Äitiysvaatteet

Blackpanther siitä on hetken aikaa kun kävin.Uskoisin et on mut hinnasta en kyl muista.Miehen huippuidea et käydään keskeisellä ja no ei ollut ainakaan porukkaa.Ei mikään huippuvalikoima ollut äitiysvaatteita.Yhden pitkähihaisen paidan ostin.Ja muuten henkkamaukalta ostin vaan ihan perus t-paitoja vähän isompana oli jotenki parempia :)

Nessu, välillä on tuntunut ettei sellaisia shortseja ole ollut silloinkaan kun en ole ollut raskaana. Ostin joskus Stadiumista miesten uimashortseja lenkkeilykäyttöön kun en myöskään halunnut vesirajashortseja.

Vaveli: joo, me käytiin viime vkl Keskisellä ja oli pieni pettymys se äitiysvaatepuoli... Varsinkin kesävaatteiden osalta... Pitkähihaisia en edes katsonut.

Mä sovitin eilen kaikki mun housut, sekä äitiys että normit. Ostin viime raskaudessa paketin äitiyshousuja käytettynä ja niistä kahdet oli aivan liian pitkät enkä jaksanut lyhentää niin jäi käyttämättä. Nyt päätin et toiset niistä pätkäsen joko kapreiksi tai sortseiksi. :) Mut harmittaa aivan vietävästi kun en löydä viime raskaudessa paljon käyttämiäni t-paitoja. :( Luulin laittaneeni ne samaan laatikkoon pienimpien vauvanvaatteiden kanssa mutta ei ollut siellä. Ja eilen kaivoin vaatekaappini läpi eikä löytynyt. En vaan tajua mihin ne olen piilottanut. :(

Onko muut joutunut käyttämään jo yöllä liivejä? Alkuraskauden kipeät rinnat on helpottanut, mutta silti on epämukavaa nukkua ilman. Ostin sitten eilen liivit ihan nukkumista varten, ilman kaaritukia, leveät olkaimet ja leveä alareuna. Omat urheiluliivitkin on sen verran pieneksi jääneet, etteivät tunnu mukavalta nukkuessa.
Mä eilen tuskailin liivikaupassa, kun haluan topatut (ns. t-paitaliivit) ja missään ei riittänyt koko, kun pitäisi olla ainakin 75G. Eikö muilla isorintaisilla ole "pitkät päällä" ongelmaa... Meillä hyvin ilmastoitu toimisto, miesvaltainen ala... ei todellakaan tee mieli käyttää vaan kankaisia liivejä, niistä kyllä olisi kokoa löytynyt. :oops:
Mistähän mä sitten niitä imetysliivejä löydän... varmaan jostain erikoiskaupoista miljoonan euron hintaan...

Jos kelpaa kaarituettomana, niin Anitalla on isojakin liivejä ja itse koen nyt kaarituettomat nyt mukavampana ja vähemmän närästystä aiheuttavana.
Suurille rinnoille normiliivejä isommalla valikoimalla löytyy ainakin Helsingistä muistaakseni Fredrikin kadulla olevasta Funkyladyn liikkeestä, jolla on vain isoja kuppeja.
Hämeenlinnassa alusvaateliike Siro omaa myös hyvän valikoiman eri kokoja ja jos tiedät koon ja itsellesi sopivan merkin niin Bravissimo tai laajemmalla valikoimalla Figleaves ovat brittiläisiä turvallisia nettiliikkeitä. Ainakin Fantasyn ja Freian tuotteet ovat jopa reilusti halvemia tilattuna kuin suomesta ostettuna. Ja kokoja riittää mallista riippuen j-kuppiin asti. Joten ei hätää, kyllä niitä on.

Kannattaa käydä ennen kuin ostaa liivejä mittauttamassa oma koko liikkeessä, sillä koko voi olla hyvinkin muuttunut isommaksi kuin kuvittelee. Ja usein myös liivikaupoissa(ei hm, lindex ym) myyjä osaa suositella sopivia liivejä kokeiltavaksi.

Mulla on normi kuppikoko F-G ja imettäessä H... Tilaan liivini täältä: http://change.com/fi/ tai Lumingerilta. Löytyy myös imetysliivejä ja ihan kohtuuhintaisia. Toki kalliimpia kuin Seppälän aleliivit, mut halvempia kuin monet muut isokuppiset. Ja tuolla sivuilla on hyvä kokolaskuri! Sinne kun syöttää mitat, niin se antaa oikean koon.

Mulle on käynyt niin, että yleensä nukun liivit päällä, mutta nyt oon joutunut nukkua ilman kun ovat jääneet sen verran pieniksi, ettei tunnu enää hyvältä :p Enkä viitsi tähän muutamalle kuukaudelle ostaa isompia kun sitten saa kuitenkin siirtyä jo imetysliiveihin..

