiin ja alkaa muokkailemaan omia vanhoja housuja ja tuubitoppeja yhteen :D yhdet farkku legginssit leikkasin jo ja ompelin tosiaan tuubitopin siihen kiinni masupussiksi. Tällä tyylillä siis vain yksi kangaskerros mahan päällä koska ylettyy vielä rintojenkin päälle :)

Nappasin tänään H&M:n alerekistä shortsit 3€:lla. Oli kyllä koon liian isot, mutta kivasti istui silti, kun malli oli sellainen ettei koon kanssa niin justiinsa. Taisi siis olla viime kesän mallistoa kun siellä alerekissä roikkui. Kaupungissa käytän yleensä aina mekkoja/hameita ja joskus myös pitkiä housuja, joita on kääräisty niin, että nilkat näkyy. Shortseja tulee käytettyä taas lähinnä mökillä. Toinen ostokseni oli H&M:n ihanan kevyet pellavahousut. :)

Mistähän vois löytää joko vetoketjullisen hupparin tai neuletakin? Tarttis jonkun sellaisen jonka vois vetäistä päälle sellaisilla keleillä kun takki on liikaa, mutta jonkun pitkähihaisen tarvii... Noita liehuhelmaisia neuletakkeja tietty löytyy ihan normi vaateosastoilta, mutta niitä saa kiinni...

Blackpanther ainakin babystylessä vaasassa oli huppareita en tiedä onko niillä nettikauppaa jos ei sinne kulkua.Eilen kävin seinäjoen h&m:llä mut ei nyt mikään huippuvalikoima.Löytyiskö myös netistä hakusanalla?

Sain eilen mun esimieheltä mammahousut. Se oli ostanut ne Mangosta, mut ei ollut tajunnut niiden olevan äitiyshousut. Ihmetteli vaan, kun ei resoriosa pysy ylhäällä. Ne on vielä mulle liian suuret, mut sopii kyllä myöhemmin. Kiva ylläri! :)

Vaveli, netin kahlasin jo läpi kaikilla hakusanoilla mitä keksin (jotain löytyi tyyliin 70-80 € hintaista.. menee *vähän* yli budjetista joka on kyllä ihan max 50 €) :) Vaasaan on tarkoitus kyllä mennä, mutta varmaan vasta parin viikon päästä... oiskohan silloin vielä..? Henkkamaukan verkkokaupassa ei oo eli jos myymälässä on, niin ovat kai jotain jäänteitä jostain ja varmaan ehtivät nekin mennä ennen kuin ehditään paikanpäälle (Sjoelle seuraavan kerran on asiaa vasta kun on rakenneultra 31.5.).

Voi hyvä sylvi, miten vaikeeta on löytää ei-vesiraja mammasortsit/kaprit! Kiersin eilen kaikki tämän kaupungin potentiaaliset vaateliikkeet ja mammakaupat. Saldo: pelkkiä takapuoleen loppuvia mikrosortseja. Ei kiitos. Siis eikö urheilullisille, paljon liikkuville ja rennosti pukeutuville odottajille oikeasti valmisteta/myydä kesähousuja?

Takaisin