Mä en pysty edes kuvittelemaan nukkuvani liivit päällä :S se tosin tulee eteen varmasti pian kun nyt jo aamuisin lakanoilla on maitotahroja... vihaan liiviostoksia, varsinkin kun oon nyt ihan pihalla että mitkä olis mukavat ja oikean kokoiset :D

Kiertelin pitkästä aikaa vaatekaupoissa ja ostin ihan normimallistosta mekon, hameen ja toppeja. Löytyy paljon Trikoo - ja maksimekkoja ja esim h&m:llä ja cubuksella erilaisia pitkiä toppeja (4-10€). Henkan toppeja käytin viime raskaudesakin ihan loppuun asti, venyy hyvin ja käyttöä myös raskauden jälkeen. Mukaan kyllä tarttui myös muutama mammapaita :)

Mä nukun Sloggin toppiliivin kanssa. Mulla on isot rinnat mutta silti ne tukee mielestäni ihan tarpeeksi. Ja auttaa myös siihen, ettei rinnat satu ihan niin paljon kylkeä kääntäessä. Noita samantyylisiä toppeja saa melkein joka marketista, välillä tosi edullisestikin. Suosittelen kokeilemaan. :)

Mäkin kävin katselemassa imetysliivejä Bebesissä. Myyjä tuli auttamaan ja kertoi että noin kuukausi ennen laskettua aikaa kannattaa viimeistään tulla hankkimaan tai jos omat liivit jää sitä ennen pahasti pieneksi niin sitten ottaa vähän reilummat imetysliivit suoraan. Mulla on A-kupin rinnat ja vaikka ne ovat nyt jo kasvaneet, eivät nuo nyt käytössä olevat kaarituettomat vielä ahdista. Olen itse tottunut ostamaan max parinkympin liivejä joten noiden imetysliivien yli 50€ ovh:t vähän ahdisti.. onko ne kaikkialla yhtä arvokkaita?

Maha on kasvanut siihen malliin että kaikki alkkarit ja sukkikset pyrkivät rullautumaan mahan alle ja sekös inhottavalta tuntuu. Vähän mietin ostanko ihan äitiysmallisia (kalliita) vai koittaisinko normimallien koko/malli-sumplimisella pärjätä.

RockQueen: kannattaa netistä tilailla imetysliivejä, saa edullisemmin. Esim. pientenparhaaksi.fi oon tilannut ja Ellokselta löytyy myös... Ja monesta muusta paikasta kun googlettelee. Pikkuhousuissa oon nyt ihastunut H&M:n äitiyspikkareihin. On semmonen edestä matala malli. Kolmet pikkarit maksoi jotain 14 € muistaakseni.

Mun kokemuksen mukaan myös ne äitiyssukkahousut rullaantuu ihan samalla tavalla vatsan alle, joten melkeinpä sama se käyttääkö normaaleja vai mammamalleja kun lopputulos on sama! :shifty: Parhaimmat varmaan olisi jotkut oikein lantiomallisukkahousut, jotka jäisivät jo valmiiksi mahan alle, mutta itse en ainakaan ole sellaisiin törmännyt! Ja pikkareissa olen käyttänyt ihan samoja, joita ennen raskauttakin kuten myös viime raskaudessa. En tiedä, millaisia pikkareita sitten yleensä käytän, mutta tosiaan mulla kaikki pikkarit jää mahan alle, loppuu siihen häpyluun päälle. Joten ei ongelmaa! :grin

Mulla on Lindexin äitiyspikkarit, jotka tulee koko vatsan yli, ne on hyvät. Kuopusta imettäessä käytin melkeen pelkästään imetystoppeja, sekä Lindexin että H&Mn. En nyt muista kummin päin se oli mut toiset oli ohuempaa ja venyvämpää kangasta ja toiset paksumpaa ja napakampaa kangasta mutta molemmat oli hyviä.

Mä käytän yöllä sellaisia urheilutoppeja, ilman kun ei voi nukkua. Sen sijaan olen nyt bongannut torista parit pöksyt lisää. Ja ne saa nyt riittää. Mutta sitä mekkoa en ole vieläkään löytänyt sinne kastejuhlaan, ja aika sen osalta alkaa käydä tiukille. Olen kiertänyt kirpparit sun muut, eikä sopivaa ole tullut vastaan. En halua mitään telttaa, mutta sitten en myöskään halua ihan mitään sellaista joka on niin kiinni ihossa ettei hengittämään pysty... On tää nyt niin vaikeaa =D

Takaisin